Waarom heb jij voor deze stal gekozen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Ania

Berichten: 6103
Geregistreerd: 25-12-04
Woonplaats: Kampen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-18 15:18

Voor mijn huidige stal gekozen omdat hij biedt wat ik zoek:
- Elke dag naar buiten
- Ontwormen en enten in groepsverband
- Opbouw weidegang
- Regelmaat
- Goed, regelmatig en ruim gevoerd
- Dicht bij het bos
- Kleinschalig
- Vol pension

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-18 16:00

Tulandro schreef:
Klinkt inderdaad niet als een fijne stal.

Hier in de omgeving is stalling echt verschrikkelijk. Alleen al een reden om geen nieuw paard te nemen.


Eigenlijk best triest toch? Dat er nog zo met paarden wordt omgegaan in deze tijd. Of juist in deze tijd? Steeds meer mensen zien een paard als melkkoe.

Kabayo

Berichten: 13951
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-18 16:07

Orchidee14 schreef:
Tulandro schreef:
Klinkt inderdaad niet als een fijne stal.

Hier in de omgeving is stalling echt verschrikkelijk. Alleen al een reden om geen nieuw paard te nemen.


Eigenlijk best triest toch? Dat er nog zo met paarden wordt omgegaan in deze tijd. Of juist in deze tijd? Steeds meer mensen zien een paard als melkkoe.

Triest.. omdat we zelf de aarde verkloten. We fokken zoveel kinderen. Al die kinderen moeten een huis. Heel veel weiland word verkocht als bouwgrond
We bouwen zoveel dat we geen paarden meer kunnen houden

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34621
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-18 16:26

Wij hebben voor de stal waar we staan gekozen vanwege de faciliteiten, altijd kunnen rijden en mogelijkheid voor les op stal. Bij onze vorige stal was altijd ge-emmer rond het voer (teveel of juist te weinig) in en uit de wei halen, uitmesten als we met vakantie waren (wij deden het voor iedereen maar niemand wilde het voor ons doen :+ ). Eigenlijk net te ver van huis. En bak 9 van de 10 keer te zwaar om te rijden, dus moest je dan naar de rijvereniging op 15 minuten stappen langs de weg. Maar daar was de bak vaak bezet. Was er ineens men wedstrijd terwijl de rijdende leden van niets wisten bijvoorbeeld. Nu vol pension, binnen en buitenbaan (die bijna altijd te rijden is, alleen nu met vorst even niet) en hele goede zorgen voor ons paard. Staan er nu al 11 jaar en willen er echt niet meer weg.

anjali
Berichten: 15071
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-18 16:32

Dayanaera schreef:
Dat is ook het enige hoor. We hebben geen Poetsplaats, geen wc, geen bak en dat soort dingen.

Nou ja geen wc,dan kun je dus nooit wat langer blijven?Of ga je dan maar in de stal? Ik wil een volpensionstal met veel weidegang,waar ik ook nog eens zelf met de fiets kan komen.Dat heb ik nu dus,al 10 jaar.Ik ga ook niet om het minste of geringste probleem verhuizen,maar praat problemen liever uit.Hiervoor stond ik op een andere stal met dezelfde kwaliteiten,maar die stopte ermee.Dan moet je dus wel weg.Daar heb ik 20 jaar gestaan. Ik ben echt honkvast.Als ze goed voor mijn paard zijn tenminste.

_Reneee

Berichten: 5788
Geregistreerd: 24-09-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-18 16:50

Ik ben afgelopen jaar verhuisd van een volpensionstal naar een doe-het-zelfstal. Wat een opluchting zeg.

- 24/7 buiten in plaats van 5 uurtjes op de wei, ik heb een oude artrosepony en een PSSM'er die zoveel mogelijk moeten lopen. Ik zou ze nu ook echt nooit meer op stal willen hebben. Ze mogen het nu lekker zelf bepalen.
- Onbeperkt hooi in plaats van drie keer per dag een kleine hoeveelheid voordroog.
- Een (privé) buitenbak met eb- en vloedbodem, op mijn vorige stal was de buitenbodem echt niet om te rijden en de binnenbodem ook vaak te zwaar.
- Zelf de verantwoordelijkheid hebben. Op mijn vorige stal kwam het weleens voor dat er vergeten was water te geven of pulp te maken. Dus in de zomer kwam ik elke avond om te controleren en eventueel te vullen, want het vertrouwen was gewoon weg.
- Geen zeurende pensionklanten meer, want iedereen had wel iets te klagen en op ten duur zaten we nog alleen maar te zeiken. Ik besteed de volle tijd nu aan mijn paarden in plaats van ouwehoeren en dat vind ik echt heel erg fijn.
- Ik hoef me niet meer te storen aan Pietje die zijn paard met zijn kin op zijn borst door de bak sleurt. Ik kon daar namelijk echt niet tegen. Nu zie ik niemand anders en echt wat een rust is dat :o
- Niemand die met je meekijkt, als ik iets anders wil, dan doe ik het. Ik hoef geen toestemming meer te vragen en ook niet te onderbouwen waarom ik iets anders wil. Dat moest ik op mijn vorige stal wel en dan was de stalbaas het er ook nog weleens niet mee eens. Ik vond het echt altijd lastig als ik om iets moest vragen. Mijn huidige verhuurder zie ik echt bijna nooit. Als er iets is staat hij meteen klaar, maar verder laat hij me gewoon mijn gang gaan. Ideaal.
- Zelf kiezen hoe je het doet. Stro, vlas of zaagsel, zelf weten wat en hoeveel je voert. En als het nu fout gaat, is het mijn eigen schuld. Kan ik niet meer zeuren op een pensioneigenaar of stalhulp.
- Een wasplaats met koud én warm water *\o/*
- Niet meer bang voor de veiligheid van mijn pony. Ik heb een hengst en die heeft een paar keer ruzie gehad met een andere hengst, omdat ze te kort bij elkaar werden gezet met merries in de buurt. De ander was uitgebroken en had die van mij gepakt. Het ging gewoon fout vanwege onwetendheid, kon niemand iets aan doen, maar het gaf me geen fijn gevoel meer. Ik was altijd bang dat hij uit zou breken en mijn pony iets zou doen.

Ik ben er inmiddels van overtuigd dat niemand zo goed voor mijn paarden kan zorgen als ik zelf :') Zou ook echt niet meer willen dat iemand anders bepaalt wat ik voer en hoeveel. Veel stallen voeren toch een standaard brok - wat trouwens echt heel logisch is - en ik heb liever een eigen menu. Volpension had ook z'n voordelen, nu moet ik twee keer per dag op en neer. Maar het weegt zo op tegen de rust die ik ervoor terug krijg. Als ik nu een bult hooi extra geef is er niemand die er commentaar op geeft, zo fijn.

Oh en ik heb ook geen wc maar ik ga gewoon in de stal als ik echt moet :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-18 17:04

[/quote]

Eigenlijk best triest toch? Dat er nog zo met paarden wordt omgegaan in deze tijd. Of juist in deze tijd? Steeds meer mensen zien een paard als melkkoe.[/quote]
Triest.. omdat we zelf de aarde verkloten. We fokken zoveel kinderen. Al die kinderen moeten een huis. Heel veel weiland word verkocht als bouwgrond
We bouwen zoveel dat we geen paarden meer kunnen houden[/quote]

Dat vind ik persoonlijk wel erg ver gezocht. Er gaan ook genoeg mensen dood dus er komen ook weer huizen vrij. Maar je ziet vooral veel boeren momenteel die geld geroken hebben en hun stallen ombouwen tot paardenstal. Alleen verhuren ze dan liever hun land aan andere boeren dan dat ze ze omploegen en er weiland voor de paarden van maken. Alles draait om geld.

Mirthe94

Berichten: 112
Geregistreerd: 23-08-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-18 17:14

Mijne staat bij een man waar ik vroeger mee op buitenrit ging.
Hij bood zijn weide aan toen hij hoorde dat ik terug een paard wilde.
Ik heb er niet over moeten nadenken.
- weinig moet betalen (75 p/m)
-voer inbegrepen
- 24/24 op grote weides met uitloopstal
-onbeperkt hooi
- pony word 2x per dag gevoerd door deze man
- staat bij 2 andere (zijn paarden)
- ik hoef niet te mesten (lees : eigenlijk niks te doen :') )
Het enige waar ik zelf voor moet zorgen is ontworming, hoefsmid en DA.

Klein nadeel is geen buitenbak , dus in de winter word er amper gereden .De weides zijn veel te glad helaas.

_Reneee

Berichten: 5788
Geregistreerd: 24-09-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-18 17:30

Orchidee14 schreef:



Eigenlijk best triest toch? Dat er nog zo met paarden wordt omgegaan in deze tijd. Of juist in deze tijd? Steeds meer mensen zien een paard als melkkoe.[/quote]
Triest.. omdat we zelf de aarde verkloten. We fokken zoveel kinderen. Al die kinderen moeten een huis. Heel veel weiland word verkocht als bouwgrond
We bouwen zoveel dat we geen paarden meer kunnen houden[/quote]

Dat vind ik persoonlijk wel erg ver gezocht. Er gaan ook genoeg mensen dood dus er komen ook weer huizen vrij. Maar je ziet vooral veel boeren momenteel die geld geroken hebben en hun stallen ombouwen tot paardenstal. Alleen verhuren ze dan liever hun land aan andere boeren dan dat ze ze omploegen en er weiland voor de paarden van maken. Alles draait om geld.[/quote]

Niks vergezocht, de wereldbevolking groeit hoor. Er zijn inmiddels 17 miljoen Nederlanders. Een aantal jaar geleden waren dat er nog 15 (je kent het liedje vast nog) en ja die mensen moeten ergens leven. In de randstad is het overvol en daar is al amper plek om een paard op de wei te houden, dus ja dan krijg je stallen waar ze amper buiten kunnen.

NatasjavE

Berichten: 30864
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Re: Waarom heb jij voor deze stal gekozen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-18 17:36

Ik heb voor deze pensionstal gekozen omdat:

De paarden zomer en winter over dag buiten komen.
Ze in frisse ruime boxen staan op stro
Voldoende hooi krijgen
Binnen en buiten worden gezet
Ze voor mij worden uitgemest
Je vanuit stal binnen 2 minuten in het bos bent en er zeer goede uitrijmogelijkheden zijn.

Anoniem

Re: Waarom heb jij voor deze stal gekozen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-18 17:42

@ Renee. Ik woon zelf in een landelijk gebied en hier is ruimte zat. Toch zie je ook hier heel weinig paarden buiten of slechts een paar uurtjes. Hier zie je ook heel veel boeren die paarden erbij gaan doen, puur voor het geld. Paarden krijgen dan amper hooi en staan op een kale vloer omdat er op het stro bezuinigd wordt

_Reneee

Berichten: 5788
Geregistreerd: 24-09-07

Re: Waarom heb jij voor deze stal gekozen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-18 17:48

Ja daar is nu nog ruimte zat :Y) Maar hier is dat ook hoor, zat pensionstallen waar ze niet buiten komen helaas. Als ik geen stal kon vinden waar ze buiten komen nam ik geen paard meer. Maar om die redenen die jij nu noemt sta ik lekker op mezelf :D

Punz

Berichten: 8563
Geregistreerd: 04-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-18 17:53

Ik heb voor mijn huidige doel het zelf stal ( kleine pensionstal) gekozen in verband met zomer en winter dit:

Afbeelding

Volop weidegang dus, waarbij er om dit stuk een track loopt, en we het middenstuk ingezaaid hebben met paardengras. Middenstuk wordt zomers met weidepaaltjes verdeeld in vijf stukken, waar ze dan steeds een ochtend in staan, de rest van de dag staan ze op een paddock en het om deze weide heenlopende track

Daarnaast heb ik dit stuk voor mezelf, alleen mijn vier pony's staan er op. Hooi is van onze eigen weide ook/ zelf gehooid, aangevuld met graszaadhooi ( onbeperkt/zit in de prijs).

Daarnaast redelijk goede buitenbak, toilet en wasplaatsje met warm en koud water. Niet luxe uitgevoerd maar wel degelijk en netjes..

Kortom:
Hier wil ik voorlopig niet weg

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-18 00:02

Omdat bij ons de paarden in een groepje gewoon 24/7 buiten staan Met schuilgelegenheid en die plekken zijn zeldzaam
Meeste stallen staan ze zeker in de winter meer opgehokt dan buiten en Ik heb een paard... geen cavia, anders was die stal van 3 Bij 3 prima geweest

Heleennn

Berichten: 6351
Geregistreerd: 21-11-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-18 09:44

Ik moet wel heel eerlijk toegeven dat het me erg zwaar valt om op mijn huidige stal elke dag zelf de paarden binnen/buiten te zetten. Dat kost me veel tijd en in de zomer ben ik dan vaak 2 of 3 keer per dag op stal. Als student is dat gewoon niet leuk, ik doe het heel graag, maar ik kan nooit eens impulsief met m'n vriendinnen gaan lunchen of zoiets want de paarden moeten dringend buiten of binnen. Dus ik ben wel op zoek naar een stal waar mijn paard voor mij buiten en binnen gezet wordt en waar ze de hele dag op de wei kunnen.

Want zeg nu zelf, een paddockje is niet vergelijkbaar met een weide. Bij ons zijn die zodanig klein dat een sprintje trekken echt niet mogelijk is. En dan krijg je wilde paarden tijdens het rijden ook al staan ze uren buiten. Dus ik wil eigenlijk wel weg op de stal, zeker nu bekend is dat er op de plek van de paddocks een grote geopad bak wordt aangelegd. Ik wil niet dat mijn paarden binnen moeten omdat er nieuwe faciliteiten komen. Als ik dan vraag of ik mijn paarden op het weilandje van de manegepaarden even mag loslaten mag dat ook niet 'want als iedere pensionklant dat wil'... Dat stuk is al zo kapot getrapt dat het mij echt niet lijkt uit te maken. Maar goed, ik snap het ergens ook wel. Maar ik ga met die eigenaars niet in discussie, het zijn topmensen en doen zo hun best en alles is zo netjes altijd. Dan zit er helaas niets anders op dan een andere stal te zoeken. En ik hoop zo hard dat er een oplossing komt waardoor ik kan blijven want het is er zo geweldig. Maar zo een chique professionele stal zonder de mogelijkheid om je paarden buiten te laten zetten heeft voor mij dan helaas qua tijd geen zin.

Nikass

Berichten: 16682
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-18 09:51

Toen ik mijn paard kocht stond ze op zo'n stal (manege) en omdat iedereen het daar normaal vind lijkt het in eerste instantie minder erg dan het is.
Ik trok het echter al gauw niet meer en ben een paar keer verhuisd.
Nu heb ik mijn paard aan huis en is mijn motto min of meer dat ik geen paard meer wil tenzij in volledig eigen beheer. +Iets minder zwart/wit, maar het komt er wel dichtbij)

Ik denk dat mensen er staan omdat ze een aantal dingen niet willen opgeven:
- ze willen koste wat kost dichtbij
- ze willen koste wat kost een binnenbak
- het is er gezellig (voor hun dan)
- ze zijn aan een paard begonnen met te weinig middelen
Laatst bijgewerkt door Nikass op 09-02-18 09:54, in het totaal 1 keer bewerkt

c_alsemgeest

Berichten: 20665
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-18 09:54

Waarom heb ik voor deze stal gekozen...

Paard komt het hele jaar buiten met vriendjes, (lente, zomer en begin herfst weiland, eind herfst en winter paddocks) en dat is in deze regio heel erg bijzonder.
Het voerbeleid is perfect... mijn ruin was echt een vreetzak en hij kreeg zo veel hooi dat hij het nooit op kreeg. Ook qua krachtvoer veel tijden en mogelijkheden.
Het is volpension, dus voeren, mesten, binnen/buitenzetten... alles wordt gedaan, en dat is voor mij heerlijk aangezien ik fulltime werk. Je betaald er natuurlijk voor, maar ik vind hun prijs ook echt heel erg scherp.
Stal is kleinschalig en rustig, maar wel heel gezellig. Instructie van buiten de deur is geen probleem.
Eigenaren zijn toppers, echt hart voor paarden en letten extreem goed op. Zien een wondje, bultje of een andere blik in je paard zijn ogen vaak nog sneller dan je ze zelf ziet. Mijn ruin was nogal een object om op stal te hebben :') Hij sloopte veel, en ook zichzelf... en ze zagen er altijd de humor van in, vonden hem nooit irritant :+
Bak bodem is perfect, in de jaren dat ik er sta nog nooit plassen gehad of bevroren geweest.


Het enige nadeel is dat er geen overdekte faciliteiten zijn, en als je naar het bos wil je wel een stukje over grote wegen moet. Maar dat heb ik zelf nooit een probleem gevonden. Tegenwoordig kan je alles regen afstotend kopen en verkeersmak worden ze vanzelf :')
De eigenaar is wel heel direct, maar dat vind ik zelf juist prettig, je weet altijd waar je aan toe bent :Y)
Er is geen warm water, wel een waterkoker.
Maar dat alles heb ik heel erg graag over voor het plezier wat ik zie dat mijn paard met andere paarden heeft. (al wilde hij altijd wel graag weer naar binnen als het regende... en maakte de groep dan ook gek :') )

_Nero
Berichten: 334
Geregistreerd: 04-02-13

Re: Waarom heb jij voor deze stal gekozen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-18 10:13

Voor mijn huidige stal gekozen omdat mijn paard op de vorige stal echt niet gelukkig was (kwam niet buiten)

De reden dat ik voor deze stal ben gegaan is dus vooral omdat hij elke dag buiten komt met een vriendje.
Mijn zus rijd op deze stal, dus pakt mijn paard ook wel eens mee als ik niet kan.
2 binnen bakken (1 van 20x40 en 1 van 20x60)
2 buiten bakken (1 van 20x40 en een gras piste van 40x60)
Grote stal met veel stro, er word 6x per dag (goed!) gevoerd
Hier lessen we weer elke week
Poets/was plaats
Warme kantine

En het belangrijkste mijn paard is weer gelukkig, hij is weer te rijden ipv elke keer bokken en stijgeren omdat hij zijn energie niet kwijt kan. En de paarden mogen ook los in de binnenbakken.

Wat ik na alle jaren wel geleerd heb is dat er vaak van alles word belooft maar dit uiteindelijk niet word uitgevoerd. Op alle stallen is wel wat, en de perfecte stalling ben ik nog niet tegengekomen.

mika11

Berichten: 11107
Geregistreerd: 12-12-10
Woonplaats: Noord Veluwe

Re: Waarom heb jij voor deze stal gekozen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-18 10:44

Ik heb voor mijn huidige stal gekozen (sta er nu al wel zo'n 8 jaar):

Het is particulier en kleinschalig, 6 paarden waarvan 2 pensionpaarden.
Op 10 minuten stappen ben je in het bos
Paarden krijgen genoeg te eten, komen elke dag buiten, er is veel land dus bij droog weer kunnen ze 24/7 buiten blijven.
Er is een buitenbak om te rijden, de rijvereniging zit op 5 minuten stapafstand waar ik ook vaak rijd.
Verder ben ik op stal helemaal vrij.

zacharyhill

Berichten: 1603
Geregistreerd: 31-08-08
Woonplaats: zeeuws vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-18 12:32

Mijn paard moest op advies van mijn d.a. 24/7 buiten vanwege copd alleen is maar alleen dus kwamen daar mijn pensioen merrie en de fries van mijn dochter bij en mijn nieuwe paard. Omdat we op 4 ha grond wonen pasten de paarden mooi in mijn voortuin. Ja paarden mogen hier gehouden worden is buitengebied. Ze hebben 3 weilandjes een altijd droge paddock en een schuilstal die rondom bestraat is. Tevens heb ik een rijbak. Het gemak is ik voer wat ik wil geef hooi zoveel ik wil heb geen gezeur van mensen. Mijn zus woont op 5 min stappen van mij die maakt vaak gebruik van onze rijbak en we gaan vaak samen naar buiten. Ik kan ze als het moet ook op stal zetten bij echt heel veel regen.

https://www.facebook.com/photo.php?fbid ... =3&theater

waar de paarden lopen is nu de rijbak. Meer wei is er maar niet te zien op de foto :o

Change3x

Berichten: 6582
Geregistreerd: 06-12-11
Woonplaats: Nijverdal

Re: Waarom heb jij voor deze stal gekozen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-18 12:45

Wij vinden het belangrijk dat de paarden veel buiten komen, maar omdat ik veel wedstrijden rij is een binnenbak ook een must zodat ik altijd kan trainen.

Wij hebben hier in de buurt (Enschede - Hengelo) veel stallen met super mooie faciliteiten, helaas allemaal met weinig weidegang.

De stal waar wij nu staan biedt dagelijkse weidegang aan, beschikt over 2 buitenbakken (20x60 en 20x80) , 2 binnen banen (20x25 en 20x40) en een longeerbak. De kleine binnenbak wordt voornamelijk gebruikt voor longeren.

Het verdient bij mij op stal niet de schoonheidsprijs maar je hebt wel alles wat je nodig hebt!

Unicornetto
Berichten: 2385
Geregistreerd: 16-04-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-18 12:47

Bij was het vooral belangrijk dat er genoeg gevoerd zou worden en dat er goed overlegd kan worden. Daarnaast stonden de paarden op de vorige stal op een énorm dun laagje stro..
Om onder andere deze punten heb ik mijn paard ook naar mijn huidige stal verhuisd.

- 3 tot 4 voerbeurten per dag waarbij genoeg gevoerd wordt.
- Zomer 24/7 op de wei, in de winter overdag op de wei en 's nachts op stal.
- Hele ruime stallen
- Er wordt elke dag uitgemest + een dikke laag stro in stal
- Buitenbak
- Binnenbak (nog nooit gehad tot deze stal)
- Goede uitrijmogelijkheiden
- Hele aardige eigenaren waarmee goed te overleggen valt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-18 08:03

Voor mijn huidige stal gekozen omdat ik 24/7 buiten en ruwvoer heel belangrijk vind.

- Hij staat in een grote groep 24/7 buiten
- Onbeperkt ruwvoer van goede kwaliteit
- Goede bak die altijd te rijden is
- Dikke laag stro in de schuilstal
- Super fijne eigenaren

Nadeel is dat het voor mij wat verder weg is maar hij staat er zo goed dat ik dat er graag voor over heb. Ik woon in ZH en het is echt dramatisch in de regio dus ik knijp m'n handen dicht met deze stal.

EliseXJoelle

Berichten: 2340
Geregistreerd: 13-11-07
Woonplaats: Sliedrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-18 02:13

Ik heb gekozen voor mijn huidige stal omdat mijn pony's er 24/7 buiten staan met schuilstal/verharding/paddockje, ik kan zelf bepalen hoeveel hooi ze krijgen (in overleg met mijn mede stalgenoot die op de zelfde uitloop staat met haar paard. Maar hoeveelheid hooi wordt niet beperkt door de staleigenaar). Zomers kunnen ze 24/7 het land op maar ook dagdeel is bespreekbaar.
De rijbak is minder goed, maar opzich is er mee te leven als natte periodes niet te lang aanhouden.
De kudde waar ze in staan is klein (3/4 paarden), wat ik erg fijn vind.