Langsgaan bij stalling?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sunnda

Berichten: 7839
Geregistreerd: 28-12-06

Langsgaan bij stalling?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-18 15:38

Ik ben benieuwd naar jullie meningen.
Ik heb de paarden altijd aan huis gehad, maar nu gaat er een toch mee naar pension.
Nu heb ik een leuke stal gezien, maar krijg de eigenaar niet te pakken telefonisch (voicemail ook niet).

Nu zat ik eraan te denken vanmiddag even het erf op te lopen en te vragen of de eigenaar aanwezig is en tijd heeft.
Is dat gebruikelijk of is dat asociaal?

Betreft een vrij grote stal dus het zal wel druk zijn, maar ik ben toevallig in de buurt en komende week weer druk met werk dus dan schiet het er meest bij in.

Maanlicht

Berichten: 6851
Geregistreerd: 30-07-07
Woonplaats: Den Haag

Re: Langsgaan bij stalling?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-18 15:39

Ik zou het gewoon doen, waarom niet?

iiSunshine

Berichten: 1233
Geregistreerd: 28-06-14
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-18 15:40

Bij onze pensionstalling komen ook wel eens zomaar mensen om te kijken/vragen :)

WillemijnW

Berichten: 43
Geregistreerd: 27-01-18

Re: Langsgaan bij stalling?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-18 15:44

Gewoon langs gaan, indien ze stallen vrij hebben zullen ze waarschijnlijk alleen maar blij zijn dat je komt aanlopen, weet uit ervaring dat pension eigenaren vaak veel in de stallen zijn en de telefoon vergeten :+

zefiros

Berichten: 409
Geregistreerd: 30-09-10
Woonplaats: Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-18 15:45

Ik zou ook gewoon langsgaan, je kan altijd aangeven dat je telefonisch niemand te pakken kreeg en nu toevallig in de buurt was.

Juist bij een nieuwe stal zou ik het willen zien als ze je niet verwachten.. dan zie je hoe het 'echt' is zegmaar

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Berichten: 15910
Geregistreerd: 10-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-18 15:52

zefiros schreef:
Ik zou ook gewoon langsgaan, je kan altijd aangeven dat je telefonisch niemand te pakken kreeg en nu toevallig in de buurt was.

Juist bij een nieuwe stal zou ik het willen zien als ze je niet verwachten.. dan zie je hoe het 'echt' is zegmaar

Maar van iedere stal zou ik verwachten dat ze de telefoon oppakken. Wat als er iets gebeurd?

Sewri
Berichten: 394
Geregistreerd: 08-03-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-18 15:54

janderegelaa schreef:
zefiros schreef:
Ik zou ook gewoon langsgaan, je kan altijd aangeven dat je telefonisch niemand te pakken kreeg en nu toevallig in de buurt was.

Juist bij een nieuwe stal zou ik het willen zien als ze je niet verwachten.. dan zie je hoe het 'echt' is zegmaar

Maar van iedere stal zou ik verwachten dat ze de telefoon oppakken. Wat als er iets gebeurd?


Wat zou er moeten gebeuren dan? Kidnapping van TS :')

Quir

Berichten: 17355
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Zweden

Re: Langsgaan bij stalling?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-18 15:59

Iets op stal gebeurd, waarschijnlijk.

Maar het is niet zeldzaam dat er een ander nummer gebruikt wordt.
Ik zou ook gewoon even langs gaan. :j

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Berichten: 15910
Geregistreerd: 10-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-18 16:06

Ankimo schreef:
Wat zou er moeten gebeuren dan? Kidnapping van TS :')

Ik vermoed dat jij geen paard hebt.

Sewri
Berichten: 394
Geregistreerd: 08-03-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-18 16:13

janderegelaa schreef:
Ankimo schreef:
Wat zou er moeten gebeuren dan? Kidnapping van TS :')

Ik vermoed dat jij geen paard hebt.


Dat is dan een fout vermoeden.

Ik las de zin op een andere manier, ik las het als “iets dat fout kan gaan” en niet “er is misschien wel bedrijvigheid en daarom mogelijk geen tijd voor TS”

Oh wacht, het lampje brandt alweer hahaha. Soms heb je dat!

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Berichten: 15910
Geregistreerd: 10-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-18 16:17

Ankimo schreef:
Dat is dan een fout vermoeden.

Ik las de zin op een andere manier, ik las het als “iets dat fout kan gaan” en niet “er is misschien wel bedrijvigheid en daarom mogelijk geen tijd voor TS”

En je had het moeten lezen als; wat als er een ongeluk gebeurd met jouw paard en de stalhouder is weer eens onbereikbaar?

Bedrijvigheid was vroeger een mooi excuus, tegenwoordig zit een telefoon gewoon in je zak.

cobiieJarig

Berichten: 7302
Geregistreerd: 26-02-03
Woonplaats: het mooie dorp Nieuwerkerk ad ijssel

Re: Langsgaan bij stalling?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-18 16:18

Wie zegt dat de stalhouder ook niet met een mobiel rondloopt maar op de website zijn vaste nummer heeft staan?

Sewri
Berichten: 394
Geregistreerd: 08-03-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-18 16:22

janderegelaa schreef:
Ankimo schreef:
Dat is dan een fout vermoeden.

Ik las de zin op een andere manier, ik las het als “iets dat fout kan gaan” en niet “er is misschien wel bedrijvigheid en daarom mogelijk geen tijd voor TS”

En je had het moeten lezen als; wat als er een ongeluk gebeurd met jouw paard en de stalhouder is weer eens onbereikbaar?

Bedrijvigheid was vroeger een mooi excuus, tegenwoordig zit een telefoon gewoon in je zak.


Als er een ongeluk gebeurd dan moet de dierenarts gebeld worden lijkt mij...En daarbij heeft niet iedereen de behoefte altijd maar zijn telefoon bij zich te hebben. Is niemand ook verplicht tot.

Ik zou gewoon lekker langsgaan TS! Al vaker op zoek moeten gaan naar stalling oid en er is nog nooit moeilijk over gedaan over niet vooraf bellen :j

Sewri
Berichten: 394
Geregistreerd: 08-03-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-18 16:24

cobiie schreef:
Wie zegt dat de stalhouder ook niet met een mobiel rondloopt maar op de website zijn vaste nummer heeft staan?


Dat kan ook zeker, of wat al gezegt was dacht ik een oud nummer

hildemenna

Berichten: 88
Geregistreerd: 31-05-12

Re: Langsgaan bij stalling?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-18 16:36

Zou gewoon langsgaan. Heb nooit problemen ervaren met mensen die er moeilijk over deden.

Rivjenn

Berichten: 4021
Geregistreerd: 22-09-01
Woonplaats: Bergen NH

Re: Langsgaan bij stalling?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-18 16:45

Bij ons komen ook regelmatig mensen vragen voor stalling. Soms zelfs beter want dan heb je er gelijk een gezicht bij

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34597
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-18 17:12

Zo zijn wij ook aan stalling gekomen. Gewoon doen. Heb je gelijk sfeer geproefd. Enne, niet bereikbaar hoeft niet gek te zijn. Wat als het mobiele nr niet op de site staat? Niet van deze tijd ik weet het, maar zou kunnen.

Gini
Berichten: 17898
Geregistreerd: 18-10-06
Woonplaats: Belgje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-18 17:20

Ik ben nooit naar een stal gaan kijken zonder eerst een telefonische afspraak te maken. Je gaat naar een stal om informatie te krijgen, om vragen te stellen en een stalhouder te hebben die dat dus in zijn dagplanning ingecalculeerd heeft en dus ook tijd voor jou kan vrijmaken. Als je zomaar opduikt, kan het zijn dat de stalhouder niet thuis is, geen tijd heeft of zichzelf in een moeilijke situatie moet wringen om jou dan toch maar die rondleiding te geven.
Ik ben dus een persoon die niet zomaar het erf op zou lopen.

Dat de eigenaar telefonisch niet te pakken is, zou ik toch wel een minpunt vinden als je naar een mobiel nummer meerdere keren gebeld hebt. Eén telefoontje missen kan iedereen gebeuren, maar meerdere telefoontjes onbeantwoord laten vind ik toch wel kwalijk. Als je moederziel alleen tot je knieën in de modder langs je paard staat omdat die net in de sloot gevallen is, dan wil je een stalhouder die bereikbaar is.

Sunnda

Berichten: 7839
Geregistreerd: 28-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-18 17:52

Bedankt voor de reacties.
Ga zometeen langs. (Eind van de dsg misschien meer kans dat zij thuis is) Ben benieuwd.

Westhof

Berichten: 2902
Geregistreerd: 19-07-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-18 17:55

Inderdaad gewoon doen :j Ik sta zelf op een kleinere stalling, maar zelfs bij ons op stal zou ik dit niet vreemd vinden hoor. Heb het zelf ook een keer gedaan toen ik op zoek was naar een stal, dat werd toen ook helemaal niet vreemd gevonden. Gewoon meteen iemand aanspreken en uitleggen waar je voor komt, dan kunnen zij je wel helpen. Als je eerst overal rond gaat lopen zonder mensen aan te spreken, kan dit wel vreemd overkomen denk ik.

upendo

Berichten: 22273
Geregistreerd: 19-02-08

Re: Langsgaan bij stalling?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-18 18:29

Ik ben ook gewoon langsgereden bij de stalling waar mijn paard nu staat.
Ik voelde me onwijs welkom en ze waren ook heel open, heel wat beter dan andere stallen waar we zomaar langs zijn gegaan. Geeft soms toch een eerlijker beeld dan een aangekondigd bezoek. :)

Ghostattack

Berichten: 11237
Geregistreerd: 06-09-10
Woonplaats: West Maas en Waal

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-18 18:38

Toen ik besloot om van stal te veranderen, zijn we een dag lang door de omgeving gaan rondrijden en hebben overal aangebeld of het erf op gelopen om te vragen :) Zodoende hebben we toen een privéstalling gevonden bij iemand aan huis, waar verder geen pensionpaarden staan. Zelfs wij krijgen vrij regelmatig mensen die vragen of er een plek vrij is :P

anjali
Berichten: 15045
Geregistreerd: 25-07-15

Re: Langsgaan bij stalling?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-18 18:59

Gewoon langsgaan.