Tips en ideeën gevraagd voor pensionstalling

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
sneeuwpop

Berichten: 4404
Geregistreerd: 19-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-18 21:32

maitestar23 schreef:
sneeuwpop schreef:
Ik vraag me af of je het van de grond gaat krijgen wanneer je onder de 7 ton wil blijven.
Je hebt het toch over een bedrijf wat jullie willen?
Heb je al eens gekeken naar de balans van andere paardenbedrijven?
Hoeveel stallen heb je nodig voor een redelijke omzet om bijv al die 7 ton op te kunnen brengen en daarnaast nog te kunnen leven?


Ik heb nergens gezegd dat ik onder de 7 ton wil blijven. Maar in dit geval moest er nog zoveel gebeuren dat daar nog makkelijk 100.000 bij op moest en dan is het voor ons niet te doen want je kan dus niet gelijk als bedrijf beginnen en daarmee geen inkomsten.
Als ik 7 of 8 ton wil uitgeven dan wil ik ook gelijk kunnen beginnen.


Op de rest geef je geen reactie?


maitestar23

Berichten: 655
Geregistreerd: 23-10-16
Woonplaats: Meppel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-06-18 10:31

sneeuwpop schreef:
sneeuwpop schreef:
Ik vraag me af of je het van de grond gaat krijgen wanneer je onder de 7 ton wil blijven.
Je hebt het toch over een bedrijf wat jullie willen?
Heb je al eens gekeken naar de balans van andere paardenbedrijven?
Hoeveel stallen heb je nodig voor een redelijke omzet om bijv al die 7 ton op te kunnen brengen en daarnaast nog te kunnen leven?

Op de rest geef je geen reactie?


Nee omdat wij nog niet zover zijn. Het zijn nog steeds alleen maar ideeën, we zijn er nu alleen wat serieuzer over aan het praten door gebeurtenissen in onze omgeving. Iets met het leven is te kort om alleen maar te blijven dromen.

De berekeningen komen echt wel, we hebben al een eigen zaak dus we weten wel hoe of wat ;)

Koosnaamloos
Berichten: 241
Geregistreerd: 31-07-17

Re: Tips en ideeën gevraagd voor pensionstalling

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-18 10:54

Mensen van buitenaf laten komen kan, maar ik zou ervoor zorgen dat ze de bak niet in beslag nemen. Ben je instructeur? Dan kan je lessen gaan geven. Dat zou voor mij misschien een reden zijn om te komen. 2 x per maand een oefenparcours gaat niks opleveren. Les en oefenparcours is misschien een overweging. Wat wel evt. Kan is standaard een parcours in de bak hebben staan. Oefenparcours kost tijd en mensen gaan niet 2 x per maand naar een oefenparcour. Een oefenparcour huren vind ik interessanter. Denk ook aan: wie is er voor onderhoud van de stallen?, wat als je in financiële problemen komt, ben je bereid 24/7 klaar te staan voor je stal?, heb je enige ervaring met EHBO bij paarden?, wie gaat de stal runnen als jij ziek bent?, is er geld voor personeel?, zijn er mensen die je de hele stal toe kan vertrouwen als je op vakantie gaat?

Nessie

Berichten: 8564
Geregistreerd: 29-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-18 11:00

Ik zou zelf erg graag een stal hebben met eigen paddock uitloop (en dan niet van 3 meter, maar gewoon echt een betere uitloop). Verder mis ik niet veel, ik vind de fijnste opties welke ik heb warm water, binnenbak en volpension.

Onderstaand zag ik gisteren voorbij komen. Is al binnenbak aanwezig etc. Weet niet welke regio je zoekt.

https://www.funda.nl/koop/wehl/huis-406 ... ilseweg-4/

Eston M. - Carrera - Goldy - Izzy Grey


joyce B

Berichten: 16372
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-18 18:37

Prachtig...

Tip: zorg dat de bestemming past bij wat je wilt doen. Woonbestemming geeft beperkingen wat betreft bouwoppervlak, activiteiten en maar beperkt aantal paarden. Pensionstalling mag vaak niet en binnenbak lukt meestal ook niet.

Bedrijfsbestemming: let op wat er mag en kan en financiering lastiger via bank. Vaak moet je aannemelijk maken bij de gemeente dat je echt een inkomen kunnen halen uit het bedrijf. Voor pensionstalling heb je dan veel meer paarden nodig. Met goede Inkomsten uit lesgeven of trainingspaarden gaat het beter.


Manioux

Berichten: 40
Geregistreerd: 04-06-18
Woonplaats: Perth

Re: Tips en ideeën gevraagd voor pensionstalling

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-18 12:32

enorme bonus voor pension stalling als je mij vraagt is een wasmachine :D Wij hebben er hier een en doen allemaal $1 in het bakje voor een wasje. Ben er zoooooo dankbaar voor!

Manu and his annoying small human - http://instagram.com/theemotionalpony


Woon al weer een aantal jaar in het buitenland dus 'please forgive my Dinglish' :P


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 36 bezoekers