Goede en betaalbare verhaarborstels?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Yacintha

Berichten: 1068
Geregistreerd: 28-07-10
Woonplaats: Nieuw-Schoonebeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-18 20:50

Inderdaad, een rubberen borstel bij de Action, of zo'n handschoen! Tegenwoordig ben ik een hondenborstel van de Action aan het uitproberen. Eentje met puntjes en een grote knop bovenop, waarmee je de haren de borstel kunt uitdrukken. Ik vind 'm geweldig, ze worden er nog schoon van ook! Mijn Arabiertje vindt het ook geen probleem als ik hem ermee borstel


lfrwinterz

Berichten: 96
Geregistreerd: 22-12-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-18 20:50


ClaudiaHS

Berichten: 8056
Geregistreerd: 12-03-09
Woonplaats: Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-18 20:52


ChristaMoor

Berichten: 2640
Geregistreerd: 18-09-05
Woonplaats: Houten

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-18 21:44


Stel niet uit tot morgen, wat je vandaag wilt doen! :)
Nog steeds verliefd op de Groninger....

Duke

Berichten: 8332
Geregistreerd: 01-06-05
Woonplaats: Waddinxveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-18 12:50

Ik heb een furminator, maar sinds kort ook deze. Ideaal voor benen en kleine plekjes waar je met de furminator niet zo makkelijk komt, maar hij is ook ideaal voor vuil en losse haren. En is vrij zacht in gebruik. Mijn pony is ook gevoelig met harde borstels, maar deze is zacht.

https://www.agradi.nl/shires-multiborstel-pink.htm
Afbeelding
Kost een paar euro en is snel in huis. Enige nadeel: zit snel vol met haren dus wel regelmatig met kammetjes de plukken eruit trekken.

Inhale the goodshit & exhale the bullshit
FlippoArt

tinkersjakie
Berichten: 2052
Geregistreerd: 07-12-04
Woonplaats: froombosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-18 16:08

idinn schreef:
https://www.macrovet.nl/roskam-voor-koeien.html

Zweer al jaren bij deze roskam voor koeien! Maar heb dan wel een zeer behaarde ijslander..


Ik ook!!!
Afbeelding
Gisteren even snel paar x over paard heen en dit kwam er met die borstel eraf

Jetsknot.nl!! Leuke unieke paracord halsters, touwen, vliegenfrontriemen, hondenhalsbanden enz
Lieve Chevke, we zullen je nooit vergeten. Veel te jong. Nog zoveel plannen. GMPTK zal nooit meer hetzelfde zijn. Voor altijd in ons hart.
Lieve Guus ik zal je boevenstreken gaan missen.......

wech
Berichten: 141
Geregistreerd: 09-06-15
Woonplaats: Nederland

Re: Goede en betaalbare verhaarborstels?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-18 18:19

Bij wish heb je die hands on gloves voor 6 euro, ik heb ze pas besteld alleen nog niet binnen. Kartelrandje van zweetmes en poetsblokje gebruik ik ook vaak :o Die roskam voor koeien heeft een vriendin van mij en van haar pony met enorm dikke vacht kwam dat haar er zo af!

.

Suzanne F.

Berichten: 49169
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-18 18:21

Die roskam voor koeien is eigenlijk hetzelfde als het metalen zweetmes met de karteltjes.

"Through dangers untold and hardships unnumbered, I have fought my way here to the castle beyond the Goblin City to take back the child that you have stolen. For my will is as strong as yours, and my kingdom is as great - You have no power over me"

bruintje123

Berichten: 14667
Geregistreerd: 30-06-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-18 18:21

Die koeien kam ga ik proberen te onthouden voor als zweetmes eens kapot gaat. Die ziet er fijn uit.

ilse46

Berichten: 280
Geregistreerd: 26-12-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-18 18:27

ooit een nep furminator gekocht bij kikk kleding voor 5,00 ..ze hebben altijd dieren dingetjes..maar assorti wisselt nog wel eens..

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-18 07:49

Mocht iemand graag een furminator willen hebben, die van mij staat te koop. Zie mijn advertenties :-)
Pony wordt altijd geschoren dus tja :-)

Birdie60

Berichten: 8397
Geregistreerd: 16-06-07
Woonplaats: zeeland (noord-brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-18 08:13


Mi_Amore

Berichten: 14838
Geregistreerd: 16-04-03
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-18 08:17

Ik heb nu die van turbohoof solutions gekocht. Geloof €14 en paarden zijn er blijer mee dan de furminator :)

https://www.equinection.be/webshop

Dé webshop voor hoefverzorgingsproducten.

www.clickeracademie.be

De énige, echte, onvergelijkbaar paardvriendelijke opleiding!

brittien
Berichten: 267
Geregistreerd: 29-08-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-18 12:54


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-18 11:44

Ik heb nog zon rosborstel met tandjes en een handvat, vind die zelf niet prettig in de hand dus mocht iemand m willen?
Gebruik n zweetmes of m’n hands on gloveszz

Lizz

Berichten: 8891
Geregistreerd: 18-10-02
Woonplaats: Hier aan de kust, de Zeeuwse kust...

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-18 12:05

ChristaMoor schreef:
Ik heb een soort 7-gatenboor aan een handvat. Werkt prima. En ook een lavablokje.

https://m.kramer.nl/roskam.htm?websale8 ... &ci=257192

Alles wat genoemd wordt heb ik gebruikt, maar die in de link van kramer werkt het beste!
Werkt ongeveer hetzelfde als de koeienborstel en zweetmes met kartels, maar deze werkt nog net iets beter en vind hem fijner omdat er meer meegepakt wordt, makkelijk hanteerbaar en ligt fijn in de hand.
Daarbij snijden die furminators de haren deels af en dan duurt het verharen nog langer.

Dankjewel Koos en Lub voor de mooie jaren.

Lori

Berichten: 3564
Geregistreerd: 11-08-10

Re: Goede en betaalbare verhaarborstels?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-18 14:24

Deze waar Lizz het over heeft bedoelde ik op de vorige pagina, werkte hier top maar moet nu een nieuwe bestellen eerst.

Mizora

Berichten: 18089
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Oudenhoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-18 14:33

idinn schreef:
https://www.macrovet.nl/roskam-voor-koeien.html

Zweer al jaren bij deze roskam voor koeien! Maar heb dan wel een zeer behaarde ijslander..


Deze vind ik ook het allerfijnst. Die ronde metalen roskam vind ik erg onprettig om mee te borstelen. Een metalen zweetmes gaat wel, maar word ik ook niet echt blij van. Jammer genoeg is er erg slecht aan te komen off-line.

Interesse in een geweldig leuke sportieve pup? Mijn nest Pocket Peruvian doodles zoeken goede huisjes (eenmaal volwassen zo'n 10kg en 40cm). Geteste en goed bevonden ouderdieren (hd/ed/pl/ecvo)
https://link.marktplaats.nl/m2098783146
Ook zijn hun avonturen te volgen op facebook: Sportkennel "Be active with"


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: xDaylight en 109 bezoekers