stal schoon houden

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Gentlegiant

Berichten: 9320
Geregistreerd: 12-10-08
Woonplaats: Matala

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-18 21:55

elenaMM77 schreef:
van mij staat nu op een andere plek.. die gebruikt vlas als onderbodem en dan kniediep stro erop.
bevalt mijn pony net zo goed.. al is hij minder 'schoon'. blijkbaar kan hij beter mikken als de damp van de vorige drol tot aan zijn anus kan reiken lol.. maar goed, zijn stal is droog en schoon zat, dus je hoort mij niet klagen over t volpension nu :D


Knie diep stro ga je echt merken in je stro verbruik is mijn ervaring
Hier staan ze ook knie diep in t stro en heb veel minder smerig stro als dat er een “normale” hoeveelheid in zit

Moest zo lachen om het damp tot aan de anus :+

Ts ben benieuwd of je met meer pakken een schonere stal houd

Freedom's Total Eclipse S dressuur (DE)
Freedom's Shadow2 S dressuur (DE) Z2+17
Freedom's Alona avalon B dressuur
Freedom's Gentlegiant's Lancelot


DonB

Berichten: 36
Geregistreerd: 01-02-18
Woonplaats: Baarn

Re: stal schoon houden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-03-18 22:03

mijne staat op vlas en heb zelf wel zitten denken om hem op wat anders te gaan laten staan want soms denk ik echt dat vlas sneller vuil word en blijft dan stro

Gentlegiant

Berichten: 9320
Geregistreerd: 12-10-08
Woonplaats: Matala

Re: stal schoon houden

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-18 22:04

Ik denk dat jij nog prima vlas aanziet voor vuil zou dat kunnen?

Hier zijn de varkens op stro een heel stuk schoner op vlas zet ik ze weer op stro kan ik bijna de hele stal leeg scheppen elke dag

Freedom's Total Eclipse S dressuur (DE)
Freedom's Shadow2 S dressuur (DE) Z2+17
Freedom's Alona avalon B dressuur
Freedom's Gentlegiant's Lancelot

cobiie

Berichten: 7299
Geregistreerd: 26-02-03
Woonplaats: het mooie dorp Nieuwerkerk ad ijssel

Re: stal schoon houden

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-18 22:11

Als paarden de bodem met rust laten (dus niet graven ed) blijft een vlas stal droger dan menig andere stal.
Het ziet er alleen minder smakelijk uit dan een net opgestrooide stro stal.

[o]

GMekkes
Berichten: 766
Geregistreerd: 23-05-10
Woonplaats: Peize

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-18 14:15

Bij ons gaan er 2-3 balen vlas per week per stal door. Veel gemaakte fouten zijn starten met een te dunne laag en te veel de natte plekken willen uitmesten. Wij verwijderen natte plekken pas wanneer het vlas rood kleurt.

elenaMM77

Berichten: 9548
Geregistreerd: 20-05-14
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-18 14:28

GMekkes schreef:
Bij ons gaan er 2-3 balen vlas per week per stal door. Veel gemaakte fouten zijn starten met een te dunne laag en te veel de natte plekken willen uitmesten. Wij verwijderen natte plekken pas wanneer het vlas rood kleurt.


per stal als in box? want dat is wel heel erg veel? of mest je grof uit (dus ook erg veel vlas met de drollen mee?) ik haalde er bij mij vooral drollen uit, bijna nihil aan vlas, ging echt over handjes.

of staan ze bijna fulltime in de boxen momenteel?


cobiie schreef:
Als paarden de bodem met rust laten (dus niet graven ed) blijft een vlas stal droger dan menig andere stal.
Het ziet er alleen minder smakelijk uit dan een net opgestrooide stro stal.



vind ik niet persee.. ligt eraan, hoe je toplaag is.. of daar veel vuil in zit of erg zwart is..
die van mij leek meer alsof er het een vlas was dat gewoon lang aan de lucht was opengesteld.. je kwam geen zwart vlas tegen, pas onder de koek. Stro is mooi, maar gewoon een ander aanblik.. maar een mooie strakke vlasbodem, waarbij de toplaag fris gehouden wordt, vind ik er zelf minstens net zo fijn uitzien


Zidore

Berichten: 5801
Geregistreerd: 31-01-09
Woonplaats: Onder de regenboog

Re: stal schoon houden

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-18 10:33

Veel geld uitgegeven aan balen met vlas, maar kreeg het niet voor elkaar. Nu enorm tevreden met strokorrels :j

Freedom comes when you learn to let go, Creation comes when you learn to say no


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: jilinda, Mrskiwi, paard1970, petje86, Sanniejtjuh, Utixo en 88 bezoekers