Wit paard wit houden

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Katxfiona

Berichten: 13
Geregistreerd: 26-05-18
Woonplaats: Borgloon

Wit paard wit houden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-05-18 10:12

Beste bokkers,

Ben sinds kort in het bezit van een grote witte merrie. Nu wordt ze 1x per week sowieso gewassen (wedstrijd). Probleem is dat dat ze telkens gaat liggen/rollen in de stal en de wei. Ze is dus niet proper te houden en heb meer het gevoel dat ik met een bont paard rijd als met een witte. Nu rade een stalgenootje aan om een spray te gaan halen. Iemand enig idee welke of wat goed werkt om de gele vlekken te verwijderen?


Dyonne
Moderator Informatief en Markt
May the horse be with you!

Berichten: 30608
Geregistreerd: 10-03-02
Woonplaats: Nijkerk

Re: Wit paard wit houden

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-18 10:15

Ik verplaats dit topic van MD naar VSW omdat het daar beter past.

Cob = top! Eens een Welsh Cob, altijd een Cob!
[IM] De strijd is gestreden, rust zacht Maybel |( 10-06-2003 - 10-10-2013

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Berichten: 20039
Geregistreerd: 09-08-07
Woonplaats: The world is my playground.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-18 10:20

Ik heb drie schimmels maar ik was ze nooit eigenlijk. Enkel de staart en de benen. Soms een klein plekje met greenspot remover van cowboy magic. Eentje gaat ook op wedstrijd, kreeg laatst nog complimenten dat ie zo wit was.

De truc? Ze lopen 24/7 buiten. Op een schone zandpaddock en op de wei. Ze hebben wel een schuilstal maar daar ligt geen stro in en daar slapen ze ook niet. Ze gaan dus nooit in hun eigen uitwerpselen liggen. Er gebeurt wel eens een ongelukje maar dat is maar sporadisch. :)

Safiy93
Berichten: 383
Geregistreerd: 06-04-16

Re: Wit paard wit houden

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-18 21:30

Makkelijkste weg: het opgeven die van mij is zo’n smeerlap... maar er bestaan toch sprays? Ook bestaat er volgens mij ook droogshampoo? Misschien is dat wat?

Ladygiroc

Berichten: 5077
Geregistreerd: 08-02-07

Re: Wit paard wit houden

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-18 21:38

Beetje babyolie op smeren. De meeste viezigheid pakt niet op olie.

insta Fenna.Ivy
Fenna ZZ+2
Ivy

[b]† Spekkie

Neon

Berichten: 4924
Geregistreerd: 03-07-06

Re: Wit paard wit houden

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-18 21:39

Let it be :P dat is de enige oplossing

Anne.

Berichten: 5131
Geregistreerd: 02-08-08

Re: Wit paard wit houden

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-18 21:41

Ik als evaringsdeskundige zeg: Geen wit paard kopen :D Of inpakken in vershoudfolie, maar dat is zo'n gedoe :P

xxCYNNxx

Berichten: 5661
Geregistreerd: 06-07-11
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-18 21:49

Neon schreef:
Let it be :P dat is de enige oplossing


dit idd....met een schimmel kun je maar beter accepteren dat je 9 van de 10 keer met een groen/geel/bruin bont paard rond rijdt ipv een wit paard. Scheelt heel veel frustratie als je dat kunt accepteren :+
Spreek uit ervaring; ruim 5 jaar een schimmel gereden die weigerde wit te zijn. Stond vrijwel altijd dik een half uur te poetsen en dan kon ze ermee door (zo'n poetsblok was m'n grote vriend in die tijd :D ). Soms had ik geluk, maar meestal reed ik op een semi bont paard rond....je leert het vanzelf te accepteren.


Rijd nu een vos...die ook nog eens redelijk schoon is op zichzelf, dus het poetswerk is vrij saai geworden...maar mij hoor je niet klagen hoor, zeker niet met warm weer.


edit; wat Gypsy al zegt; 24/7 buiten houden houdt ze nog het schoonst...zelfs de varkens...maar op stal; laat het los en accepteer je bonte :+

A life without passion is like dancing to no music
Paulina - Ixion x Bravour jun 1997 - 7 nov 2016
TROY 26-4-1998- 10-8-2011 mn trouwe meissie RIP
Goliath - Gracio ( Gzhat x Ixion) x Casanova Boy endurance klasse 1 + 2.....41 goedgekeurde km's

Saaams

Berichten: 13262
Geregistreerd: 20-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-18 21:55

Hier een schimmel. Advies? Gewoon niet wassen :D
Ene dag vies, dag erna is ze wit. Zelfreinigend denk ik :+

Afbeelding

Laerkens Beauty

swartbeessie

Berichten: 2142
Geregistreerd: 03-01-08

Re: Wit paard wit houden

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-18 21:57

Eens. Niet of zo min mogelijk wassen, vachtje blijft zo natuurlijk vet en vuilafstotend - poets je plekken zo weg.

Safiy93
Berichten: 383
Geregistreerd: 06-04-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-18 22:13

Neon schreef:
Let it be :P dat is de enige oplossing


Precies... ik heb het ook opgegeven

Otti1977

Berichten: 3040
Geregistreerd: 23-06-10
Woonplaats: in een hutje op de hei!

Re: Wit paard wit houden

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-18 22:27

Bij mij op stal heeft iemand met een schimmel een spray van cowboys Magic. Ze spuit het er op en veegt de gele vlek zo weg.

Neon

Berichten: 4924
Geregistreerd: 03-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-18 22:28

Hehe dat zijn duidelijk ervaringsdeskundigen hier

Saaams

Berichten: 13262
Geregistreerd: 20-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-18 22:36

Otti1977 schreef:
Bij mij op stal heeft iemand met een schimmel een spray van cowboys Magic. Ze spuit het er op en veegt de gele vlek zo weg.


Greenspot remover.

Laerkens Beauty

Ineke2

Berichten: 33096
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Re: Wit paard wit houden

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-18 22:57

Ik heb een Isabel / palomino en was eigenlijk nooit. Alleen de staart gaat wel regelmatig in de shampoo.

Ze staat altijd 24/7 buiten en dat scheelt enorm, want op stal is ze echt veel viezer.

Happiness can be found in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.
[VN] Ineke2 aan het woord: gekeurd en ingedeeld in Grade II (paradressuur)

Hobbyhorse

Berichten: 1316
Geregistreerd: 18-01-14
Woonplaats: Ja

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-18 23:02

swartbeessie schreef:
Eens. Niet of zo min mogelijk wassen, vachtje blijft zo natuurlijk vet en vuilafstotend - poets je plekken zo weg.



Dit :j

marjannuh
Berichten: 138
Geregistreerd: 21-03-07
Woonplaats: urk

Re: Wit paard wit houden

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-18 00:55

Zilver shampoo poets blokje of dat spul van cowboy magic voor witte paarden

Laurievc

Berichten: 4414
Geregistreerd: 03-01-14
Woonplaats: Minderhout

Re: Wit paard wit houden

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-18 06:43

Ik heb ook een vreselijk vieze schimmel staan en heb het opgegeven. Thuis ga ik er met een roskam over, harde borstel en alles wat er dan niet af is, is jammer :) Voor wedstrijd was ik de gele vlekken of helemaal indien nodig :)

lisawouda93
Berichten: 145
Geregistreerd: 13-06-11

Re: Wit paard wit houden

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-18 07:13

Ik gebruik voor mijn palomino. Die oranje flessen bij de action van daan. Is bedoeld als droog shampoo voor honden.

.

Shenavallie
Berichten: 11552
Geregistreerd: 12-08-06
Woonplaats: Waar ik dacht dat het nog groen en rustig is

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-18 07:22

Mijn advies is ook om niet meer te wassen. Je maakt het (voornamelijk voor jezelf) alleen maar erger, omdat je het natuurlijke afweersysteem onderbreekt en het vuil dus júist in de vacht gaat zitten. Hoe minder je doet, hoe beter. En voor die enkele keer dat je op wedstrijd gaat, kun je altijd nog groene zeep voor de echt hardnekkig gele plekken gebruiken - dus plaatselijk. Wel goed uitspoelen daarna!!!!

In 1963 the Bronx Zoo had an exhibit called "The Most Dangerous Animal in the World". It was a mirror.

I don't understand why when we destroy something created by man we call it vandalism, but when we destroy something created by nature we call it progress. Ed Begley Jr.

Tara_13

Berichten: 748
Geregistreerd: 30-10-05
Woonplaats: t Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-18 07:56

Gypsy schreef:
De truc? Ze lopen 24/7 buiten. Op een schone zandpaddock en op de wei. Ze hebben wel een schuilstal maar daar ligt geen stro in en daar slapen ze ook niet. Ze gaan dus nooit in hun eigen uitwerpselen liggen. Er gebeurt wel eens een ongelukje maar dat is maar sporadisch. :)


Ik heb palomino's en inderdaad sinds ze 24/7 buiten lopen blijven ze schoon :+ ik blij en paarden blij!

mijn goud rinkelt niet, mijn goud staat in de wei en hinnikt zacht naar mij...

Een ster was je altijd al, nu zul je als een ster aan de hemel fonkelen.
Kasanova's Dream ♡ 17-06-2015 - ☆ 28-08-2015

Amado
Berichten: 1327
Geregistreerd: 22-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-18 08:00

Afbeelding
Mijn witte verzorgpaard staat 24/7 buiten. En dat is een enorm zwijn af en toe :’D
Gisteren ook weer, ff afgespoeld, paard ploft in het zwarte zand neer en gaat een kwartier liggen rollen. Van veraf herkende je m niet eens meer.
Nog geen uur later weer helemaal wit!

Paarden op stal hebben geen andere keuze dan in hun eigen mest te gaan liggen

Amado <3 samen sinds 02-10-2015

Kcinarual
Berichten: 455
Geregistreerd: 17-07-15

Re: Wit paard wit houden

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-18 08:06

Mijn schimmel was ik de dag voor wedstrijd. Niet helemaal, alleen de poepvlekken eraf. Dan spuit ik hem in met glansspray, zodat het vuil minder snel aan zijn vacht blijft zitten. De dag erna is hij nog best wit, de verse poepvlekken doe ik nog even met een sponsje en warm water weghalen, maar je kan ook greenspot remover spray gebruiken van cowboy magic. Ik gebruik overigens ook de shampoo en glansspray van cowboy magic, daar zit namelijk niet zo veel troep in

Sheeltje2

Berichten: 1769
Geregistreerd: 15-09-13
Woonplaats: Abbekerk

Re: Wit paard wit houden

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-18 08:28

Ik gebruik bijvoorbeeld voor m’n witte benen naf brighter than white de benen zijn nat en dep met doekje in de witte poeder en smeer verdeel het over de natte gedeeltes het droogt op opweg naar show en bij uitladen even borstel erover en is het netjes wit

Indd goed wassen bijvoorbeeld zilver shampoo , groene biotex gebruik ik voor de staart

Na wassen insprayen met shine spray bv cowboy magic is vuil afstotend :) en nacht voor de show doe ik een sleezy om voor de zekerheid aangezien hij altijd uitgebreid in z’n poep gaat liggen := Afbeelding
Afbeelding

rust in de groene weides jasmine en Yuri we gaan je missen. ***** Johnny ******

Manioux

Berichten: 40
Geregistreerd: 04-06-18
Woonplaats: Perth

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-18 13:28

Ik bof ook! Die van mij is maar half wit maar blijft op een of andere magische manier schoon! Hij heeft een 'cotton' op als hij in de wei staat maar 's avonds gewoon in z'n blote bips. Zo af en toe een geel plekje op zijn rechter been maar dat is er zo af met een schimmel borstel (bijvoorbeeld die van HAAS) of een beetje water <3

Afbeelding

Manu and his annoying small human - http://instagram.com/theemotionalpony


Woon al weer een aantal jaar in het buitenland dus 'please forgive my Dinglish' :P


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Trendiction en 97 bezoekers