Speelplein te paard?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Melewel94

Berichten: 1604
Geregistreerd: 15-02-15
Woonplaats: Lommel

Speelplein te paard?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-18 21:17

Misschien een vage titel, maar wist even niet hoe ik het anders kon neerzetten :+

Ik ben vanalles aan het bedenken voor misschien (ooooiiiiiittttt) een paard aan huis oid, en kwam op een vaag idee/situatie. Het antwoord weet ik waarschijnlijk wel, maar leek me wel interessant/grappig hoe anderen denken :+ denk niet dat het er ergens staat dat het niet mag }>

Ik woon in een doodlopende straat, op het einde, en bij ons sluit daar gelijk een open speelplein op aan met een voetbalveld, en een speelrek enzo.
Daar is eigenlijk nooit iemand te zien, hooguit iemand die zn hond aan het uitlaten is.

Klinkt heel absurt, maar als men er met een hond oid mag lopen en spelen, zou dat ook wel met een paard mogen :+ (even veiligheid ed erbuiten gelaten)

Anoniem

Re: Speelplein te paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-18 21:18

Er staat ook nergens dat je niet met je paard in de achtbaan mag!

>;)

minikatje

Berichten: 8965
Geregistreerd: 26-07-05
Woonplaats: sprookjesland

Re: Speelplein te paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-18 21:23

Of in het zwembad

troi
Berichten: 17006
Geregistreerd: 12-09-08
Woonplaats: Boven Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-18 21:23

Wij gaan tijdens buitenritten regelmatig langs/over een verlaten speelplein (bij basisschool die opgeheven is paar jaar geleden), langs ‘gekke’ dingen lopen is alleen maar goed, worden de paarden lekker mak van. Mits je natuurlijk wel eventueel poep opruimt.

KM_Ris

Berichten: 2943
Geregistreerd: 22-12-11
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-18 21:25

Maar wat wil je precies dan ? Daar met je paard gaan wandelen of wat bedoel je ?

Ik zie het probleem niet zo.. als je maar opruimt als je paard er poept.

Ibbel

Berichten: 49129
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-18 21:25

Je bent in NL met een paard een bestuurder van een voertuig (en dat zal in België hetzelfde zijn). Overal waar je alleen als voetganger mag komen, mag je dus niet met een paard komen. Het staat dus wel degelijk in de wet dat zoiets niet mag.

Melewel94

Berichten: 1604
Geregistreerd: 15-02-15
Woonplaats: Lommel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-18 21:25

minikatje schreef:
Of in het zwembad


Anoniem schreef:
Er staat ook nergens dat je niet met je paard in de achtbaan mag!

>;)

Nouja zeg, laten we even een béétje serieus blijven. :evaw:

Hier heb ik niet specifiek om gevragen.

Eline_S_S

Berichten: 3524
Geregistreerd: 13-12-11
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-18 21:26

Helemaal niet zo gek hoor, wij reden ook vaak genoeg over een speeltuintje heen. Vroeger nam ik mijn verzorgshet mee naar de speeltuin :=

Edit: Mijn pony stond vroeger in een dorpje waar ze ook een voetbalveld hadden. Hier ging ik altijd wedstrijdjes met een vriendin doen :o

Melewel94

Berichten: 1604
Geregistreerd: 15-02-15
Woonplaats: Lommel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-18 21:31

Mijn idee was om dat eventueel te ‘gebruiken’ om écht dressuurmatig zouden te kunnen trainen, bv 1 a 2x per week. De rest kan makkelijk in de bossen oid.

Niet dat ik dit daadwerkelijk van plan ben (!!!), maar ik was laatst aan het denken, goh, waarom niet _O-

Maar nu je het zegt, inderdaad als ruiter ben je bestuurder, en dan zal dat wettelijk gewoon niet mogen, even een keer checken ~~}>

Vjestagirl

Berichten: 26651
Geregistreerd: 11-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-18 21:31

Ibbel schreef:
Je bent in NL met een paard een bestuurder van een voertuig (en dat zal in België hetzelfde zijn). Overal waar je alleen als voetganger mag komen, mag je dus niet met een paard komen. Het staat dus wel degelijk in de wet dat zoiets niet mag.


En aan de hand ben je geleider van last of trekdier, nog steeds geen voetganger en mag je dus ook niet in de voetgangersgebieden komen

KM_Ris

Berichten: 2943
Geregistreerd: 22-12-11
Woonplaats: Limburg

Re: Speelplein te paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-18 21:33

Ik zie hier in het dorp trouwens wel vaker ruiters met hun paard op grasveldjes rijden.

Melewel94

Berichten: 1604
Geregistreerd: 15-02-15
Woonplaats: Lommel

Re: Speelplein te paard?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-18 21:36

Persoonlijk lijkt het me ook niet zo een probleem, als eventuele mest wordt opgeruimd :Y) en ik denk voor kindjes die voorbij komen alleen maar leuk om te kijken

emilyslaluna

Berichten: 3811
Geregistreerd: 11-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-18 21:39

Ik ga ook wekelijks naar een klein speeltuintje. Als er geen kinderen spelen dan laat ik mijn pony er even grazen aangezien de wei niet veel gras heeft op dit moment. Maar ik denk niet dat het de bedoeling is om er echt op te rijden. Dan maak je het gras volledig kapot...

Anomien

Berichten: 7385
Geregistreerd: 10-11-09
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-18 21:40

Ik zou het niet doen. Die dingen zijn voor kinderen en niet voor paarden. Wees volwassen en lok geen ongemakkelijke, onverantwoorde dingen uit.

Wil je wat bijzonders doen? Ga eens naar een eventing terrein en huur eens wat af! Of maak van je rijbak een speelplaats.

Ouders die hun kinderen toevertrouwen aan een, ALLEEN voor hun bedoelde, speelplaats... verwachten geen paarden. Dus blijf er uit respect en veiligheid dan ook weg!!


Er is al gezegd dat het volgens de wet dus niet mag. Dus bij deze ben je er van op de hoogte!
Laatst bijgewerkt door Anomien op 17-03-18 21:43, in het totaal 1 keer bewerkt

troi
Berichten: 17006
Geregistreerd: 12-09-08
Woonplaats: Boven Zwolle

Re: Speelplein te paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-18 21:43

Aha je wilt een openbaar grasveld als rijbak gebruiken dus. Daar komt ellende van, je gaat geheid het gras beschadigen namelijk en als de gemeente de kosten voor reparatie wil verhalen komen ze met een beetje rondvragen zo bij jou uit. En die laten het doen door profs wat je erg veel geld gaat kosten..

Melewel94

Berichten: 1604
Geregistreerd: 15-02-15
Woonplaats: Lommel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-18 21:43

emilyslaluna schreef:
Ik ga ook wekelijks naar een klein speeltuintje. Als er geen kinderen spelen dan laat ik mijn pony er even grazen aangezien de wei niet veel gras heeft op dit moment. Maar ik denk niet dat het de bedoeling is om er echt op te rijden. Dan maak je het gras volledig kapot...


Nee lijkt me ook niet, en gaat het nogal kapot.

Maar even als de advocaat van de duivel }>

Als er iedere dag kindjes spelen, en dat zie ik vaak op zulke veldjes, hou je ook geen gras over. Vooral bij de goals is het een grote zandvlakte bij wijze van



Het is allemaal wel met een tikkeltje zout bekeken, maar vind het wel interessant :D

Anomien

Berichten: 7385
Geregistreerd: 10-11-09
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-18 21:44

Helemaal als blijkt dat ze op de hoogte was dat het wettelijk gezien niet mag. Kijk dan lacht de verzekering je ook uit. Kun je het uit eigen zak betalen.

Melewel94

Berichten: 1604
Geregistreerd: 15-02-15
Woonplaats: Lommel

Re: Speelplein te paard?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-18 21:49

Blijken meerdere haken en ogen aan te zitten, zoals verwacht.

Ik schreef in de OP al dat ik het antwoord al waarschijnlijk wist. Dit is meer om eens te horen of iemand hier zoiets doet/heeft gedaan/aan gedacht heeft.

Meer zit hier niet achter. Probeer alleen zo duidelijk mogelijk naar jullie te zijn, wat de ‘bedoeling’ in Mn hoofd was/is.

Hoppit

Berichten: 1865
Geregistreerd: 23-03-10
Woonplaats: Leersum <3

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-18 21:53

Kan prima
Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding

edit: uiteraard verwijderden we poep en gingen we geen dressuurrondjes lopen zodat het gras vernield werd

Amarinde
Berichten: 8
Geregistreerd: 12-12-17

Re: Speelplein te paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-18 21:54

Van mij mag je! :))
Zonder grappen of dollen, ik ken iemand die een keer een boete heeft gehad van de gemeente toen ze op een grasveldje ging rijden en dit toen doorverteld is. Denk dat je er meestal wel mee wegkomt met een waarschuwing maar het kan zijn dat je pech hebt en een boete krijgt, dit zou ik dus even goed uitzoeken voordat je het doet.