Van stal veranderen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Anoniem

Re: Van stal veranderen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-18 07:59

Verbaasd mij echt inderdaad dat een hoop bokkers het luxe vinden dat mijn paard 6 uurtjes buiten komt met een paard wat niet klikt op een stukje wei van zo een 10x20 meter.

Ik Denk dat mijn probleem voornamelijk is dat het zo een klein stukje is met een paard dat niet klikt, heb het momenteel maar opgegeven dat ik een andere stal vind wat beter is waar ik het nu heb, al blijf ik wel mijn ogen open houden.
Voor de rest is alles perfect hier, ik denk dat ik mij nu vooral bezig ga houden hoe ik de staleigenaar nogmaals kan overtuigen dat mijn paard op een groter stuk komt te staan met een ander paard of paarden want vind dit gewoon sneu voor haar.

Daarnaast probeer ik zoveel mogelijk savonds naar stal te gaan zodat ik haar nog extra beweging kan geven in de vorm van rijden/longeren of nog even buiten zet als ik de stal uitmest.


Merexa

Berichten: 1162
Geregistreerd: 08-10-16
Woonplaats: Dorpie in Grunn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-18 08:03

Ik zou mijn handjes dichtknijpen bij zo'n stal. Het ligt er aan waar je woont, maar zelfs hier waar het landelijk is komen ze afwisselend van 9 tot 12 of van 12 tot 16:30 buiten in de paddocks en op andere stallen zelfs minder. Met die genoemde uren buiten doen ze het prima en ik probeer zo veel mogelijk buiten deze tijden om mijn paard beweging te geven. Eind deze maand als het kan dan wel weer 24/7 op het land.
Als het voor je eigen gemoedsrust wel fijn is om je paard langer buiten te hebben zou ik rustig afwachten tot je een andere stalling vind of via een Facebookgroep vragen of iemand een plekje heeft.

Edit: Ik lees nu je bovenstaande bericht dat je paard niet klikt met een ander op een vrij klein stuk. Dat is inderdaad niet fijn! Een paard moet weg kunnen komen als er naar word gedaan. In dat geval zou ik zeker iets anders zoeken want als je paard al buiten komt moet hij/zij zich wel op zijn/haar gemak voelen.

Wie goed doet, goed ontmoet.

sharon2013

Berichten: 806
Geregistreerd: 19-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-18 08:07

Het is inderdaad jammer dat ze met een paard staat wat niet klikt. Ik als paardeneigenaar maar ook als stalhouder zie de paarden graag blij. En dat geld ook voor een maatje dat moet nou eenmaal klikken. Jammer dat de staleigenaar daar niet naar kijkt. Staan ze het gehele jaar op dat ene kleine stukje? Want dan is,dat inderdaad niet te doen. Een paard moet, vind ik wel lekker kunnen rennen/spelen.

Over de buiten sta uren had ik eerder mijn mening al gegeven. Maar ik las dat ze zomers ook die tijden buiten staan, met dit mooie weer kunnen ze prima langer buiten staan dat is juist lekker voor ze. Wat dat aan gaat ben ik het volledig met je eens dat dat te weinig is.

Anoniem

Re: Van stal veranderen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-18 08:30

Ze stonden eerder met zn 3en op een groter stuk en dat was prima, maar dat 3e paard is verkocht dus sindsdien staan ze met zn 2en op dat kleine stukje, staleigenaar wisselt om de zoveel tijd qua weides zodat het andere stuk kan bijkomen en groeien, maar andere stuk is net zo klein helaas.


Als mensen nog tips hebben hoe ik de staleigenaar kan overtuigen hoor ik het dus graag!

sharon2013

Berichten: 806
Geregistreerd: 19-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-18 08:37

Romy1234 schreef:
Ze stonden eerder met zn 3en op een groter stuk en dat was prima, maar dat 3e paard is verkocht dus sindsdien staan ze met zn 2en op dat kleine stukje, staleigenaar wisselt om de zoveel tijd qua weides zodat het andere stuk kan bijkomen en groeien, maar andere stuk is net zo klein helaas.


Als mensen nog tips hebben hoe ik de staleigenaar kan overtuigen hoor ik het dus graag!


Heb je een contract waar bepaalde dingen in staan wat hier mee te maken heeft? Dan kan je hem daar misschien op wijzen, immers heb je voor die diensten getekend en niet voor iets anders.

Het is lastig om hem te overtuigen als de rest verder niet klaagt. Probeer uit te leggen dat je ziet dat je paard zich niet prettig voelt en dat je het graag op een andere manier ziet waarvan je weet dat je paard zich er wel prettig bij voelt.

Anoniem

Re: Van stal veranderen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-18 08:57

Lastig inderdaad. Ga in overleg, vraag of er meer mogelijkheden zijn. Wat zit je het meeste dwars? Maak dat concreet en spreek het uit.
Misschien is er tegen meerprijs wel wat mogelijk?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-18 09:22

Geen contract, alles gaat via mondelinge overeenkomst dus daar kan ik niet op terug vallen.

Vind het zelf soms lastig om uit mijn woorden te komen, ik weet heel goed in mijn hoofd dan wat ik wil vragen enzo maar het komt er bij mij dan vaak niet zo uit zoals ik het bedoel en laat mij dan ook snel overbluffen.

Wel fijn dat iedereen zo mee probeert te denken :)

Anoniem

Re: Van stal veranderen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-18 10:17

Heel herkenbaar, heb ik ook. Vaak zet ik eerst voor mezelf eens op papier wat ik wil zeggen. Ik heb geen idee hoe oud je bent, maar misschien kun je iemand meenemen? Een ouder of vriend/vriendin?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-18 10:25

Amy schreef:
Heel herkenbaar, heb ik ook. Vaak zet ik eerst voor mezelf eens op papier wat ik wil zeggen. Ik heb geen idee hoe oud je bent, maar misschien kun je iemand meenemen? Een ouder of vriend/vriendin?

Haha ik ben 30 dus ze zien me al aankomen met mijn ouders :Y)
Maar op papier zetten is wel een goed punt inderdaad.

Sclimpre
Berichten: 4101
Geregistreerd: 01-06-15

Re: Van stal veranderen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-18 10:52

Om de stalbaas alvast in een wat meewerkende mindset te brengen zou ik beginnen met te zeggen dat je het een hele fijne stal vindt. Maar met 1 groot nadeel, nl te weinig weidegang en dat je aan je paard merkt dat hij niet voldoende ruimte krijgt om te ontspannen, zowel fysiek als mentaal.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-18 11:25

Sclimpre schreef:
Om de stalbaas alvast in een wat meewerkende mindset te brengen zou ik beginnen met te zeggen dat je het een hele fijne stal vindt. Maar met 1 groot nadeel, nl te weinig weidegang en dat je aan je paard merkt dat hij niet voldoende ruimte krijgt om te ontspannen, zowel fysiek als mentaal.


Dat is een hele goede inderdaad, eerst beginnen met het positieve!
Dank je wel :)

Achterom
Berichten: 22994
Geregistreerd: 28-09-04

Re: Van stal veranderen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-18 11:31

Dat is inderdaad altijd een goede tip :j De staleigenaar moet niet het idee krijgen dat je alles af wilt kraken en zo te lezen wil je dat inderdaad ook niet.

Christiene
Berichten: 7711
Geregistreerd: 18-11-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-18 11:52

Wat ik vaak lees is dat de stal of stallen meestal al draaien op soort tijden kwa buiten staan.

En inderdaad winter zijn er minder stukken de wei grond wat E hebben willen ze niet vertrapt hebben dus kom je op de paddocks.

Denk dat het te duur word om de grond na de winter weer te bewerken/ inzaaien dan dat de pensionklant en opbrengen.
Zeker als de stallen al vol staan met klanten die het zo goed vinden.

Gelukkig zijn er wel veel stallen met veel uren buiten.
En ook met 24 uur.

The end


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-18 12:45

Wendy schreef:
Dat is inderdaad altijd een goede tip :j De staleigenaar moet niet het idee krijgen dat je alles af wilt kraken en zo te lezen wil je dat inderdaad ook niet.


Dat wil ik zeer zeker niet, voor de rest is de stal echt gewoon perfect namelijk...
En voor de rest is hij gewoon super aardig en wil altijd veel voor je doen zoals dekens wisselen etc.
Wil ook geen gezeur, maar wel graag een happy paard :)

TheHolyGirl
Berichten: 7
Geregistreerd: 26-09-13
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-18 21:25

Op veel stallen staan ze veel korter buiten. Je kan altijd rustig opzoek naar een ander stalletje, maar ik zou geen overhaaste beslissingen gaan nemen, omdat je zegt dat je verder wel goed staat.

caitelien
Berichten: 19
Geregistreerd: 28-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-18 21:46

Mijn paard staat in de winter van 8 tot 5 buiten en in de zomer van 8 tot soms wel eens half 11 s’avonds.
Weinig weidegang is voor mij echt een no go.
In gesprek gaan of rustig opzoek gaan naar een ander plekje is het enige wat je kan doen.
De perfecte stal is er zeker wel, het is soms alleen even zoeken. :D


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 49 bezoekers