Wat is jullie reistijd naar stal?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Anoniem

Wat is jullie reistijd naar stal?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-18 18:15

Dag!

Ik vraag mij af of meerdere mensen dit herkennen..

Ik sta op een leuke stalling met mijn paard. All-in, inclusief weide en uitrijmogelijkheden.
Maar de stal is op z'n 20 minuten rijden met de auto vanaf mijn woonplaats. Vervolgens is het z'n 10-15 minuten lopen naar de weide (enkele reis.) Dat betekend dat ik z'n 40 a 50 minuten alleen al bezig ben met onderweg zijn. Soms vind ik dit best wel zwaar, het lijkt mij heerlijk om op de fiets te stappen en 5 minuten later op stal te zijn. Maar ik heb geen mogelijkheden om mijn paard dichter bij huis te stallen.

Herkennen jullie dit? Wat is jullie reistijd? Zijn jullie dan ook hele avonden weg? Ik kom rond kwart over 6 thuis van mijn werk, dan moet ik nog eten en dan naar stal. Dan ben ik rond 9 uur klaar en dan nog 20 minuten naar huis. Is dit lang? Of valt dat nog wel mee?


Carol_Beer
Berichten: 1148
Geregistreerd: 21-05-15

Re: Wat is jullie reistijd naar stal?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-18 18:17

Ehm, de heuvel af (heen) 5 min, heuvel op (terug, vooral lekker in de regen, kuch kuch) ong 10 min

xPearl

Berichten: 3277
Geregistreerd: 29-01-14
Woonplaats: Een klein dorpje onderin Drenthe

Re: Wat is jullie reistijd naar stal?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-18 18:19

10 minuutjes met de auto en dan ben ik op stal :).

Captain

Berichten: 21362
Geregistreerd: 15-10-08

Re: Wat is jullie reistijd naar stal?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-18 18:20

20 minuten met de auto.. 's avonds na etenstijd 30 minuten want is het altijd druk op de weg. :Y)

lotthje

Berichten: 1214
Geregistreerd: 06-05-17
Woonplaats: Holten

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-18 18:20

Ik doe er ong tussen de 20 en 30 minuten over met de fiets, hangt af van de wind, en een kwartiertje met de auto. Dan is de wei ook direct op het terrein dus dat is nog geen minuut lopen.

finnens

Berichten: 4919
Geregistreerd: 11-01-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-18 18:21

Mijn paard staat op een halfuur enkele reis met de auto. We hebben de verzorging verdeeld en ik doe twee dagen per week (land uitmesten en voeren). In de zomer is het prima te doen maar in de winter is het wel plannen en schiet het rijden er soms bij in, want geen verlichting.

Als ik er heen ga ben ik er vaak wel 3 uur wanneer ik ook wat met paard ga doen. Dus het neemt veel tijd in beslag maar heb het er voor over.. ik kan er prachtig buitenrijden en mn paard staat heerlijk.

When was the last time you did something for the first time?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-18 18:21

Ik herken het wel. Ik sta op 30 minuten met de auto, enkel dus. En soms zucht ik ook wel eens. Maar als ik dan weer rond mij kijk welke (uitrij)mogelijkheden we hebben. Hier kan je alle kanten uit en dat heb je dichter bij huis een stuk minder. En natuurlijk het feit dat ze er goed staan en ik het idee heb dat ze gelukkig zijn.

Als ik moet werken ga ik meestal niet meer naar de paarden (tenzij het in de zomer echt mooi weer is en ik nog energie heb) maar dat is een gezondheidsding (of beter gezegd: ongezondheidsding ;) ). Ik ga dus enkel op mijn vrije dagen, werk gelukkig niet fulltime. En vandaar ook dat ik ze volpension heb gezet, deed eerst alles zelf.

Het is wel zo dat als ze dichter zouden staan ik waarschijnlijk wel vaker na het werk ging om even hallo te zeggen. Maar om nu een uur in de auto te zitten om ze een aai over hun neus te geven is het ook niet, en om nog wat te doen heb ik toch de energie niet, dus vandaar die keuze.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 05-05-18 18:27, in het totaal 1 keer bewerkt

immanuela29

Berichten: 654
Geregistreerd: 16-07-12

Re: Wat is jullie reistijd naar stal?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-18 18:24

Ik herken het wel! Ik zat vroeger op een stal waar de reistijd zo'n 40/50 minuten kon zijn! Das echt niet te doen. Ben daarom verhuisd van stal en fiets nu in een kwartiertje of minder! :j

[o]

Banyu
Berichten: 12470
Geregistreerd: 28-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-18 18:25

10 minuten met de auto, 15 met de fiets. :D

Sabbientje
stokpaard connaisseur

Berichten: 4692
Geregistreerd: 15-03-04
Woonplaats: Poortugaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-18 18:27

Ongeveer een half uur enkele reis, zonder files.

Ik zit in een gebied waar bruggen nog wel eens haperen.... (de botlekbrug) dan duurt het rustig een uur of langer, als ik pech heb kan ik helemaal niet weg komen.

Maar het pluspunt is dat mijn paarden vlak bij het strand staan *\o/*

jahoorisgoed

Berichten: 392
Geregistreerd: 12-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-18 18:28

10 minuten tot een kwartiertje fietsen, ligt eraan of ik wind mee of wind tegen heb :)

Be curious, not judgmental

nine1987

Berichten: 8321
Geregistreerd: 14-07-08
Woonplaats: Alphen aan den Rijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-18 18:29

Hangt erom.. Swinters meestal een kwartiertje, maar er zitten 3 hefbruggen in de route.. Dus met het weer zoals vandaag (20+) , kun je er makkelijk een half uur of langer over doen, omdat je alle bruggen tegen hebt..

<3 Sneakers <3

Athelas

Berichten: 1962
Geregistreerd: 15-06-14
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-18 18:30

7 minuutjes fietsen naar de manege en mijn ex verzorgpaard stond in t weiland achter ons huis. Kwestie van de achter deur nemen.
Dus lekker dichtbij allebei!

[o]

xxwienekexx
Berichten: 3131
Geregistreerd: 26-05-13

Re: Wat is jullie reistijd naar stal?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-18 18:32

2 minuten, de laan uitrijden en je bent er. T is zelfs goed aan te lopen :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-18 18:34

Jullie hebben dus ook nog wel veel reistijd zeg.

Ik deel mijn paard samen en ik doe 3 1/2e dag. Maar soms heb ik helemaal geen puf om te gaan rijden.
Ik merk dat het mij soms meer energie kost en dan het geeft.

Ik ben (bijna) klaar met mijn studie en werk 32 uur sinds kort (dus alles is nog nieuw).
Mijn werk zit ook op 45 minuten rijden enkele reis. De stal is ook vrij groot en het kan soms erg druk zijn, wat ik ook soms niet zo fijn vind. Ik denk ook dat het alles met elkaar is.

Kairos
Berichten: 2707
Geregistreerd: 07-08-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-18 18:34

10 minuutjes met de auto, denk dik drie kwartier met de fiets. Niet zo'n snelle fietser :Y)

~ The comeback is always stronger than the setback ~

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-18 18:35

[***] schreef:
Ik herken het wel. Ik sta op 30 minuten met de auto, enkel dus. En soms zucht ik ook wel eens. Maar als ik dan weer rond mij kijk welke (uitrij)mogelijkheden we hebben. Hier kan je alle kanten uit en dat heb je dichter bij huis een stuk minder. En natuurlijk het feit dat ze er goed staan en ik het idee heb dat ze gelukkig zijn.

Als ik moet werken ga ik meestal niet meer naar de paarden (tenzij het in de zomer echt mooi weer is en ik nog energie heb) maar dat is een gezondheidsding (of beter gezegd: ongezondheidsding ;) ). Ik ga dus enkel op mijn vrije dagen, werk gelukkig niet fulltime. En vandaar ook dat ik ze volpension heb gezet, deed eerst alles zelf.

Het is wel zo dat als ze dichter zouden staan ik waarschijnlijk wel vaker na het werk ging om even hallo te zeggen. Maar om nu een uur in de auto te zitten om ze een aai over hun neus te geven is het ook niet, en om nog wat te doen heb ik toch de energie niet, dus vandaar die keuze.


Ja dat is heel erg herkenbaar, gewoon even buurten.

mala26

Berichten: 4989
Geregistreerd: 05-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-18 18:38

Ik rij paarden voor mensen en de ene staat op 15 min afstand en de andere op 30 min. Helaas die kant op vaak veel file dus ben dan bijna een uur onderweg. Deze staat in de zomer 24/7 buiten en vaak helemaal achter aan bij de rivier. Ben dan ook nog 15 min aan het lopen.
Mijn eigen paarden stonden vaak op mijn werk dus dat was lekker makkelijk.

Fog on her glasses, From the still steaming tea, A book in her hand, As she casually reads.
A catch in her breath, As the Climax grows near, She's deaf to the world : The book's all she can hear.
She's completely lost now, or perhaps she is found,
In this strange paper world
That's far from the ground.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-18 18:39

mala26 schreef:
Ik rij paarden voor mensen en de ene staat op 15 min afstand en de andere op 30 min. Helaas die kant op vaak veel file dus ben dan bijna een uur onderweg. Deze staat in de zomer 24/7 buiten en vaak helemaal achter aan bij de rivier. Ben dan ook nog 15 min aan het lopen.
Mijn eigen paarden stonden vaak op mijn werk dus dat was lekker makkelijk.


Eigen paarden op het werk lijkt mij ook niks. Dan is werk en prive niet goed gescheiden vind ik.

Sabbientje
stokpaard connaisseur

Berichten: 4692
Geregistreerd: 15-03-04
Woonplaats: Poortugaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-18 18:42

AmoorM schreef:
Jullie hebben dus ook nog wel veel reistijd zeg.

Ik deel mijn paard samen en ik doe 3 1/2e dag. Maar soms heb ik helemaal geen puf om te gaan rijden.
Ik merk dat het mij soms meer energie kost en dan het geeft.

Ik ben (bijna) klaar met mijn studie en werk 32 uur sinds kort (dus alles is nog nieuw).
Mijn werk zit ook op 45 minuten rijden enkele reis. De stal is ook vrij groot en het kan soms erg druk zijn, wat ik ook soms niet zo fijn vind. Ik denk ook dat het alles met elkaar is.

Wij gaan 6 dagen in de week naar de paarden.
Mijn man en ik werken allebei 40uur per week in dagdienst. We gaan rond half7/7 uur van huis en zijn dan rond 17.00 weer thuis. Snel eten klaarmaken, eten, omkleden en weer de auto in.
Meestal zo rond 18.00.
Tussen 18.30 en 19.00 zijn we dan op stal.
Dan beginnen we meestal met uitmesten, daarna kijken we waar we zin in hebben.
Als we moe zijn houden we het bij losgooien en longeren.
Anders gaan we rijden. Met mooi weer dn voldoende daglicht kiezen we nog wel eens voor wen buitenrit.
Anders rijden we in de bak.
Als we echt gaan rijden zijn we meestal pas rond 21.00 klaar. En dan nog richting huis een half uur.
Dus zijn we tussen 21.30 en 22.00 thuis.

Gelukkig worden ze op deze stal overdag buiten en binneng gehaald, dus heb daar geen omkijken naar.

JvS1998

Berichten: 311
Geregistreerd: 05-02-17
Woonplaats: --

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-18 18:43

Halfuur met de fiets en driekwartier met de bus

claudiadvx

Berichten: 2798
Geregistreerd: 11-01-14
Woonplaats: Emmer-Compascuum

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-18 18:46

Ik zit een groffe 10 minuutjes in de auto enkele reis. Geen geloop naar de weides toe gelukkig en een enorm natuurgebied naast de deur <3

- Bread may feed my body, but my horse feeds my soul ♥

meggiemeg

Berichten: 12217
Geregistreerd: 08-04-04
Woonplaats: gelderland

Re: Wat is jullie reistijd naar stal?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-18 18:47

Heb de luxe dat ik de paarden nu aan huis heb, dus dat is 20 stappen en ik sta bij de stallen. Voorheen was het met de auto nooit langer dan 15 minuten.

Terwijl je inhoudt om iets ernstig te overwegen, fladdert de gelegenheid vaak vrolijk voorbij.

SinneJ

Berichten: 3077
Geregistreerd: 02-04-15
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-18 18:47

Ik doe er 20min over met de wagen. Er zijn stallen dichterbij, maar nergens met zo'n mooie weides waar ze veel op mogen en mensen die ik zo vertrouw als deze.

TS, is een vouwfiets in de auto geen idee voor dat stuk naar de weide? (tenminste als dat bodem is waar je uberhaupt met een fiets over kan)

Men mag nooit vergeten dat de dressuur er is voor het paard. Het paard is er niet voor de dressuur.

Laurora
Zilveren 1 april Bokt-stokpaardtemmer

Berichten: 2637
Geregistreerd: 19-07-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-18 18:48

10 minuten met de auto, 15 minuten met de brommer, 25 minuten op de fiets (in mn allersloomste tempo)
Met de benenwagen heb ik nog niet geprobeerd.

Demeter asked him to make the most beautiful animal that the world had ever seen. So, in an effort to impress her, Poseidon created the first horse
~~~


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Lui_, MarjanB, rocky_1995 en 118 bezoekers