Tips en ideeën gevraagd voor pensionstalling

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
maitestar23

Berichten: 657
Geregistreerd: 23-10-16
Woonplaats: Meppel

Tips en ideeën gevraagd voor pensionstalling

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-05-18 16:37

In de (nabije) toekomst zouden mijn man en ik samen graag een pensionstalling willen beginnen en zijn alvast allerlei ideeën en plannen op papier aan het zetten.
Want je zal zien dat je plotseling je droomplekje tegen het lijf loopt en dan wil ik mijn bedrijfsplan al zover mogelijk klaar hebben.

Wat ik graag als pensionstalling zou willen aanbieden is o.a:

- Stalling waarbij paarden overdag naar buiten gaan in de weide en in avond naar binnen
- Paddock met grote inloopstal voor paarden die 24 uur buiten blijven met overdag uitloop naar weide
- Zandpaddocks voor paarden die niet in de weide mogen

Verder ligt het aan de faciliteiten van het betreffende object die er al zijn wat ik verder kan aanbieden qua binnen- of buitenbak, longeercirkel e.d. Daar heb ik natuurlijk nu nog geen zicht op.
Mocht het heel basis zijn (buitenbak en longeercirkel) dan hoop ik in de toekomst wel een binnenbak te kunnen realiseren, misschien ook nog een stapmolen.

Wat we tot nu toe hebben bedacht voor activiteiten buiten pensionstalling om:

- 2 x per maand een weekend een oefenparcours uitzetten zodat mensen van buitenaf kunnen komen springen
- bij een binnenbak andere particulieren de mogelijkheid bieden om binnen te rijden
- zelf clinics organiseren
- Clubs de mogelijkheid geven om dingen zoals clubwedstrijdjes of clinics te organiseren, maar dit is denk ik alleen interessant met een binnenbak

Wat zijn de dingen die jullie zoal missen op jullie stal of in jullie omgeving qua faciliteiten of mogelijkheden?
Is 2 x een weekend in de maand een oefenparcours wel vaak genoeg?

Zelf wil ik nog verschillende opleidingen gaan doen zodat ik ook lessen kan gaan aanbieden aan pensionklanten en externe mensen.
Inmiddels duizelt het mij een beetje met alle ideeën en mogelijkheden, dus wie weet kunnen jullie mij nog helpen :D


maj0

Berichten: 6569
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Twente

Re: Tips en ideeën gevraagd voor pensionstalling

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-18 16:48

Alleen een binnenbak verder mis ik niets. Ik sta heerlijk rustig op een rustige pension stal. Ik zal het zelf niet leuk vinden als ik regelmatig niet in de bak kan omdat er een club/vereniging wat gepland heeft.

Oefenparcours is leuk maar kijk wel of je dan ook ruimte hebt dat ook je pensionklanten kunnen rijden.

Wat je ook moet bedenken als je les heft wil je dan wel of niet andere lesgevers op je terrein.

Succes met plannen!

Stukje voor stukje, beetje bij beetje, komt er een mooie foto tot stand.
http://www.marjoleinreekersfotografie.nl/

YellowLeaf

Berichten: 455
Geregistreerd: 03-07-16

Re: Tips en ideeën gevraagd voor pensionstalling

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-18 16:49

Ik zou niet op een stal willen staan waar zó vaak mensen van buiten af de bak in beslag nemen.

We saw brilliance when the world was asleep

alice0cullen

Berichten: 2434
Geregistreerd: 20-12-11
Woonplaats: Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-18 16:50

Ik zou zeggen dat je echt moet zoeken naar land waar paarden het hele jaar voldoende naar buiten kunnen. Dit wordt gewoon steeds belangrijker.

En uitrij mogelijkheid, dit vind ik nog wel iets waarvan ik eerst dacht dag ik wel zonder kon, maar nu echt wel mis.

Sidenote, ik ben Autistisch dus alvast mijn excuus als ik tekst ietwat te letterlijk neem.

Individu2
Berichten: 26
Geregistreerd: 06-01-18

Re: Tips en ideeën gevraagd voor pensionstalling

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-18 17:22

Weer zo'n interessant topic. Ik volg! :)

maitestar23

Berichten: 657
Geregistreerd: 23-10-16
Woonplaats: Meppel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-05-18 17:35

maj0 schreef:
Alleen een binnenbak verder mis ik niets. Ik sta heerlijk rustig op een rustige pension stal. Ik zal het zelf niet leuk vinden als ik regelmatig niet in de bak kan omdat er een club/vereniging wat gepland heeft.

Oefenparcours is leuk maar kijk wel of je dan ook ruimte hebt dat ook je pensionklanten kunnen rijden.

Wat je ook moet bedenken als je les heft wil je dan wel of niet andere lesgevers op je terrein.

Succes met plannen!


YellowLeaf schreef:
Ik zou niet op een stal willen staan waar zó vaak mensen van buiten af de bak in beslag nemen.


Ik denk dat we er inderdaad voor moeten waken dat er wekelijks wat te doen gaat zijn in de bak als ik niet nog een rij-mogelijkheid kan aanbieden.
Zou 1x in de maand een oefenparcours voldoende zijn? Hier in de omgeving is het er namelijk bijna niet dus ik zou het wel een aanwinst vinden. Maar zelf ben ik geen springer, dus ik weet eigenlijk niet wat die ruiters zoeken qua hoe vaak en welke dagen. Is het onderzoeken waard!

alice0cullen schreef:
Ik zou zeggen dat je echt moet zoeken naar land waar paarden het hele jaar voldoende naar buiten kunnen. Dit wordt gewoon steeds belangrijker.

En uitrij mogelijkheid, dit vind ik nog wel iets waarvan ik eerst dacht dag ik wel zonder kon, maar nu echt wel mis.


Beide dingen zijn voor mij inderdaad erg belangrijk, zelf wil ik mijn eigen paard ook zoveel mogelijk buiten hebben staan.
En uitrij mogelijkheid heb ik nu ook niet en mis ik best wel, maar maakt de zoektocht een stuk lastiger vrees ik...


Individu schreef:
Weer zo'n interessant topic. Ik volg! :)


Leuk! :D

xLiez

Berichten: 1891
Geregistreerd: 11-08-14
Woonplaats: Joure

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-18 17:36

Wat ik zelf erg irritant vind, vooral in de winter is dat dingen van buitenaf onze bak bezet houden. Waardoor wij als pensionklanten buiten moeten rijden... in de kou en in het donker. Onze buitenbak is enorm zwaar dus daar rij ik nooit.

Wat ik verder wel belangrijk vind is dat er mogelijkheid is om clinics te volgen/organiseren. En niet alleen dressuur of springen.

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Re: Tips en ideeën gevraagd voor pensionstalling

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-18 18:09

Let op met je activiteiten dat je daarmee je eigen klanten niet in de weg zit...

marionblo
Berichten: 884
Geregistreerd: 21-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-18 18:31

24/7 buiten onder goede, droge omstandigheden, met veel ruwvoer is erg gewild.
Tip: zorg dat je privé en bedrijf kunt scheiden op je erf.

sneeuwpop

Berichten: 4404
Geregistreerd: 19-10-05

Re: Tips en ideeën gevraagd voor pensionstalling

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-18 19:45

Maar hoeveel klanten heb je in je hoofd om het rendabel te hebben en houden?
Hoeveel ruimte heb je nodig voor je plannen?
Hoe zit het met de bodem, met dat veel naar buiten? Heb je zandgrond bijv?
Welke prijsklasse zitten de meeste klanten die wat zoeken/over willen stappen?

Persoonlijk zou ik ook geen buitenstanders op stal willen. Ik verwacht dat het een goede reden heeft, waarom veel stallen het niet doen. :+

GDG

Berichten: 4848
Geregistreerd: 11-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-18 19:47

Ik vind dat je leuke ideeën hebt dat dat je qua stalling een mooi gevarieerd aanbod wil aanbieden (je kunt ook nog denken aan stallen met uitloop). Het grote voordeel van dat gevarieerde stallingsaanbod is dat als je paard het in de ene vorm niet goed doet hij/zij altijd nog naar de andere vorm kan (evt. met wachttijd als er geen plek vrij is natuurlijk) zonder dat je van stal hoeft te verhuizen!

Waar ik vooral voor zou zorgen is dat je een plek koopt op zandgrond en liefst hooggelegen, daar ga je echt veel profijt van hebben. Zorg ook voor meer dan voldoende verharding, dat is echt heel erg fijn (ook bij/in je zandpaddocks, om op te voeren, altijd droge voeten). Zorg ook dat je echt voldoende ruimte/weide/paddock hebt voor het aantal paarden waar je plaats aan wil gaan bieden.

koeien op de weg...

maitestar23

Berichten: 657
Geregistreerd: 23-10-16
Woonplaats: Meppel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-05-18 22:23

sneeuwpop schreef:
Maar hoeveel klanten heb je in je hoofd om het rendabel te hebben en houden?
Hoeveel ruimte heb je nodig voor je plannen?
Hoe zit het met de bodem, met dat veel naar buiten? Heb je zandgrond bijv?
Welke prijsklasse zitten de meeste klanten die wat zoeken/over willen stappen?

Persoonlijk zou ik ook geen buitenstanders op stal willen. Ik verwacht dat het een goede reden heeft, waarom veel stallen het niet doen. :+


Het lastige is dat we niet al bezig zijn met een bepaald object. Het zijn alleen nog maar ideeën.
Ik hoop wel iets te vinden wat al iets heeft, bijv wat stallen en op zijn minst een buitenbak maar vooral veel grond. Dan kun je in ieder geval iets beginnen, later kun je altijd uitbreiden.

We hebben nu bijv iets op het oog met 7 stallen, bak en 3.5 ha.
Maar wel hoge prijs dus ben ik op zoek naar ideeën om extra inkomsten te genereren.

RyanneZarita

Berichten: 513
Geregistreerd: 02-07-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-18 22:45

Ik ga mee met Sneeuwpop, ik zou meer uitgaan van wat jij graag zou willen (passie voor hebt) dan wat het object te bieden heeft....

Wil je kleinschalig, met veel persoonlijke aandacht voor de klanten? Of wil je groter met misschien in de toekomst personeel? Zie je dit voor je als een "lifestyle" waar jij en je partner fulltime mee bezig zijn en geld mee verdienen, of blijft 1 van de twee in loondienst?

Ik ben het inderdaad met je eens, als je een object zoekt, ga dan voor een object met veel grond. Dit zal naar verwachting in de toekomst ook alleen maar in waarde stijgen. Ik weet uit ervaring dat wanneer bestaande stallen worden overgenomen, men altijd met wensen en dromen overblijft omdat die op dat perseel niet mogelijk zijn, en ze niet het hele bedrijf over hoop willen gooien.

Zarita ~ Sanne ~ Photo ~ Roosje <3

sneeuwpop

Berichten: 4404
Geregistreerd: 19-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-18 10:49

maitestar23 schreef:
sneeuwpop schreef:
Maar hoeveel klanten heb je in je hoofd om het rendabel te hebben en houden?
Hoeveel ruimte heb je nodig voor je plannen?
Hoe zit het met de bodem, met dat veel naar buiten? Heb je zandgrond bijv?
Welke prijsklasse zitten de meeste klanten die wat zoeken/over willen stappen?

Persoonlijk zou ik ook geen buitenstanders op stal willen. Ik verwacht dat het een goede reden heeft, waarom veel stallen het niet doen. :+


Het lastige is dat we niet al bezig zijn met een bepaald object. Het zijn alleen nog maar ideeën.
Ik hoop wel iets te vinden wat al iets heeft, bijv wat stallen en op zijn minst een buitenbak maar vooral veel grond. Dan kun je in ieder geval iets beginnen, later kun je altijd uitbreiden.

We hebben nu bijv iets op het oog met 7 stallen, bak en 3.5 ha.
Maar wel hoge prijs dus ben ik op zoek naar ideeën om extra inkomsten te genereren.



7 stallen?
Dat is toch nooit rendabel te krijgen? Dan moet je gewoon blijven werken.
Niet erg, maar dan zou ik vooral kiiken naar mijn eigen wensen en niet naar de wensen van klanten.
Maar ook daarmee, dan is er dus overdag niemand thuis voor de paarden en toezicht. Ook niet erg, maar wel belangrijk voor je plan en voor deklanten die dat wel en niet erg vinden.
Zoek een doelgroep, nu gaan je plannen/dromen nog alle kanten op

Al eens gekeken naar de prijs van een goede buitenbak? En hoeveel afschrijving je daarvan hebt? Dat je met springen de levenduur van de bodem kan verkorten etc etc...
De kosten van een trekker etc etc

Je moet eerst kijken wat je wil en hoe je dat rendabel kan krijgen.

WietskeK

Berichten: 390
Geregistreerd: 08-05-17

Re: Tips en ideeën gevraagd voor pensionstalling

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-18 10:53

Ik weet niet of je dit ook bedoelt maar,
Warm water om te wassen en solarium? Verder mis ik niks. :D

maitestar23

Berichten: 657
Geregistreerd: 23-10-16
Woonplaats: Meppel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-06-18 16:02

sneeuwpop schreef:
7 stallen?
Dat is toch nooit rendabel te krijgen? Dan moet je gewoon blijven werken.
Niet erg, maar dan zou ik vooral kiiken naar mijn eigen wensen en niet naar de wensen van klanten.
Maar ook daarmee, dan is er dus overdag niemand thuis voor de paarden en toezicht. Ook niet erg, maar wel belangrijk voor je plan en voor deklanten die dat wel en niet erg vinden.
Zoek een doelgroep, nu gaan je plannen/dromen nog alle kanten op

Al eens gekeken naar de prijs van een goede buitenbak? En hoeveel afschrijving je daarvan hebt? Dat je met springen de levenduur van de bodem kan verkorten etc etc...
De kosten van een trekker etc etc

Je moet eerst kijken wat je wil en hoe je dat rendabel kan krijgen.


Het was meer om aan te geven dat wij ook kijken naar objecten die nog niet helemaal 'af' zijn.
Kijk ik wel naar iets wat alles al heeft dan praten we over bedragen van meer dan een miljoen.

Dit huis, (met 7 stallen, 3 ha en een bak) kost dus al 7 ton en is naar mijn mening nog niet geschikt voor pensionstalling. De 7 stallen zijn makkelijk uit te breiden naar meer, aangezien 1 stal al minimaal 6x5 meter is, maar er moet nog meer gebeuren in dit geval en financieel kan dat dan niet meer.

Het liefste kijken we naar iets wat een stuk goedkoper is, maar wel met een lap grond. Dan kun je alles naar eigen wens maken en die ruimte is er dan financieel ook.
Maar voorlopig doen we alleen nog maar ideeën op.

GDG

Berichten: 4848
Geregistreerd: 11-04-11

Re: Tips en ideeën gevraagd voor pensionstalling

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-18 16:04

Ik vind 3,5ha wel te weinig als je wat groter wil.

koeien op de weg...

liberia
Berichten: 526
Geregistreerd: 10-02-09

Re: Tips en ideeën gevraagd voor pensionstalling

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-18 16:16

Uit ervaring adviseer ik; verlies je privacy niet uit het oog en maak duidelijke afspraken en bewaak deze goed!

Kabayo

Berichten: 13874
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Re: Tips en ideeën gevraagd voor pensionstalling

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-18 16:45

Hou rekening met zeurmensen en dat je vrijwel nooit alleen lekker thuis bent..

If pretty is all you have, ugly is all you are...
[KS-MK] Zilver werkt aan een nieuw wonder!

Individu2
Berichten: 26
Geregistreerd: 06-01-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-18 17:00

maitestar23 schreef:
Het liefste kijken we naar iets wat een stuk goedkoper is, maar wel met een lap grond. Dan kun je alles naar eigen wens maken en die ruimte is er dan financieel ook.
Maar voorlopig doen we alleen nog maar ideeën op.


Klinkt wijs. Iets duurs kopen en het vervolgens niet naar je wens kunnen maken omdat daar financieel de ruimte niet voor is heb je weinig aan.
Ben wel heel benieuwd wat je uiteindelijk gaat doen en kiezen! :)

Lau

Berichten: 16669
Geregistreerd: 03-11-09
Woonplaats: Gelderland

Re: Tips en ideeën gevraagd voor pensionstalling

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-18 17:10

Je zou inplaats van een fulltime pensionstal ook een stal kunnen beginnen waar clinics en trainingsweken worden georganiseerd.
Ik kon mij als pensionklant echt ergeren als ik niet kon rijden door lessen. Of clinics van anderen clubs waar ik dan niet bij zat.
Als je echt een pensionstal wil beginnen zou ik je alleen op je klanten focussen. En hooguit dat andere mensen die bijv geen binnenbak hebben tegen betaling die van jou kunnen gebruiken.

Fotografie:portfolio
Lau en de creatievelingen: podcast

maitestar23

Berichten: 657
Geregistreerd: 23-10-16
Woonplaats: Meppel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-06-18 17:19

Lau schreef:
Je zou inplaats van een fulltime pensionstal ook een stal kunnen beginnen waar clinics en trainingsweken worden georganiseerd.
Ik kon mij als pensionklant echt ergeren als ik niet kon rijden door lessen. Of clinics van anderen clubs waar ik dan niet bij zat.
Als je echt een pensionstal wil beginnen zou ik je alleen op je klanten focussen. En hooguit dat andere mensen die bijv geen binnenbak hebben tegen betaling die van jou kunnen gebruiken.


Dat is inderdaad iets wat we nu in onze overweging meenemen.
Misschien daarbij een klein gedeelte pensionstalling voor de mensen die er dan bewust voor kiezen.

Maar met al onze ideeën zit je anders al gauw aan een accommodatie vast als Klein Oever Balkbrug qua binnenbak als je er echt groot deel pensionstalling bij wil.
Dus we zullen keuzes moeten gaan maken. Weer iets om over na te denken :P

sneeuwpop

Berichten: 4404
Geregistreerd: 19-10-05

Re: Tips en ideeën gevraagd voor pensionstalling

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-18 18:40

Ik vraag me af of je het van de grond gaat krijgen wanneer je onder de 7 ton wil blijven.
Je hebt het toch over een bedrijf wat jullie willen?
Heb je al eens gekeken naar de balans van andere paardenbedrijven?
Hoeveel stallen heb je nodig voor een redelijke omzet om bijv al die 7 ton op te kunnen brengen en daarnaast nog te kunnen leven?

missfalki
Berichten: 2271
Geregistreerd: 25-10-15
Woonplaats: Salland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-18 18:54


[ITP] [FOTOVERZ]Hét oortjes topic
[VS] Eetwaar voor paardjes [&]
GEZOCHT 2 HOEFSCHOENEN VOOR BEER RENEGADE CLASSIC MAAT 0

maitestar23

Berichten: 657
Geregistreerd: 23-10-16
Woonplaats: Meppel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-06-18 19:08

sneeuwpop schreef:
Ik vraag me af of je het van de grond gaat krijgen wanneer je onder de 7 ton wil blijven.
Je hebt het toch over een bedrijf wat jullie willen?
Heb je al eens gekeken naar de balans van andere paardenbedrijven?
Hoeveel stallen heb je nodig voor een redelijke omzet om bijv al die 7 ton op te kunnen brengen en daarnaast nog te kunnen leven?


Ik heb nergens gezegd dat ik onder de 7 ton wil blijven. Maar in dit geval moest er nog zoveel gebeuren dat daar nog makkelijk 100.000 bij op moest en dan is het voor ons niet te doen want je kan dus niet gelijk als bedrijf beginnen en daarmee geen inkomsten.
Als ik 7 of 8 ton wil uitgeven dan wil ik ook gelijk kunnen beginnen.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: greendragon, Marjaxox en 140 bezoekers