Indeling paardenstal

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Soetekind

Berichten: 1258
Geregistreerd: 26-02-04

Indeling paardenstal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-02-18 21:17

Wie kan mij helpen met de indeling van een paardenstal.
De afmeting is 8x13


Wat moet hierin gerealiseerd worden?

2 paardenstallen ca 3,5x4 met binnen en buitendeur
1 poetsplaats
Hoek voor opslag vlas/hooi
Ruimte voor trekker en grasmaaier
Geen zolder

Welke vloer is hierbij aan te raden?

Ik hoor graag van jullie!

[color=#BF40BF]YGNR/color]


MarianneW

Berichten: 707
Geregistreerd: 15-03-12

Re: Indeling paardenstal

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-18 21:19

Het is denk ik wel handig te vermelden waar deuren en ramen zitten. Of is het geen bestaande schuur?

L2+3

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-18 21:21

Is het een bestaande ruimte? Anders even een tekening plaatsen waar de deuren zitten van deze ruimte. En misschien handig om ook te kijken naar de weide indeling enzo, hoe je die het beste op de ruimte aan kan laten sluiten. Maar dan is het wel handig om er een plaatje bij te hebben

Soetekind

Berichten: 1258
Geregistreerd: 26-02-04

Re: Indeling paardenstal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-02-18 21:28

Het is geen bestaande ruimte. Ik heb dus ook geen plaatjes.
De buitenmuren zijn 3meter hoog, nok dak is 5 meter hoog.
Alles is nog in te passen.
De korte kant van de stal komt uit op het weiland.

[color=#BF40BF]YGNR/color]

BigOne
Berichten: 38187
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Indeling paardenstal

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-18 21:32

Als de korte kant op het weiland uitkomt zou ik daar twee boxen met buitendeuren maken, wanneer de buitenafmeting 8 x 13 is dan worden dat dus boxen van ong 3,80 bij 4,00 en heb je nog een gedeelte van 9 bij 8 meter over om in te richten.

We live in a time where intelligent people are being silenced so that stupid people won’t be offended.

Hilary

Berichten: 9203
Geregistreerd: 22-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-18 21:32

Dan zou ik de stallen aan de kant van de wei maken, dus elk 4 breed en 3,5 diep. Deur naar buiten de wei in (waar ik een paddock zou maken) en dan de rest van de dingen die erin moeten op het overgebleven stuk inpassen.

Wat bigone zegt, dus :D

Oy with the poodles, already

Anoniem

Re: Indeling paardenstal

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-18 19:58

Hoe breed wil je de korte kant maken? Want ik zou alles dan aan 1 lange kant zetten zodat je loopruimte hebt aan 1 kant en stallen, poetsplaats etc aan de andere lange kant.

schuimpie
Berichten: 252
Geregistreerd: 15-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-18 20:11

Ik heb zelf een stal van 9x12, ook met de korte kant richting wei.
Heb beide stallen tegenover elkaar aan de korte kant, deze zijn 3x4 met een gangpad van 3 meter ertussen. ‘S ochtends zet ik de gangdeuren naar buiten open, en de staldeuren naar de gang in. Paarden hebben dan de hele dag vrije uitloop naar buiten en terug hun stallen in. Dwars door de gang heb ik een groot hooinet van 3 meter gehangen, hierdoor kunnen de paarden dus niet in de rest van de stal komen, en hebben ze de hele dag hooi tot hun beschikking op een droge plek. Ik vind het ideaal, hoef ook nooit met water te slepen of te vullen in de weide omdat ze in de stal kunnen komen drinken. Daarbij kan ik nu ook fijn met de tractor door de gang rijden als het nodig is.


tamary

Berichten: 29160
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Drenthe

Re: Indeling paardenstal

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-18 20:45

Boxen aansluitend op de wei idd. Poetsplaats langs de lange kant ivm genoeg ruimte trekker, andere korte kant grote deur voor trekker, etc. en eventueel naast 1 box kleine deur voor jouw toegang (hangt er van af hoe lastig het langs de trekker komen is). Hooi en vlas links/rechts naast de grote deur, kan zijn dat 2 smalle stukken handiger is, want die trekker zal niet kunnen keren op zo'n stukje. Kijk of je de wanden weg kan draaien (al zit je dan vast met je gewenste poetsplaats) zodat je makkelijk met trekker kan uitmesten (al is het maar als gebruik mega kruiwagen). Of 1 voorwand + de tussenwand wegdraaien. Met wat je aan machines en voer er in wil hebben, is 2 boxen + 1 open ruimte (mits dat lukt ivm dakconstructie) het handigst.

[o]
Bayo - 01-01-1996 - 15-04-2017 ;(
“Technological progress has merely provided us with more efficient means for going backwards.” – Aldous Huxley –


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Balou_k, Brittneyx, Ponylover_11 en 124 bezoekers