Wat is een eerlijke huurprijs voor deze plek?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-18 20:45

SBravour schreef:
AmoorM schreef:
Knert schreef:
Locatie? En staat van weide? Stroom? Water? Staat van omheining?

Zonder dat te weten tussen de 200 en 250 euro


Dat is wel veel zeg, ik sta op een stal met binnenbakken, buitenbaken, stallen, paddocks, weide, longeercirkels, direct aan het bos en betaal €225,-
Ik hoef alleen maar binnen en buiten te zetten.


Hierom vond ik dat veeeelste veel geld. Ik heb geen eens een fatsoenlijke bak, hooi of stro. Echt uit de richting :D


Maar ik woon in Drenthe. Weet niet of dat meespeelt in de kosten?
Laatst bijgewerkt door petraaken op 18-04-18 11:08, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: quote correct geplaatst.

SBravour

Berichten: 3340
Geregistreerd: 04-06-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-18 20:46

Ja dat speelt zeker mee. Hier heb je voor 210 een goede buitenbaan, incl stro hooi, longeerkraal, zelf buiten zetten. En zomers weidegang
Met binnenbak zit je wel richting de 280/290

Keell94

Berichten: 4047
Geregistreerd: 02-11-13
Woonplaats: Uitgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-18 20:52

SBravour schreef:
Oh geen idee, zitten daar voordelen/nadelen aan?

Knert: ik vind 200-250 Pm wel aan de hoge kant hoor.. Dat is nog duurder dan een Pensionstal mét bak, longeerkraal, hooi en stro, binnen buiten zetten.
dit is zonder Bak, alles zelf aanvoeren en doen..
Regio Noord Holland.
Het is natte grond hier in de omgeving!

Redelijk afgelegen, maar niet in de middel of nowhere



max 150 pm maar dat vind ik nog redelijk duur. Ik woon ook in NH en het verschilt echt heel erg of je bij een simpele boer staat of een luxe stal. Wij hebben in NH gestaan voor €175 pm incl stro/hooi, buitenbak en los zetten. Maar een stukje verderop was een all in stal en daar betaalde je €350 pm (zelfde dorp)

nu is de grond hier in NH echt prut vergeleken met andere delen van Nederland. Wij zitten op Klei grond en dat droogt ook amper, trappen ze zo kapot

LoveBodin

Berichten: 4353
Geregistreerd: 18-12-09
Woonplaats: Under The Northern Lights

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-18 20:52

Maar.. vergelijk je de prijzen nu niet verkeerd?

Want 200-250e in totaal, is maar 100-125 euro PER PAARD.
Neem tenminste aan dat er sowieso wel 2 paarden komen te staan toch?
Dus weide huur kan je door 2 delen.

En dan scheelt het wel een hoop. Want dan moet je dus kijken naar pensionstallen ruim onder die 225 ;).

Lynn_Nikita

Berichten: 25453
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-18 20:56

SBravour schreef:
Lynn_Nikita schreef:
Verschil is er ook pas als je meerdere paarden zou hebben. Je zet je paard er toch niet alleen neer of wel?
Ik betaal nu ook voor 3 paarden incl al het werk met zoveel dan 1 op pension. Als je t om kosten te bespareb wil doen zal je teleurgesteld worden. Vergis je niet in weideonderhoud, mestafvoer, extra spullen en alle tijd die erin gaat zitten.


Welnee, dit is echt niet om kosten te besparen. Echt voor het welzijn van mijn paardje en omdat het dichterbij is voor mij. Ik heb nu 1 paard in pension, daar komt dan een a/B pony’tje bij als gezelschap. Kun jij 1 in pension zetten voor wat je nu aan 3 betaald? Dan ben jij zeker wel goedkoop uit... ik reken al 100 euro aan hooi in de maand per paard? (onbeperkt)


Ik voer ook onbeperkt. 2 of 3 gr balen per maand afhankelijk of ze op de wei staan. 120- pm ben ik daaraan kwijt, wel zelf halen dus nog extra bbezien kosten en tijd kwijt. Nog 25- pm aan stro. Ik ben ongeveer 300- kwijt per maand nu maar eldan tel ik niet de aanschaf van de zitmaaier, aggregaat, waterpomp etc erbij.

Floortz
Berichten: 1774
Geregistreerd: 19-02-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-18 21:06

SBravour schreef:
Heeeerlijk lijkt het me. Ik sta nu op een Pensionstal, maar doe werkelijk alles zelf. Ik ga 2x per dag, om haar 2x buiten te zetten. Ik voer zelf onbeperkt hooi en mest ook elke dag. De enige klusjes die er bij komen is het onderhoud van de accommodatie maar dat komt vast goed. Ik ben eigenlijk begonnen als bakruiter, maar door de jongheid van mijn merrie ook in aanraking gekomen met freestyle methode en handwerken. Onwijs leuk, ik denk dus eigenlijk dat ik een beetje wedstrijdruiter-af aan het worden ben... alles lekker wat minder gedwongen, lekker met de trailer op pad en af en toe een clinic hier en daar. In de straat zit een vereniging met buitenbaan ong 10 min met de trailer.
Bij het overdekte stukje liggen betonplaten, dus dat is sowieso al een stukje van 6x2 verhard, daar wil ik de hooibak opneer zetten.
Dan ligt daar de paddock omheen, die is eigenlijk heel droog, maar zomers dus zwaar. Modder is dus verleden tijd, alleen nog in de weide misschien!


Als je alles al zelf doet is de stap niet zo groot. Mijn rijbak/paddock vind ik ook ongeschikt en meestal te zwaar als rijbak, maar bij gelegenheid gaat het prima. Koop een shetje erbij en probeer het gewoon. Ik heb vorig zomer Ienieminie (bekend hier op bokt) gekocht en ze is stikgelukkig met mijn paard. Wat hooi betref is het dan nog goed te doen. In de winter is de weide hier ook zeiknat tot compleet onder water op sommige stukken. Dan staan ze gewoon op de paddock, daar is altijd genoeg ruimte droog, en als ze willen gaan ze wel schuilen. De seizoenen en het weer bepalen wat meer wat er gedaan kan worden, in de winter is de dag maar kort. Dat is het enige nadeel. En je moet wat backup hebben voor vakanties of weekenden weg.
Laatst bijgewerkt door Floortz op 17-04-18 21:08, in het totaal 1 keer bewerkt

Selka
Berichten: 8460
Geregistreerd: 15-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-18 21:08

Precies LoveBodin. Mijn kale huur is hoger dan pensionkosten voor 1 paard. 4 paarden pension of 4 paarden zelf maakt bij mij niks uit. Even duur. Maar die vrijheid he..

SBravour

Berichten: 3340
Geregistreerd: 04-06-12

Re: Wat is een eerlijke huurprijs voor deze plek?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-18 21:15

Meiden lezen jullie wel even vluchtig? Ik heb Volgensmij al 2 keer gemeld dat er een A/B pony bij komt, dus: Nèè ze komt niét alleen. Er komt een gezelschappony bij. Maar voor die zou ik nooit een volle pensionprijs gaan betalen, dus daar ga ik ook niet naar rekenen. Die wil ik bijna gratis mee gestald hebben (buiten het hooi natuurlijk om, ik bedoel enkel de stalling) daarom reken is de huur toch voor 1 paard, er zou op een Pensionstal geen tweede bij komen :)

pillow
Berichten: 7786
Geregistreerd: 23-09-11
Woonplaats: naast het drents friese wold

Re: Wat is een eerlijke huurprijs voor deze plek?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-18 21:30

Een normale huurprijs voor weiland is €1200,00 a € 1500,00 per hectare per jaar. Je moet niet per paard rekenen, want je huurt het geheel en dan moet het niet uitmaken hoeveel dieren je daar gaat houden daar ben je dan zelf baas over. Dus is het aan jou wat je nog over hebt voor de accommodatie. Maak wel goede afspraken over hoelang je het kunt huren want als je bv de omheining gaat vernieuwen en je mag na een jaar weer vertrekken is dat wel zuur.

GDG

Berichten: 4848
Geregistreerd: 11-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-18 21:42

SBravour schreef:
AmoorM schreef:
Dat is wel veel zeg, ik sta op een stal met binnenbakken, buitenbaken, stallen, paddocks, weide, longeercirkels, direct aan het bos en betaal €225,-
Ik hoef alleen maar binnen en buiten te zetten.


Hierom vond ik dat veeeelste veel geld. Ik heb geen eens een fatsoenlijke bak, hooi of stro. Echt uit de richting :D

Het is gewoon appels met peren vergelijken.

Tigra_
Berichten: 13059
Geregistreerd: 31-03-08
Woonplaats: NB

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-18 22:44

SBravour schreef:
Meiden lezen jullie wel even vluchtig? Ik heb Volgensmij al 2 keer gemeld dat er een A/B pony bij komt, dus: Nèè ze komt niét alleen. Er komt een gezelschappony bij. Maar voor die zou ik nooit een volle pensionprijs gaan betalen, dus daar ga ik ook niet naar rekenen. Die wil ik bijna gratis mee gestald hebben (buiten het hooi natuurlijk om, ik bedoel enkel de stalling) daarom reken is de huur toch voor 1 paard, er zou op een Pensionstal geen tweede bij komen :)


Daar heeft de verhuurder natuurlijk geen boodschap aan en ik denk dat je het dan toch verkeerd bekijkt.
Ben je al wel echt in gesprek geweest?

GDG

Berichten: 4848
Geregistreerd: 11-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-18 00:04

Tigra_ schreef:
SBravour schreef:
Meiden lezen jullie wel even vluchtig? Ik heb Volgensmij al 2 keer gemeld dat er een A/B pony bij komt, dus: Nèè ze komt niét alleen. Er komt een gezelschappony bij. Maar voor die zou ik nooit een volle pensionprijs gaan betalen, dus daar ga ik ook niet naar rekenen. Die wil ik bijna gratis mee gestald hebben (buiten het hooi natuurlijk om, ik bedoel enkel de stalling) daarom reken is de huur toch voor 1 paard, er zou op een Pensionstal geen tweede bij komen :)


Daar heeft de verhuurder natuurlijk geen boodschap aan en ik denk dat je het dan toch verkeerd bekijkt.
Ben je al wel echt in gesprek geweest?


Precies. Als ik een kast van een huis wil huren hoef ik ook niet aan te komen met dat ik er maar in mijn eentje kom wonen en ik dus een ''eerlijke'' ( :7 ) huurprijs wil die gebaseerd is op 1 persoon ipv op de eigenschappen van het huis :+ . Beetje aparte gedachtengang.

Koper

Berichten: 30234
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-18 00:40

HorseTopShop schreef:
Voor dat zou ik max 100 euro per maand betalen. Echt als max.
Voor 200 euro sta je in pension met alle luxe.

Ja, met 1 paard. Op zo'n stuk als TS beschrijft kun je er 5 kwijt.

TS ik mocht willen dat ik zo'n stukje vond als in jouw OP staat. Daar zou ik zeker wel 150 euro voor over hebben.

scrabbel

Berichten: 944
Geregistreerd: 25-04-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-18 00:48

Ik denk dat je nat gaat op de gedachte wat je aan hooi kwijt bent. Als het land er normaal bij ligt zou je met meer dan een hectare moeten gaan maaien met anderhalf paard. Een hectare per paard wat je goed onderhoud is meer dan genoeg voor gras en hooi. Daarnaast koop je het hooi heel duur in met het bedrag dat jij rekent. Ik koop grote balen voor 35 euro. Een paard doet zonder gras ongeveer een maand met een baal en dan voer ik onbeperkt.

Koper

Berichten: 30234
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-18 00:53

Ik voer ook onbeperkt en ik ben voor die twee van mij in de winter rond de 120 euro in de maand kwijt. In de zomer minder uiteraard.

SBravour

Berichten: 3340
Geregistreerd: 04-06-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-18 06:33

quickie schreef:
Ik denk dat je nat gaat op de gedachte wat je aan hooi kwijt bent. Als het land er normaal bij ligt zou je met meer dan een hectare moeten gaan maaien met anderhalf paard. Een hectare per paard wat je goed onderhoud is meer dan genoeg voor gras en hooi. Daarnaast koop je het hooi heel duur in met het bedrag dat jij rekent. Ik koop grote balen voor 35 euro. Een paard doet zonder gras ongeveer een maand met een baal en dan voer ik onbeperkt.


Ik wil voor MIDI baaltjes gaan, €30 ps en daar zou ik er dan 3 van voeren in de maand... heb je de balen van 300 kg? Dat blijft toch nooit een maand goed? (Is mij verteld)

Én, op dit stuk Kun je er geen 5 kwijt, daar vind ik de paddock en stallingsmogelijkheid niet groot genoeg voor...

_suus19_

Berichten: 1721
Geregistreerd: 20-06-10
Woonplaats: Ter Aar

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-18 07:44

SBravour schreef:
Meiden lezen jullie wel even vluchtig? Ik heb Volgensmij al 2 keer gemeld dat er een A/B pony bij komt, dus: Nèè ze komt niét alleen. Er komt een gezelschappony bij. Maar voor die zou ik nooit een volle pensionprijs gaan betalen, dus daar ga ik ook niet naar rekenen. Die wil ik bijna gratis mee gestald hebben (buiten het hooi natuurlijk om, ik bedoel enkel de stalling) daarom reken is de huur toch voor 1 paard, er zou op een Pensionstal geen tweede bij komen :)


Maar een pony kan je ook in pension niet voor veel minder stallen.. daar betaal je ook gewoon normale boxhuur en eten.
Uiteraard hoop ik voor je dat je het voor zo weinig kunt huren, maar ik vind het wel erg onrealistisch.
Je zit in een gebied waar zoiets bijna niet te vinden is, dus ze kunnen de hoofdprijs vragen en zouden gek zijn als ze dat niet doen.

Ter vergelijking, ik sta 20 minuutjes onder Amsterdam. Ik betaal €400 kale huur per maand. Zit nog niets bij in. We hebben geen water en stroom. Wel een schuur en kleine bak/paddock combi van niet al te beste kwaliteit. Totaal 3000m2. Omheining was deels redelijk, deel hebben we volledig moeten vervangen. Dus over het algemeen redelijk vergelijkbaar met jouw plek.

Ik betaal totaal veeel meer dan wanneer ik Mn paarden in pension zou hebben. Soms best frustrerend want mensen denken altijd dat ik lekker goedkoop sta omdat ik alles zelf moet doen. Maar dit is puur en alleen omdat ik zelf wil bepalen hoe ik ze verzorg en dat ik wil dat ze jaarrond 24/7 buiten kunnen staan.

Misschien een optie om een groot paard in pension te stallen bij jou om de kosten te drukken?

SBravour

Berichten: 3340
Geregistreerd: 04-06-12

Re: Wat is een eerlijke huurprijs voor deze plek?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-18 10:28

Dankje suus, duidelijk! Helaas ben ik nog afhankelijk van mijn ouders, en zijn zij niet van plan meer te betalen dan dat wij nu kwijt zijn op pension! Volgensmij ‘ken’ ik jou, waren jullie toen ook kijken bij de E-pony Maroussiah? (Koffievosje) Zou toevallig zijn dat ik je tegen kom hier! :D

Als ik uitreken, zou ik in een maand waarbij ze niet op het gras zijn 3 midi balen voeren. Tuurlijk, grote balen zijn nog goedkoper, maar totaal niet handzaam volgensmij? Dat is natuurlijk ook belangrijk, aangezien wij geen trekker hebben.
Ik denk dat wij er overigens redelijk uit zijn wat wij zelf er voor over hebben, of dat nu boven of onder de normale huurprijs is, wij vinden het zelf helaas echt niet meer waard dan een pensionhuur! :)

HorseTopShop

Berichten: 7731
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Hellevoetsluis (Nieuwenhoorn)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-18 10:45

LoveBodin schreef:
Maar.. vergelijk je de prijzen nu niet verkeerd?

Want 200-250e in totaal, is maar 100-125 euro PER PAARD.
Neem tenminste aan dat er sowieso wel 2 paarden komen te staan toch?
Dus weide huur kan je door 2 delen.

En dan scheelt het wel een hoop. Want dan moet je dus kijken naar pensionstallen ruim onder die 225 ;).


Ik denk niet dat je dat zo moet zien. Je huurt de wei/schuren. Of je er nou 1 paard of 100 paarden op zet. Prijs zal hetzelfde blijven.

HorseTopShop

Berichten: 7731
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Hellevoetsluis (Nieuwenhoorn)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-18 10:47

Koper schreef:
HorseTopShop schreef:
Voor dat zou ik max 100 euro per maand betalen. Echt als max.
Voor 200 euro sta je in pension met alle luxe.

Ja, met 1 paard. Op zo'n stuk als TS beschrijft kun je er 5 kwijt.

TS ik mocht willen dat ik zo'n stukje vond als in jouw OP staat. Daar zou ik zeker wel 150 euro voor over hebben.


Je huurt het hele boeltje. Of je er nou 1 paard of 100 paarden op zet.... Je betaald niet per paard.

_suus19_

Berichten: 1721
Geregistreerd: 20-06-10
Woonplaats: Ter Aar

Re: Wat is een eerlijke huurprijs voor deze plek?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-18 11:50

HTS: Tuurlijk betaal je niet per paard. Maar je kunt niet verwachten dat de verhuurder een prijs vraagt wat gelijk is aan één paard kale huur in pension, als je er 10 op kwijt kunt.
Iemand die er 10 paarden neerzet heeft er uiteraard wel meer voor over dan iemand die er ééntje op zet. Dus misschien verhuurt de verhuurder het dan wel liever aan iemand met meerdere paarden. Ik deel mijn huurprijs in mijn hoofd ook door het aantal paarden wat ik erop heb staan, om het minder hoog te laten lijken :+

SBravour; Dat was ik niet denk ik ;')
Maar je weet nog niet de prijs die ervoor gevraagd wordt dus? Laat je het hier weten als je het wel weet? Ik ben erg benieuwd!
Wat je er zelf voor over hebt is natuurlijk heel iets anders dan wat een eerlijke prijs is.

SBravour

Berichten: 3340
Geregistreerd: 04-06-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-18 11:52

HTS: Precies, zo sta ik er ook in. Wij hebben gewoon besloten niet meer kwijt te willen zijn dan nu, dus niet per paard, maar gewoon het totale kosten plaatje :) vandaar dat wij het zo bekijken..

Suus: oh jammer Haha! Komt goed!

senna21

Berichten: 11825
Geregistreerd: 17-03-09

Re: Wat is een eerlijke huurprijs voor deze plek?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-18 12:08

Of je er nou 1 of 10 pony's neerzet, dat maakt in principe niet uit voor de huurprijs.
Richtlijn is de grondprijs, en die is in Noord-Holland niet laag. Een stukje land is zeker niet gratis ook al is het iemands bezit. En voorzieningen vallen in een ander BTW-tarief.
Weet je de oppervlakte van het terrein?
De schuur is misschien vervallen, maar je maakt er wel gebruik van.
En van de overkapping boxen maken, lijkt mij niet verstandig. De gemeentelijke verordening zal daar duidelijk over zijn.

SBravour

Berichten: 3340
Geregistreerd: 04-06-12

Re: Wat is een eerlijke huurprijs voor deze plek?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-18 14:27

De overkapping was altijd als ingericht met 2 boxen, tot vorige jaar ongeveer! :)

Achterom
Berichten: 23024
Geregistreerd: 28-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-18 13:11

SBravour schreef:
Als ik uitreken, zou ik in een maand waarbij ze niet op het gras zijn 3 midi balen voeren. Tuurlijk, grote balen zijn nog goedkoper, maar totaal niet handzaam volgensmij? Dat is natuurlijk ook belangrijk, aangezien wij geen trekker hebben.
Ik denk dat wij er overigens redelijk uit zijn wat wij zelf er voor over hebben, of dat nu boven of onder de normale huurprijs is, wij vinden het zelf helaas echt niet meer waard dan een pensionhuur! :)

Qua hooi reken je niet goed. Ik heb hier ook midi balen, met 2 paarden is 1 zo'n baal met 5 dagen op als ze niet op het gras staan. Een grote baal doe ik een kleine 2 weken mee.
Midi balen zijn dus echt wel duur in gebruik.