Honden in een weiland, koeien maar paarden?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Margee

Berichten: 5710
Geregistreerd: 19-08-01
Woonplaats: Kortenhoef

Honden in een weiland, koeien maar paarden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-04-18 07:24



Eilinora

Berichten: 11904
Geregistreerd: 23-10-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-18 07:29

Volgens mij met paarden niks,ze kunnen wel tussen gastheer zijn.


Neospora is waardeloos,al menig koe aan kwijt geraakt omdat mensen het gewoon niet weten (of in een zeldzaam geval niks kunnen schelen).

Rocamor

Berichten: 10731
Geregistreerd: 21-11-02

Re: Honden in een weiland, koeien maar paarden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-18 07:45

Ik wist het ook niet. Maar wat ik wel weet: je laat je hond toch niet zomaar los op het land van anderen?

Rockes <3

suffie
Berichten: 5705
Geregistreerd: 06-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-18 07:46


pien_2010

Berichten: 42797
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-18 07:48

Rocamor schreef:
Ik wist het ook niet. Maar wat ik wel weet: je laat je hond toch niet zomaar los op het land van anderen?


Dit dus! Gewoon kwestie van fatsoen.

Sansevieria
Berichten: 4180
Geregistreerd: 06-10-04
Woonplaats: Overal en nergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-18 07:49

Rocamor schreef:
Ik wist het ook niet. Maar wat ik wel weet: je laat je hond toch niet zomaar los op het land van anderen?

Je zegt wat ik net ook dacht!
Ik ga me toch ook niet andermans tuin toe-eigenen en daar lekker met een tuinstoel in zitten??

Het moet niet gekker worden in deze wereld 8)7

Ik wist dat btw wel, maar ik vind het ronduit asociaal je hond op land wat van een boer of particulier is uit te laten, nog los van de neospora.
Laatst bijgewerkt door Sansevieria op 21-04-18 07:51, in het totaal 1 keer bewerkt

Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd!

Brainless

Berichten: 29658
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Munnekeburen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-18 07:51

Ook geiten/schapen, kippen, paarden kunnen besmet zijn met de parasiet, alleen de koe heeft er last van (als in verwerpen van het kalf).

Citaat:
Sinds zijn ontdekking in 1984 bij de hond is gebleken dat de protozoaire parasiet Neospora caninum wereldwijd een brede waaier aan dieren infecteert.
Bij het rund is de parasiet van speciaal belang aangezien hij een belangrijke oorzaak is van abortus.

https://lib.ugent.be/fulltxt/RUG01/001/ ... 001_AC.pdf

Sommige mensen worden totaal niet gehinderd door enige vorm van intelligentie.
;)

Eilinora

Berichten: 11904
Geregistreerd: 23-10-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-18 09:04

Sassy schreef:
Rocamor schreef:
Ik wist het ook niet. Maar wat ik wel weet: je laat je hond toch niet zomaar los op het land van anderen?

Je zegt wat ik net ook dacht!
Ik ga me toch ook niet andermans tuin toe-eigenen en daar lekker met een tuinstoel in zitten??

Het moet niet gekker worden in deze wereld 8)7

Ik wist dat btw wel, maar ik vind het ronduit asociaal je hond op land wat van een boer of particulier is uit te laten, nog los van de neospora.


Je zou eens moeten weten hoe ze vervolgens reageren als je ze vraagt de hond aan te lijnen.

Hier laatst ook een loslopende hond gehad die achter mijn hoogdrachtige merrie en 2 jarige aan jaagde.

Sophie_Wind

Berichten: 828
Geregistreerd: 05-03-17
Woonplaats: Limburg

Re: Honden in een weiland, koeien maar paarden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-18 09:23

Soms gaat mijn hond wel eens een weiland in waar in de zomer koeien komen te staan, ik laat hem daar niet uit, maar de wei is gewoon naast het pad. Ik let dan extra goed op wat hij daar allemaal in de wei uitspookt en of hij poept.
Eilinora: Dat is erg zeg dat hij achter jouw paard aan rende! Als mijn hond dat zou doen bij vreemde paarden of andere dieren zou ik hem meteen terugroepen en aan lijnen tot we daar voorbij zijn, dat is raar zeg! 8)7 :n

Anoniem

Re: Honden in een weiland, koeien maar paarden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-18 09:33

Tjah sommige vinden het heel normaal. Al menig discussie gevoerd op fb hierover.

Mijn honden komen niet op andermans land. Zou het ook niet leuk vinden, als er honden in mijn tuin worden uitgelaten.

cobiie

Berichten: 7278
Geregistreerd: 26-02-03
Woonplaats: het mooie dorp Nieuwerkerk ad ijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-18 10:13

Rocamor schreef:
Ik wist het ook niet. Maar wat ik wel weet: je laat je hond toch niet zomaar los op het land van anderen?

Helemaal mee eens, helaas veel andere mensen niet. Denk maar aan de hoeveelheid schapen die jaarlijks in de sloot belanden door honden of door honden gegrepen worden.
Wij hebben nog nooit een hondeneigenaar gehad die zich netjes meldde als hun hond dit deed. -O-

[o]

HorseTopShop

Berichten: 7731
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Hellevoetsluis (Nieuwenhoorn)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-18 10:18

Rocamor schreef:
Ik wist het ook niet. Maar wat ik wel weet: je laat je hond toch niet zomaar los op het land van anderen?


Dit dus.
Ik kan het niet waarderen als er mensen op mijn land komen. En dat is heel zacht uitgedrukt.

En daarbij... je weet toch ook niet of er gif gebruikt is op het land. Of er ligt paardenmest en die zijn net lekker ontwormt.

Het is niet van jou dus je hoort er niet te komen.

tienus63

Berichten: 11732
Geregistreerd: 09-08-05

Re: Honden in een weiland, koeien maar paarden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-18 10:28

Honden uitlaten, kamperen, paarden en pony’s laten grazen, als korste weg naar bos nemen, als rijbak gebruiken, longeren, crossen met brommers of 4x4.
Alles op grasland.

Ik kijk nergens meer van op.
En dan grote bek krijgen als je er wat van zegt.

#trotsoponzeboeren

anjali
Berichten: 14908
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-18 10:30

Sophie_Wind schreef:
Soms gaat mijn hond wel eens een weiland in waar in de zomer koeien komen te staan, ik laat hem daar niet uit, maar de wei is gewoon naast het pad. Ik let dan extra goed op wat hij daar allemaal in de wei uitspookt en of hij poept.
Eilinora: Dat is erg zeg dat hij achter jouw paard aan rende! Als mijn hond dat zou doen bij vreemde paarden of andere dieren zou ik hem meteen terugroepen en aan lijnen tot we daar voorbij zijn, dat is raar zeg! 8)7 :n

Maar honden die eenmaal aan het opjagen zijn luisteren meestal niet meer.Ze horen inderdaad niet in andermans wei te komen.

Eilinora

Berichten: 11904
Geregistreerd: 23-10-04

Re: Honden in een weiland, koeien maar paarden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-18 11:41

Deze hond was idd compleet doof geworden.
Dik half uur achter mijn pony's aan gejaagd die compleet zeiknat van het zweet en stress waren.

Op datzelfde land staan zomers onze drachtige pinken.

1500 euro opfok kosten,met pech nog dik 100 a 150 euro kosten voor insimineren voor ze drachtig zijn.

Als zo'n pinkje neospora oploopt ben je zo 2000 euro kwijt.

Margee

Berichten: 5710
Geregistreerd: 19-08-01
Woonplaats: Kortenhoef

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-04-18 12:10

Mijn honden lopen op ons eigen erf en bij onze eigen paarden, ik laat ze niet in andermans land uit.
Ik vind het al vies als andere honden tegen ons hek aanpiesen.... en zeker dat er overal stront ligt, ook op speelplekken voor kinderen.
Het ging mij er om of onze honden gevaar opleveren op dit punt voor onze paarden.

Jessix

Berichten: 16380
Geregistreerd: 22-08-06
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-18 13:25

Rocamor schreef:
Ik wist het ook niet. Maar wat ik wel weet: je laat je hond toch niet zomaar los op het land van anderen?

Je moest eens weten hoeveel mensen ik al heb moeten vragen zich met of zonder hond van mijn land te verwijderen. Soms moet je nog best dwingend optreden ook, want als je veel grond hebt, moet je het gewoon maar met iedereen delen. Ze doen tenslotte niets, komen alleen maar even kijken/de hond uitlaten/paarden aaien/etc. Ondanks diverse bordjes verboden toegang en hekwerken... :+

Omdat ik weet hoe irritant dat is en omdat ik gewoon zo opgevoed ben let ik er zelf super goed op. Ik kom nooit op privé terrein en ook mijn hond mag daar niet komen.

Nessa

Berichten: 8623
Geregistreerd: 20-05-08
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-18 09:38

Rocamor schreef:
Ik wist het ook niet. Maar wat ik wel weet: je laat je hond toch niet zomaar los op het land van anderen?


Gebeurd echt wel hoor.
Bij ons lopen elke dag honden op de paddock. Mensen gaan in het bos wandelen. Wij zitten aan de rand. Dus er komt nog wel eens een wandelaar langs.
Die honden spurten dan de paddock in. Super irritant.
Ook een hond gehad die rondjes om mijn paard ging rennen en zelfs eronderdoor.

Die honden worden niet terug geroepen. Ik vind het echt asociaal. En ze mogen niet eens los daar...

Animals can't talk. If they say they can, they are lying!
♡ Aedyn ♡ 21 mei 2022

Anoniem

Re: Honden in een weiland, koeien maar paarden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-18 10:14

Oh moeten ze hier niet doen want dan heb je een verkeerde aan mij. Hond gewoon niet in mijn land, klaar. Laat m'n paard ook niet in jouw achtertuin toch?

Baasjes die menen dat ons grasland een uitlaatplek is mogen naar het asiel hun dier ophalen tegen de prijs die daar voor gevraagd word. Gevalletje gevonden hond.


Eilinora

Berichten: 11904
Geregistreerd: 23-10-04

Re: Honden in een weiland, koeien maar paarden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-18 10:31

Hier niet nodig,mijn merrie heeft nu een nog grotere hekel aan honden.
Zeker met veulen aan de voet,kan niet garanderen dat hond levend de wei uit komt.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Anne_vD, Brittneyx, jitskenienke, Tess1 en 28 bezoekers