Meedenken gevraagd over mestafvoer (met veel restricties)

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
flitzz
Berichten: 1271
Geregistreerd: 25-08-08
Woonplaats: Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-18 14:57

Het afvalverwerkingsbedrijf in onze gemeente neemt het niet aan, groene container mag in onze gemeente ook niet.. Gevraagd aan het
afvalverwerkingsbedrijf en aan de gemeente waar dan wel, kreeg ik als antwoord weet ik niet en is ook niet mijn probleem.. 8)7

Ik breng het meestal naar een kleine loonwerker waar ik het kosteloos mag storten op voorwaarde dat hij bij mij de wei mag injecteren..
Bij een bedrijf wat potgrond maakt mag ik het ook brengen kost per storting ongeveer € 60,00 en dat vind ik erg duur worden als je iedere week een aanhanger vol heb (5 paarden).
En ik kan bij een aantal Marokkaanse mensen (en zelfs bij een Marokkaanse moskee) die in hun tuin een moestuin hebben, ook altijd een paar aanhangers mest kwijt.


Rizette
Berichten: 4323
Geregistreerd: 11-06-09

Re: Meedenken gevraagd over mestafvoer (met veel restricties)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-18 15:01

Vaak kun je met een boer wel wat overleggen om daar de mest gratis te brengen. Eventueel stro bij hem afnemen.

Collie2008
Berichten: 9644
Geregistreerd: 08-01-11
Woonplaats: Ergens in Noord Holland

Re: Meedenken gevraagd over mestafvoer (met veel restricties)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-04-18 15:04

Ik ga mn huiswerk in de buurt even doen en kijken wat voor soorten boeren er allemaal zijn. Heb mezelf alvast maar lid gemaakt van de faceboekgroep gekoppeld aan het dorp, zal daar alvast een oproepje doen en misschien de volkstuinen in de buurt ook vragen. Alleen zoek ik ook iets voor echt langere termijn en consistent. Ik zal eens op zoek gaan naar hooi/stro boeren in de buurt waar ik kan afnemen

The best and most beautifull things in the world, cannot be touched or even be seen...That's why we close our eyes, when we cry, kiss or dream..

Lynn_Nikita

Berichten: 25445
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Re: Meedenken gevraagd over mestafvoer (met veel restricties)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-18 14:08

Ik gooi t gratis bij mijn stro leverancier af dmv een kieper

mirjamalvaro

Berichten: 14635
Geregistreerd: 19-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-18 19:06

Collie2008 schreef:
Afvalverwerkingsbedrijf, thnx die had ik nog niet bedacht

Ik wil wel echt op stro eigenlijk, maar misschien dat dat toch lastig wordt inderdaad qua volume.


Zijn strokorrels niets voor jou dan? Geeft veel minder afval dan stro, dus meer ruimte voor de mest. Valt uit elkaar als stro. En word dus ook gewoon opgehaals samen met het stro mest. Dus geen speciale afvoer.
Zelf gebruik ik de equibedding strokorrel. Mooie grote korrels zodat het echt uiteen valt als herkenbaar stro.

MT sporthorses, voor uw dressuur- en/of ponyveulens.

Anoniem

Re: Meedenken gevraagd over mestafvoer (met veel restricties)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-18 19:13

Volkstuinen nemen vaak alleen af in de winterperiode. Dan spitten en bemesten ze de tuin.

Uitrijden over eigen land die ik zelf niet graag, ivm wormeninfecties.

Champignonkwekers gebruiken graag stromest. Misschien heb je er eentje in de buurt?

Collie2008
Berichten: 9644
Geregistreerd: 08-01-11
Woonplaats: Ergens in Noord Holland

Re: Meedenken gevraagd over mestafvoer (met veel restricties)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-04-18 15:24

Ja strokorrels op zich fijn spul maar voor mijn gevoel gaat er niets boven een fijn strobed. Maar zeker her overwegen waard. Al zkt ik sowieso aan het wekel afvoeren van mest

The best and most beautifull things in the world, cannot be touched or even be seen...That's why we close our eyes, when we cry, kiss or dream..

Hilary

Berichten: 9203
Geregistreerd: 22-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-18 15:34

Er zijn bedrijven die grote rolcontainers met mest komen legen. Je betaalt dan (meen ik) per lediging. Bijv deze: http://www.mestcontainer.com/mestcontai ... container/

Je zou natuurlijk voor een dubbele (drievoudige?) oplossing kunnen kiezen:
- mensen kunnen voor hun moestuintje gratis mest komen halen
- wat je teveel hebt probeer je kwijt te raken bij bijv een tuinder of boer die mais teelt (onze mest gaat het hele jaar door op het maisland; wij zijn het kwijt en blij, boer heeft gratis mest met meer structuur dan drijfmest dus ook blij)
- rolcontainer als 'escape'; als je tuinders het af laten weten en je geen mest kwijt kan bij tuinder / boer heb je nog je rolcontainer.

Oy with the poodles, already

Collie2008
Berichten: 9644
Geregistreerd: 08-01-11
Woonplaats: Ergens in Noord Holland

Re: Meedenken gevraagd over mestafvoer (met veel restricties)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-04-18 15:38

Ja ook al over gedacht inderdaad, maar ik wil denk ik toch een constructieve oplossing, wekelijks hetzelfde, de stress om mest weg te krijgen zit ik niet op te wachten. Heb een mega intensieve baan, geen energie en tijd om daarnaast over dingen steeds na te moeten denken vrees ik. Wellicht als het eenmaal loopt wel

Ik moet inderdaad even op zoek naar wie die grote rolcontainers leegt. Dat zou ook een mooie optie zijn, wie weet is er een route die gereden wordt

The best and most beautifull things in the world, cannot be touched or even be seen...That's why we close our eyes, when we cry, kiss or dream..

xxGáskixx
Berichten: 329
Geregistreerd: 21-10-05
Woonplaats: den bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-18 15:39

Misschien is er ook wel ergens een mestplaat waar je het mag brengen?
Wij doen het ook op een aanhanger en mogen het gratis op een mestplaat in de buurt dumpen. Heel erg fijn!

Azmay

Berichten: 17990
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-18 15:48

Collie2008 schreef:
Ja ook al over gedacht inderdaad, maar ik wil denk ik toch een constructieve oplossing, wekelijks hetzelfde, de stress om mest weg te krijgen zit ik niet op te wachten. Heb een mega intensieve baan, geen energie en tijd om daarnaast over dingen steeds na te moeten denken vrees ik. Wellicht als het eenmaal loopt wel

Ik moet inderdaad even op zoek naar wie die grote rolcontainers leegt. Dat zou ook een mooie optie zijn, wie weet is er een route die gereden wordt


Let wel op dat je dan echt hoog die bakken in moet gooien vaak, erg zwaar werk is dat.

Collie2008
Berichten: 9644
Geregistreerd: 08-01-11
Woonplaats: Ergens in Noord Holland

Re: Meedenken gevraagd over mestafvoer (met veel restricties)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-04-18 15:53

Ohhhh ja, slim van je, niet eens over nagedacht hahahah, fijn dat jullie meedenken hoor!

The best and most beautifull things in the world, cannot be touched or even be seen...That's why we close our eyes, when we cry, kiss or dream..

Collie2008
Berichten: 9644
Geregistreerd: 08-01-11
Woonplaats: Ergens in Noord Holland

Re: Meedenken gevraagd over mestafvoer (met veel restricties)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-04-18 15:54

Wat is een mestplaat?

Jeetje ik voel me echt een beginner, paard aan huis houdt nogal wat in zeg!

The best and most beautifull things in the world, cannot be touched or even be seen...That's why we close our eyes, when we cry, kiss or dream..

mirjamalvaro

Berichten: 14635
Geregistreerd: 19-08-04

Re: Meedenken gevraagd over mestafvoer (met veel restricties)

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-18 09:15


MT sporthorses, voor uw dressuur- en/of ponyveulens.

LoveBodin

Berichten: 4350
Geregistreerd: 18-12-09
Woonplaats: Under The Northern Lights

Re: Meedenken gevraagd over mestafvoer (met veel restricties)

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-18 20:34

Je kan een soort helling maken, zodat je de kruiwagen op hoogte kan rijden en 'm gewoon over de rand leeg kan gooien in de container.
Hadden we in Noorwegen. Wel van beton en een flink grote container. Maar het ging eigenlijk altijd wel goed. Alleen als het hard vriest is het oppassen en geen zware kruiwagens meenemen haha

Now Tom said, "Mom, wherever there's a cop beating a guy, wherever a hungry newborn baby cries
Where there's a fight against the blood and hatred in the air, look for me, Mom, I'll be there
Wherever somebody's fighting for a place to stand or a decent job or a helping hand
Wherever somebody's struggling to be free, look in their eyes, Ma, and you'll see me"

Hutcherson

Berichten: 7326
Geregistreerd: 21-07-13
Woonplaats: --

Re: Meedenken gevraagd over mestafvoer (met veel restricties)

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-18 03:51

Ik heb vier jaar op een kleine stal gelopen waar de eigenaar de mest gewoon in de GFT bakken knikkerde. Die had wat extra GFT bakken gesjarterd ergens en legde dan wat takken of stro bovenop en werd altijd keurig geleegd.

Tevens deed hij de mest in de winter (als ze niet wekelijks kwamen voor de GFT) in vuilniszakken en bracht het weg naar een bevriende paardenman.

Zidore

Berichten: 5801
Geregistreerd: 31-01-09
Woonplaats: Onder de regenboog

Re: Meedenken gevraagd over mestafvoer (met veel restricties)

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-18 05:40

Ik zou inderdaad gewoon eerst eens kijken wie er allemaal hooi&stro bij je in de buurt Leveren en daarmee gaan praten. Het is wel zo fijn als je met een kar met mest heen rijdt je op dezelfde route hooi& stro mee terug kan nemen + bij veel van hen is het kosteloos, en inderdaad zoals al gezegd absoluut een kiepkar nemen, ik heb ooit een winter staan scheppen en dat doe ik echt noooooit meer ;)

Freedom comes when you learn to let go, Creation comes when you learn to say no


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Dolce_pony, Fayyah19, LauraDB, Linde_C, nick_en_ik, Rainer en 131 bezoekers