Waterverbruik eb- en vloed bodem

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Izzy19

Berichten: 2131
Geregistreerd: 11-07-07
Woonplaats: Wingene (België)

Waterverbruik eb- en vloed bodem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-18 16:23

Hoi allemaal,

wij hebben recentelijk een eb- en vloedbak laten aanleggen (20x60) en ik heb de indruk dat deze ipv waterbesparend te zijn, juist heel veel water lijkt te verbruiken. Nu heb ik natuurlijk ook geen idee van wat normaal is. Zijn er mensen met zo'n eb- en vloedbodem die willen delen wat hun waterverbruik is?
Uiteraard verschilt het verbruik volgens mij bv gedurende een nacht van +-10°C of een zonnige en warme dag van +20°C

Mag uiteraard ook gewoon via pb! Ik ben op zoek naar ervaringen om na te gaan of het waterverbruik van onze eb- en vloedbak normaal is, of dat er waarschijnlijk toch ergens iets mis is gegaan en we met een lek zitten?

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23417
Geregistreerd: 09-04-01

Re: Waterverbruik eb- en vloed bodem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-18 16:59

mijn simpele zielen idee die je vast zelf al gecheckt hebt: is de afvoer wel dicht?

Izzy19

Berichten: 2131
Geregistreerd: 11-07-07
Woonplaats: Wingene (België)

Re: Waterverbruik eb- en vloed bodem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-18 17:07

Hehe, ja dat gelukkig wel ;-)

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23417
Geregistreerd: 09-04-01

Re: Waterverbruik eb- en vloed bodem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-18 17:16

dat idee had ik zelf ook wel maar je weet het maar nooit :+

koeke

Berichten: 868
Geregistreerd: 29-09-03
Woonplaats: Twente

Re: Waterverbruik eb- en vloed bodem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-18 17:55

Kan je niet echt helpen, want wij gebruiken geen leidingwater voor de bodem, dus lastiger meten.

Hoe lang ligt de bodem er nu in? Eerste vollopen verbruikt flink water natuurlijk.

Izzy19

Berichten: 2131
Geregistreerd: 11-07-07
Woonplaats: Wingene (België)

Re: Waterverbruik eb- en vloed bodem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-18 20:40

Wij gebruiken ook geen leidingwater maar hebben er zelf een meter tussen gezet om het wat te kunnen opvolgen. Bodem is eerst volledig onder water gezet, ondertussen al 2x zelfs.

Athosje
Berichten: 99
Geregistreerd: 26-09-17

Re: Waterverbruik eb- en vloed bodem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-18 20:51

Is het niet gewoon heel droog de laatste tijd? Wij hebben vorig weekend (drenthe) wateroverlast gehad, maar dat was binnen een dag weg. Dit terwijl we op het veen zitten en het eerder te nat dan te droog is.

Izzy19

Berichten: 2131
Geregistreerd: 11-07-07
Woonplaats: Wingene (België)

Re: Waterverbruik eb- en vloed bodem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-18 21:08

Ja het is inderdaad droog, maar ik vind het raar dat als het systeem het waterpeil continu gelijk houdt, dat er dan gedurende de nacht nog echt wel wat water in gaat. Dan zou er toch weinig tot niets mogen verdampen? Via de grond kan normaal niets weg. Dus ik zou denken dat je 's nachts bijna niets van water verbruikt als je voor de nacht het waterpeil ok hebt?

koeke

Berichten: 868
Geregistreerd: 29-09-03
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-18 21:17

Hier slaat de pomp 's nachts ook wel aan hoor. Heb daar nooit zo bij stilgestaan, ben vooral blij dat ik 's ochtends meteen een fijne bodem heb :-)

Izzy19

Berichten: 2131
Geregistreerd: 11-07-07
Woonplaats: Wingene (België)

Re: Waterverbruik eb- en vloed bodem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-18 21:54

Hehe, ja ik ben ook blij dat de bodem goed ligt natuurlijk maar ik verschiet er toch wel een beetje van. Ik zou gewoon graag weten of dat normaal is of niet. Voor hetzelfde geld is dat bij iedereen zo en maak ik mij zorgen om niets :)