Hoeveel contact heb jij met je stalgenoten?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
mika11

Berichten: 11107
Geregistreerd: 12-12-10
Woonplaats: Noord Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-18 17:53

Dat zou ook niks voor mij zijn, zo'n stal.
Ik heb wel een stalgenootje gehad, waar ik vriendschappelijk mee om ging.
Spraken vaak af om samen te rijden, ook privé gingen we met elkaar om.
Zij is nu al jaren weg met haar paard, maar we hebben nog steeds contact.

Maar verder is het met andere mensen, leuk en gezellig op stal, soms gezamenlijk afspreken om te rijden, maar geen verplichtingen. :)

maralyn

Berichten: 10419
Geregistreerd: 23-02-09
Woonplaats: --

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-18 17:55

Euwmmm nee...
Zo raar vind ik dat niet.

Heb idd ook gewoon contact. En op afstand.
Van mij hoeft t kleffe en kleverige niet.
Ik kom er voor mn knol.

Ik ben niet vies van n praatje. Alles behalve. Maareuhmm stappen doe ik niet. Uit eten is mn ding niet. Heb n hekel aan verjaardagen of koffie visites.

Eens per zoveel tijd afspreken met vriendinnen vind ik genoeg.
Heb ook n hand vol échte vrienden en meer hoeft er niet bij.

IJsco_Love

Berichten: 531
Geregistreerd: 16-03-16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-18 17:56

Palmera schreef:
Dus TS, ondanks dat ook ik me niet kan voorstellen dat iemand graag tijd met vier kinderen doorbrengt...


_O- _O- _O- _O- _O-

Spoiler:
Maar mijn kinderen zijn écht heel lief hoor! <3 als ze slapen :z

Beauty26
Berichten: 2036
Geregistreerd: 10-02-10
Woonplaats: Raalte

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-18 17:57

De eerste stal waar wij ( man en ik) met paarden hebben gestaan, hadden we ook leuk contact met stalgenoten. Zo zijn we een x wezen stappen met elkaar, deden avondjes organiseren ( samen eten bij iemand thuis), kwamen af en toe een bakkie doen bij elkaar & op stal waren we vaak aan de klets. Maar als je geen tijd had of je kon niet dan was er niks aan de hand, was alle begrip voor!

san4nie
Berichten: 3560
Geregistreerd: 13-12-09
Woonplaats: Groningen

Re: Hoeveel contact heb jij met je stalgenoten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-18 18:13

Wat Beauty26 hierboven ook zegt. Ik heb best wel veel contact met m'n stalgenoten.
Met een bepaald groepje meer dan met de rest, die spreek ik dan ook buiten stal wel. En we doen met een groep regelmatig leuke dingen, uit eten, bbq, stal feestjes, sinterklaas, weekendje weg met de paarden. Als je tijd hebt en je wilt doe je mee, en als je niet wilt ook geen probleem. Soms kan je 5 uur kletsen, andere keer alleen even snel paard doen. Iedereen doet wat ie wil en iedereen accepteert dat.
Zodra het zo extreem verplicht wordt en je wordt er in een groeps app op aangesproken, dan zou ik het ook niet zo leuk vinden. Lastig, als jij het eerlijk zegt en dat wordt gewoon niet gerespecteerd.

Jibbel

Berichten: 7268
Geregistreerd: 21-10-04

Re: Hoeveel contact heb jij met je stalgenoten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-18 18:20

Persoonlijk heb ik er geen behoefte aan. Hoe meer ze van je weten, hoe meer er over je geouwehoerd kan worden.. En paardenmensen schijnen nogal graag te praten over anderen, dus ik hou me afzijdig. Vind oppervlakkig contact prima, maar uiteindelijk kom ik voor mn paard en heb ik vrienden genoeg.

joyce B

Berichten: 16377
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-18 10:55

Ik heb graag leuk contact met stalgenoten. Kletspraatje, samen afspreken om (buiten) te rijden elkaar eens helpen. Samen de klussen doen. Een keertje wat nazitten met Wat drinken of een ijsje en gezellig kletsen. Of een leuke activiteit ondernemen. Maar het moet geen verplichte sociale bezigheid worden.

Uiteraard wel even vriendelijk gedag zeggen op stal en kort woordje wisselen. Dat is de minste beleefdheidsvorm. Elkaar negeren en geen gedag zeggen vind ik echt onfatsoenlijk.
Maar je hoeft buiten stal echt niet met iedereen activiteiten te ondernemen.

Ik had daar ook geen tijd voor. En nu al helemaal niet. Zie onze vrienden al bijna alleen met verjaardagen. Als die al gevierd worden want iedereen heeft het druk en men slaat steeds vaker over.

Vind dat je al veel hebt meegedaan. Ik zou het gewoon rustig uitleggen. Dat je het leuk en gezellig vind op stal maar dat je erg weinig tijd hebt voor je paard en eigen hobby's dus dat je er naast het rijden en verzorgen niet veel naast kan doen maar af en toe graag mee gaat als dat zo uit komt.

Banyu
Berichten: 12471
Geregistreerd: 28-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-18 14:03

Cowgirl schreef:
Ik heb de afgelopen jaren geleerd dat een beetje afstand geen kwaad kan.
Af en toe praatje of een bakkie doen altijd leuk maar daar blijft het dan wel bij.


Mee eens. Wij hebben een stalapp en wordt besproken als er wat loos is e.d

Maar buiten stal om spreek ik sommige, en glad niet iedereen. :)

Iedereen wordt gewoon in zn eigen waarde gelaten! En dat is fijn..

ynskek
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 10416
Geregistreerd: 11-05-13
Woonplaats: Dronten

Re: Hoeveel contact heb jij met je stalgenoten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-18 14:09

Bij ons wel een vrij hechte groep op stal...

Maar als je niet mee gaat of zo ook even goede vrienden zeg maar

Frummels

Berichten: 7030
Geregistreerd: 07-02-12
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-18 14:13

Ik heb met een aantal mensen leuk contact en spreek daar bijvoorbeeld ook me af om op een bepaalde tijd op stal te zijn in het weekend. Maar eigenlijk heb ik met niemand contact buiten stal om en dat vind ik ook fijn. :) Zoals jij zelf al schrijft, zie ik stalgenoten over het algemeen meer als collega's. Tuurlijk kan er iemand bij zijn waarmee je wel een vriendschap ontwikkelt naarmate de tijd verstrijkt, maar ik ben niet op zoek naar een tweede gezin/familie als ik mijn pony ergens stal. :=

Op mijn vorige stal (ook kleinschalig) waren de andere pensionklanten ook een soort familie, deden heel veel samen. Maar daar werd ik compleet buitengesloten. Dat is dan ook weer niet heel gezellig. :roll:

Daihyo

Berichten: 88043
Geregistreerd: 01-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-18 14:14

Jibbel schreef:
Persoonlijk heb ik er geen behoefte aan. Hoe meer ze van je weten, hoe meer er over je geouwehoerd kan worden.. En paardenmensen schijnen nogal graag te praten over anderen, dus ik hou me afzijdig. Vind oppervlakkig contact prima, maar uiteindelijk kom ik voor mn paard en heb ik vrienden genoeg.

:j

Ik vind goed contact op stal wel belangrijk. Als in: een praatje over de paarden, eens samen rijden, op elkaars paard letten, elkaar weten te vinden als er iets is.
Maar dat is het dan ook. Gewoon goed contact op stal en verder niks. Groeit daar een vriendschap uit: prima.
Maar ik ben in eerste instantie op stal om mijn paard te doen, niet voor een vriendengroep.
En af en toe wat leuks op stal (bbq, onderlinge wedstrijd, wat drinken, groepsbuitenrit) is ook prima. Maar moet zeker geen verplichting zijn.

Onlylienn

Berichten: 125
Geregistreerd: 05-03-18
Woonplaats: Rijen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-18 14:46

Ik sta ook op een kleinschalige stal.
Maar wij zijn niet zo close met elkaar, we praten en helpen elkaar waar nodig.

Ik snap hou wel, je hebt 4 kinderen thuis, een huishouden en een man. En natuurlijk vrienden buiten stal. Ik zou dit dan ook bij hun voorleggen.

Succes!

IJsco_Love

Berichten: 531
Geregistreerd: 16-03-16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-18 18:36

joyce B schreef:
Uiteraard wel even vriendelijk gedag zeggen op stal en kort woordje wisselen. Dat is de minste beleefdheidsvorm. Elkaar negeren en geen gedag zeggen vind ik echt onfatsoenlijk.
Maar je hoeft buiten stal echt niet met iedereen activiteiten te ondernemen.


Uiteraard zeg ik gedag :D een praatje maken is altijd gezellig en samen buiten rijden vind ik ook leuk. Ik help altijd wanneer er geklust moet worden en bij grotere klussen helpt zelfs mijn man (hij is wat technischer, haha). Zelfs bij grote klusdag al de kinderen naar mijn schoonouders gebracht zodat manlief kon helpen bij het zware werk. Ik blijf vaak nog even koffie drinken en praatje maken. Het is dus absoluut niet zo dat ik helemaal geen contact wil en mij wil afzonderen :Y) maar ik vind contact alleen op stal wel prima.

Vandaag moest ik vroeg op het weiland zetten dus heb ik niemand gezien maar morgen ga ik het gesprek aan (er staat namelijk al weer een uitnodiging voor a.s. vrijdagavond :') ).

friendly
Berichten: 8398
Geregistreerd: 13-01-06
Woonplaats: Alkmaar

Re: Hoeveel contact heb jij met je stalgenoten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-18 19:01

Oh wauw....waar dan ook, dergelijke contacten moet groeien en je niet afgedwongen worden. Wil je wel, leuk! Wil je niet, accepteer dat gewoon. Ik rijd in een carrouselgroep en ik ga heel goed met iedereen, maar we lopen echt niet de deur bij elkaar plat. Sommige hebben wel buitenstalse activiteiten maar daar kiezen ze zelf voor. Zodra er enige verplichting bij zit ben ik er al snel klaar mee.

En zulke reacties die je krijgt TS, zorgen er wel voor dat je steeds minder graag heen gaat en sneller op zoek gaat naar een andere stal. Toch jammer dat ze je zo dwingen.

Keet

Berichten: 31096
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Eastsean

Re: Hoeveel contact heb jij met je stalgenoten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-18 19:25

Ben gestopt met de paarden deels om dit soort paardenwijvengezeik zoals wij het thuis noemen.

Je bent heel normaal hoor ts.

Blackberry28

Berichten: 2969
Geregistreerd: 22-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-18 19:42

Zo close lijkt me niet fijn nee, af en toe een praatje ok en met sommige misschien eens een keer iets leuks doen, maar met de een heb je nu eenmaal wat meer als met de ander. Sommige zeg je alleen gedag en af en toe een kort praatje en andere spreek je wat langer, maar vindt het ook prima om in m'n eentje op stal rond te lopen en m'n ding te doen...kom voor m'n paard en niet voor de mensen.
Misschien dat er wel meer in de groep soms tegen hun zin mee gaan met alle uitjes als het als zo'n verplichting wordt gezien en je er anders eigenlijk niet bij hoort....

Zou er zelf een beetje claustrofobisch van worden en dan maar hopen dat ze geen uitjes verzinnen, want dan moet je weer "nee" zeggen :')

Equisync

Berichten: 5285
Geregistreerd: 22-05-09
Woonplaats: Zuid Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-18 19:51

Poeh, ik heb wel veel contact met stalgenoten, maar ga ook echt niet ieder weekend stappen oid met ze. Nu hebben we daar ook niet de types voor gelukkig :')

In de zomer vind ik het heel gezellig om met een paar man wat eten te bestellen of te halen, of om te bbq-en. Maar sommigen blijven dan hangen tot 1/2 uur 's nachts met de nodige biertjes/wijntjes. Tsja ik ga met de auto naar huis dus drink niet en zeker als ik de dag erna moet werken taai ik gewoon om 10 uur af hoor :')

Ik spreek ook gerust buiten stal wat af met verschillende stalgenoten waar ik goed mee klik maar echt niet zo frequent dat ik verder niks meer kan vernemen. Mijn beste vrienden en ook mijn vriend hebben allemaal paarden(de meesten wel op andere stallen dan ik) dus wat dat betreft gaat het hier al-tijd over paarden lol

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34617
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-18 19:56

Ik snap wel dat je die behoefte niet hebt. Ik wil best met iedereen een praatje maken, maar ik heb niet de behoefte heel close te worden. Denk dat die mensen die dat wel doen geen gezin hebben? Ik zie op stal ook wel mensen die heel hecht zijn met elkaar, maar die hebben geen kinderen. Ik kom op stal om lekker te ontspannen met mijn paard. 9 van de 10 keer ben ik er op momenten dat het heel rustig is op stal (onder schooltijd) en dan is er toch niemand om te socializen.

BrittS

Berichten: 1723
Geregistreerd: 06-03-11
Woonplaats: Elburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-18 20:00

Hier eigenlijk ook altijd privé en stal wel gescheiden gehouden, totdat de staleigenaresse van mijn vorige stal opeens heel raar begon te doen en er meerdere vervelende voorvallen waren,toen kwam er een groepsapp met 7 personen. Uiteindelijk zijn we met 5 daarvan naar een andere stal gegaan en sindsdien is het met die 5 toch wel behoorlijk close geworden (je kent elkaar, je kent elkaars paard, je komt uit dezelfde omstandigheden, je bent samen nieuw). We gaan zo nu en dan uiteten, rijden soms samen buiten, hebben dagelijks wel contact via de groepsapp, maar altijd wel paard-gerelateerd. Aan de andere kant wordt het ook goed begrepen als ik lekker in mijn eentje het bos in wil en ik hoef ook geen praatje te maken als we elkaar passeren in de auto op de oprijlaan van stal.

Hoe je jouw situatie omschrijft lijkt me wel behoorlijk verstikkend, dat zou mij dan echt wel te ver gaan.

IJsco_Love

Berichten: 531
Geregistreerd: 16-03-16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-18 21:54

Nou...Vandaag op stal begon een paar mensen over komende vrijdagavond.
Dus ik dacht aan deze topic en ik vertel gewoon rustig en (volgens mij ) vriendelijk wat ik hier ook al schreef: dat ik best soms mee wil maar gewoon echt weinig tijd heb en dus vrijdag niet mee ga.
Werd ik toch raar aangekeken joh... :') ze bleven ook drammen of het toch niet kon want ik kom al nooit etc. En ik sta toch ook op de stal en daar is dit normaal. Eentje zei zelfs dat ik niet mee wil omdat ik ze niet aardig vind, en ik zei vijf keer dat dat echt niet zo was, maar ze bleef daar mee terug komen. echt irritant. _-:( en dat is geen puber die dat doet hè, maar een volwassen vrouw van 40+...sorry hoor, maar ik snap dat gedrag niet 8)7

Besloten dat ik het nog een maand probeer, maar dat als het niet veranderd ik toch verhuis mijn pony.
8)7

Bedankt voor alle fijne reacties. Voel mij daar wel sterker door. Dat ik niet de enige ben die geen wekelijks contact buiten stal hoeft :Y)
Laatst bijgewerkt door IJsco_Love op 06-03-18 22:09, in het totaal 1 keer bewerkt

cobiie

Berichten: 7304
Geregistreerd: 26-02-03
Woonplaats: het mooie dorp Nieuwerkerk ad ijssel

Re: Hoeveel contact heb jij met je stalgenoten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-18 21:58

Zonde dat dit de reden is om weg te gaan op stal, hoewel ik het mij wel enigszins voor kan stellen.

Ik sta op een grote stal waar met zijn alle afspreken niet voorkomt, maar met sommige stalgenoten spreek ik wel “privé” af maar zeker niet wekelijks.

IJsco_Love

Berichten: 531
Geregistreerd: 16-03-16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-18 22:11

cobiie schreef:
Zonde dat dit de reden is om weg te gaan op stal, hoewel ik het mij wel enigszins voor kan stellen.

Ik sta op een grote stal waar met zijn alle afspreken niet voorkomt, maar met sommige stalgenoten spreek ik wel “privé” af maar zeker niet wekelijks.


Vind het ook jammer want verder leuke stal, dus ik probeer het nog wel even. Maar ze reageren steeds zo raar als ik niet mee wil...dat maakt het er niet gezelliger op vrees ik...Maar we zullen zien! :+ misschien wennen ze aan het idee dat ik niet mee ga en wordt het dan beter +:)+

Nimber

Berichten: 26552
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Hoeveel contact heb jij met je stalgenoten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-18 22:53

Doen waar jij je goed bij voelt en geef dit gewoon aan in de app, dat het niets persoonlijks is maar dat je voor je paard op stal komt en geen behoefte hebt aan meer.

Ik heb op stallen gestaan waar ik vaak al snel een groepje had waar ik veel mee optrok. Meestal spraken we af om samen te rijden of naar t bos te gaan etc. In de tijd dat ik een eigen stal had, had ik een groepje wat echt mijn beste vrienden waren. Die zag ik zo onwijs veel ook buiten stal. De laatste tijd stond ik op een erg grote stal en hoewel iedereen vriendelijk was, miste ik de gezelligheid enorm. Sinds 2 weken sta ik op een privé stal. Met de staleigenaar kan ik super goed. Kunnen we ook samen rijden en het is enorm gezellig.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-18 22:54

Jeetje ik vind dit gedrag best wel bizar hoor, super mooi dat iedereen het met elkaar kan vinden natuurlijk maar je kan niet verwachten dat het ook your way to life is.
Ik heb het ook wel heel gezellig op stal en spreek wel eens buiten stal met een paar mensen af, en ondanks dat ik de enige met 2 jonge kinderen ben is daar alle begrip voor gelukkig.

Ik hoop voor je dat je stalgenoten kunnen wennen aan dat jij “anders” bent dan hun, zou toch wel jammer zijn dat je om die reden zou moeten verhuizen toch.

NienkeV1994

Berichten: 4489
Geregistreerd: 09-01-13
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-18 23:03

Zoals dat bij jou op stal gaat zou ik ook niet prettig vinden. Bij ons op stal heb ik prima contact met mijn stalgenoten, kan gezellig met ze praten als ik op stal ben, we hebben een groepsapp en proberen maandelijks een borrel te houden (ook niet verplicht als je niet wil komen), maar dan is het ook goed.

Buiten de paarden om heb ik verder geen contact met ze en daar ben ik nog nooit raar op aangekeken gelukkig. Scheelt ook wel dat er hier best veel wisselt in de pensionklanten en er daarom niet echt een clique is ofzo. Op onze vorige stal was dit er wel, maar daar viel ik dan ook compleet buiten en werd ik ook buiten gehouden (niet dat ik dat erg vond, had ook niet zoveel met die mensen)