Hoeveel voor deze stal betalen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Nessa

Berichten: 8623
Geregistreerd: 20-05-08
Woonplaats: Tilburg

Re: Hoeveel voor deze stal betalen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-02-18 14:23

Super bedankt voor jullie inzichten!

Animals can't talk. If they say they can, they are lying!
♡ Aedyn ♡ 21 mei 2022


Nynkster

Berichten: 5330
Geregistreerd: 04-03-12
Woonplaats: Exloo (Drenthe)

Re: Hoeveel voor deze stal betalen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-18 14:34

Ik sta ook op een doe het zelf stalling. Gewoon klein als bijverdienste van de eigenaren.
Zij regelen het water en ik hooi mesten etc. Heb wel een bak daar die ik mag gebruiken

betaal 35 euro per pony per maand

www.truenorthbordercollies.com
Werklijn Border Collies

Josien_

Berichten: 8963
Geregistreerd: 12-08-04
Woonplaats: Geldrop

Re: Hoeveel voor deze stal betalen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-18 15:10

Hier in de omgeving betaal je daar 150 euro voor exclusief het extra hooi dat je bij wilt voeren.

"Welsh Cobs are like patato chips, you can't have just one!" /3 =:)

joyce B

Berichten: 16372
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Re: Hoeveel voor deze stal betalen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-18 22:43

Hier in het noorden is kale stalhuur en deels "Doe het zelf" tussen de 50 en 100 euro per paard per maand. Beetje afhankelijk van regio, ligging en voorzieningen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-18 22:54

ik stond paar jaar geleden ook op zo'n stalling
hooi werd wel geleverd mits betaling
ik denk dat ik toen een 110 euro per maand betaalde

wij moesten ook zelf hooi & voeren maar we stonden wel met 3/paddock & als het onmogelijk was voor allen vonden we we iemand anders die het even wide doen of kwam de eigenaar het doen
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 18-02-18 23:23, in het totaal 1 keer bewerkt

Serena_Milco
Berichten: 151
Geregistreerd: 06-09-13
Woonplaats: Wageningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-18 23:00

Hier in de buurt (middle of nowhere) zit bijna zoiets, alleen is de buitenbak ongeveer 1 km verder. Daar is het 120 per maand en hooi/stro/voer zelf kopen (er wordt wel gevoerd en uitgemest).
Dichter bij de stad zou het hier gelijk 140-180 zijn.

Koper

Berichten: 30097
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-18 23:08

Niet meer dan 100 euro. Zelf hooi inkopen zou ik een plus vinden, tenminste als je het met je stalgenoten eens kunt worden over wat je wil voeren. Beknibbelende stalgenoten die zo goedkoop mogelijk willen voeren waarbij de kwaliteit van het ruwvoer er bij inschiet is waardeloos.

Als je paard een beetje doorkaant ben je toch al wel rond de 70 euro in de maand kwijt aan hooi. Dat bedrag zou ik dan van je huidige stallingsprijs af halen. Hoewel ik bij geen strooisel in de schuilstal + stalhouder die achter mijn rug om niet meer voert toch wel om me heen zou kijken voor iets geschikters. Zo'n kunstje moet je mij niet flikken. Heb eens een stalgenoot gehad die het presteerde om haar voerbeurt (maar liefst 1 avond in de week) niet nakwam omdat ze haar paard te dik vond. Gelukkig pakte de stalhouder het goed op en kon ze vertrekken. Maar bij jou lijkt de stalhouder juist het probleem te zijn.

"Að ríða er dans á milli tveggja ólíkra heima"
-þórarinn Eymundsson

Smiley-legenda in profiel :D *\o/*
We zijn nu bijna 22 jaar verder. En ik wil echt weten of pokemon inmiddels een pony heeft.

Patt
Berichten: 1057
Geregistreerd: 04-03-14

Re: Hoeveel voor deze stal betalen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-18 23:54

Tjee wat een bedrag zeg 200,- euro! voor een doe het zelf stalling vindt ik erg hoog en schrik daarvan.
Hier (noord Brabant) betaal je gemiddeld rond de 200,- euro (of net erdoor 200-230,-) voor volpension! Hiervoor heb je een eigen stal, wordt er uitgemest, stro/hooi inclusief, buitenbak, longeer gelegenheid en overdag lekker buiten in wei/paddock.
Ik zou dus voor deze schrale voorzieningen absoluut niet akkoord gaan met 200,-, daarnaast vindt ik het zonder overleg stoppen met paarden in de ochtend hooi geven ook echt niet kunnen.

shilady

Berichten: 10784
Geregistreerd: 30-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-18 00:06

Amalarab schreef:
Nessa schreef:
Zonder overleg is hij gestopt de paarden in de ochtend hooi te geven.
Dus zoeken we een oplossing. Want de plek zelf is echt super fijn


ook al is de plek nog zo fijn, stoppen met voeren is toch een rotstreek!
is er echt niks anders in de omgeving?


_/-\o_

joyce B

Berichten: 16372
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Re: Hoeveel voor deze stal betalen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-18 07:41

Je kunt niet simpel zeggen dat hooi inkopen zoveel kost en dat je dat er af trekt. De prijs van de verhuurder is gebaseerd op zijn kosten voor hooi. En zijn overige kosten. Blijkbaar is zijn budget al niet toereikend omdat jullie meer willen voeren dan berekend waardoor hij gaat besparen. Vraag hem naar wat hij gebudgetteerd had voor ruwvoer kosten en trek dat er af. Voordroog balen kosten qua inkoop vaak een stuk minder dan hooi. Bij zelf hooi maken is hooi dan vaak weer goedkoper omdat je het plastic niet hoeft te betalen en boeren/buurboeren vaak zelf nog een oude pakjespers hebben staan en elkaar helpen.
Een paard eet in de winter maximaal 1 grote ronde baal voordroog per maand is mijn ervaring. (1,40 doorsnede) pakjes hooi al snel 2/3 tot een hele per paard per dag (15/17 kg pakjes). Pony's vaak wat minder en kunnen ze ook nog op de wei gras eten scheelt dat ook weer.

Maartje1990

Berichten: 22271
Geregistreerd: 05-06-06
Woonplaats: Kessel (Limburg)

Re: Hoeveel voor deze stal betalen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-18 07:49

Wij hebben per maand, in de winter, 2 (zeer grote) balen hooi nodig die €60 per stuk zijn. Dit is dan voor 3 paarden (shet, haflinger, draver) dus gemiddeld €40 per paard. Hooi 24/7 beschikbaar in slowfeeders dus als je €60 per paard rekent denk ik dat je ruim zit hoor :)

Paddock paradise, training en opfok in Noord-Limburg www.ppdegangelt.nl
''Pak m'n hand maar''

Koper

Berichten: 30097
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-18 08:16

joyce B schreef:
Je kunt niet simpel zeggen dat hooi inkopen zoveel kost en dat je dat er af trekt. De prijs van de verhuurder is gebaseerd op zijn kosten voor hooi. En zijn overige kosten. Blijkbaar is zijn budget al niet toereikend omdat jullie meer willen voeren dan berekend waardoor hij gaat besparen. Vraag hem naar wat hij gebudgetteerd had voor ruwvoer kosten en trek dat er af. Voordroog balen kosten qua inkoop vaak een stuk minder dan hooi. Bij zelf hooi maken is hooi dan vaak weer goedkoper omdat je het plastic niet hoeft te betalen en boeren/buurboeren vaak zelf nog een oude pakjespers hebben staan en elkaar helpen.
Een paard eet in de winter maximaal 1 grote ronde baal voordroog per maand is mijn ervaring. (1,40 doorsnede) pakjes hooi al snel 2/3 tot een hele per paard per dag (15/17 kg pakjes). Pony's vaak wat minder en kunnen ze ook nog op de wei gras eten scheelt dat ook weer.

Dan had hij daar over moeten nadenken voordat hij zomaar stopte met paarden ruwvoer geven. Hij heeft het aan zichzelf te danken dat hij nu de poppen aan het dansen heeft. TS en haar stalgenoten nemen bij deze meneer ruwvoer af. Hij verprutst het, en is daarmee niet meer de meest geschikte ruwvoerleverancier. Eigen schuld.

"Að ríða er dans á milli tveggja ólíkra heima"
-þórarinn Eymundsson

Smiley-legenda in profiel :D *\o/*
We zijn nu bijna 22 jaar verder. En ik wil echt weten of pokemon inmiddels een pony heeft.

Nessa

Berichten: 8623
Geregistreerd: 20-05-08
Woonplaats: Tilburg

Re: Hoeveel voor deze stal betalen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-02-18 11:36

We zijn in goed gesprek met de staleigenaar. We gaan ook niet weg. Want de plek is super. Met overleg kom je het verst natuurlijk. Gaan we wel aan uitkomen.

Wij wilden graag even kijken of ons bod prima was. En dat wisselt dus als ik het hier zie.

Maar staleigenaar wil niet dat we eigen hooi leveren. Dus hebben wij aangegeven dat het wel zo blijft gaan als we deden. We betalen immers extra. Dus vooralsnog is het weer ok lijkt het :)

Animals can't talk. If they say they can, they are lying!
♡ Aedyn ♡ 21 mei 2022

joyce B

Berichten: 16372
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-18 13:19

@koper: het gaat er om dat de verhuurder bepaalt wat hij als kale huur vraagt. Je kunt niet eenzijdig je huur aanpassen naar een bedrag wat jij redelijk vind en naar de prijs die jij kwijt bent aan hooi. Dat bepaalt de verhuurder zelf. Eventueel in overleg met de huurder.

Buiten dat kun je de verhuurder wel aanspreken op de gemaakte afspraken en een oplossing zoeken. En dat gebeurt hier zo te lezen .

nanoukkie

Berichten: 1845
Geregistreerd: 08-12-14
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-18 13:36

100/maand maximum

scrabbel

Berichten: 933
Geregistreerd: 25-04-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-18 13:52

Van de oude prijs uitgaande 190 euro - 20 euro voor hooi (in de winter 35 euro per maand, in de zomer minder tot niks ivm weide) dan zul je dus op een 170 euro uitkomen.

Als ik je pensionhouder was en je kwam met een bod van 100 euro aan ipv 190 had ik of het gevoel dat je mij in de zeik nam of dat je echt geen flauw benul hebt.

Teach me how to fight and I will show you how to win :)

Nessa

Berichten: 8623
Geregistreerd: 20-05-08
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-02-18 14:12

20 euro voor hooi? Leuk grapje

Ik weet toevallig wat de boer betaald. En hij is 70-80 euro per paard kwijt aan voordroog balen per maand.

Animals can't talk. If they say they can, they are lying!
♡ Aedyn ♡ 21 mei 2022

Gwenvd

Berichten: 1721
Geregistreerd: 20-07-15
Woonplaats: In t westen

Re: Hoeveel voor deze stal betalen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-18 14:17

ik zou het qua prijs niet weten maar wat ik hier voorbij zie komen dan zou ik het meteen doen... wat een droom zeg! in mijn regio niet te vinden.

sorry volledig off topic

Strooigoed

Azmay

Berichten: 17982
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-18 14:20

Nessa schreef:
20 euro voor hooi? Leuk grapje

Ik weet toevallig wat de boer betaald. En hij is 70-80 euro per paard kwijt aan voordroog balen per maand.

Ik dacht al dat ik gek was, zou willen dat ik mijn paarden voor 35 euro per maand per paard goed kon voeren. Zonder weide is dat eerder 60 euro per paard en dan voer ik niet onbeperkt want dan eten ze meer.
70-80 euro is wel heel veel, wij zitten al niet in een echt goedkope regio zover ik begreep.

RianneH

Berichten: 28219
Geregistreerd: 02-05-05
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-18 14:23

Lastige kwestie!

Wij zijn ook eens over gegaan op eigen inkoop, destijds betaalden we 175,- en zijn we naar 115,- gegaan toen het ruwvoer en de bodembedekking eraf ging. Bodembedekking maakte wel een verschil, zeker verrekend met de zomer, maar onze voordroog was een stuk duurder dan waar de staleigenaar het in kocht. Wij betaalden 65,- per baal die je nog net zelf kan rollen en kwamen op ongeveer 1 baal per paard per maand uit. Bijna onbeperkt. Onze kwaliteit was wel veel beter, mede daarom ook zelf in gaan kopen.

Ben blij dat op mijn huidige stalling het weer geregeld wordt, vond het maar een hoop gedoe om het te regelen en het voorgeschoten geld terug te krijgen.

"Een draver, is gaver" :D

Nynkster

Berichten: 5330
Geregistreerd: 04-03-12
Woonplaats: Exloo (Drenthe)

Re: Hoeveel voor deze stal betalen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-18 14:29

Ik betaal rond de 60 euro per maand aan hooi. 2 welsh ponys. Ze krijgen 3kwart pak per dag

www.truenorthbordercollies.com
Werklijn Border Collies

pmarena

Berichten: 47935
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-18 14:30

Het lijkt me het makkelijkst om met stalhouder om de tafel te gaan zitten en te bekijken of je iets af kan spreken van hoeveel hooi er al bij de stalprijs in zit, en wat je eventueel extra zou moeten betalen voor wat jullie willen geven :)

Nessa

Berichten: 8623
Geregistreerd: 20-05-08
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-02-18 14:36

We betalen dus al extra :)
Maar hij is beetje vastgeroest in het oude. Als er in de ochtend nog hooi ligt vind ie dat zonde. Wat dat is verspilling. Uiteraard gooien we dat niet weg. Mogen ze gerust nog opeten. Ook vind hij het onzin als we beschimmeld hooi weggooien.

Omdat hij daar zoveel over moppert, ze voordroog krijgen (we willen hooi. 3 van 4 aan de dunne mest) wilden we kijken naar de mogelijkheden om het zelf te regelen. Hoeft hij niet meer te mopperen en wij blij dat we de kwaliteit hebben die we willen.

We zijn dus al om tafel geweest. En hopelijk snapt ie nu dat we niet verspillen. Hooi ipv voordroog ging hij nog even over nadenken. Maar staat er wel positief in.

Animals can't talk. If they say they can, they are lying!
♡ Aedyn ♡ 21 mei 2022

pmarena

Berichten: 47935
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: Hoeveel voor deze stal betalen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-18 14:37

Maar daarom, gewoon om de tafel overleggen over welke redenen wie heeft en dan elkaar tegemoet komen, daar is vast een oplossing te vinden :j

Nessa

Berichten: 8623
Geregistreerd: 20-05-08
Woonplaats: Tilburg

Re: Hoeveel voor deze stal betalen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-02-18 14:38

Zeker! En dat is dus in volle gang, overleggen :)

Animals can't talk. If they say they can, they are lying!
♡ Aedyn ♡ 21 mei 2022


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 33 bezoekers