Hoe betonnen stal droog krijgen icm rubber stal tegels?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
xFioon

Berichten: 4898
Geregistreerd: 15-09-06

Hoe betonnen stal droog krijgen icm rubber stal tegels?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-03-18 21:08

Onze 4 paarden staan op een stuk grond met een schuilstal waar ze dag en nacht in en uit kunnen lopen. De twee kleine pony's gaan snachts op stal, de twee grotere blijven buiten met deze schuilstal.

In verband met een pony die erg gevoelig is op de hoeven, liggen er overal rubber matten buiten en rubber staltegels binnen in de stal.
De stal heeft een betonnen vloer, en hier blijft veel urine in staan, en regenwater wat naar binnen loopt.
We hebben al gaten geboord in het beton zodat het naar buiten kan lopen, maar toch blijft er vaak een hele laag staan, waardoor het heel snel vies wordt onder de tegels, en op een gegeven moment het niet meer wegloopt door de tegels heen.

Laatst hebben we alle tegels schoongemaakt, en zagen we dat er in sommige tegels ook kleine wormpjes zaten. Nu zag ik gister in de stal ook allemaal kleine rode stipjes, zouden dit wormen eitjes zijn?

Zijn er meer mensen die alleen rubber tegels gebruiken, en hoe doen jullie dit met de afvoer van de urine?



Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door xFioon op 19-03-18 21:10, in het totaal 1 keer bewerkt

Neem een kijkje in mijn kledingkast op Vinted: https://www.vinted.nl/member/33677517-fie28

                        • Bambi & Bandiet <3


Koper

Berichten: 30222
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-18 21:10

Hier hebben ze dus strooisel voor uitgevonden.

"Að ríða er dans á milli tveggja ólíkra heima"
-þórarinn Eymundsson

Smiley-legenda in profiel :D *\o/*
We zijn nu bijna 22 jaar verder. En ik wil echt weten of pokemon inmiddels een pony heeft.

xFioon

Berichten: 4898
Geregistreerd: 15-09-06

Re: Hoe betonnen stal droog krijgen icm rubber stal tegels?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-03-18 21:14

Ik kan snappen dat het droger blijft met strooisel ja, maar volgens mij zijn er ook genoeg mensen die ook alleen tegels gebruiken?

En als je strooisel gebruikt, ontstaan er dan ook niet alsnog wormpjes omdat er altijd urine in de tegels achter blijft?
Het is ook geen doen om elke paar dagen al die tegels eruit te halen en af te spuiten...
En er zal een aardige laag strooisel op moeten wil er niks meer door de tegels heen lopen, dus dan blijft het probleem dat er wat onder de tegels blijft komen/ staan.

Daar zoek ik een oplossing voor.

Neem een kijkje in mijn kledingkast op Vinted: https://www.vinted.nl/member/33677517-fie28

                        • Bambi & Bandiet <3

Koper

Berichten: 30222
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-18 21:15

Je tegels absorberen niet en je betonnen vloer ook niet. Strooisel wel. Als je het strooisel op je tegels mikt worden die toch niet meer nat?

"Að ríða er dans á milli tveggja ólíkra heima"
-þórarinn Eymundsson

Smiley-legenda in profiel :D *\o/*
We zijn nu bijna 22 jaar verder. En ik wil echt weten of pokemon inmiddels een pony heeft.

Shirley

Berichten: 26904
Geregistreerd: 17-09-01
Woonplaats: West-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-18 21:18

Zou de rubberen tegels eruit halen, de vloer ophogen (met stoeptegels bijvoorbeeld ) en schuin laten "afwateren" naar één kant.
Dan de rubberen tegels er weer in.
Als er regenwater je stal inloopt, ligt hij dus te laag...
.

Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ
A bird sitting on a tree is never afraid of the branch breaking,

because her trust is not on the branch but on her own wings.

Always believe in yourself !

Koper

Berichten: 30222
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-18 21:24

Ik denk dat 't pis is Shirley. Hoewel schuin vloertje daar ook voor zou moeten kunnen werken.

"Að ríða er dans á milli tveggja ólíkra heima"
-þórarinn Eymundsson

Smiley-legenda in profiel :D *\o/*
We zijn nu bijna 22 jaar verder. En ik wil echt weten of pokemon inmiddels een pony heeft.

Shirley

Berichten: 26904
Geregistreerd: 17-09-01
Woonplaats: West-Brabant

Re: Hoe betonnen stal droog krijgen icm rubber stal tegels?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-18 21:27

Pis en "regenwater wat naar binnenloopt" zoals in de OP staat ;)

Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ
A bird sitting on a tree is never afraid of the branch breaking,

because her trust is not on the branch but on her own wings.

Always believe in yourself !

Floortz
Berichten: 1774
Geregistreerd: 19-02-15

Re: Hoe betonnen stal droog krijgen icm rubber stal tegels?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-18 21:31

Op het laagste punt een gat maken en een afvoerputje met afvoer maken. Evt. valt ook een flink gat met grind te proberen, maar bij vorst verstopt dat in no-time en bij veel water loopt het ook niet weg.

xFioon

Berichten: 4898
Geregistreerd: 15-09-06

Re: Hoe betonnen stal droog krijgen icm rubber stal tegels?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-03-18 21:39

De hele stal is zegmaar een betonnen bak met randen van zo'n 20 cm hoog. Simpel iets ophogen en schuin af laten lopen lukt dus niet echt, maar misschien toch een groter gat maken met een afvoer inderdaad.

Zou het werken om een groot gat te boren, en dan een regenpijp oid als afvoer naar buiten?
Alleen kom je dan op het grind pad uit, waar we nog wel met de kruiwagen overheen willen kunnen, dus dan moet het daar onder door gegraven worden richting sloot.
Het lijkt nu simpel, maar dat valt vast vies tegen in de praktijk om aan te leggen, en ik weet niet of dit voldoende zal werken... Idee voor het plaatje:Afbeelding

Neem een kijkje in mijn kledingkast op Vinted: https://www.vinted.nl/member/33677517-fie28

                        • Bambi & Bandiet <3

Hilary

Berichten: 9203
Geregistreerd: 22-05-04

Re: Hoe betonnen stal droog krijgen icm rubber stal tegels?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-18 21:42

Of je legt de boel schuin, achterin (laagste punt) hou je een flinke rand vrij (dus niet ophogen). Daar mik je vlas in. Alle urine vang je dan daarin op. Mooiste zou zijn als je met het ophogen (en een overstekje van het dak?) het regenwater buiten kunt houden. Urine afvoeren naar de sloot mag niet...

Oy with the poodles, already


Anne.

Berichten: 5131
Geregistreerd: 02-08-08

Re: Hoe betonnen stal droog krijgen icm rubber stal tegels?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-18 15:52

Als je een betonnen vloer hebt, zou je er wat 'gootjes' in kunnen frezen onder de tegels door die aflopen richting buiten. Als je dan ook nog een leuke plek hebt waar die gootjes op uit kunnen monden (want paardenpies en mestvocht stínkt :P) , dan zit je helemaal goed.

Met rubbertegels blijf je wel aan een berg schoonmaakwerk vast zitten omdat zich er een hoop rotzooi tussen ophoopt..


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: boemel, GrapeshotBot, JessicaK, Maaraatje, marjor, Mizora, nicole_floor, Rainer, Sintara en 131 bezoekers