Applicatie voor onderhoud van paarden: testers gezocht!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
fishandflies

Berichten: 51
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-05-18 11:35

xRaisin schreef:
Heel mooi gemaakt en erg mooie interface! Enige wat ik mij afvraag, wat maakt deze app bijzonder of beter dan vergelijkbare apps, zoals bijvoorbeeld equilab?


Wat ik er graag nog bij wil is inderdaad de functie die equilab heel interessant maakt: het tracken van je trainingen. Maar dat is nog moeilijk aangezien ik zelf geen programmeur ben natuurlijk. :)
Maar dan zou deze app eigenlijk alles omvatten wat je nodig zou hebben bij het houden van paarden. Equilab is gefocust op je trainingen, deze app zou dan zowel trainingen als agenda en meldingen, enzovoort bijhouden.

Bedankt voor de feedback!


fishandflies

Berichten: 51
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-05-18 11:36

SaraViavia schreef:
Dat je opmerkingen kan toevoegen bij trainingen zou fijn zijn. Dat kon ik zo 1,2,3 niet vinden nog.


Bedankt voor de feedback! Je opmerkingen kan je schrijven bij 'omschrijving' als je een training toevoegt. Ik had het inderdaad ook 'opmerkingen' kunnen noemen. :D

Laurievc

Berichten: 4406
Geregistreerd: 03-01-14
Woonplaats: Minderhout

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-18 11:38

Bij mij trackt equilab in een piste echt reteslecht... Klopt echt gewoon niks van haha. Dus als je daarop verder wilt bouwen is dat misschien wel een aandachtspuntje :)

fishandflies

Berichten: 51
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-05-18 11:44

Laurievc schreef:
Bij mij trackt equilab in een piste echt reteslecht... Klopt echt gewoon niks van haha. Dus als je daarop verder wilt bouwen is dat misschien wel een aandachtspuntje :)


Oh, handig om te weten! Ik heb equilab zelf ook al een paar keer getest en vond dat nog redelijk nauwkeurig op zo'n kleine oppervlakte. Mijn voltes en hoefslagen waren nog vrij duidelijk te zien :))

Laurievc

Berichten: 4406
Geregistreerd: 03-01-14
Woonplaats: Minderhout

Re: Applicatie voor onderhoud van paarden: testers gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-18 11:45

Hier klopte niks van de beelden en ook niet van de gegevens helaas. Was zo zonde, ben nu aan het kijken naar alternatieven maar die zijn zo duur haha :+

fishandflies

Berichten: 51
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-05-18 11:47

Laurievc schreef:
Hier klopte niks van de beelden en ook niet van de gegevens helaas. Was zo zonde, ben nu aan het kijken naar alternatieven maar die zijn zo duur haha :+


Equisense leek me ook nog een fijne app maar dan moet je echt al zo'n apparaatje kopen en dat is inderdaad al een pak duurder. :+

Laurievc

Berichten: 4406
Geregistreerd: 03-01-14
Woonplaats: Minderhout

Re: Applicatie voor onderhoud van paarden: testers gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-18 11:50

Ja ik ben nu aan het overwegen een Seaver te kopen maar het is ineens een ferme investering natuurlijk :+ Maar tot dan gaat mijn zoektocht verder haha

Marjo

Berichten: 37154
Geregistreerd: 04-02-06
Woonplaats: Velaris, City of Starlight

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-18 11:51

Het ziet er wel goed uit, ik kan het niet zo goed testen maar wat bij mij opkomt wat ik vooral fijn zou vinden:
* Een mogelijkheid tot synchroniseren met je eigen agenda (dus bijvoorbeeld herinneringen of echt inplannen als je medicatie moet geven)
* Mogelijkheid om het rijden/trainen te beoordelen (een beetje zoals die agenda van paard & lifestyle)
* Mogelijkheid om het rijden bij te houden met je telefoon (zoals equilab)

Marjo

Berichten: 37154
Geregistreerd: 04-02-06
Woonplaats: Velaris, City of Starlight

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-18 11:53

Laurievc schreef:
Bij mij trackt equilab in een piste echt reteslecht... Klopt echt gewoon niks van haha. Dus als je daarop verder wilt bouwen is dat misschien wel een aandachtspuntje :)

Bij mij doet Equilab het juist erg goed, ligt het niet aan de telefoon die je ervoor gebruikt?
Heb het met mijn S8 nog niet geprobeerd, maar met mijn S6 deed hij het wel netjes.

fishandflies

Berichten: 51
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-05-18 12:02

Laurievc schreef:
Ja ik ben nu aan het overwegen een Seaver te kopen maar het is ineens een ferme investering natuurlijk :+ Maar tot dan gaat mijn zoektocht verder haha


Ja dat is ineens wel een pak geld maar je hebt er dan wel waar voor (hoop ik dan toch, haha). Veel succes in elk geval!

fishandflies

Berichten: 51
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-05-18 12:04

Marjoow schreef:
Het ziet er wel goed uit, ik kan het niet zo goed testen maar wat bij mij opkomt wat ik vooral fijn zou vinden:
* Een mogelijkheid tot synchroniseren met je eigen agenda (dus bijvoorbeeld herinneringen of echt inplannen als je medicatie moet geven)
* Mogelijkheid om het rijden/trainen te beoordelen (een beetje zoals die agenda van paard & lifestyle)
* Mogelijkheid om het rijden bij te houden met je telefoon (zoals equilab)


Je eerste opmerking is inderdaad nog een interessant idee! Had ik nog niet aan gedacht. Het is sowieso wel mogelijk om meldingen aan te zetten voor afspraken of activiteiten die je inplant in de app, bv voor medicatie zoals je zegt.

Je trainingen kan je inderdaad omschrijven en beoordelen met sterretjes. Het zou inderdaad wel nog iets uitgebreider kunnen, ik zou graag een functie zoals bij equilab hebben in de applicatie moest ik het ooit nog verder ontwikkelen. Dan zou je eigenlijk alles in 1 applicatie hebben.

Marjo

Berichten: 37154
Geregistreerd: 04-02-06
Woonplaats: Velaris, City of Starlight

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-18 12:15

fishandflies schreef:
Marjoow schreef:
Het ziet er wel goed uit, ik kan het niet zo goed testen maar wat bij mij opkomt wat ik vooral fijn zou vinden:
* Een mogelijkheid tot synchroniseren met je eigen agenda (dus bijvoorbeeld herinneringen of echt inplannen als je medicatie moet geven)
* Mogelijkheid om het rijden/trainen te beoordelen (een beetje zoals die agenda van paard & lifestyle)
* Mogelijkheid om het rijden bij te houden met je telefoon (zoals equilab)


Je eerste opmerking is inderdaad nog een interessant idee! Had ik nog niet aan gedacht. Het is sowieso wel mogelijk om meldingen aan te zetten voor afspraken of activiteiten die je inplant in de app, bv voor medicatie zoals je zegt.

Je trainingen kan je inderdaad omschrijven en beoordelen met sterretjes. Het zou inderdaad wel nog iets uitgebreider kunnen, ik zou graag een functie zoals bij equilab hebben in de applicatie moest ik het ooit nog verder ontwikkelen. Dan zou je eigenlijk alles in 1 applicatie hebben.


Alles in 1 app zou voor mij ideaal zijn. Ik heb gewerkt met de agenda maar dat was mij toch teveel moeite. Ik werk ook met de Endomondo app voor buitenrijden, en heb daarnaast de Equilab app voor het rijden in de bak. Zou superfijn zijn als dit allemaal in 1 app kan.

En wat me ook nog te binnen schiet: dat je de app kan delen met anderen, of paarden kan delen. In het geval van een bijrijdpaard bijvoorbeeld erg handig om te zien wat de anderen hebben gedaan, wat er veranderd in medicatie/voerschema etc.

fishandflies

Berichten: 51
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-05-18 12:21

Marjoow schreef:
Alles in 1 app zou voor mij ideaal zijn. Ik heb gewerkt met de agenda maar dat was mij toch teveel moeite. Ik werk ook met de Endomondo app voor buitenrijden, en heb daarnaast de Equilab app voor het rijden in de bak. Zou superfijn zijn als dit allemaal in 1 app kan.

En wat me ook nog te binnen schiet: dat je de app kan delen met anderen, of paarden kan delen. In het geval van een bijrijdpaard bijvoorbeeld erg handig om te zien wat de anderen hebben gedaan, wat er veranderd in medicatie/voerschema etc.


Dat delen zou ik inderdaad ook nog graag verwerken in de applicatie! Dat lijkt me ook een zeer interessante functie, dat je met meerdere mensen trainingen en andere zaken kan opslaan per paard.

Rena100

Berichten: 4854
Geregistreerd: 29-10-07
Woonplaats: Almelo

Re: Applicatie voor onderhoud van paarden: testers gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-18 12:35

Klinkt wel erg interessant hoor! Eerste indruk is ook goed. Ik mis nog wel wat diepgang in de trainingsnotitie. Bijvoorbeeld aandachtspunten voor de volgende training. Of het trainingsdoel en of dat dan behaald is.

Wat ik ook graag zou zien is een trainingsschema (in agenda vorm) zodat ik mijn trainingen kan plannen. Bijvoorbeeld: Maandag Les Dinsdag longeren Woensdag vrij Donderdag rijden Vrijdag...enz
En dan in de vorm van een gewone agenda, zodat je ook fijn overzicht hebt over de week of maand.

Ook hoefsmid e.d. zou ik er dan graag in kwijt willen en dan kunnen kiezen om dit te delen met mijn agenda van mijn telefoon (account).

Nieuwe touwhalsters klik voor de advertentie

fishandflies

Berichten: 51
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-05-18 13:04

Rena100 schreef:
Klinkt wel erg interessant hoor! Eerste indruk is ook goed. Ik mis nog wel wat diepgang in de trainingsnotitie. Bijvoorbeeld aandachtspunten voor de volgende training. Of het trainingsdoel en of dat dan behaald is.

Wat ik ook graag zou zien is een trainingsschema (in agenda vorm) zodat ik mijn trainingen kan plannen. Bijvoorbeeld: Maandag Les Dinsdag longeren Woensdag vrij Donderdag rijden Vrijdag...enz
En dan in de vorm van een gewone agenda, zodat je ook fijn overzicht hebt over de week of maand.

Ook hoefsmid e.d. zou ik er dan graag in kwijt willen en dan kunnen kiezen om dit te delen met mijn agenda van mijn telefoon (account).


Bedankt voor de uitgebreide feedback! Die trainingen zou ik inderdaad nog graag uitbreiden, maar dan zodat je trainingen getrackt kunnen worden. Dan zou die diepgang er sowieso ook in komen inderdaad.

Trainingen inplannen kan inderdaad hiermee al. Je kan een datum instellen en dan kiezen om een melding te krijgen en bv om de training wekelijks te herhalen. Hetzelfde voor afspraken met DA en hoefsmid etc.

Dat delen met de agenda van je telefoon is inderdaad geen slecht idee!

Wispeltuur
Berichten: 1599
Geregistreerd: 06-09-09
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-18 13:21

Het prototype ziet er goed uit! Ik hoop echt dat de app ooit nog op de markt komt, ik zou er graag gebruik van maken. Maar dat vond ik al voor ik het prototype had gezien. :D

Wat zijn de mogelijkheden qua bijvoorbeeld het opslaan en terugkijken van dingen als gedragsverandering of ziektenverloop? Dit zou voor mij namelijk erg interessant zijn.
Het zou vooral fijn zijn als je een soort van knop had die dan alle info voor je verzameld uit het verleden en alles in een lijstje zet met data ofzo?

Ik ben niet zo goed in uitleggen dus ik hoop dat je het een beetje snapt.

Goed bezig hoor!

Rena100

Berichten: 4854
Geregistreerd: 29-10-07
Woonplaats: Almelo

Re: Applicatie voor onderhoud van paarden: testers gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-18 16:02

Ik zou inderdaad ook echt statistieken willen zien over langere tijd.

Dus op basis van data die je ingeeft op je trainingen zoals de 5 sterren, maar dan op thema's als: rechtgerichtheid, gehoorzaamheid aanleuning en hoe tevreden je bent over de training, wat de intensiteit was enz. Op die gegevens kan je dan mooie grafieken tonen hoe het over de tijd heen gaat, is het een stijgende lijn of juist een aflopende?

Nieuwe touwhalsters klik voor de advertentie

prugelpiet

Berichten: 12524
Geregistreerd: 20-01-12

Re: Applicatie voor onderhoud van paarden: testers gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-18 16:11

Het is leuk en handig, dat zeker, maar een vergelijkbaar iets bestaat in de vorm van EquineM. Een overzicht/agenda waar je in kan zetten wanneer wat moet gebeuren, notities kan toevoegen etc.

Alleen kost dat systeem best een heleboel dacht ik. Voor particulieren zou dit handig zijn denk ik.

I am because you were

Rena100

Berichten: 4854
Geregistreerd: 29-10-07
Woonplaats: Almelo

Re: Applicatie voor onderhoud van paarden: testers gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-18 07:49

Prugelpiet: equineM zie ik meer als software voor een hele stal, dus echt stalmanagement. Dit is meer gericht op de particulier met 1 of meerdere paarden. Desondanks heeft EquineM wel hele mooie features, maar ook vanwege de aanschafprijs niet echt geschikt voor iemand die 1 paard heeft.

Nieuwe touwhalsters klik voor de advertentie

fishandflies

Berichten: 51
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-05-18 16:25

prugelpiet schreef:
Het is leuk en handig, dat zeker, maar een vergelijkbaar iets bestaat in de vorm van EquineM. Een overzicht/agenda waar je in kan zetten wanneer wat moet gebeuren, notities kan toevoegen etc.

Alleen kost dat systeem best een heleboel dacht ik. Voor particulieren zou dit handig zijn denk ik.


Het is inderdaad gelijkaardig maar zij hebben als doelgroep idd grote stallen. Ik wou me voornamelijk focussen op particulieren en het dus ook gratis/goedkoop houden. Daarnaast wil ik een interessante functie toevoegen om trainingen te tracken. :)

fishandflies

Berichten: 51
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-05-18 16:27

Wispeltuur schreef:
Het prototype ziet er goed uit! Ik hoop echt dat de app ooit nog op de markt komt, ik zou er graag gebruik van maken. Maar dat vond ik al voor ik het prototype had gezien. :D

Wat zijn de mogelijkheden qua bijvoorbeeld het opslaan en terugkijken van dingen als gedragsverandering of ziektenverloop? Dit zou voor mij namelijk erg interessant zijn.
Het zou vooral fijn zijn als je een soort van knop had die dan alle info voor je verzameld uit het verleden en alles in een lijstje zet met data ofzo?

Ik ben niet zo goed in uitleggen dus ik hoop dat je het een beetje snapt.

Goed bezig hoor!


Ik snap wat je bedoelt hoor :) Op zich kan dat hiermee al, je kan filteren tussen alle notities en trainingen die je er hebt ingezet, dus als je bijvoorbeeld zoekt op ziekte/gedrag vindt je alle notities hierover terug.

Helaas is het op de markt brengen nog een ver toekomstbeeld, als ik realistisch ben. Wie weet, ooit!


fishandflies

Berichten: 51
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-05-18 16:30

Rena100 schreef:
Ik zou inderdaad ook echt statistieken willen zien over langere tijd.

Dus op basis van data die je ingeeft op je trainingen zoals de 5 sterren, maar dan op thema's als: rechtgerichtheid, gehoorzaamheid aanleuning en hoe tevreden je bent over de training, wat de intensiteit was enz. Op die gegevens kan je dan mooie grafieken tonen hoe het over de tijd heen gaat, is het een stijgende lijn of juist een aflopende?


Dat is inderdaad nog de bedoeling: om trainingen te kunnen tracken en nog veel uitgebreider te kunnen opslaan. Deze data zou dan inderdaad getoond worden in de vorm van grafieken om dingen te kunnen vergelijken.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Googlebot, IASCrawler, Iccc en 38 bezoekers