Rozenbottels

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
beatje
Berichten: 5970
Geregistreerd: 05-02-12

Rozenbottels

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-03-18 15:38

Mijn paard is gek op rozenbottels.Helaas zijn die best prijzig.Nu heb ik zelf weide en rond de rand groeien bramen.Die bramen vind ik erg vervelend dus ik vroeg me af of ik die niet weg zou kunnen halen en er rozenbottels zou kunnen planten.Iemand ervaring hiermee?


Isabel

Berichten: 2265
Geregistreerd: 10-03-13
Woonplaats: Someren

Re: Rozenbottels

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-18 15:40

Als bramen vervelend zijn, lijkt het me dat rozenstruiken ook vervelend zijn? Ivm de doorns

Sepp (Rudsmo Rune x Lyckangs Tempo)

Koper

Berichten: 30089
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-18 04:11

Waarom zou je de bramen weg willen halen? Dat zijn hartstikke gezonde planten. Eet je paard daar niet van dan?

Rozebottels haal ik gewoon van de struiken langs de wegen. En als die op zijn bestel ik ze. Maar als ik de mogelijkheid had zou ik ze ook planten ja.

"Að ríða er dans á milli tveggja ólíkra heima"
-þórarinn Eymundsson

Smiley-legenda in profiel :D *\o/*
We zijn nu bijna 22 jaar verder. En ik wil echt weten of pokemon inmiddels een pony heeft.

beatje
Berichten: 5970
Geregistreerd: 05-02-12

Re: Rozenbottels

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-03-18 09:22

De bramen eten ze niet.Rozenbottels groeien hier in de omgeving niet jammer genoeg.Bovendien woekeren rozenbottel struiken niet.Met de bramen ben ik uren kwijt iedere keer omdat dat ze woekeren en de lange stengels over de grond van de wei zich uitbreiden.Bovendien is hier heel de omgeving een en al braam die groeien hier in het wild.
Ik weet alleen niet of rozenbottel inheems is?? Dus of ik die hier zomaar mag planten.

tamary

Berichten: 29050
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Drenthe

Re: Rozenbottels

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-18 09:48

Ik zie ze ook als groenbeplanting in plantsoenen groeien, dus dat lijkt mij van wel. En inderdaad het is een goed stekelige haag die niet woekerd. Paarden gaan er dus niet doorheen en rozenbottels zijn gratis gezonde snoepjes. Kans is wel dat je paarden ze wat bijsnoeien, maar er zal zat plant overblijven om dat te overleven.

[o]
Bayo - 01-01-1996 - 15-04-2017 ;(
“Technological progress has merely provided us with more efficient means for going backwards.” – Aldous Huxley –

kking

Berichten: 1005
Geregistreerd: 24-02-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-18 10:03

Pluk je de rozebottels en geef je ze of droog je ze eerst?

Soms is je blijheid de oorzaak van een glimlach, soms is een glimlach de oorzaak van blijheid.

Koper

Berichten: 30089
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-18 10:49

beatje schreef:
De bramen eten ze niet.

Nee, die zijn voor jou ;) Maar paarden eten soms wel graag bramenblaadjes, al lusten ze niet elke soort. Er blijken verschillende soorten bramen te bestaan.

Maar bramen zijn inderdaad wel dramatisch om op je wei te hebben ja, niks wat zo snel groeit als die rommel. Als jij rozebottels wil dan zou ik gewoon struiken neerzetten hoor, waarom is het van belang of ze inheems zijn?

"Að ríða er dans á milli tveggja ólíkra heima"
-þórarinn Eymundsson

Smiley-legenda in profiel :D *\o/*
We zijn nu bijna 22 jaar verder. En ik wil echt weten of pokemon inmiddels een pony heeft.

beatje
Berichten: 5970
Geregistreerd: 05-02-12

Re: Rozenbottels

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-03-18 16:13

Voor mij niet,maar ik vraag me af of de gemeente er geen probleem van maak.Maar ik kan achterin beginnen met planten daar vallen ze niet op en is het ook mijn eigen weg.We hebben agrarisch beschermd natuurgebied voor de paarden.De gemeente promoot vooral inheemse beplanting maar als ik google kom ik vooral op japanse rozenbottel uit :-)

De rozenbottels pluk ik zo vd struik.Maar je kan ze gedroogd kopen en geven dat lusten ze ook.

Koper

Berichten: 30089
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-18 17:41

Hier staat de rozenbottel per strekkende meter als aanplanting. Dat is vast niet omdat het zo'n exotische plant is.

"Að ríða er dans á milli tveggja ólíkra heima"
-þórarinn Eymundsson

Smiley-legenda in profiel :D *\o/*
We zijn nu bijna 22 jaar verder. En ik wil echt weten of pokemon inmiddels een pony heeft.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: AhrefsBot, Akshay, joyce83, karinmanon en 35 bezoekers