Maandelijkse kosten voor deze 'stalling'?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Dorine92
Berichten: 5328
Geregistreerd: 21-04-12
Woonplaats: Schagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-18 18:48

ellepel schreef:
Ik zal tegen mijn stalhoudster gaan zeggen dat ze dan maar het weidegeld omhoog moeten gooien!! :D :D

Nee joh lekker van genieten en bij deze is jou weer even extra duidelijk gemaakt hoe goed je het voor elkaar hebt. Een zomaar-bedankje kan nooit kwaad in jouw situatie. Een pak lekkere koeken van de bakker, flesje goede wijn of een mooi halster of dekje voor dr paard ofzo

ellepel

Berichten: 47328
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-18 18:50

Ligt aan de omgeving denk ik, hier is weidegeld met bak namelijk allemaal vrij goedkoop :j

MarloesNatje

Berichten: 1880
Geregistreerd: 04-03-11

Re: Maandelijkse kosten voor deze 'stalling'?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-18 20:13

Bedankt allemaal, rond de 150 lijkt mij denk ik ook redelijk

Machie

Berichten: 16001
Geregistreerd: 11-09-02
Woonplaats: bij de berg

Re: Maandelijkse kosten voor deze 'stalling'?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-18 20:20

Ik betaalde voor zoiets 125 euro per maand (omgeving deventer) Maar dat is al wel een paar jaar geleden.

genja
Berichten: 3942
Geregistreerd: 12-12-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-18 20:21

Nog een tip als je paard er komt te staan. Maak duidelijke afspraken over het mesten wie en wanneer. Dit is namelijk echt iets wat namelijk op langere termijn irritatie kan opwekken.
Vaak werkt iedereen vast dagen het beste

_mexx_lady_

Berichten: 8737
Geregistreerd: 10-12-07

Re: Maandelijkse kosten voor deze 'stalling'?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-18 20:27

Ik zit in de provincie Limburg tegen Weert aan en wij vragen 200 euro. Hooi wordt voorzien, per week een pak zaagsel, binnen en buiten zetten doe ik, voeren ook. Wat ze zelf moeten doen is knuffelen, beweging geven en uitmesten.
Buitenpaddock aanwezig, weide die het hele jaar door vrij goed begaanbaar is en een poetsplaats met warmwater kraan.
Is de gemiddelde prijs in deze regio.

joyce B

Berichten: 16377
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-18 00:21

Als die mensen onbeperkt goede kwaliteit hooi bij voeren wat ze in moeten kopen en hun inloopstal opstrooien is die €100,- wel zo'n beetje op... De grond, de stal, de omheining en het onderhoud van alles kost ook geld hè....

Waarom worden die kosten toch vaak weggelaten bij het "bedenken" van een reëele prijs...

Kale huur bij mij bij 4x per week helpen in het rooster is 75/85/95 euro (afhankelijk van maat pony/paard). Daar komen strooisel en ruwvoer nog overheen en krachtvoer regelt ook ieder voor zich. 24/7 groepshuisvesting met inloopstal/verharding/. 1x per week helpen komt hier op 145/155/165 euro per maand inclusief ruwvoer en in natte en vorstperiodes het strooisel er bij in.

Dat is hier gewoon vergelijkbaar met normale stallingsprijzen met alleen buitenbak.
Of het paard nu zelf in en uit kan lopen of opgesloten hebt staan, een stal is een stal.
Paddock en/of wei worden ook intensiever gebruikt dan bij voor de nacht of langer op stal.


Denk dat 150 euro een eerlijke prijs is als ze in de zomer een periode 24/7 op het gras gaan .



ellepel schreef:
Ze blijven 24/7 buiten ook inde winter?
Als ze het lastig vinden zou ik kijken dat ze de voerkosten er uit krijgen, water en eventueel electriciteit en afvoer van mest.
Denk zo rond de 100 euro dan.


Dorine92 schreef:
Ik denk niet dat er iemand zo gek is om voor 100 euro zn weiland door andermans paarden te laten vertrappen om het even cru te zeggen. Dan verdien je er niks op


ellepel schreef:
Niet?
Ik heb die van mij elk voor 125 staan, 24/7 buiten, paddock paradise met genoeg weiland.
goede grote z bak, kantine, er zijn eventueel stallen te gebruiken..

Dus vind ik rond de 100 euro echt geen gek bedrag....
ze komt bij mensen te staan die ze al kent he


Jouw stal zal vast de kosten van de gezamenlijke voorzieningen kunnen verdelen over veel meer paarden. Dat maakt echt wel uit in kostprijs per paard.

prugelpiet

Berichten: 12555
Geregistreerd: 20-01-12

Re: Maandelijkse kosten voor deze 'stalling'?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-18 00:40

Ik zit in dezelfde omgeving als Ellepel en zou er ook niet meer dan 150 euro voor neerleggen :=
Het is bijna niet te doen om te vragen wat andere mensen voor deze stalling zouden (willen) betalen want het verschilt gewoon ontzettend veel.

Koper

Berichten: 30234
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-18 00:47

Het ligt natuurlijk helemaal aan wie wat doet en bij voorbeeld of ruwvoer bij de prijs in is. Als de mensen van die tinker jouw pony 's ochtends voeren is het logisch dat je wat meer betaalt dan wanneer ze dat niet doen. Voor kaal (exclusief ruwvoer, voerbeurten gelijk verdeeld enz.) zou ik, als vriendenprijsje, tussen de 100 en 150 euro zeggen. Het zijn bekenden van je, het zijn geen mensen die persé willen verdienen aan jou en je pony krijg ik de indruk. Het lijkt me dan ook logisch dat je bij voorbeeld meehelpt met klussen aan de omheining, onderhoud van de weide enz.

Als jullie een prijs inclusief ruwvoer zoeken dan is het natuurlijk afhankelijk van de kosten daarvan (kwaliteit en hoeveelheid). Exclusief ruwvoer vind ik zelf het makkelijkste rekenen.

senna21

Berichten: 11825
Geregistreerd: 17-03-09

Re: Maandelijkse kosten voor deze 'stalling'?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-18 01:47

De stalhouder zat, indien bedrijf, ook nog 21% BTW moeten afdragen.

Lightielight

Berichten: 756
Geregistreerd: 31-10-06

Re: Maandelijkse kosten voor deze 'stalling'?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-18 07:04

Ik vind dit altijd wel leuk om te lezen....Zolang je zelf geen paarden bij huis hebt staan realiseer je je vaak niet wat het buiten de normale kosten, voer, evt mest afvoer etc, kost om een paard te houden. Er is hier al veel genoemd: onderhoud omheining (Dat valt altijd weer tegen, zowel qua geld als tijd), je bak onderhouden etc. Als je dan € 100 tot € 125 per maand betaalt denk ik dat je heel mooi zit... want wat "verdien" je er nu op als je dat bedrag rekent... helemaal niks... als je ziet dat ik bv al ruim een halve dag bezig ben om bv omheining na te lopen, palen slaan, repareren, paarden buitenzetten/binnen zetten, voeren, de verantwoordelijkheid die je hebt voor andermans paard....... dat is niet in geld uit te drukken...en ook zeker niet per uur te berekenen... stel dat je per dag een uur bezig bent voor het paard (incl. bijkomende klusjes en onderhoud), dat is 35 uur per maand...... deel dat eens door € 100, dat is € 3 euro per uur, grofweg...... en dan moet het voer er af, onderhoudsmateriaal etc....... Natuurlijk is het niet zo zwart wit, en als je meerdere paarden hebt is het "makkelijker"...maar ik wil hier alleen maar aangeven dat het voor de degene waar de paarden staan echt veel werk/verantwoordelijkheid is... op het moment dat er nl iets niet goed is, ik noem bv bij de omheining oid, dan hoor je het ook meteen en wordt er vaak verwacht dat je het acuut oplost. Dus ik denk dat bv € 150 meer dan redelijk is.....

c_alsemgeest

Berichten: 20629
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-18 07:11

ellepel schreef:
Ligt aan de omgeving denk ik, hier is weidegeld met bak namelijk allemaal vrij goedkoop :j

Klopt... randstad is bijvoorbeeld 300 heel normaal voor een stal met weinig voorzieningen.

Maaikevdk
Berichten: 1585
Geregistreerd: 27-11-13
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-18 07:42

Ik zou zeggen €150/200. Dan ga ik er vanuit dat ze altijd droog kunnen staan en genoeg ruimte hebben voor een sprintje in de paddock. De gemiddelde prijs voor een Paddock Paradise hier (Apeldoorn) ligt richting de €300, maar dan praat je wel over meerdere hectares, hele mooie Paddock Paradises en zeer goede faciliteiten.

joyce B

Berichten: 16377
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Re: Maandelijkse kosten voor deze 'stalling'?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-18 07:51

Mensen betalen meer per uur voor iemand die hun hond een uurtje uit laat tussen de middag dan aan een pensionhouder per dag, die daar ook het voer en de locatie van moet betalen en onderhouden. Toch iets om af en toe even over na te denken...

Rena100

Berichten: 4854
Geregistreerd: 29-10-07
Woonplaats: Almelo

Re: Maandelijkse kosten voor deze 'stalling'?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-18 08:18

In mijn regio betaal je zo'n 150 euro hiervoor.

Machie

Berichten: 16001
Geregistreerd: 11-09-02
Woonplaats: bij de berg

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-18 08:24

joyce B schreef:
Mensen betalen meer per uur voor iemand die hun hond een uurtje uit laat tussen de middag dan aan een pensionhouder per dag, die daar ook het voer en de locatie van moet betalen en onderhouden. Toch iets om af en toe even over na te denken...


Betaalden ze me maar 300 euro per maand om te wandelen...
Dat soort bedragen haal ik echt niet ;)

Zoe_97

Berichten: 9449
Geregistreerd: 18-11-10
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-18 08:40

Ik ben niet bekend met de prijzen in de omgeving. Maar hier (Belgisch Limburg) betaalde ik voor een hele dag en nacht op weide. In de winter binnen. Onbeperkt hooi en buitenpiste aanwezig maar 100 euro. Voor hetzelfde soort plekje maar ‘s nachts binnen volk pension. Onbeperkt voordroeg, vlas en krachtvoer betaalde ik maar 150. Ik zou dus nooit voor enkel weide en paddock waar je ook klusjes moet doen 200 euro betalen

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23417
Geregistreerd: 09-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-18 09:05

Lightielight schreef:
Ik vind dit altijd wel leuk om te lezen....Zolang je zelf geen paarden bij huis hebt staan realiseer je je vaak niet wat het buiten de normale kosten, voer, evt mest afvoer etc, kost om een paard te houden. Er is hier al veel genoemd: onderhoud omheining (Dat valt altijd weer tegen, zowel qua geld als tijd), je bak onderhouden etc. Als je dan € 100 tot € 125 per maand betaalt denk ik dat je heel mooi zit... want wat "verdien" je er nu op als je dat bedrag rekent... helemaal niks... als je ziet dat ik bv al ruim een halve dag bezig ben om bv omheining na te lopen, palen slaan, repareren, paarden buitenzetten/binnen zetten, voeren, de verantwoordelijkheid die je hebt voor andermans paard....... dat is niet in geld uit te drukken...en ook zeker niet per uur te berekenen... stel dat je per dag een uur bezig bent voor het paard (incl. bijkomende klusjes en onderhoud), dat is 35 uur per maand...... deel dat eens door € 100, dat is € 3 euro per uur, grofweg...... en dan moet het voer er af, onderhoudsmateriaal etc....... Natuurlijk is het niet zo zwart wit, en als je meerdere paarden hebt is het "makkelijker"...maar ik wil hier alleen maar aangeven dat het voor de degene waar de paarden staan echt veel werk/verantwoordelijkheid is... op het moment dat er nl iets niet goed is, ik noem bv bij de omheining oid, dan hoor je het ook meteen en wordt er vaak verwacht dat je het acuut oplost. Dus ik denk dat bv € 150 meer dan redelijk is.....



Met alle respect maar we hebben het over een inloopstal met paddock en een weiland.
Paarden staan zo te lezen bij elkaar.
Ik heb jarenlang (10+jr) mijn beesten op eigen terrein gehad en ook meermaals pony's van buitenaf maar zelfs als ik heel erg hard mijn best deed was ik bij lange na niet gemiddeld een uur kwijt voor het beest van een ander.
Het hele spul loopt bij elkaar, je zet 'smorgens het draadje naar de wei open, veegt de inloopstal leeg, schept een paar drollen uit de paddock, vult evt hooi en waterbakken en klaar.
NIet elke dag want de eigenaar doet het ook een aantal dagen in de week en als je een rondje langs het hek loopt moet je niet de hele tijd voor dat beest rekenen maar 1/4 in dit geval omdat er ook 3 beesten van de eigenaar staan.

Het is een ander verhaal als je je beest in volpension zet, eigenaar dagelijks met je paard aan een touwtje naar de wei moet lopen, box moet mesten, opstrooien, eind van de dag beest weer vangen en aan een touwtje terug en dan nog een keer extra voeren en controle.
Maar als ze bij je eigen beesten in staan is het echt niet zoveel werk extra en ik zou daar dus van zn lang zal ze leven geen prijs voor gaan betalen die je in volpension kwijt bent, simpelweg omdat het minder werk is en er minder kosten zijn.
En dat is niet ingeschat maar eigen ervaring.

Sclimpre
Berichten: 4101
Geregistreerd: 01-06-15

Re: Maandelijkse kosten voor deze 'stalling'?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-18 09:38

Maar je vergeet de tijd te rekenen van de dingen die niet dagelijks voorkomen. Bv. een stuk omheining vervangen, levering van hooi en stro regelen, wanneer het vriest met emmers water sjouwen, na de vorst constateren dat er toch een leiding moet vervangen worden, na een storm een paar dakpannen rechtleggen, onkruid maaien, stuk weide terug inzaaien, etc.
Je zou al de tijd en kosten per jaar moeten optellen en dan delen door het aantal paarden om een realistisch beeld te krijgen. Meestal kijken de mensen enkel naar een doorsnee dag en dan lijkt het alsof het allemaal niks kost en geen tijd vraagt.

Dorine92
Berichten: 5328
Geregistreerd: 21-04-12
Woonplaats: Schagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-18 09:44

Machie schreef:
joyce B schreef:
Mensen betalen meer per uur voor iemand die hun hond een uurtje uit laat tussen de middag dan aan een pensionhouder per dag, die daar ook het voer en de locatie van moet betalen en onderhouden. Toch iets om af en toe even over na te denken...


Betaalden ze me maar 300 euro per maand om te wandelen...
Dat soort bedragen haal ik echt niet ;)

Totaal niet vergelijkbaar want jij maakt geen kosten. Stalgeld is meestal gebaseerd op voer plus stro en dan max een paar tientjes "winst" en daar wordt het terrein van onderhouden en de hypotheek betaald

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-18 09:46

senna21 schreef:
De stalhouder zat, indien bedrijf, ook nog 21% BTW moeten afdragen.


Het gaat om een geval waar de mensen twee shetjes en een tinker hebben lopen
Dus bedrijfsmatig is het niet :n


Maar als ik aan huis bij iemand zou kunnen staan zoals ts beschrijft zou ik tot 150 een mooi bedrag vinden
Dus ook Met helpen Met mesten en dergelijke

Ik sta nu niet aan huis en heel basic waarbij we met zijn Allen het voer/mest rooster rondbreien (drie diensten per persoon)
Ik haal het voer op
Stalgenoot besteld het supplement
We doen een hoop klussen samen (heining checken, Zuring verwijderen, de mesthoop opsteken etc)
Eigenaresse van het spul regelt de rest van het(groot) onderhoud
En ik sta voor minder dan Die 150

Zeker omdat ts de mensen al langer kent, de mensen geen commercieel Belang er bij hebben
En in het geval zoals omschreven gelijk een vakantie oppas hebben
Denk ik dat je Met Die 150 een mooi bedrag hebt

Skippy01
Berichten: 6498
Geregistreerd: 01-11-06

Re: Maandelijkse kosten voor deze 'stalling'?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-18 09:50

Ik heb bij iemand aan huis gestaan voor 150 met paddock 24/7 beperkte weidegang, track, buitenbakje (klein), inloopstallen - dan wel zelf eens per week mee track mesten. Ik heb ook 24/7 weidegang gestaan voor 245, met alleen buitenbak en inloopstallen. Rond de 180-220 lijkt mij heel reëel.
Nu sta ik halfpension, s nachts binnen, ook alleen buitenbak, wel weidegang overdag hele dag, voor 200. volpension is hier 230.
Dat is voor de regio reëel. Hoe drukker bevolkt de regio, hoe hoger de prijs zal zijn? Hier (NB) best druk, maar geen randstaddrukte.

kiki1976

Berichten: 16847
Geregistreerd: 17-04-10
Woonplaats: Kop van Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-18 09:57

Ik sta kleinschalige pensionstal in de kop van NH.
Ik betaal € 165 per maand incl stal, hooi, stro, paddock met schuilstal, longeerkraal, zadelkamer, weidegang, goede rijbak en mesten. Alleen krachtvoer zelf kopen.
Nu 24/7 buiten en met de winter gehele dag buiten en met de nacht op stal.
En een zeer betrokken hardwerkende stalhoudster.
Bak word nu zo'n 3x per week gesleept en gesproeid, weide gesproeid, paddock gesproeid (nu ivm de flinke droogte).

Duhelo

Berichten: 28526
Geregistreerd: 29-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-18 10:07

Wil je de stal betalen kaal of inclusief hooi?

Ter vergelijk, mijn grote pony/klein paard staat samen met twee andere grote pony's, op een prijs van 45 euro per baal eten ze per pony ongeveer 60 euro per maand hooi op.

Meusli of vitaminebrok zou ik in jouw geval apart aanschaffen, dan heb je meer keuze in de hoeveelheid dat je wil geven.

bij mijn andere paarden betaal ik 90 euro per paard voor de huur van de faciliteiten. (inloopstal, betonplateau, 1 hectare weide, gebruik buitenpiste 20*60, gebruik wasplaats, eigen voeder/zadelhok), ruimte voor trailer te plaatsen.
Ik koop hier het hooi en voeder ter plaatse bij.
Dit op doe het zelf basis. (dus ik voeder, mest uit, kies de weides uit en onderhou zelf mijn omheiningen en onkruid.)

Voor jouw stalling zou ik 125-150 euro een nette prijs vinden, en het uitmesten naar ratio van pony's (2-3 dagen per week uitmesten en voeren, afhankelijk van de voerbeurten en aantal pony's, indien er 3 keer per dag hooi gevoerd wordt kan je afspreken dat zij iedere dag hooi voeren en jij bv een dag extra gaat uitmesten.)

Heleennn

Berichten: 6351
Geregistreerd: 21-11-11

Re: Maandelijkse kosten voor deze 'stalling'?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-18 11:10

Ik betaalde 140 voor een stal met buitenbakje, 24/7 wei in de zomer en onbeperkte toegang tot het hooi. Voer en houtkrullen moest ik zelf kopen, stal moest ik zelf mesten, water bijvullen op de weide, hooi leggen, uitmesten, etc allemaal zelf doen. Dus voor deze stal zou 150 inderdaad oke kunnen zijn.