Wat is een eerlijke huurprijs voor deze plek?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
eilleen333

Berichten: 12843
Geregistreerd: 29-10-05
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-18 12:59

SBravour schreef:
Dit is in de regio rond Amsterdam!
Een verschil van €45 vindt ik wel klein voor een gebrek aan bak, diensten , en zonder hooi stro voer etc. Ik denk dat ik daar toch nog onder wil gaan zitten!
Idd kleigrond, er zijn wel slootjes in gemaakt maar drainage is niet bekend.
Er hebben eerder paarden op gestaan, die gingen iedere dag een uur of 4 naar buiten, daar hield de wei zich goed onder

Ook in de winter? En heb je dit van horen zeggen (door de verhuurder bijvoorbeeld), of heb je de paarden inderdaad zelf uren per dag op de wei zien staan? Veel land in die regio is erg nat, en er is weinig land, daarom is alles ook zo duur daar.
Maar als je paarden de hele winter op stal moeten omdat ze tot hun enkels in de blubber staan, dan ben je niet blij. En nu zijn er wel mogelijkheden om nat land droog te krijgen, maar dat is duur, en dat ga je niet doen voor een gehuurd stukje.

SBravour

Berichten: 3340
Geregistreerd: 04-06-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-18 13:00

Cayenne schreef:
Ja, ik heb zelf in NH gewoond (vlak bij jou zie ik nu, Obdam en Heerhugowaard :P ) en het land was met nat weer helaas wel snel drama.
Mijn paard was heel erg blessuregevoelig en dat was geen fijne match.


Dat is zo, maar de helft van het jaar 4 u buiten en dan explosief rondjes gaan rennen in de paddock is ook niet echt bevordelijk....
Laatst bijgewerkt door SBravour op 17-04-18 13:03, in het totaal 1 keer bewerkt

SBravour

Berichten: 3340
Geregistreerd: 04-06-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-18 13:02

eilleen333 schreef:
SBravour schreef:
Dit is in de regio rond Amsterdam!
Een verschil van €45 vindt ik wel klein voor een gebrek aan bak, diensten , en zonder hooi stro voer etc. Ik denk dat ik daar toch nog onder wil gaan zitten!
Idd kleigrond, er zijn wel slootjes in gemaakt maar drainage is niet bekend.
Er hebben eerder paarden op gestaan, die gingen iedere dag een uur of 4 naar buiten, daar hield de wei zich goed onder

Ook in de winter? En heb je dit van horen zeggen (door de verhuurder bijvoorbeeld), of heb je de paarden inderdaad zelf uren per dag op de wei zien staan? Veel land in die regio is erg nat, en er is weinig land, daarom is alles ook zo duur daar.
Maar als je paarden de hele winter op stal moeten omdat ze tot hun enkels in de blubber staan, dan ben je niet blij. En nu zijn er wel mogelijkheden om nat land droog te krijgen, maar dat is duur, en dat ga je niet doen voor een gehuurd stukje.


Nee ik ben zeker niet van plan om te gaan investeren in drainage etc. Dus daar heb je gelijk in.
Per toeval heb ik tot een jaar terug, de paarden daar verzorgd inderdaad, en elke dag die uren buiten gehad (en dus in het land gelopen)

DiantaM
Berichten: 11274
Geregistreerd: 10-04-04

Re: Wat is een eerlijke huurprijs voor deze plek?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-18 13:11

hier in de regio Rotterdam, kleigrond, is het echt onmogelijk om je paard heel het jaar door op de wei te gooien, al is het maar voor een paar uurtjes per dag. Dus ik ben bang dat jij daar ook tegen aan gaat lopen.

Anomien

Berichten: 7387
Geregistreerd: 10-11-09
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-18 13:12

Vicky_Belle schreef:
Deze buurt zou je daar ook 200 euro /m voor betalen. Zeker met zoveel opslagplaats, stroom en water! Ik heb begrepen dat er meerdere paarden op kunnen.


Ik ken je locatie niet.
Maar ik vind mijn opmerking van 200 a 250 best reeeel ... dus eens met bovenstaande.

Zeker als je er 2op kunt zetten. Voor 250 heb jij er geen 2 in volpension en heb je ze niet veel op weide.

Lynn_Nikita

Berichten: 25459
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-18 13:16

Minimaal 150- afhankelijk van de locatie . Voor puur grond betaal je per hectare al min.€ 75- pm. Laat staan incl gras, omheining, stroom water en schuurtjes

Edit, regio Amsterdam? 200- pm zeker!

Dressage_Haf

Berichten: 673
Geregistreerd: 07-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-18 13:21

Ja, ik heb zelf in NH gewoond (vlak bij jou zie ik nu, Obdam en Heerhugowaard :P ) en het land was met nat weer helaas wel snel drama.
Mijn paard was heel erg blessuregevoelig en dat was geen fijne match.

Wij hebben de stal nu een jaar, en zijn even flink op ons plaat gegaan kijkend naar de grond.
Gelukkig hebben we het allemaal redelijk snel kunnen verhelpen. Maar de grond is inderdaad verschrikkelijk hier.

Dressage_Haf

Berichten: 673
Geregistreerd: 07-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-18 13:24

Citaat:
Dit is in de regio rond Amsterdam!
Een verschil van €45 vindt ik wel klein voor een gebrek aan bak, diensten , en zonder hooi stro voer etc. Ik denk dat ik daar toch nog onder wil gaan zitten!
Idd kleigrond, er zijn wel slootjes in gemaakt maar drainage is niet bekend.
Er hebben eerder paarden op gestaan, die gingen iedere dag een uur of 4 naar buiten, daar hield de wei zich goed onder


Over het algemeen zitten wij in een redelijk goedkoop stuk noord-holland(kop).
Meer naar beneden liggen de prijzen duurder, en ik vind die €75 per hectare niet zo gek dat is normaal kale grond.

Ik hoop natuurlijk voor jou dat je het voor minder kan gaan doen.

GDG

Berichten: 4848
Geregistreerd: 11-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-18 13:43

ClauH schreef:
Als dat zo is maakt het niet uit wat hier normaal gevonden wordt.
Dan gaat het er om wat je er zelf voor wil en kan betalen toch?
Ik betaal in verhouding ook best wat voor mijn huurperceel maar ook hier is fatsoenlijke stalling / weidegang ontzettend schaars.
Ik heb uitgerekend wat ik in totaal kwijt ben en dat heb ik er voor over om ze heerlijk buiten te laten lopen. Dan maakt het toch niet uit wat bokt daar van vindt?

Citaat:
Buiten de 3 stallen die ik opnoemde die voor mij bereikbaar zijn, is dit inderdaad de enige optie waar ik het zelf kan idealiseren kwa buiten leven! Verder zijn er inderdaad geen plekjes waar als een paddock en gebouwtje staat.


Precies. Eerlijk is geen relevante term in deze, het gaat erom dat het een schaars goed is en jij het graag wil huren, vervolgens probeer je er met de verhuurder uit te komen.

200 euro zou ik helemaal geen rare prijs vinden als je dit stuk in eigen beheer zou krijgen.

SBravour

Berichten: 3340
Geregistreerd: 04-06-12

Re: Wat is een eerlijke huurprijs voor deze plek?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-18 14:00

Bedankt allemaal! Ik zal het in mijn achterhoofd houden, toch ga ik het niet doen als er een prijs van 200 a 250 wordt verwacht, dat wordt dan met hooi stro etc zo eind 300 euro, dat wordt mij te gortig.
Hopelijk kunnen we er uit komen! :)...

Tigra_
Berichten: 13059
Geregistreerd: 31-03-08
Woonplaats: NB

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-18 15:30

Ja wat is eerlijk. Ik denk dat het toch al gauw 150 euro per maand gaat kosten. Het is niet perfect maar toch omheining, stroom, water, opslag, stal en paddock.

Hopelijk kunnen jullie er aan uit komen.

Anomien

Berichten: 7387
Geregistreerd: 10-11-09
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-18 19:03

SBravour schreef:
Bedankt allemaal! Ik zal het in mijn achterhoofd houden, toch ga ik het niet doen als er een prijs van 200 a 250 wordt verwacht, dat wordt dan met hooi stro etc zo eind 300 euro, dat wordt mij te gortig.
Hopelijk kunnen we er uit komen! :)...


Wat willen ze zelf??

Selka
Berichten: 8460
Geregistreerd: 15-10-09

Re: Wat is een eerlijke huurprijs voor deze plek?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-18 19:07

Omgeving A'dam waarschijnlijk een ha en dan €100 pm? Ik denk dat er dan heeeel veel mensen in de rij staan.

Ik betaal veel meer voor 1,2 ha in Brabant. Ook alles zelf. En €50 hooi per maand is ook wel erg positief ingeschat voor meerdere paarden.

Amado7

Berichten: 10728
Geregistreerd: 04-06-11
Woonplaats: In het leukste dorp.

Re: Wat is een eerlijke huurprijs voor deze plek?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-18 19:12

Voor mij zou het een dikke minpunt zijn dat de bak zo zwaar is. Daar wil ik niet lang in trainen met een dpony. Als er een goede bak zou liggen zou ik het een heel leuk plekje vinden, met lekker veel buiten en een inloopstal.

SBravour

Berichten: 3340
Geregistreerd: 04-06-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-18 19:16

Selka schreef:
Omgeving A'dam waarschijnlijk een ha en dan €100 pm? Ik denk dat er dan heeeel veel mensen in de rij staan.

Ik betaal veel meer voor 1,2 ha in Brabant. Ook alles zelf. En €50 hooi per maand is ook wel erg positief ingeschat voor meerdere paarden.


Ik heb niets ingeschat, of hier geplaatst over kosten. Enkel dat ik een verschil van €45 klein vind, voor volpension of enkel huur en alles zelf doen waar alle kosten nog bij komen.

SBravour

Berichten: 3340
Geregistreerd: 04-06-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-18 19:18

amado7 schreef:
Voor mij zou het een dikke minpunt zijn dat de bak zo zwaar is. Daar wil ik niet lang in trainen met een dpony. Als er een goede bak zou liggen zou ik het een heel leuk plekje vinden, met lekker veel buiten en een inloopstal.

Klopt, dat is zeker jammer. Voor handwerk kan je wel wat doen maar rijden zeker niet, dan zou ik op pad moeten met de trailer!

Floortz
Berichten: 1774
Geregistreerd: 19-02-15

Re: Wat is een eerlijke huurprijs voor deze plek?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-18 19:34

Wellicht kun je met de eigenaren overleggen dat je in de paddock een stuk mag verharden bij de schuilstal, stoeptegels zijn overal gratis af te halen. Nat tot diepe drek is het in de winter overal, maar als er een stuk verhard is, gaan ze daar echt wel staan in plaats van in de modder. Ben je een bakrijder? Dan is het niets. Houdt je van buitenritten en zelfstandigheid; dagelijks naar de paarden voeren, mesten, hooi halen etc? Doen. Bevalt het niet, dan kun je na een jaar altijd nog naar een pensionstal. Ik ben van een redelijk luxe pensionstal stapsgewijs naar volledig DIY gegaan in het buitengebied. Paardjes zijn gelukkig, en ik vind het heerlijk. Maar het moet je wel liggen.

Lynn_Nikita

Berichten: 25459
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-18 20:06

SBravour schreef:
Selka schreef:
Omgeving A'dam waarschijnlijk een ha en dan €100 pm? Ik denk dat er dan heeeel veel mensen in de rij staan.

Ik betaal veel meer voor 1,2 ha in Brabant. Ook alles zelf. En €50 hooi per maand is ook wel erg positief ingeschat voor meerdere paarden.


Ik heb niets ingeschat, of hier geplaatst over kosten. Enkel dat ik een verschil van €45 klein vind, voor volpension of enkel huur en alles zelf doen waar alle kosten nog bij komen.



Verschil is er ook pas als je meerdere paarden zou hebben. Je zet je paard er toch niet alleen neer of wel?
Ik betaal nu ook voor 3 paarden incl al het werk met zoveel dan 1 op pension. Als je t om kosten te bespareb wil doen zal je teleurgesteld worden. Vergis je niet in weideonderhoud, mestafvoer, extra spullen en alle tijd die erin gaat zitten.

Shenavallie
Berichten: 11576
Geregistreerd: 12-08-06
Woonplaats: Waar ik dacht dat het nog groen en rustig is

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-18 20:16

Als het bij mij in de regio is, dan heb je echt ellende in het voor- en najaar en zeker in de winter (in de andere periodes kapotgelopen, waardoor in de winter slechte bodem). Alleen zomers bij langdurige warmte is het land enigszins te doen. Door het vele water dat zich op het land vormt heb je ook veel vliegen, dus niet echt fijn voor de paarden in de warmere maanden. Zelf heb ik ooit een paardje gehad in mijn regio (rand Amsterdam en regio rondom Amsterdam) maar uiteindelijk ben ik naar een plaats hoger in Noord-Holland verhuisd om het nog enigszins leefbaar voor haar te maken. Wat een drama dat land hier... Ze stond er af en toe letterlijk tot haar knieën in de modder.

SBravour

Berichten: 3340
Geregistreerd: 04-06-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-18 20:39

Floortz schreef:
Wellicht kun je met de eigenaren overleggen dat je in de paddock een stuk mag verharden bij de schuilstal, stoeptegels zijn overal gratis af te halen. Nat tot diepe drek is het in de winter overal, maar als er een stuk verhard is, gaan ze daar echt wel staan in plaats van in de modder. Ben je een bakrijder? Dan is het niets. Houdt je van buitenritten en zelfstandigheid; dagelijks naar de paarden voeren, mesten, hooi halen etc? Doen. Bevalt het niet, dan kun je na een jaar altijd nog naar een pensionstal. Ik ben van een redelijk luxe pensionstal stapsgewijs naar volledig DIY gegaan in het buitengebied. Paardjes zijn gelukkig, en ik vind het heerlijk. Maar het moet je wel liggen.


Heeeerlijk lijkt het me. Ik sta nu op een Pensionstal, maar doe werkelijk alles zelf. Ik ga 2x per dag, om haar 2x buiten te zetten. Ik voer zelf onbeperkt hooi en mest ook elke dag. De enige klusjes die er bij komen is het onderhoud van de accommodatie maar dat komt vast goed. Ik ben eigenlijk begonnen als bakruiter, maar door de jongheid van mijn merrie ook in aanraking gekomen met freestyle methode en handwerken. Onwijs leuk, ik denk dus eigenlijk dat ik een beetje wedstrijdruiter-af aan het worden ben... alles lekker wat minder gedwongen, lekker met de trailer op pad en af en toe een clinic hier en daar. In de straat zit een vereniging met buitenbaan ong 10 min met de trailer.
Bij het overdekte stukje liggen betonplaten, dus dat is sowieso al een stukje van 6x2 verhard, daar wil ik de hooibak opneer zetten.
Dan ligt daar de paddock omheen, die is eigenlijk heel droog, maar zomers dus zwaar. Modder is dus verleden tijd, alleen nog in de weide misschien!

GDG

Berichten: 4848
Geregistreerd: 11-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-18 20:41

Lynn_Nikita schreef:
SBravour schreef:
Ik heb niets ingeschat, of hier geplaatst over kosten. Enkel dat ik een verschil van €45 klein vind, voor volpension of enkel huur en alles zelf doen waar alle kosten nog bij komen.



Verschil is er ook pas als je meerdere paarden zou hebben. Je zet je paard er toch niet alleen neer of wel?
Ik betaal nu ook voor 3 paarden incl al het werk met zoveel dan 1 op pension. Als je t om kosten te bespareb wil doen zal je teleurgesteld worden. Vergis je niet in weideonderhoud, mestafvoer, extra spullen en alle tijd die erin gaat zitten.

Dat, plus dat de vrijheid om zelf te bepalen ook wat kost.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-18 20:43

Knert schreef:
Locatie? En staat van weide? Stroom? Water? Staat van omheining?

Zonder dat te weten tussen de 200 en 250 euro


Dat is wel veel zeg, ik sta op een stal met binnenbakken, buitenbaken, stallen, paddocks, weide, longeercirkels, direct aan het bos en betaal €225,-
Ik hoef alleen maar binnen en buiten te zetten.

SBravour

Berichten: 3340
Geregistreerd: 04-06-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-18 20:43

Lynn_Nikita schreef:
Verschil is er ook pas als je meerdere paarden zou hebben. Je zet je paard er toch niet alleen neer of wel?
Ik betaal nu ook voor 3 paarden incl al het werk met zoveel dan 1 op pension. Als je t om kosten te bespareb wil doen zal je teleurgesteld worden. Vergis je niet in weideonderhoud, mestafvoer, extra spullen en alle tijd die erin gaat zitten.


Welnee, dit is echt niet om kosten te besparen. Echt voor het welzijn van mijn paardje en omdat het dichterbij is voor mij. Ik heb nu 1 paard in pension, daar komt dan een a/B pony’tje bij als gezelschap. Kun jij 1 in pension zetten voor wat je nu aan 3 betaald? Dan ben jij zeker wel goedkoop uit... ik reken al 100 euro aan hooi in de maand per paard? (onbeperkt)

SBravour

Berichten: 3340
Geregistreerd: 04-06-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-18 20:43

AmoorM schreef:
Knert schreef:
Locatie? En staat van weide? Stroom? Water? Staat van omheining?

Zonder dat te weten tussen de 200 en 250 euro


Dat is wel veel zeg, ik sta op een stal met binnenbakken, buitenbaken, stallen, paddocks, weide, longeercirkels, direct aan het bos en betaal €225,-
Ik hoef alleen maar binnen en buiten te zetten.


Hierom vond ik dat veeeelste veel geld. Ik heb geen eens een fatsoenlijke bak, hooi of stro. Echt uit de richting :D

SBravour

Berichten: 3340
Geregistreerd: 04-06-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-18 20:45

Shenavallie schreef:
Als het bij mij in de regio is, dan heb je echt ellende in het voor- en najaar en zeker in de winter (in de andere periodes kapotgelopen, waardoor in de winter slechte bodem). Alleen zomers bij langdurige warmte is het land enigszins te doen. Door het vele water dat zich op het land vormt heb je ook veel vliegen, dus niet echt fijn voor de paarden in de warmere maanden. Zelf heb ik ooit een paardje gehad in mijn regio (rand Amsterdam en regio rondom Amsterdam) maar uiteindelijk ben ik naar een plaats hoger in Noord-Holland verhuisd om het nog enigszins leefbaar voor haar te maken. Wat een drama dat land hier... Ze stond er af en toe letterlijk tot haar knieën in de modder.

Oh.. zo ernstig heb ik het niet meegemaakt! Het is soms inderdaad wat nat maar gelukkig niet zo ernstig dat ik wil verhuizen!