Hoeveel contact heb jij met je stalgenoten?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Kwanyin
Berichten: 18995
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: belgië

Re: Hoeveel contact heb jij met je stalgenoten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-18 15:00

Zelfs zonder kind en met zeeën van tijd klinkt mij dit absoluut gruwelijk :') . Lijkt bijna een sekte :') .
Niks op tegen om sociaal te zijn, maar ik wil toch heel graag zelf bepalen tot hoever ik in die sociale contacten tijd steek. Mijn gewone vriendinnen hebben ook niet te eisen dat ik mij ten alle tijden beschikbaar voor hun stel, denk dat dat bij vele andere niet verschillend is.

Ik vraag me echt af wat werkelijk het probleem is als jij niet elke keer meepraat of meegaat? Drama omdat je niet meebent met de laatste roddels? Drama omdat ze niet meezijn met jouw roddels? Drama omdat ze dan niet weten of jij wel of niet moet uitgenodigd worden op verjaardagsfeestjes en ze denken dat je hun daarop gaat terugpakken? Drama omdat ze denken dat je misschien wel een vriendschap gaat sluiten met 1 of 2 stalgenoten en ze denken dat je hun "grote gezellige groep" zo uit elkaar gaat scheuren? Waarom moet je in hemelsnaam je hele stal graag als 1 grote wij-kunnen-niet-zonder-elkaar vriendinnenclubje zien? Ik kan niet veel nuttigs bedenken :+

Ayasha
Blogger

Berichten: 57928
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-18 15:06

Hier een privé stal met een 5tal eigenaren. Wij zijn erg close maar ook oprecht close. Iedereen accepteerd de ander zoals ie is. Ik zit graag in de keuken (het irritante is dat de tijd in die keuken niet helemaal synchroon lijkt te lopen met de werkelijke tijd en dat je na een half uurtje koffie ineens 4 uur verder bent. O:) ) en de rest van de bende ook. Regelmatig met koffie en vlaai en we trekken er ook wel eens samen op uit (en vaak ook spontane ritten met de paarden.) maar als ze echt uitjes gaan doen waar iemand geen zin in heeft dan is dat helemaal prima. Het wordt aangeboden om mee te gaan, niet geëist. :)
IMO is die stalgroep niet close maar geforceerd bevriend ofzo. :+

Eentje van de bende die er staat is wat meer op zichzelf en dat is ook prima, ze weet dat ze meer dan welkom is als ze er bij komt zitten maar als ze dat niet doet is dat ook prima. Dan wisselen we wel even een woordje als we haar in stal tegen komen en ze daar natuurlijk tijd en zin in heeft. :D


Maar zoals jouw stal is IMO niet echt vriendschap...

miccamaaike

Berichten: 8684
Geregistreerd: 29-08-08
Woonplaats: Zuidwolde

Re: Hoeveel contact heb jij met je stalgenoten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-18 15:17

Jemig zeg, het lijkt wel een sekte.
Wel aardig dat ze je zo willen betrekken, maar als jij daar geen behoefte aan hebt zullen ze dat toch echt moeten accepteren. Bijzondere stalgenoten heb je!

kally
Berichten: 5244
Geregistreerd: 17-07-04
Woonplaats: Rotterdam

Re: Hoeveel contact heb jij met je stalgenoten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-18 15:20

Moet er niet aan denken als zo zou moeten met de andere stadgenoten, een keertje wat afspraken..
prima maar geen verplichtingen....

Gentlegiant

Berichten: 9320
Geregistreerd: 12-10-08
Woonplaats: Matala

Re: Hoeveel contact heb jij met je stalgenoten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-18 15:32

Ik zou toch echt wel gillend weg rennen

Misschien de persoon die afgezegd heeft een berichtje doen of persoonlijk vragen of dit een normale gang van zaken is
Zij zal je wellicht nu beter begrijpen en dat je het banketstaaf vind dat er direct gezegd word dat ze jou kant kiest

Calixae

Berichten: 473
Geregistreerd: 12-07-17
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-18 15:35

Ik zou er onderhand goed klaar mee zijn. Wat een dramaqueens. 8)7
Lijkt me een lastige situatie. Hoe reageer je hier nu weer op zonder dat er ruzie komt...

senna21

Berichten: 11825
Geregistreerd: 17-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-18 16:18

Gentlegiant schreef:
Ik zou toch echt wel gillend weg rennen

Misschien de persoon die afgezegd heeft een berichtje doen of persoonlijk vragen of dit een normale gang van zaken is
Zij zal je wellicht nu beter begrijpen en dat je het banketstaaf vind dat er direct gezegd word dat ze jou kant kiest

Nergens voor nodig. Dat lijkt op stoken. Iedereen is verantwoordelijk voor zichzelf.
Niet reageren dus.

Gizeppie

Berichten: 2777
Geregistreerd: 23-02-12
Woonplaats: In mijn hangmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-18 16:49

Ik ga verhuizen van een grote stal, naar een stal aan huis. Mede om deze reden. Ik wil graag rustig kunnen werken met mijn paard (groen paard). Ik heb wel leuk contact met een aantal stal genoten, waar ik samen mee op pad ga of buiten stal afspreek. Maar er zitten ook een aantal rare 'contact' gestoorde tussen (roddelen, ineens negeren uit het niets, zonder aanleiding). Waar ik vooral gek van word is het bemoeien van stalgenoten met jou paard. Ik heb dit bijvoorbeeld gehad met het onderwerp dekens. Mijn pony heeft dekens op, omdat hij simpel weg gewoon niet genoeg vacht aan maakt. Er wordt vervolgens gezegd dat ik de dekens eraf moet halen, omdat dit beter zou zijn voor mijn pony. Dan denk ik mijn pony is jou pony niet.

Tigra_
Berichten: 13059
Geregistreerd: 31-03-08
Woonplaats: NB

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-18 18:01

Als ze het verder vermijden prima toch. Wel wat vreemd dat zo bezitterig zijn ik weet niet hoe ik het uit moet leggen. Maar iedereen moet toch gewoon kunnen doen wat ze willen. Fijn voor andere mensen die er beetje tussen hangen en niet af durven zeggen. Wordt alleen maar lastiger zo. Hopelijk heb je er nu verder geen last meer van. Neem aan dat er maar een paar zijn die de leiding daar nemen. Erg jammer. Lijkt een beetje op school daar heb je ook vaak groepsdruk.

Koper

Berichten: 30234
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-18 18:05

Tja, sommige stallen zijn zo. Ik heb eens náást een stalletje gestaan waar de dames met z'n allen naar de sauna gingen en ook samen als groepje hun paarden verhuisden van stalling naar stalling.

Zelf heb ik godzijdank geen stalgenoten. Ik wil geen andere mensen om mij heen hebben wanneer ik bij de paarden ben. Ik heb juist paarden om even geen gedoe van mensen aan m'n kop te hebben.

IJsco_Love

Berichten: 531
Geregistreerd: 16-03-16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-18 20:19

Het is ondertussen hele soap 8)7
Vrijdag zijn uiteindelijk drie mensen niet mee gegaan, waarvan twee hebben aangegeven dat ze ook wat minder vaak willen afspreken...nou, hoop gedoe zeg! |o worden ook dingen bijgehaald van voor dat ik op deze stal kwam dus ik bemoei me er niet meer mee...wat een kleutergedrag >;)
Gelukkig laten ze mij nu redelijk buiten de discussie.

Maar gisten de stalbaas kwam nog wel even met mij praten, wat er allemaal aan de hand was en wat mijn rol daar van is. Maar gelukkig hij begrijpt mij. Toch ga ik een andere stal zoeken, dit gedoe vind ik echt niks :n

Arabier

Berichten: 2920
Geregistreerd: 01-03-16
Woonplaats: wonderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-18 20:24

Ik heb helemaal 0.0 contact met mijn stalgenoten, zo ontzettend jammer!
Zit op een stal met alleen maar volwassen vrouwen en kinderen onder 12.
Ben zelf 14 (word morgen 15) en er kwam ooit n meisje van 13, ik pakte mijn kans en sprak haar aan maar heb toen maanden lang met haar opgescheept gezeten en ze was ontzettend vervelend en egoïstisch, dus daar ga ik ook niet meer voor.

De stal waar ik t over heb is een stal waar ik 2,5 jaar reed en binnenkort weer ga rijden, maar ik denk dat niemand überhaupt mijn naam weet, ze zien me meer als "de bijrijder van..."

Christiene
Berichten: 7715
Geregistreerd: 18-11-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-18 20:32

als ze ook nog van voor jou tijd erbij gaan halen is het al langer aan de gang.

verstandig dat je een andere stal zoekt. dit is nou ook niet fijn als je bij je eigen paard komt en je hebt er een hee soap omheen van mensen met kleutergedrag.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-18 20:33

Jeetje wat een soap geworden inderdaad, kan mij wel voorstellen dat je op zoek gaat naar een andere stal.
Jammer dat het zo gelopen is, en dat de sfeer nu helemaal beroerd is.
Blijkbaar heb je wel anderen een zetje gegeven om ook aan te geven dat het wel te veel is, lijkt mij ook niet gezond om zo met elkaar om te gaan.

Coentjuh

Berichten: 9842
Geregistreerd: 07-03-04
Woonplaats: Ardennen + Werkendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-18 20:34

Als je een (fulltime) baan en (meerdere) paarden hebt (en in jouw geval ook kinderen), heb je toch haast geen tijd om ook nog die stalgenoten bij te houden. Tenminste, dat was bij mij het geval en de uren die ik over had waren douchen-eten-slapen (niet zo lang :Y) ). Daarbij verhuisden de leuke stalgenootjes allemaal :evaw: en of zagen we elkaar juist weinig omdat de één de paarden buitenzetten en ik ze bijv. weer binnenhaalde.

Wat doen die stalgenoten van jou moeilijk zeg. Het is toch jouw keuze.. maar ik snap dat je een andere stal wilt zoeken.. dat kliekjes gedoe is inderdaad niks. Jammer dat het zo gelopen is!

_black_rose_

Berichten: 730
Geregistreerd: 16-06-11
Woonplaats: zuid-limburg

Re: Hoeveel contact heb jij met je stalgenoten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-18 20:44

Ik mis het hebben van stalgenoten eerlijk gezegd op dit moment behoorlijk. mijn paardjes staan bij bekenden aan huis en worden goed verzorgd. Ik vind het echter moeilijk om steeds "alleen" daar te zijn.

Op de stal waar ik gestaan heb was ook altijd wel wat loos, drama is een van de secundaire stallingsvoorwaarden dacht ik dan maar. Ik was graag een beetje op de hoogte maar hield me er verder buiten, daardoor kon ik met de meeste mensen aardig door een deur.

Nu mis ik vooral die gezelligheid, de mogelijkheid tips van elkaar te krijgen, en het samen gaan uitrijden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-18 20:44

Ik vond een beetje leuk sociaal contact op de stalling altijd wel prettig, heb er ook een vriendin aan over gehouden (zelf al 2,5 jaar geen paard meer nu) maar merkte ook dat ik me vooral op de eerste stalling waar ik stond best wel aan mensen ging hechten en ze vrienden noemde maar toen wij verhuisden was dat ineens klaar hoorde je er nooit weer wat van. Uiteindelijk heb ik dat geaccepteerd en daarna de sociale contacten op stallen meer als leuk om samen je hobby te delen gezien. Op 1 meid na maar daar had ik ook echt niet van verwacht dat ik daar amper nog wat van zou horen nadat mijn pony verkocht was..

Ik vind jou verhaal wel behoorlijk pittig, zou dat zelf heel slecht trekken, vooral het stukje dat als je nee zegt op een uitnodiging je daar op aangesproken word en iemand gelijk zo hysterisch reageert als je alleen even snel zwaait.. Kan me er niks bij voorstellen maar lijkt me wel echt verschrikkelijk eerlijk gezegd :x
Krijg bijna medelijden met de partners van de mensen die zo hysterisch op jou reageren :x
Maar goed het ligt zeker niet bij jou, jij bent echt niet asociaal of raar of whatever.
Wat zou ik doen is een moeilijke, ik denk dat ik persoonlijk wel zou verhuizen met mijn paard. Ben zelf dan 3 keer van stalling gewisseld en 1 keer hiervan ook doordat er zwaar geroddeld werd over me waar ik bij stond, mensen in m'n gezicht aardig deden maar als ik een keer dankjewel of wat dan ook vergat te zeggen kreeg ik boze blikken. Zat met niemand daar op 1 lijn en had het door de mensen er niet naar mijn zin. Dus heb ik besloten te verhuizen (vervolgens hebben ze er voor gezorgd dat mijn pony gestolen werd maar dat terzijde :') ), uiteindelijk was het verhuizen wel de beste keuze..

Maflinger_S
Berichten: 12152
Geregistreerd: 01-07-08

Re: Hoeveel contact heb jij met je stalgenoten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-18 20:53

Interessant, je hebt blijkbaar nogal wat in gang gezet, wat graag in gang gezet wilde worden. Jij bent dus de katalysator geweest. Als ik jou was zou ik het juist nu nog een maand of 2 aankijken. Grote kans dat je stalgenoten minder plakkerig met elkaar gaan worden en dat je juist leuke contacten hebt/krijgt op die stal.

Duke

Berichten: 8332
Geregistreerd: 01-06-05
Woonplaats: Waddinxveen

Re: Hoeveel contact heb jij met je stalgenoten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-18 13:08

Dit is wel heel klef. Je hebt groot gelijk TS en je hebt het prima aangepakt. Zonde dat zoiets voor jou de reden is om van een, verder wel fijne, stal te verhuizen. Ik ben het met Maflinger_S eens: zou het nog even aankijken nu de kaarten geschift zijn.

Ik heb het andersom. Ik mis leuk contact met stalgenoten gewoon enorm veel. Zo klef als bij jullie gaat mij wel te ver, maar hier is het juist heel summier. Ik heb mijn pony bij mijn ouders op de boerderij staan en daar heb ik een hele fijne bijrijder bij, maar die komt juist de dagen als ik niet kom. En verder hebben we nog twee pony's in pension, maar die is van een moeder met twee volwassen dochters en die hebben het vooral leuk met elkaar. Daarnaast hebben we sinds 2 jaar een pensionstal naast ons en hoewel ik daar leuk contact mee heb, hebben ook zij het vooral leuk met elkaar. Dat is ook een eigen clubje. Ik probeer daar wel contact mee te zoeken we rijden ook weleens samen, maar dat is sporadisch. Minder dan ik zou willen. En ik ga mij niet opdringen. Ik ben vaak alleen op stal, ga alleen rijden (zowel in de bak als naar buiten). Ik zoek dus daarom bewust de gezelligheid op: spreek af met vriendinnen met eigen paarden om samen ergens te gaan rijden (voel mij wat dat betreft gezegend met een eigen trailer, auto en BE-rijbewijs). Er was eens een tijd, toen ik nog zelf 2 paarden had staan, dat we iedere zaterdagmiddag zoveel lol en gezelligheid hadden op stal. Samen met de bijrijders en vriendin verderop met eigen paarden (maar die rijdt ook nu praktisch niet meer door gezin). Ik mis die tijd.

pinkie87

Berichten: 7193
Geregistreerd: 09-03-07
Woonplaats: Schagerbrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-18 13:30

godzijdank hebben wij het opstal allemaal druk ;)
maar we doen wel vaak met sinterklaas gezellig dobbelen en worden wel uitgenodigd voor sommige verjaardagen. als ik tijd heb en het leuk vind ga ik heen.
ook sporadisch dat we naar de bios x gaan.
maar dat is niet 2x per maand of zo.

had wel stalgenoot dat goede vriendin is en daar ging ik buiten stal om natuurlijk wel vaak oppad met haar.

Gero_Justine

Berichten: 201
Geregistreerd: 25-02-10
Woonplaats: Wemeldinge

Re: Hoeveel contact heb jij met je stalgenoten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-18 13:51

Ik vind het leuk om goed contact te hebben met mijn stalgenoten als in weten dat ik op ze kan vertrouwen dat ze het beste voor hebben met mijn paard en het een en ander begrijpen.

Maar nooooooooiiiiiiittttt meer dat ik stalgenoten te dicht in mijn privéleven ed laat komen. Hele harde les hiermee geleerd op een vorige stal, alles en iedereen buitenom stal aan de kant gezet en alles voor hun. Moment dat er dingen bij mij privé veranderde, veranderde mijn relatie met hun volkomen tot het punt dat ik vanuit de deuropening van stal mijn zogezegde vriendinnen zag vertrekken om wat leuks te gaan doen...zonder mij.

Gizeppie

Berichten: 2777
Geregistreerd: 23-02-12
Woonplaats: In mijn hangmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-18 14:20

Gero_Justine schreef:
Ik vind het leuk om goed contact te hebben met mijn stalgenoten als in weten dat ik op ze kan vertrouwen dat ze het beste voor hebben met mijn paard en het een en ander begrijpen.

Maar nooooooooiiiiiiittttt meer dat ik stalgenoten te dicht in mijn privéleven ed laat komen. Hele harde les hiermee geleerd op een vorige stal, alles en iedereen buitenom stal aan de kant gezet en alles voor hun. Moment dat er dingen bij mij privé veranderde, veranderde mijn relatie met hun volkomen tot het punt dat ik vanuit de deuropening van stal mijn zogezegde vriendinnen zag vertrekken om wat leuks te gaan doen...zonder mij.


Heftig verhaal zeg! Ik kan je wel begrijpen hoor. Hoe ben je hier mee omgegaan?

Arethe
Berichten: 2560
Geregistreerd: 14-02-06
Woonplaats: Purmerend

Re: Hoeveel contact heb jij met je stalgenoten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-18 14:27

Wat bijzonder zeg, hele aparte manier van doen.

Ik kom op stal voor mijn paard, niet voor een sociaal leven. Ik vind een praatje maken, kop koffie drinken etc heel gezellig maar nogmaals ik ben er voor mijn paard.

joyce B

Berichten: 16377
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-18 17:05

Als de stal verder goed bevalt en ook andere mensen nu beter hun grenzen aan gaan geven zou ik ook nog even afwachten en aankijken. Je hoeft niet met iedereen bevriend te zijn als je het met een aantal maar gezellig kunt hebben. Wie weet trekken de dames nog bij straks. De intentie van het samen afspreken is sociaal leuk contact. Dus als hun gedrag het minder leuk en gezellig maakt voor hunzelf heb je best kans dat ze na deze flinke teleurstelling toch eieren voor hun geld gaan kiezen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-18 17:28

Wat een gedoe zeg!!

Zonde om hiervoor van stal te moeten wisselen. Wij hebben op stal ook een groepsapp. Eerst ging alles daarop (staldiensten, mededelingen, fotos van buitenritjes, grapjes blabla). Na tijd is er een 2e app gekomen met enkel het stalrooster en de belangrijke mededelingen. Omdat 1 stalgenootje die ander niet continu bij kon/wilde houden. Prima toch..

Ik heb hele aardige stalgenoten. Op stal is het gezellig en soms uit eten prima. Maar er moet helemaal niks. En dat lijkt mij ook heel normaal.

Bijzondere reacties daar op stal.. wie weet dimmen de dames wat in. Nu een aantal andere ook hebben aangegeven er niet altijd tijd/zin in te hebben..