Onderzoekje: gebruik IKEA zakken voor hooi

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 

Gebruik je IKEA FRAKTA zakken voor hooi en hoe vaak?

Ja, ik vul er dagelijks meer dan 10, het jaar rond.
2 (0%)
Ja, ik vul er dagelijks meer dan 10, in herfst en winter.
1 (0%)
Ja, ik vul er dagelijks 10 of minder, het jaar rond.
10 (4%)
Ja, ik vul er dagelijks 10 of minder, in herfst en winter.
8 (3%)
Nee, ik gebruik wel zakken voor hooi, maar niet van IKEA.
30 (14%)
Nee, ik gebruik helemaal geen zakken voor hooi.
144 (68%)
Anders... graag even in reactie op het bericht aangeven.
6 (2%)
Indien je ja hebt gestemd hierboven, kan je hier nog aangeven dat je het makkelijk vindt om de zakken te vullen?
6 (2%)
Indien je ja hebt gestemd hierboven, kan je hier nog aangeven dat je het moeilijk vindt om de zakken te vullen?
2 (0%)

Totaal aantal stemmen: 209


Jets

Berichten: 3547
Geregistreerd: 15-09-11
Woonplaats: Zwolle

Re: Onderzoekje: gebruik IKEA zakken voor hooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-18 11:50

Wat grappig, ik gebruik het zelf niet want wij doen het direct in een slowfeeder net, maar tijdens mijn stage in Noorwegen gebruiken we inderdaad deze Ikea tassen :j


lailapri

Berichten: 22120
Geregistreerd: 09-05-03
Woonplaats: Heerhugowaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-18 13:25

Remark schreef:
Voor mij niet interessant. Ik gebruik een kruiwagen om mijn hooi in te vervoeren. Deze tassen zouden überhaupt te klein zijn.

Grappig dat dat in Zweden heel veel wordt gebruikt. Zo hebben wij hier de aanhangernetten van de Action :D

Ja kunt ze misschien wel makkelijk stapelen als het waait. Dat vind ik echt vervelend op mijn werk. De wind komt altijd pal van achter dus ik kom de hoek om en moet al wat op hooi leggen anders is het hooi weg. En dan ook nog in de hoeken van de bak zien te komen.

3 veulens voor 2022? Volgtopic♧
dekkingen 2022 volgtopic◇
Laila
Djuhna

Birdie60

Berichten: 8397
Geregistreerd: 16-06-07
Woonplaats: zeeland (noord-brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-18 13:40

Azmay schreef:
Ik gebruik deze, de grote:
[ Afbeelding ]

Heb er zon hekel aan als ik een plak van mijn grote baal pak en de zak klapt dicht op zichzelf. In deze zakken zit een ring.



Ik gebruik deze dus ook.
Ik heb een hooinet gekcht, zo'n watervaste meet een gat erin.
Ik zat dus gisteren te bedenken ok ook een rond gat daar in te knippen en de bovenkant dicht te maken en dat gebruiken als een soort hooinet.
Ik heb er 2 dag en nacht buiten staan en nu doe ik het in bakken maar daar knoeien ze zo mee.

BaileyMix

Berichten: 7918
Geregistreerd: 03-01-11
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-18 02:17

Ik werkte op een stal in Zweden en daar gebruikte inderdaad iedereen deze zakken (die een boxpaard had dan). Werd op geschreven "morning, lunch, afternoon, evening" en bij de box gehangen. Ontzettend ideaal!

wendely

Berichten: 4115
Geregistreerd: 22-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-18 22:01

Ik woon in Noorwegen en je vind ze hier op iedere stal. Ik gebruik ze thuis ook, voor privé maar ook paarden die in stalling staan. Erg handig, ik heb dan ook eigenlijk geen problemen met het vullen van deze tassen. Ik weeg het hooi af, het is behoorlijk rijk aan voedingsstoffen en bij onbeperkt wordt ze echt vet.. Daarbij is het veel gemakkelijker uitrekenen hoeveel ik moet bestellen.

mystique
Berichten: 236
Geregistreerd: 21-06-01
Woonplaats: Doorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-18 08:24

GDG schreef:
mystique schreef:
Ik gebruik nu bijna 2 jaar de tassen van IKEA voor mijn hooi. Ik heb er nog geen 1 vervangen. Vullen gaat prima. Ben het wel met je eens dat ze nog weleens dichtvallen, maar met 12 zakken per dag word je dasr steeds handiger in. Legen nog veel gemakkelijker. Ik snap werkelijk niet waarom iedereen zulke onhandige kostbare manden koopt. Ik ken verder niemand die ze gebruikt, maar ik raad het iedereen aan

Welke kostbare manden?


Ik bedoel van die manden die je bij de paardenwinkel koopt of bij de action. Kosten al snel 3 euro of meer. Ikea tas kost 60 cent.

Mystique op 28 jarige leeftijd een sterretje geworden
Munnekenshof Winston pony van mijn dochter op 26 jarige leeftijd een sterretje geworden.

Kabayo

Berichten: 13897
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-18 09:18

Ik ben nu in zweden en ze vullen inderdaad die zakken
Afbeelding
Afbeelding
Maar hier hebben ze al een standaard om de zakken open te houden. Kan straks wel even een foto maken.

Ikzelf vind die zakken onhandig (je bent de hele dag aan het vullen) het aanzicht is verschrikkelijk rommelig en je kijkt niet naar het paard. Je kijkt naar een briefje met kilos dat altijd hetzelfde is. En dan krijg je magere paarden (en de kilos blijven hetzelfde). Of juist dikke paarden.
Ik voer áltijd vanuit de wensen van het paard . Dat is de ene keer meer dan de andere keer
Laatst bijgewerkt door Kabayo op 18-02-18 09:38, in het totaal 1 keer bewerkt

If pretty is all you have, ugly is all you are...
[KS-MK] Zilver werkt aan een nieuw wonder!

gabyfedde

Berichten: 11896
Geregistreerd: 17-11-02
Woonplaats: Gällivare (Zweeds Lapland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-18 09:37

Ook hier in het noorden van Zweden gebruiken ze dit systeem. Hier houdt het weegsysteem de zak open, vullen is daardoor erg makkelijk.
Wordt op deze grote stal erg goed gekeken naar de paarden, magere dieren zijn er niet.

Flowerbomb

Berichten: 1430
Geregistreerd: 06-10-06
Woonplaats: Arnhem

Re: Onderzoekje: gebruik IKEA zakken voor hooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-18 09:48

Ah ik dacht even dat is een super oplossing om kleine baaltjes hooi te vervoeren in de auto. Maar dat past natuurlijk nooit. Voor het wegen en vervoeren van hooi voor een hooibeurt klinkt het handig.

Kabayo

Berichten: 13897
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Re: Onderzoekje: gebruik IKEA zakken voor hooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-18 11:13

Ik gok dat TS dit bedoeld
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

If pretty is all you have, ugly is all you are...
[KS-MK] Zilver werkt aan een nieuw wonder!

MirandaMalik

Berichten: 9878
Geregistreerd: 13-06-05
Woonplaats: Groningen.

Re: Onderzoekje: gebruik IKEA zakken voor hooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-18 11:43

Voor mijn drie paardjes heb ik het hooi en stro direct bij de stal/paddock opgeslagen dus ik hoef er niet mee te lopen,leek me wel makkelijk.
Ik had nooit van de tassen gehoord.
Toen we vroeger porties hooi moestenklaarzetten gebruikten we opvouwbare boodschappen kratjes, maar dat was voor één maaltijd voor één paard, maar als je dat opstapelde neemt het waarschijnlijk minder ruimte in beslag dan de tassen.

*****Malik, Gimli en Zosja drie super poownies*****

Wijsje
Berichten: 464
Geregistreerd: 06-06-16

Re: Onderzoekje: gebruik IKEA zakken voor hooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-18 12:00

Bij de pensionstal van onze paarden gebruiken ze speciekuipen. Voor iedere stal staat er dan zo een gevuld klaar voor de volgende voerronde.

Monica72
Berichten: 489
Geregistreerd: 19-10-09

Re: Onderzoekje: gebruik IKEA zakken voor hooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-18 12:11

Wij rollen zo'n beetje iedere 2weken gewoon een grote rol hooi rechtstreeks de stal in waarvan ze kan eten zonder beperking.

Heleennn

Berichten: 6351
Geregistreerd: 21-11-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-18 12:16

Wij kopen gewoon van die grote witte puinzakken bij het hooi, daar past makkelijk een baal in en kan je over je schouder van hooiopslag naar stal dragen. En om hooi klaar te zetten gebruiken wij van die zwarte voertonnen met een deksel, daar passen makkelijk 3 dikke plakken in. Daar kan 70l in dus groot genoeg om voldoende hooi in te doen voor een voerbeurt.

https://www.lil.be/straat-afvalbak-70l- ... 5xEALw_wcB

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-18 14:40

Kabayo schreef:
Ikzelf vind die zakken onhandig (je bent de hele dag aan het vullen) het aanzicht is verschrikkelijk rommelig en je kijkt niet naar het paard. Je kijkt naar een briefje met kilos dat altijd hetzelfde is. En dan krijg je magere paarden (en de kilos blijven hetzelfde). Of juist dikke paarden.
Ik voer áltijd vanuit de wensen van het paard . Dat is de ene keer meer dan de andere keer


Het vullen kost inderdaad tijd, maar als je paarden er mager van worden dan doe je (of in jouw geval de stalhouder) toch echt iets verkeerd. Ik snap ook niet waarom paarden er te dik of te dun van worden, zelfs met briefje? Als je ze elke dag in handen hebt zie je elke dag of er meer of minder vet op de ribben ligt, dus pas je als eigenaar dat briefje elke dag aan indien nodig. Je kunt zo'n zak makkelijk zwaarder of lichter maken.

Op jouw onderste foto met al die zakken op de grond ziet het er inderdaad wel erg rommelig uit. Het scheelt al een hoop als je ze stapelt, dat kan makkelijk en dan neemt het veel minder ruimte in beslag.

Sjolvir

Berichten: 25271
Geregistreerd: 26-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-18 14:52

Handig idee, nooit aan gedacht, maar kom ook zelden of nooit bij de IKEA.
Overigens gebruik ik gewoon de hooinetten, weeg die aan een urnster (Bagage urnster van de Action) en bij het vullen stop ik die in een aardappel emmer (hele grote zwarte emmer) met randen van het net over de randen van de emmer, dat vult ook handiger en zit dan vaak op een omgekeerde aardappelemmer. (geen idee of ze aardappelemmer heten, maar zo noemen wij ze).
En ik gebruikte als ik langer weg ging die bladzakken met hoepels erin die hier ook al langs gekomen zijn, maar dan gewoon die van de Lidl of blokker of zo.

[EJL-ITP] Van overdwars naar M2 van met tumor naar met humor! ons 2017.... begint en eindigt met een tumor, maar Heps houdt haar humor!
Hepsie [RIJ-ITP] All over the world Noors, Zuid Europees en VS asjemeCOW?!!!
I.M. Vaarwel mijn gouden koningin.....
[IM] And then the fairytale ends.... Sjolvir run for ever.
“The secret in riding is to do few things right. The more one does, the less one succeeds. The less one does, the more one succeeds.”
~ Nuno Oliveira


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: herous en 85 bezoekers