omgevingsvergunning afgewezen..kosten?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
santie

Berichten: 1387
Geregistreerd: 27-03-05
Woonplaats: Hippolytushoef

Re: omgevingsvergunning afgewezen..kosten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-18 23:18

De gemeente moet binnen een bepaalde tijd reageren, dat hebben ze nog niet gedaan en daarom is het termijn verlengt. Het zegt eigenlijk niet zo veel.


pol013

Berichten: 8977
Geregistreerd: 18-05-04
Woonplaats: Omg breda

Re: omgevingsvergunning afgewezen..kosten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-18 16:00

Naar verluid scheelt het heel veel als je daadwerkelijk kunt aantonen dat de andere omwonende het een echt goed plan vinden. Dus ik zou zeker je buren optrommelen en ze ook later verklaren dat ze het een puik plan vinden.

Hevonen

Berichten: 5598
Geregistreerd: 21-01-04
Woonplaats: up north

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-18 16:13

Wendy schreef:
Bij ons kwamen er aan het eind van de 1e termijn een paar onnozele vragen om meer details, dat hield dus in dat de gemeente pas aan het eind van de termijn serieus ging kijken.
Die betreffende vergunning is later gewoon afgegeven.
Dus toen zei het niets.

Nu zitten we weer in een vergunningstraject, mijn man is zo dom geweest om eerst een schetsplanaanvraag te doen. Daar zitten namelijk geen termijnen aan vast, dus we hebben al een week of 8 niks gehoord... :roll:
Daarna volgt pas de echte vergunningsaanvraag. Ik ben bang dat dat niets meer wordt deze zomer...


Bel de gemeente!
Ik had ook een voorlopige aanvraag gedaan en hoorde niks. Ben toen gaan bellen. Bleek dat mijn aanvraag zoek was. Uiteindelijk is hij gevonden en zou met 'spoed' worden bekeken. Na een week had ik nog niets gehoord, ook nog steeds geen ontvangstbevestiging. Weer gebeld. Bleek het ding op het bureau van iemand te liggen die er niet was. Opnieuw ingestuurd. Na weer geen reactie heeft een mevrouw van de gemeente zich ingezet voor mijn aanvraag. Eindelijk een ontvangstbevestiging. Drie weken later bericht dat ze allerlei andere tekeningen nodig hadden. Die heb ik inmiddels laten maken en twee weken geleden verstuurd. Als ik niks hoor, ga ik een dezer dagen maar weer eens bellen.
Ik heb niet de indruk dat ze me vervelend vinden (spreek steeds andere mensen), krijg wel de indruk dat het hen verbaast dat het traject steeds stagneert.

Blijven bellen en vragen, anders kom je er niet...

(voor onze stal heb ik bijna een jaar met de gemeente gebakkeleid, maar dat was wel 20 jaar geleden, toen het nog niet digitaal kon.)

Voor bijzondere (niet beslist paardgerelateerde) replica's en living history spullen.
ARRE remaining history
Zij werken ook op bestelling! (smeedwerk, hout-, hoorn- en beenbewerking, leer, huiden, en nog veel meer)


AbbyBlues

Berichten: 1755
Geregistreerd: 07-01-15
Woonplaats: Indiana, Verenigde Staten

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-18 16:22

LadyDaily schreef:
Hallo,

Daar ben ik weer....
Ik heb inmiddels een officiƫle aanvraag ingediend. Hier zitten uiteraard kosten aan verbonden.
Nu kreeg ik afgelopen zaterdag een brief binnen dat de beslistermijn verlengd is.
Redenen: de schuur die gebouwd zal worden is 60 m2 (huidige schuur 35m2)en op een andere plaats komt te staan dan de huidige schuur. Volgens de regels zou dit niet mogen i.v.m. agrarische grond & bestemmingsplan.
Ik heb een motivatiebrief meegestuurd, hierin heb ik punten aangegeven waarom de nieuwe schuur meer voordelen heeft (ook voor de omgeving )

Is het gunstig of ongunstig dat het beslistermijn verlengd is?
En is dit iets wat vaak gebeurd? Dat het eerder regel is dan uitzondering?


Ja het gebeurt vaker en heeft eigenlijk weinig te zeggen behalve dat de gemeente meer tijd nodig heeft om wat voor reden dan ook. Vooral met plannen die afwijken van het bestemmingsplan. Deze aanvragen moeten namelijk door verschillende afdelingen goedgekeurd worden. Het is niet altijd makkelijk om alle afdelingen op tijd in te schakelen (zeker niet rond vakantietijd).

Als het plan afwijkt van het bestemmingsplan mag de gemeente weigeren, maar ze mogen ook meewerken als het uit komt. Het feit dat ze nu verlengen betekend meestal dat ze serieus aan het kijken zijn of ze medewerking kunnen verlenen maar het is iets lastiger dan gedacht.

Afhankelijk van de grootte van de afwijking kan er ook meer nodig zijn dan alleen een omgevingsvergunning. Maar dan zul je binnenkort een brief krijgen met het verzoek om aanvullende gegevens.

Je zou ervoor kunnen kiezen om de behandelend ambtenaar te bellen en te vragen wat precies het knelpunt is. Wellicht kun je zo wat meer informatie krijgen cq geven.

(oud medewerker bouwtoezicht)

You're only given a little spark of madness. You mustn't lose it.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Arlette1991, Facebook, Jane808, Katyatje, NorwayFjord, Poekkie, Zick_Zack en 78 bezoekers