Waar lever jij op in op pensionstal?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
xAnnouk
Berichten: 2714
Geregistreerd: 01-02-09

Waar lever jij op in op pensionstal?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-04-18 20:43

Hi allemaal,

Ik ben toch wel heel benieuwd waar jullie op inleveren als het gaat om stalling, of juist niet.
Zelf ben ik tot de conclusie gekomen dat een perfecte stalling niet bestaat. Daarmee bedoel ik in budget (normaal), goede faciliteiten voor paard en trainingsmogelijkheden en niet te ver van huis.

Wat zijn jullie (kleine) struikelpunten op stal of hebben jullie er geen? Moet je hier maar mee leven of toch verder zoeken naar de perfecte stalling.
Aan welke punten moet er voldoen om jouw paard te stallen en is dit ook realistisch / haalbaar ?

Ik ben heel benieuwd :)


Joanne1987

Berichten: 5888
Geregistreerd: 13-11-06
Woonplaats: Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-18 20:48

Mijn bijrijdpaard staat op een kleinschalige all in pension stal voor een heel redelijke prijs, vrijwel in het bos. Ze gaan elke werkdag naar buiten maar rond, door stal eigenaresse, vaak doet ze weekend en feestdagen (2e paasdag, Pinksteren etc) er tóch maar even bij, en alles in dr eentje met periodes enkel een stagiaire. We hebben een binnenbak met vorig jaar nieuwe bodem, 2 buiten banen (20x40 en 20x60), longeeercirkel, weides en paddocks.
Hebben ook een kantine met verwarming, 2 poetsplaatsen en een wasplaats
Ik mis niks, en is er iets met paard is er direct contact. Tevens heb ik fijn les bij stal eigenaresse
Laatst bijgewerkt door Joanne1987 op 21-04-18 20:56, in het totaal 1 keer bewerkt

04-12-2013 Damon <3 13-07-2016 Cody

Social media: Bakesby.Jo

nanoukkie

Berichten: 1845
Geregistreerd: 08-12-14
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-18 20:49

Ik sta op een stalling, waar er meerder minpunten zijn, maar één groot pluspunt waardoor ik niet wegga. Dat is namelijk dat hij het hele jaar door buiten komt, en niet maar een uurtje per dag zoals werkelijk alle andere stallingen in de buurt waar ik ben wezen kijken (zeker 5..). In de winter staan ze op een paddock (afgezet stuk weide), ongeveer een 6-7 uur, in de zomer laat ik hem 24/7 buiten, tenzij het weer dit niet toelaat. Dit is een grote weide, die goed onderhouden wordt en genoeg gras heeft. Hij wordt niet altijd even cosequent uitgemest, en hij zou wat meer hooi mogen. Hij kreegt al een grote berg, maar deze is altijd op. (Hiervoor kan ik een hooinet kopen, en dit een beetje oplossen). Verder is er een piste, maar deze is niet goed (gewoon uitggraven op grond dus) . Ik kan er wel prima losrijden en er zijn sprongen dus daar kan ik van gebruik maken. De buurt is rustig gelegen, op een paar honderd meter een prachtig bos, en het belangrijkste van alles; mijn paard is gelukkig!

orion456
Berichten: 571
Geregistreerd: 27-04-11
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-18 20:50

Ik heb al veel verschillende stallingen gehad....en daar komt toch wel uit dat ik echt een goede bak wil/nodig heb, een plek om buiten te kunnen rijden in bos, en paard in een groep buiten staat elke dag. Daarnaast goed ruwvoer (goed voordroog kuil of hooi) en de mogelijkheid om te overleggen met staleigenaar wat ik fijn vind voor mijn paard.

Waar ik wel wat op wil inleveren, is de gezelligheid op stal en de stallen hoeven er niet fantastisch luxe en nieuw uit te zien. Heb niet veel faciliteiten nodig (geen stapmolen of longeercirkel, geen binnenbak). En ik heb liever een stal waar ze uberhaupt buiten komen in een groep elke dag (ook in de winter), ook al is dat niet van licht tot t weer donker wordt. Op de stal waar ze nu staan, gaan ze vanaf juni dag en nacht de wei op, en dat blijven ze vaak tot eind okt nog. Ik vind dat wat minder, maar ik neem het er maar bij. We staan direct aan het bos en dat is super fijn.

De staleigenaar is wat eigenwijs en niet altijd goed mee te overleggen, maar ik maak er van wat kan voor mij en mijn paard. Tot nu toe lukt dat aardig.

De stalling is redelijk dichtbij huis, maar ik zou het niet erg vinden als er een betere stalling zou zijn om er wat verder voor te rijden of wat meer voor te betalen.

Yenni
Berichten: 5450
Geregistreerd: 01-07-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-18 20:53

Op mijn stal zijn de pluspunten:
- lang buiten
- 20 x 80 rijbaan
- Wasplaats met warm en koud water
- 4 poetsplaatsen
- maar 9 paarden
- uitrijmogelijkheden
- binnen en buiten zetten word gedaan
- dekens wisselen
- voeren
- fijn stalgenootjes en stalbazen

Minpunt:
- geen hele grote weien. 20 x 20 ongeveer.. maar wel van 07.00 tot 20.00 ong buiten
Laatst bijgewerkt door Yenni op 21-04-18 20:55, in het totaal 1 keer bewerkt

xLoki

Berichten: 3484
Geregistreerd: 16-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-18 20:53

Waar ik momenteel op inlever is weinig weidegang (we hebben maar een heel klein weitje) en het niet in groepsverband staan (gaat mogelijk wel veranderen, ze gaan samen op de wei binnenkort).

Echter staat daar tegenover dat mijn paard hier zich rustig voelt, een ruime paddock voor zichzelf heeft (over het draadje sociaal contact met 2 pony's) waar hij de hele dag in staat, goed gevoerd wordt en dat hij niet de hele dag hoeft te knokken voor zijn plek, wat hij op de vorige stallen wel continue deed. Voor mij is het een fijne plek met een goede buitenrijbaan, luxe stallen en aardige mensen (ik sta bij particulieren aan huis, ben de enige pensionklant). En ik heb zo'n 60km aan ruiterpaden in de buurt, allemaal goed te bereiken per paard. :)

Het belangrijkste vind ik dat mijn paard zich goed voelt (niet hoeven vechten voor zijn plek) en hij er goed uit ziet (lekker vol, glimmend, happy). Verder is een goed berijdbare rijbaan voor mij toch wel een eis.

Loki Z2+2 (met wedstrijdpensioen)
Maddox (Dream Boy x Uphill) M2+7

NienkeV1994

Berichten: 4489
Geregistreerd: 09-01-13
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-18 20:57

Als er iets is waar ik op inlever is het weidegang, gezien we maar kleine weides hebben waar ze ong 4/5 maanden per jaar 's middags op staan, en ik zou 24/7 buiten in de zomer wel fijn vinden, maar verder ben ik erg tevreden over de huidige stalling. Het is voor mij ook redelijk ver van mijn huis, half uur rijden heen en een half uur rijden terug, maar daardoor wel fijne uitrijmogelijkheden. Paarden staan de hele dag buiten met vriendjes ('s ochtends paddock in de zomer), hele fijne buitenbak, longeercirkel, leuke stalgenoten

Paard Optimaal - onafhankelijk voedingsadvies voor paarden
Bestel mijn e-book 'Ingrediënten in Paardenvoeding' over de 50 meest voorkomende ingrediënten

Laurora

Berichten: 2630
Geregistreerd: 19-07-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-18 21:02

Ik heb een paar kleine minpuntjes op stal, maar die wegen in de verste verte niet op tegen de pluspunten (namelijk; paard 24/7/365 buiten met schuilstal en onbeperkt hooi, maar 1 stalgenootje dus heerlijk rustig, goede uitrijmogelijkheden)
Kleine minpuntjes zijn: staleigenaresse zit een beetje op de centen, waardoor elke vraag van onze kant wbt weideonderhoud (goede weidepalen, nieuw lint, kalken, mesten, slepen, bestrijding van giftige planten) uiteindelijk (deels) voor onze rekening komt ondanks dat we dat anders hebben afgesproken in het contract.
Ook mogen we absoluut geen mestbult hebben, want dat vind ze stinken. Dus moeten we wekelijks een aanhangertje met mest legen. Kost veel tijd en frustratie.
Overigens gaan we szm hierover in gesprek dus hopelijk krijgen we het snel beter hier :)
Verder is het echt een geweldige plek!

Demeter asked him to make the most beautiful animal that the world had ever seen. So, in an effort to impress her, Poseidon created the first horse
~~~

prugelpiet

Berichten: 12524
Geregistreerd: 20-01-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-18 21:09

Ik lever in op een mooi schone, luxe stal. Maar aangezien ze heel veel buiten staan en mijn paard er niet ongelukkig van word, vind ik het oké. Het is geen paard wat overal ligt, maar ze ligt hier elke nacht te slapen. De stal is heel groot voor haar, dus dat is weer een pluspunt. Voor mij teken genoeg dat ze er geen last van heeft dat het niet altijd mooi schoon is.

Ze staan op vlas trouwens. Poep en plas gaat er altijd uit.

I am because you were

evelien352
Berichten: 145
Geregistreerd: 28-10-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-18 21:12

Ik sta met mijn pony op een pensionstalling bij een boer, ‘s ochtends worden ze gevoerd en buitengezet, ‘s avonds zelf voeren en binnenhalen. In de winter gaan ze meestal niet naar buiten, dan zet ik ze zelf buiten.
Gelukkig zijn het maar 4 paardjes. Het is niet bepaald luxe, maar dat vind ik niet nodig, zolang mijn pony het maar naar dr zin heeft!
Wat ik liever zou willen is, ‘s avonds binnenhalen en voeren. met een binnenbrak zou ik blij zijn voor in de winter, dat ze in de winter ook op de paddock etc worden gezet. 9want het is soms wel soms niet. En een wasplaats nu moeten we gewoon buiten afspoelen, dus erg lastig als je een paard hebt wat niet stilstaat en je in je eentje bent en je haar nergens kan vastzetten!

If you dream it, you can do it!

FatCat

Berichten: 1887
Geregistreerd: 02-01-17
Woonplaats: NB

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-18 21:14

@prugelpiet als de poep en plas eruit gaan, dan is de stal toch schoon?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-18 21:14

Eerlijk?? Ik kan niet tevredener zijn dan ik nu ben. Wat een onwijs lieve, vakbekwame staleigenaren heb ik!

Plus:
. Volpension met goede prijs
. 365 volle dagen weidegang
. Stalletje (incl brok) of 24/7 buiten keuze
. Ruime kast
. Buitenbak en paddock
. Binnenmanege op auto 10 minuten
. Niet te groot
. Eigenaren doen alles voor de paarden
. 20 autominuten van huis en 25 van werk

De 'minpunten':

- zondag dicht
- enkel buitenbak

De bak is wel bijna altijd begaanbaar, alleen bij echte die-hard vorst niet.

Ik ga hier niet snel weg!
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 21-04-18 21:18, in het totaal 2 keer bewerkt

Ghostattack

Berichten: 11225
Geregistreerd: 06-09-10
Woonplaats: West Maas en Waal

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-18 21:15

Ik lever helaas in op hoe lang mijn paard buiten staat in de winter, maar daar is niks aan te veranderen in verband met te weinig grond. Daarnaast zijn de stallen enorm stoffig, maar die gaan we deze zomer lekker schoonmaken :) Verder is het buiten staan geen dusdanig minpunt dat ik er weg zou gaan, ik ben hierheen verhuisd omdat mijn paard maagzweren had op de vorige stal. Hier is het beleid vrijwel onbeperkt hooi, sindsdien dus geen problemen meer gehad. Daarnaast is de zorg enorm goed, alles wordt gedaan (binnen- en buiten zetten, dekens wisselen, mesten etc) en hebben we een 20x40 bak die letterlijk altijd te rijden is, het is een privéstalling dus ook geen last van andere 'pension'klanten :))

Overigens is de prijs die ik betaal heel netjes en is het maar 10 minuutjes rijden met de auto (8 km).

xApple

Berichten: 6367
Geregistreerd: 20-04-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-18 21:23

De paarden staan thuis en ik heb ingeleverd op gezelligheid. Geen bemoeienis en geroddel is heerlijk hoor maar wat gezelligheid zou wel leuk zijn soms.

Verder kan ik alles totaal doen zoals ik t zelf wil en dat weegt zeker op tegen het alleen zijn.
Paarden 24/7 buiten, grote inloopstal, mooie droge bak en paddock, op de wei zolang ik ‘t wil.
Ik werk ook thuis dus ik ben zo 5/6 keer per dag even bij de paarden. Heerlijk :o

eilleen333

Berichten: 12833
Geregistreerd: 29-10-05
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-18 21:30

Ik ben dolgelukkig waar ik nu sta. Goed tarief, goede faciliteiten, kundig management.
De bakbodem moet nog wat aandacht hebben, maar die is pas aangelegd en houdt zich helaas gewoon niet zoals verwacht. Maar ook daar is de stal mee bezig.

Het enige is dat ik nu van 15 minuten fietsen 15 minuten met de auto moet. Maar de stal is verder zoveel mooier en beter dan waar we stonden. En super uitrijmogelijkheden (Veluwe). Dus ik vind de autorit totaal geen probleem. Snelweg op, snelweg af en ik ben er al.
Ik woon nou eenmaal niet aan de veluwe, dus als ik daar wil rijden zal ik altijd de IJssel over moeten steken.

Paard staat buiten 24/7 paddock paradise. Met super hooi, droge bodems (en met droog bedoel ik echt droog deze winter, bodems zijn speciaal gekeerd daarvoor). Boxen beschikbaar als je dat wil, warme paardendouche, kantine, binnenbak, buitenbak, roundpenn, en als bonus leuke stalgenoten!
Laatst bijgewerkt door eilleen333 op 21-04-18 21:40, in het totaal 3 keer bewerkt

<3Mone-Mesia van 't Witteveen <3
https://www.vet-service.nl Paardentandarts/ paardendierenarts aan huis
https://www.willowranchsanctuary.com/

xsensibel

Berichten: 1460
Geregistreerd: 02-02-13
Woonplaats: Capelle aan den ijssel

Re: Waar lever jij op in op pensionstal?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-18 21:36

Ik heb eigenlijk niet echt iets te klagen.. betaalbaar, in de buurt, goede faciliteiten!

Enkel is dat ze in de winter niet veel buiten komen en dat er niet een bos op (veilige) afstand aan te rijden is..

❥ Esprit

Equisync

Berichten: 5285
Geregistreerd: 22-05-09
Woonplaats: Zuid Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-18 21:36

Ik heb alle luxe ingeleverd voor een topleven voor mijn paard.
Hij staat nu op een wei met inloopstal in een grote kudde en kon niet gelukkiger zijn, en ik dus ook niet. En eerlijk, mijn paard is nog nooit zo fijn geweest.
Die binnenbak, buitenbak en verlichting enz kan me gesloten worden nu :)

Equisync. Sportmassage voor paarden. PB voor een afspraak of informatie.
Andor <3
You're perfectly perfect to me.

NatasjavE

Berichten: 30862
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Re: Waar lever jij op in op pensionstal?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-18 21:39

Binnenbak en kantine. Overdekte wasplaats met warm EN koud water vind ik ook wel jammer om te missen.

That awkward moment when someone yells at you for clicking your pen and you have to click it one more time to use it....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-18 21:45

Ik sta op een grote pension/manege stal:

Pluspunten:

- 2 binnenbakken
- 3 buitenbakken
- 2 longeerbakken
- ruime stallen
- mesten en voeren
- hele goede uitrij
mogelijkheden
- buitenrit maatjes
- weide maatjes
- aantal wedstrijden op stal
- mogelijkheid vervoer huren
- genoeg weilanden
- genoeg paddocks
- kantine
- goede prijs €225,-

Nadelen:

- zelf binnen en buiten zetten
- kan erg druk zijn op stal
- ca 20 min auto rijden
- 1x per dag hooi voeren, wel
behoorlijk wat hooi
- weides in de velle zon

Meer voordelen dan nadelen! Maar de nadelen zijn soms wel vervelende puntjes. Maar zoals in openingspost staat geen enkele stalling is perfect.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 21-04-18 21:51, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-18 21:49

pimaude schreef:
Eerlijk?? Ik kan niet tevredener zijn dan ik nu ben. Wat een onwijs lieve, vakbekwame staleigenaren heb ik!

Plus:
. Volpension met goede prijs
. 365 volle dagen weidegang
. Stalletje (incl brok) of 24/7 buiten keuze
. Ruime kast
. Buitenbak en paddock
. Binnenmanege op auto 10 minuten
. Niet te groot
. Eigenaren doen alles voor de paarden
. 20 autominuten van huis en 25 van werk

De 'minpunten':

- zondag dicht
- enkel buitenbak

De bak is wel bijna altijd begaanbaar, alleen bij echte die-hard vorst niet.

Ik ga hier niet snel weg!


Zondag dicht? Dat vind ik best gek! Dat is toch een dag om lekker te gaan rijden? Mag je dan niet bij je eigen paard?

chamion
Huisheks

Berichten: 3662
Geregistreerd: 22-03-07
Woonplaats: Tussen bos, heide en stad

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-18 22:05

Plus
- 24 uur per dag naar buiten, 7 dagen per week
- onbeperkt ruwvoer
- kudde
- paddock paradijs met weiland in de zomer
- vriendelijke mensen
- plannen tot uitbreidingen van de stallen enz.
- prijs
- gratis warm en koud water
- goed formaat kluisjes
- manege binnen 200 meter van de stal
- vol pensioen en geen probleem als ik in de zomer wegens het geven van ponykampen niet lang kan komen (ik ga hem niet elke week op en van de trailer zetten en veel diverse stallen....)


Minpunten
- 45 minuten rijden vanaf mijn huis (over de snelweg)
- 20 minuten rijden vanaf mijn werk (verder weg dus)
- 1 kleine baan
- 1 longeerbaan
- geen brok (oke, nu niet nodig, je mag het wel geven, maar dan moet je het zelf geven)
- direct aan het spoor
- weinig ophang mogelijkheden in het kluisje
- geen emmers enz. toegestaan naast het kluisje

Doel voor 2024, meer dan 350 km afleggen met Baila en de menwagen door bos en over heide.
Tussenstand: midden feb, 54 km

xAnnouk
Berichten: 2714
Geregistreerd: 01-02-09

Re: Waar lever jij op in op pensionstal?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-04-18 22:55

Wauw wat veel reacties ! Bedankt. :)
Sommige mensen moeten dus aardig ver rijden. (Vind ik dan :+ ) 30 minuten maar daarentegen wel weer een fijne stal.

Fijn om al jullie reacties te lezen ! Dan kan ik dat ook weer meenemen.

Nachtlampje

Berichten: 4518
Geregistreerd: 22-09-10
Woonplaats: Nijmegen omgeving

Re: Waar lever jij op in op pensionstal?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-18 23:14

Pluspunten:

- 24/7 buiten op paddock met schuilstal in groepsverband
- voorjaar, zomer en herfst naar behoefte op de weide (+/- 4 uur in mijn geval)
- aan het bos
- onbeperkt hooi met slowfeeders
- afgesloten zadelkast
- ruime openingstijden (dagelijks van 7.30 tot 22/22.30, op zondag vanaf 10)
- gezellige sfeer
- prima prijs
- alles mogelijk tegen kleine of geen meerprijs (brok laten voeren, extra weidegang, box erbij)
- afspuitmogelijkheden
- regelmatig georganiseerde ritten of andere leuke activiteiten
- longeerbakje en gewone bak

Minpunten:

- erg stoffige en soms mulle buitenbak, die als het kon ook groter mocht zijn
- geen ovaalbaan om te trainen


Al met al heel blij met mijn huidige stal. Het contact onderling is ook gezellig en mijn paard voelt zich er duidelijk thuis.

kim_1990

Berichten: 1542
Geregistreerd: 13-02-07
Woonplaats: Broeksterwoude

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-18 00:40

Ik ben ook wel prima tevreden met de stalling waar ik nu sta...

Minpunten:
1: er wordt van stal uit (te)weinig ruwvoer gevoerd (3 voerbeurten en per voerbeurt 2 plakjes van een 25kg pakje)
Echter betaal ik meer stalling om meer ruwvoer voor mijn paard te krijgen
2: er wordt een deel stalling + bak verhuurd aan een manege op het terrein, vanaf 3 uur tot +-20 uur kunnen wij van 1 van de 2 bakken geen gebruik maken. In de winter heeft de manege voorrang op de binnenbak tov pensionklanten en in de zomer heeft ze voorrang op de buitenbak waardoor wij dus in de winter tussen die tijden verplicht buiten rijden en in de zomer verplicht binnen rijden (afhankelijk van de instructeur die dus zelf bepaald wanneer ze binnen of buiten rijd.
3: de stalhouders zitten een beetje op hun geld vind ik persoonlijk. Voor extra hooi moet je dus extra betalen, ze besparen zelf op ruwvoer wat ik niet vind kunnen eigenlijk, ik vind dat ze op een stalling waar hooi en stro bij de prijs in zit, dat ze dan ook voldoende hooi moeten geven per paard. er wordt bij ons op stal niet per paard gekeken naar ruwvoer wat hij nodig heeft...een rank paard van 1.83 hoog krijgt net als mijn dikke tinker gewoon 2 plakjes van een 25kg baaltje 3 x per dag en als de eigenaar dit te weinig vind (wat het dus is) moet ze dus extra betalen voor extra hooi.
4: er mag op de paddock geen hooi gevoerd worden waardoor overige paarden (niet mijn eigen dus) rond 2 uur (zomer en winter, tenzij zomer 24/7 buiten) altijd naar binnen gaan, ongeacht het bloedmooie of rottige snertweer (echter vind ik dit voor mezelf geen minpunt want mijn paard kan ik zelf bepalen of hij 24/7 in en uit kan lopen)

Pluspunten:
1: veel gezelligheid, leuke groep pensionklanten.
2: mijn paard heeft een grote loopstal van 14*5 meter met 1 ander paard en daar aan vast een paddock van +-20*5 meter waarbij we zelf mogen besluiten of de deur 24/7 open blijft of niet
3: in overleg is veel mogelijk, eigenaren willen graag meedenken aan oplossingen (behalve het ruwvoer)
4: binnen en buitenbak die goed begaanbaar zijn
5: grote overdekte longeercirkel vind ik heel erg fijn
6: mooie uitrijgelegenheden (hoewel ik dit zelf nog niet ondervonden heb aangezien ik met mijn paard momenteel niet rijd en dus nog niet naar buiten ben geweest
7: je kunt kiezen tussen zelf uitmesten/opstrooien of het laten doen.
8: de pensionprijs voor de stal die ik huur incl alle toebehoren als extra voer/menwagen overdekt gestald, uitmesten etc vind ik een reeele prijs, echter zou ik een prijsverhogen zoals ze afgelopen januari gedaan hebben (toen stond ik nog niet op deze stalling maar weet de vorige prijzen wel) niet op prijs stellen en denk ik wel dat ik opzoek zou gaan naar andere stalling als ze weer zo enorm fors in prijs omhoog gaan.
9: meer dan voldoende ruimte om eigen kasten/tonnen kwijt te kunnen!
10: afspuit/wasplaats en voldoende ruimte om je paard ook buiten.de box bij stalgenootjes in de buurt te kunnen poetsen.
11: ruim opgezette stal, je loopt mekaar niet snel in de weg, als je een wat mindere dag hebt kan je je prima even terugtrekken naar je eigen box waar niemand last van jou humeur heeft haha.
12: menwagens mogen overdekt in een schuur gestald staan *\o/*

De minpunten wegen bij mij ook niet echt op tegen de pluspunten...ik vind het erg gezellig op stal, mijn paard doet het super sinds hij hier staat dus ik hoop dat we nog lang kunnen blijven waar we nu zitten :j

♥Zayira♥Garola Fuga❤️Apache❤️Tender Love Fuga RB❤️Royal Highness KB❤️Shetans Zubaidah❤️Pony❤️Olivio RB❤️

Cheminee
Berichten: 1476
Geregistreerd: 22-02-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-18 05:56

een (warme) Binnenbak die kaars recht gesleept is en waar ik bak letters heb ingeruild voor een buitenbak met een mega hoefslag en gaten zonder bak letters ( wel hele jaar door te rijden)


Maar ik deed het voor:
Een halve dag op een postzegel paddock zonder hooi en water naar voor in de winter in een paddock van 100 meter met hooinetten en vriendjes. En zomer lekker het land op

Ché ( Hemmingway x Gervantus) ~ Dressuur M2+11 Springen 1.30+2 ~SGW L+2


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: agesus, marga1, nowylover, Rijsa en 38 bezoekers