Maandelijkse kosten voor deze 'stalling'?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
joyce B

Berichten: 16372
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-18 11:07

Machie schreef:
joyce B schreef:
Mensen betalen meer per uur voor iemand die hun hond een uurtje uit laat tussen de middag dan aan een pensionhouder per dag, die daar ook het voer en de locatie van moet betalen en onderhouden. Toch iets om af en toe even over na te denken...


Betaalden ze me maar 300 euro per maand om te wandelen...
Dat soort bedragen haal ik echt niet ;)


De gemiddelde hier genoemde bedragen zijn 1/3 tot 1/2 van jouw stal geld

En voor 300,- per maand zul je vast een binnenbak hebben en vol pension staan.

Dat komt op 10 euro per dag
Daarvoor heeft je stalhouder voer gekocht, hooi gekocht of gemaakt, strooisel gekocht, je paard buiten en binnen gezet, meerdere keren per dag gevoerd, water, gas, electra betaald, omheining, stal, erf en bakbodems te onderhouden, machines onderhouden, brandstof tanken, machines en gebouwen aangeschaft/afgeschreven en rente betaald. BTW en inkomsten Belasting moet er betaald worden...

Hoeveel uurloon denk je dat er over blijft na aftrek van alle kosten en gedeeld door het aantal minuten werk per paard per dag?

Hier thuis kost elk paard extra, per dag 20-30 minuten extra tijd.
Dat is dus alleen aan werk van directe verzorging 10-15 uur per maand.

Wat betaal je voor het uitlaten van een hond via Hondenservice? 5,-per keer? Due heeft auto en brandstofkosten.

Wat betaal je per dag voor een hond in pension?
https://www.dierenpensioneelde.nl/prijzen/
Dagprijs 7,50 bij regelmatig gebruik.
Overnachting 11,50

Naarden:
http://www.dierenpension-naarden.nl/honden/kosten
overdag 8-18:00 11,-
Met overnachting 14/17 euro afhankelijk van grootte hond.

Je kunt beter een hondenpension doen dan Paardenpension...
Laatst bijgewerkt door joyce B op 01-06-18 11:29, in het totaal 2 keer bewerkt


ingridxxs

Berichten: 256
Geregistreerd: 17-03-13
Woonplaats: Nieuw balinge

Re: Maandelijkse kosten voor deze 'stalling'?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-18 11:11

In noord Nederland, geen idee waar jij zit, is dit ongeveer 150 euro. Ik sta op een zelfde soort plek qua huisvesting en betaal ook 150. We doen alles samen, en als ik niet kan dan word het gewoon gedaan. Alles in overleg. Dit is de beste plek tot nu toe en ik denk dat ook voor jou dit een super plek is.

Insta: @fjordfons_
Facebook: Fjord Fons
Classical dressage

romyloverrr

Berichten: 6856
Geregistreerd: 16-06-11
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-18 11:18

joyce B schreef:
Machie schreef:


Betaalden ze me maar 300 euro per maand om te wandelen...
Dat soort bedragen haal ik echt niet ;)


De gemiddelde hier genoemde bedragen zijn 1/3 tot 1/2 van jouw stal geld

En voor 300,- per maand zul je vast een binnenbak hebben en vol pension staan.

Dat komt op 10 euro per dag
Daarvoor heeft je stalhouder voer gekocht, hooi gekocht of gemaakt, strooisel gekocht, je paard buiten en binnen gezet, meerdere keren per dag gevoerd, water, gas, electra betaald, omheining, stal, erf en bakbodems te onderhouden, machines onderhouden, brandstof tanken, machines en gebouwen aangeschaft/afgeschreven en rente betaald. BTW en inkomsten Belasting moet er betaald worden...

Hoeveel uurloon denk je dat er over blijft na aftrek van alle kosten en gedeeld door het aantal minuten werk per paard per dag?

Hier thuis kost elk paard extra, per dag 20-30 minuten extra tijd.
Dat is dus alleen aan werk van directe verzorging 10-15 uur per maand.

Wat betaal je voor het uitlaten van een hond via Hondenservice? 5,-per keer? Due heeft auto en brandstofkosten.

Wat betaal je per dag voor een hond in pension?

rond de 12,50 op t pension dat ik ken.

Enne gojje mins blieft altied leave ~ Rowwen Hèze

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23370
Geregistreerd: 09-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-18 11:20

Sclimpre schreef:
Maar je vergeet de tijd te rekenen van de dingen die niet dagelijks voorkomen. Bv. een stuk omheining vervangen, levering van hooi en stro regelen, wanneer het vriest met emmers water sjouwen, na de vorst constateren dat er toch een leiding moet vervangen worden, na een storm een paar dakpannen rechtleggen, onkruid maaien, stuk weide terug inzaaien, etc.
Je zou al de tijd en kosten per jaar moeten optellen en dan delen door het aantal paarden om een realistisch beeld te krijgen. Meestal kijken de mensen enkel naar een doorsnee dag en dan lijkt het alsof het allemaal niks kost en geen tijd vraagt.



Nee die vergeet ik niet maar die kosten en tijd heb ik sowieso.
Daarbij geeft TS aan dat ze daarmee helpt.
Als ik m'n eigen huis schilder ga ik ook geen schilder betalen.
Bovendien is het niet bedrijfsmatig maar een vriendendienst, daar hoef je niet rijk van te worden.

Rijk word je overigens sowieso niet van paarden

kleine muisjes hebben kleine wensjes,
beschuitjes met gestampte mensjes!

pompadour
Berichten: 1120
Geregistreerd: 10-06-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-18 22:18

ik zou persoonlijk voor een pensioen stal met alle voorzieningen, als je goed zoekt via google in je eigen omgeving, Ben je beter af. Een binnen bak is een must. In de winter maanden ken je vaak geen gebruik maken van een buiten bak ivm vorst,of het is te koud om buiten te rijden.

De meeste pensioenstallen zitten ca op 300 euro, incl voer en hooi en stal. je hoeft zelf niet voeren dat wordt voor je gedaan,
En 24/7 in de wei dat ken weer voor benenproblemen zorgen hoefbevangheid

MarloesNatje

Berichten: 1880
Geregistreerd: 04-03-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-06-18 07:38

pompadour schreef:
ik zou persoonlijk voor een pensioen stal met alle voorzieningen, als je goed zoekt via google in je eigen omgeving, Ben je beter af. Een binnen bak is een must. In de winter maanden ken je vaak geen gebruik maken van een buiten bak ivm vorst,of het is te koud om buiten te rijden.

De meeste pensioenstallen zitten ca op 300 euro, incl voer en hooi en stal. je hoeft zelf niet voeren dat wordt voor je gedaan,
En 24/7 in de wei dat ken weer voor benenproblemen zorgen hoefbevangheid

Een binnenbak is voor mij absoluut geen must, ik ben gewend om buiten in regen en sneeuw te rijden. 24/7 buiten vind ik vele malen beter voor een paard dan opgesloten in een stal. Bovendien vind ik het welzijn van mijn paard belangrijker dan voorzieningen voor mij.

https://www.facebook.com/Marloes-Freestyle-instructie-training-106235521194225
Freestyle instructie en training: grondwerk, loswerken, dubbele lange lijnen

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-18 07:52

Ik zou ook 100 keer liever voor de optie waar ts nu mee bezig is gaan dan een normale pensionstal
Alle stallen hier in de buurt staan ze hele winters binnen net per gods gratie een paar eenzame uurtjes paddock
Dat wil ik mijn paard niet aan doen
Dus sta ik ook bij een particulier waar ze in een groepje staan op paddock en wei.

Ja het betekend meer werk(voerdiensten en extra klusjes) en minder luxe faciliteiten.
Maar alles liever dan mijn paard op een stal waar ze zeker in de winter meer op stal staan dan buiten.

En te koud bestaat niet, daar kun je je gewoon op kleden, veel regen is dan wel weer vervelend, maar goed
Met een goeie regenjas kom je ook een hele eind

Ik ben niet pc en heb ook niet de ambitie dat te worden :evaw:

Machie

Berichten: 15953
Geregistreerd: 11-09-02
Woonplaats: bij de berg

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-18 08:57

joyce B schreef:
Machie schreef:

Betaalden ze me maar 300 euro per maand om te wandelen...
Dat soort bedragen haal ik echt niet ;)


De gemiddelde hier genoemde bedragen zijn 1/3 tot 1/2 van jouw stal geld

En voor 300,- per maand zul je vast een binnenbak hebben en vol pension staan.

Dat komt op 10 euro per dag
Daarvoor heeft je stalhouder voer gekocht, hooi gekocht of gemaakt, strooisel gekocht, je paard buiten en binnen gezet, meerdere keren per dag gevoerd, water, gas, electra betaald, omheining, stal, erf en bakbodems te onderhouden, machines onderhouden, brandstof tanken, machines en gebouwen aangeschaft/afgeschreven en rente betaald. BTW en inkomsten Belasting moet er betaald worden...

Hoeveel uurloon denk je dat er over blijft na aftrek van alle kosten en gedeeld door het aantal minuten werk per paard per dag?

Hier thuis kost elk paard extra, per dag 20-30 minuten extra tijd.
Dat is dus alleen aan werk van directe verzorging 10-15 uur per maand.

Wat betaal je voor het uitlaten van een hond via Hondenservice? 5,-per keer? Due heeft auto en brandstofkosten.

Wat betaal je per dag voor een hond in pension?
https://www.dierenpensioneelde.nl/prijzen/
Dagprijs 7,50 bij regelmatig gebruik.
Overnachting 11,50

Naarden:
http://www.dierenpension-naarden.nl/honden/kosten
overdag 8-18:00 11,-
Met overnachting 14/17 euro afhankelijk van grootte hond.

Je kunt beter een hondenpension doen dan Paardenpension...


Ik doelde dus op het wandelen met honden ;) Ik heb een uitlaatservice. 11 euro per hond per dag. 5 euro is niet te doen voor een bedrijf, Ik ben 21% btw kwijt, daarnaast mn auto en benzine kosten. van die 11 euro per hond houd ik er nog geen 6 over.

Frummels

Berichten: 7030
Geregistreerd: 07-02-12
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-18 09:28

In jouw regio ben ik niet bekend. Hier in Den Haag/Wassenaar liggen de prijzen in elk geval een heel stuk hoger dan wat hier genoemd wordt.
Voor mijn mini Appaloosa van nog geen meter hoog betaalde ik op een kleinschalige stal (6 a 7 paarden, privé) met gelijke voorzieningen als die jij noemt €250,-. Grote paarden kost €385,-.
Als je een beetje voorzieningen wil hier (goede bak, eventueel binnenbak, paarden voldoende buiten etc.) zit je zeker wel rond/boven de €400,-. Maar dat is een pensionstal en niet aan huis/privé.
(Nu gelukkig een stal gevonden waar ik voor mijn kleintje wat minder hoef te betalen)

Maar als je meer richting het binnenland zit, betaal je vast een stuk minder. :)
Laatst bijgewerkt door Frummels op 12-06-18 09:28, in het totaal 1 keer bewerkt

japielover

Berichten: 3521
Geregistreerd: 25-03-04
Woonplaats: Ede & Varsseveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-18 09:28

wij zitten in gelderland en wij bieden

24/7 weidegang zo lang het weer dit toelaat, wij werken met strookbegrazing dus ook paarden die wat sneller dik worden kunnen bij ons op de wei.
altijd is de paddock beschikbaar waar een deel van verhard is, hier kan ook in gereden worden
2 schuilstallen ( 1 kan dicht ingeval van nood)
wij mesten meerdere keren per week de weide en elke dag de paddocks.
er is in de wintermaanden onbeperkt hooi uit slowfeeders.
wij voeren brok 1x Pd.

er is een zit plek en plek om je voer en spullen op te slaan.
je kan 24/7 het jaar rond altijd komen.
en we zitten op 10a15 min van de veluwe hei en bossen

onze prijzen zijn Excl krachtvoer dit kan tegen meerprijs.

stokmaat tot 1,05m : 75,-
stokmaat 1,05 tot 1,45: 125,-
stokmaar 145 en hoger: 150,-

voor trekpaarden en shire geld een ander tarief.

Dus het verschilt echt per regio wat er aan kosten gevraagd wordt en wat je er voor terug krijgt.

Japie&Nodin :+:
Maystro Y;(

pol013

Berichten: 8963
Geregistreerd: 18-05-04
Woonplaats: Omg breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-18 09:46

Als alles echt goed voor elkaar is, dus ook in de winter een droge paddock, goede rijbaan, fijne poetsplek, wasplaats tec zou ik tussen 160-250 al heel redelijk vinden. Een buitenkansje zelfs.

Als alles meer primitief is 150 euro.

Ik vind het heel gek dat een stal minder waard zou zijn als een paard niet in de nacht op stal staat.
Ik zie juist de meerwaarde van 24/7 buiten staan en de extra uitdagingen (en dus tijd en geld) die het met zich meebrengt om dat echt goed te doen. Die plekjes zijn zeldzaam.

sneeuwpop

Berichten: 4404
Geregistreerd: 19-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-18 13:02

Polly schreef:
Bovendien is het niet bedrijfsmatig maar een vriendendienst, daar hoef je niet rijk van te worden.

Rijk word je overigens sowieso niet van paarden


Waar staat dat het een vriendendienst is?
Al denk ik dat het in zekere zin wel het geval is of men denkt "gewoon" aan 1 pensionklant erbij om de eigen kosten wat te drukken.

Een andere pony erbij kan heel wat problemen met zich mee brengen, zeker wanneer je deze zelf niet uit zoekt.

Wanneer je de verstandhouding goed wil houden kun je per maand beter wat meer betalen.
Een paard of pony van een ander erbij is echt anders en kan behoorlijk gaan irriteren, iets ter compensatie kan zeker helpen om het gevoel van "gelijkheid" in stand te houden. Het moet altijd redelijk in balans zijn om goed met elkaar overweg te kunnen blijven gaan.
Daar moet je goed over blijven communiceren en nergens "van uit gaan... "

Ilsey

Berichten: 1066
Geregistreerd: 20-09-17
Woonplaats: Kruishoutem, O-VL, BE

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-18 13:34

Polly schreef:
Azmay schreef:
Hier in de omgeving betaal je voor zoiets denk ik ook rond de 200 euro.


Dat betaalde ik voor een all in stal met perfecte bak, bodembedekking, voer en binnen/buiten zetten.
Ik zou nooit zoveel betalen voor alleen buiten


Dat ligt er aan wat je zoekt. Hier is het niet zo evident om 24/7 buiten plekjes te vinden die toch ook bepaalde faciliteiten bieden zoals een goed ingerichte zadelkamer waar je een eigen plekje krijgt voor spullen, een ruime én deftig aangelegde piste van min. 20x40, poetsplaats, volpension optie zodat je niet moet klussen, steeds toezicht op het terrein (omdat de pensionhouder er woont) enz.

Mensen die hun paard niet op stal willen opsluiten (en zo zijn er hoe langer hoe meer, gelukkig) hebben hier net heel wat geld voor over aangezien dergelijk aanbod schaars is zoals reeds aangehaald werd.

Marocje
Berichten: 5590
Geregistreerd: 26-03-11
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-18 13:55

Ik wil mijn pony 24/7 buiten hebben. Sommige stallen hebben dit niet, verplicht de nacht naar binnen. Hier waren de faciliteiten voor ruiter wel top!

Maar voor een verplichte stal betaalde ik dus €250,- (binnen- en bak, longeerkraal)

Daarna naar een weide met schuilstal + losse stal €100.- (slechte bak)

Toen 24/7 weidegang €125.- (slechte bak)
Nu 24/7 weide met schuilstal €85,- zeer goede binnen en buitenbak. 2 longeerkralen. Overdekte spuitplaats.

Allemaal wel aan het bos/Veluwe.

Besef dat ik hier geluk mee heb :j

MarloesNatje

Berichten: 1880
Geregistreerd: 04-03-11

Re: Maandelijkse kosten voor deze 'stalling'?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-06-18 18:48

Bedankt voor alle reacties nog, wij zijn inmiddels tot een prijs gekomen ;)

https://www.facebook.com/Marloes-Freestyle-instructie-training-106235521194225
Freestyle instructie en training: grondwerk, loswerken, dubbele lange lijnen

Marocje
Berichten: 5590
Geregistreerd: 26-03-11
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-18 20:24

Fijn zo!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: DayDream21, pyrrhus en 31 bezoekers