Paard met pensioen. Hoe hebben jullie dat gedaan?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Achaiah
Berichten: 575
Geregistreerd: 18-06-17

Paard met pensioen. Hoe hebben jullie dat gedaan?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-01-18 23:32

Ik ben bezig te kijken naar opties om mijn paard met pensioen te doen. Het gaat om een paard dat altijd vrij fanatiek getraind is geweest, ook in de sport heeft gelopen en ook echt een werkersmentaliteit heeft. Hij wil heel graag lopen.
Hij is nu 18 jaar en kan niet meer bereden worden. (Op een buitenritje na) onbelast loopt hij echter absoluut niet kreupel! Los in de wei draaft en galoppeerd hij als een malle. Niks aan de hand. Maar rijden gaat gewoon niet meer door problemen in zijn rug en benen.

Ik vind hem gewoon nog te goed om hem in te laten slapen. Hij is echt nog blij, wakker en bovendien op de wei pijnvrij. Hij mag dus van mij gewoon met pensioen nog een fijne oude dag hebben. Echter is het erg lastig om een goede plek te vinden. Hem zo op een wei zetten word hij gewoon niet blij van. Hij gaat zich vervelen en verpietert. Een gewone pensionstal vind ik te prijzig voor een paard wat niks meer hoeft te doen. Een zorgboerderij is geen optie. Zou prachtig zijn want elke dag aandacht is hij gek op, maar je kan hem niet laten verzorgen door bijvoorbeeld een mindervalide persoon. Hij kan best fris zijn en een gekke sprong maken. Niet vertrouwd dus...

Ik weet even niet zo goed waar ik naar moet zoeken. Ik woon in de provincie Groningen en al is hier genoeg weiland, ik kan niet echt iets vinden!

Ik wil hem niet weg doen. Ik wil hem gewoon ergens tegen betaling hebben staan dan.

Hoe hebben jullie dit gedaan met een paard wat eigenlijk nog heel goed is maar niet meer bereden kan worden?
En doe ik hem er überhaupt een lol mee om hem stil te zetten? Of is het toch beter om hem in te laten slapen...?


MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33777
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Paard met pensioen. Hoe hebben jullie dat gedaan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-18 23:34

Kan hij niet voor de wagen? Of lange teugelen, grondwerk etc? :D

Misschien een opfok zoeken waar hij als opvoeder kan spelen?

Achaiah
Berichten: 575
Geregistreerd: 18-06-17

Re: Paard met pensioen. Hoe hebben jullie dat gedaan?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-01-18 23:36

Voor de wagen beter niet als je geen ongelukken wilt. Het is nog al een heet hoofd :+

Een opfok... zouden die opzoek zijn naar een oudere ruin?

Qwerty1

Berichten: 88
Geregistreerd: 26-10-13
Woonplaats: Overijssel

Re: Paard met pensioen. Hoe hebben jullie dat gedaan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-18 23:37

Een paarden rusthuis dan? Is dat geen optie? Ik weet niet of dat ergens in Groningen zit hoor. Maar soms zijn er wel paarden rusthuizen met nog een bak, waar je hem misschien zo af en toe kan longeren. Zo kan het toch zijn energie kwijt, en kan hij van zijn oude dag genieten? Ik noem maar wat hoor :)

:D

Achaiah
Berichten: 575
Geregistreerd: 18-06-17

Re: Paard met pensioen. Hoe hebben jullie dat gedaan?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-01-18 23:40

Aan een rusthuis heb ik ook zitten denken maar ik ben bang dat hij zich gaat vervelen... Misschien ook niet hoor, je weet het niet als je het niet probeert, maar ik merk nu al nu hij niet meer bereden word dat hij denkt nou... gaan we nog iets doen of wat? En dat is ook een beetje mijn probleem, ik wil heel graag dat hij een leuke oude dag heeft maar hij vind niks doen gewoon niks aan...

Anoniem

Re: Paard met pensioen. Hoe hebben jullie dat gedaan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-18 23:44

Naar een goedkopere, simpele stal kijken dan? Dus zonder binnenbak, stapmolen, dat soort extra's. Is misschien wat goedkoper. En dan zelf gewoon af en toe een rustig buitenritje maken?

Gentlegiant

Berichten: 9320
Geregistreerd: 12-10-08
Woonplaats: Matala

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-18 23:45

Bij iemand aan huis die een weide maatje zoekt?

Zo heb ik hier ook een paard gehad van iemand als weide maatje paard met zware artrose zij waren er onwijs mee geholpen dat hun paardje een top plek had met veel aandacht en verzorging (woonde zelf 1,5u rijden hier vandaan)
En ik was ermee geholpen dat Mn merrie n maatje had (kan niet bij de andere ivm hengsten)

Ik vroeg enkel de onkosten dus hooi bodembedekking indien nodig mestonderzoeken en kuren indien nodig en de smid
Kwam ongeveer uit op 100/125€ per maand varieerde ivm gebruik zomer minder dan winter bv

Helaas besloot ze vanaf de eerste maand al om slecht te betalen (lees 3 maanden wachten op geld :+ )
Dus is het paard na 9/10 maanden vertrokken omdat ik ondanks de vele malen vragen en keren melden dat ik t geld optijd wou hebben er telkens beterschap beloofd werd maar er niet kwam.

Zou in jou situatie wellicht ideaal zijn paard veel buiten veel aandacht elke dag in de hand eventueel een buitenritje op zn tijd en verder lekker paard zijn
Moet toch wel te vinden zijn ergens zeker als je gewoon maandelijks wilt betalen

Rusthuizen enz werken vaak met een ellendig lange wachttijd helaas daarom vaak geen optie

Freedom's Total Eclipse S dressuur (DE)
Freedom's Shadow2 S dressuur (DE) Z2+17
Freedom's Alona avalon B dressuur
Freedom's Gentlegiant's Lancelot

Felien_Kyra

Berichten: 2088
Geregistreerd: 28-04-08
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-18 23:48

Ik zou er zeker niet voor kiezen om hem in te laten slapen als die nog geniet van elke dag, om het maar zo te zeggen haha ;) en ik denk dat als je daar aan denkt zelf ook niet heel vrolijk van word als je weet dat ie verder geen pijn heeft bij het op de weide staan. Ik zou hem gewoon inderdaad naar een pensionstal doen waarbij je er zelf niet elke dag heen hoeft, maar waar die bijvoorbeeld van 9 tot 16 of langer in de zomer naar buiten gaat of bij een stal waar die 24/7 op de wei staat als daar je voorkeur naar uit gaat. En dan zoals hierboven ook al werd gezegd, een wat minder luxe pensionstal waar je dan minder voor betaald. Als de afstand niet uit maakt zou je ook nog kunnen kijken naar regio's die goedkoper zijn, ik weet namelijk dat het hier in de achterhoek vaak stukken goedkoper is als in het westen van het land. Maar Groningen en de achterhoek ligt wel heel ver uit elkaar natuurlijk...

Elaya

MDWStables

Berichten: 1439
Geregistreerd: 27-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-18 23:49

Mijn inmiddels half dertiger heb ik tot mei 2012 gereden en toen merkte ik dat het plezier er voor hem vanaf was. Eerst heb ik hem op de weide geprobeerd 24/7. Geen succes. Na 2 maanden heb ik hem weer in volpension gezet. Weliswaar iets minder prijzig maar 300 per maand was ik al met al wel kwijt. Na een paar jaar verhuisde ik naar de andere kant van het land en daar heeft hij wederom in luxe volpension gestaan. Ik heb geen zin om gezeur te hebben omdat het weinig moet kosten. Nooit spijt van gehad. Inmiddels staat hij hier thuis op de boerderij. Rond en gezond, hij is gelukkig erg fit. Ik heb er een fokmerrie bij gekocht, omdat ik geen belang heb bij rijden momenteel. Ik snap dat het niet voor iedereen haalbaar is (zeker als je een tweede erbij wil omdat je wil rijden). Een goede pensioenplek gaat ook minimaal 200 per maand kosten. Mijn ervaring is dat mijn ouwe blij is zolang ie een vriendje heeft, weidegang en in de nachten een lekkere stal met goed voer. Hij gaat soms echt hard door de weide en daar kan hij kennelijk samen met onze merrie zijn ei in kwijt :)

Achaiah
Berichten: 575
Geregistreerd: 18-06-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-01-18 23:53

@gentlegiant zoiets zou perfect zijn! Maarja waar vind ik zo iemand :p

Ik wil hem inderdaad ook nog niet in laten slapen. Hij is een kanjer en hij verdient gewoon nog een fijne oude dag. Hij heeft altijd in dienst gestaan van ons en nu mag hij gewoon met pensioen. Alleen moet hij dat dan zelf ook wel fijn vinden natuurlijk.. Hoe moet ik het zeggen.. als je hem in een wei zet en je geeft hem alleen zn natje en zn droogje en een borstel dat is gewoon niet genoeg voor hem. Hij snapt dat niet.. hij zal echt willen werken tot hij neervalt!

En daarom wil ik hem dus wel ergens in de buurt hebben. Zodat ik in ieder geval een paar dagen in de week met hem kan wandelen/ tuttelen en doen.

Gentlegiant

Berichten: 9320
Geregistreerd: 12-10-08
Woonplaats: Matala

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-18 23:54

jeannaa schreef:
Mijn inmiddels half dertiger heb ik tot mei 2012 gereden en toen merkte ik dat het plezier er voor hem vanaf was. Eerst heb ik hem op de weide geprobeerd 24/7. Geen succes. Na 2 maanden heb ik hem weer in volpension gezet. Weliswaar iets minder prijzig maar 300 per maand was ik al met al wel kwijt. Na een paar jaar verhuisde ik naar de andere kant van het land en daar heeft hij wederom in luxe volpension gestaan. Ik heb geen zin om gezeur te hebben omdat het weinig moet kosten. Nooit spijt van gehad. Inmiddels staat hij hier thuis op de boerderij. Rond en gezond, hij is gelukkig erg fit. Ik heb er een fokmerrie bij gekocht, omdat ik geen belang heb bij rijden momenteel. Ik snap dat het niet voor iedereen haalbaar is (zeker als je een tweede erbij wil omdat je wil rijden). Een goede pensioenplek gaat ook minimaal 200 per maand kosten. Mijn ervaring is dat mijn ouwe blij is zolang ie een vriendje heeft, weidegang en in de nachten een lekkere stal met goed voer. Hij gaat soms echt hard door de weide en daar kan hij kennelijk samen met onze merrie zijn ei in kwijt :)


Waarom minimaal 200?
Ik bedoel er zijn toch wel mee mensen met een constructie zoals ik? Het was voor mij en de eigenaar een win win situatie waarom zou ik daaraan moeten verdienen
Paard werd nog net niet op zn wenken bediend en op handen gedragen

Ts je vind het bij mij mijn merrie staat door bovenstaand verhaal helaas weer alleen maar dit is dan weer aan de totaal andere kant van NL haha
Laatst bijgewerkt door Gentlegiant op 28-01-18 23:55, in het totaal 1 keer bewerkt

Freedom's Total Eclipse S dressuur (DE)
Freedom's Shadow2 S dressuur (DE) Z2+17
Freedom's Alona avalon B dressuur
Freedom's Gentlegiant's Lancelot

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-18 23:55

Ik sta regio Drenthe Overijssel. Het is hier in ieder geval een stuk goedkoper. Ik heb ook een oudje van 30 waar ik eigenlijk nooit echt op heb kunnen rijden door blessures van haar. Maar ze gaat niet weg. Ze staat nog steeds in volpension. Ik heb er inmiddels een tweede bijgekocht die daar ook staat om wel weer te rijden. Nu ik dus intensief rij (voor mijn doen) mis ik wel een binnenbak en wat meer luxer. Maar het is het één of het ander, ik kan geen twee paarden in een heel luxe pensionstal hebben.

Achaiah
Berichten: 575
Geregistreerd: 18-06-17

Re: Paard met pensioen. Hoe hebben jullie dat gedaan?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-01-18 00:03

Ik kreeg net via pb een plek door wat helemaal niet zo ver weg is en wel de moeite waard is om even te bekijken! Dit is geen gezocht advertentie natuurlijk maar wie weet wat het brengt :)

MDWStables

Berichten: 1439
Geregistreerd: 27-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-18 00:07

Gentlegiant schreef:
jeannaa schreef:
Mijn inmiddels half dertiger heb ik tot mei 2012 gereden en toen merkte ik dat het plezier er voor hem vanaf was. Eerst heb ik hem op de weide geprobeerd 24/7. Geen succes. Na 2 maanden heb ik hem weer in volpension gezet. Weliswaar iets minder prijzig maar 300 per maand was ik al met al wel kwijt. Na een paar jaar verhuisde ik naar de andere kant van het land en daar heeft hij wederom in luxe volpension gestaan. Ik heb geen zin om gezeur te hebben omdat het weinig moet kosten. Nooit spijt van gehad. Inmiddels staat hij hier thuis op de boerderij. Rond en gezond, hij is gelukkig erg fit. Ik heb er een fokmerrie bij gekocht, omdat ik geen belang heb bij rijden momenteel. Ik snap dat het niet voor iedereen haalbaar is (zeker als je een tweede erbij wil omdat je wil rijden). Een goede pensioenplek gaat ook minimaal 200 per maand kosten. Mijn ervaring is dat mijn ouwe blij is zolang ie een vriendje heeft, weidegang en in de nachten een lekkere stal met goed voer. Hij gaat soms echt hard door de weide en daar kan hij kennelijk samen met onze merrie zijn ei in kwijt :)


Waarom minimaal 200?
Ik bedoel er zijn toch wel mee mensen met een constructie zoals ik? Het was voor mij en de eigenaar een win win situatie waarom zou ik daaraan moeten verdienen
Paard werd nog net niet op zn wenken bediend en op handen gedragen

Ts je vind het bij mij mijn merrie staat door bovenstaand verhaal helaas weer alleen maar dit is dan weer aan de totaal andere kant van NL haha


De plekken die echt te boek staan als rusthuis bedoel ik. Heb er destijds ook naar gekeken maar met al mijn eisen was het bijna net zo duur als pension en ver weg...

Het ligt er maar net aan wat je een win-win situatie vindt :o ik geloof niet dat een paard van een ander eenvoudiger is als er een zelf bij kopen. Het is helaas zo dat heel veel (nee niet iedereen) heel veel over denken te hebben voor hun pensionado maar als het er op aan komt toch niet zo veel en dan kunnen ze min of meer in de schijt zakken want dan mag het niets meer kosten.

Achaiah
Berichten: 575
Geregistreerd: 18-06-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-01-18 00:14

Zo hallo Jeannaa
ik betaal nu bijna 400 euro in de maand, en ja dat vind ik veel voor een pensioentje. Te veel. Dat geef ik rustig toe. Maar ik heb nooit gezegd dat hij niks meer mag kosten. Zo rond de 200 lijkt me leuk zat. En ik doe Mn best om hem een fijn leven te geven. Dus in de schijt zakken hoef je niet tegen me te zeggen, dankjewel.

MDWStables

Berichten: 1439
Geregistreerd: 27-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-18 00:20

Achaiah schreef:
Zo hallo Jeannaa
ik betaal nu bijna 400 euro in de maand, en ja dat vind ik veel voor een pensioentje. Te veel. Dat geef ik rustig toe. Maar ik heb nooit gezegd dat hij niks meer mag kosten. Zo rond de 200 lijkt me leuk zat. En ik doe Mn best om hem een fijn leven te geven. Dus in de schijt zakken hoef je niet tegen me te zeggen, dankjewel.


Ik snap niet waarom jij je aangesproken voelt? Het is een constatering en niet persoonlijk. Er zijn er ook gelukkig genoeg die wel wat over hebben voor hun gepensioneerde paard. Met 200 euro zou het in die regio wss wel kunnen lukken.

Achaiah
Berichten: 575
Geregistreerd: 18-06-17

Re: Paard met pensioen. Hoe hebben jullie dat gedaan?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-01-18 00:25

Moeheid, emotie en stress van de afgelopen weken waarbij duidelijk werd dat hij niet meer goed ging komen, bang voor afscheid, prikkelbaar en voel me aangesproken omdat ik zei dat een gewone stalling me te duur is :+

Maargoed hij is nog alive and kicking en het moet gewoon lukken om iets te vinden :)

MDWStables

Berichten: 1439
Geregistreerd: 27-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-18 00:41

Achaiah schreef:
Moeheid, emotie en stress van de afgelopen weken waarbij duidelijk werd dat hij niet meer goed ging komen, bang voor afscheid, prikkelbaar en voel me aangesproken omdat ik zei dat een gewone stalling me te duur is :+

Maargoed hij is nog alive and kicking en het moet gewoon lukken om iets te vinden :)


De 450 waar hij voor zijn pensioen stond vond ik ook een beetje gortig. Had geen longeer/bak/kantine etc meer nodig. Ik heb er ook veel stress van gehad toen bleek dat mijn buiten plan niet ging werken. Hij is de afgelopen jaren meerdere keren verhuisd en op de laatste pensionstal heeft hij fijn maar wel voor flink geld gestaan. Nu thuis en dat is gewoon lekker elke dag op het gras. Zeker als het paard nog fit is en met wat gebruiksaanwijzing moet je misschien wat beter zoeken. Mijn ouwe heeft sommige mensen op de laatste pensionstal echt het leven zuur gemaakt met het binnen en buiten zetten (versnelling 6 en gaan...) niet zo braaf dus en ook niet geschikt om bij iedereen neer te zetten.

Fijn als je via dit topic al wat reacties hebt gekregen!

Gentlegiant

Berichten: 9320
Geregistreerd: 12-10-08
Woonplaats: Matala

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-18 00:44

jeannaa schreef:
Gentlegiant schreef:

Waarom minimaal 200?
Ik bedoel er zijn toch wel mee mensen met een constructie zoals ik? Het was voor mij en de eigenaar een win win situatie waarom zou ik daaraan moeten verdienen
Paard werd nog net niet op zn wenken bediend en op handen gedragen

Ts je vind het bij mij mijn merrie staat door bovenstaand verhaal helaas weer alleen maar dit is dan weer aan de totaal andere kant van NL haha


De plekken die echt te boek staan als rusthuis bedoel ik. Heb er destijds ook naar gekeken maar met al mijn eisen was het bijna net zo duur als pension en ver weg...

Het ligt er maar net aan wat je een win-win situatie vindt :o ik geloof niet dat een paard van een ander eenvoudiger is als er een zelf bij kopen. Het is helaas zo dat heel veel (nee niet iedereen) heel veel over denken te hebben voor hun pensionado maar als het er op aan komt toch niet zo veel en dan kunnen ze min of meer in de schijt zakken want dan mag het niets meer kosten.



Ohzo ja dat klopt

Ja nou ik heb genoeg paarden en mocht er wat zijn zoals kliniek enz wil ik dat ook gewoon kunnen betalen natuurlijk je weet maar nooit

Voor mij was het juist prettig dat ik zelf geen kosten had aan het paard alhoewel ik er ook geld aan uit gaf een extra ditje of een extra datje denk aan een vliegendeken of whatever maar dat is dan alsnog een vrije keus voor mij en doe het met liefde

Paard kwam hier gelukkig niks tekort en werd behandeld zoals onze eigen paarden ging net als onze paarden regelmatig mee aan de wandel denk zelfs meer als een van Mn andere paarden gewoon omdat hij er zo van genoot
Had zn eigen vaste verzorger die elke dag zowat kwam beest leefde als een god in Frankrijk de eigenaren vonden het jammer dat hij weg moest maar begrepen het wel (toen weer 101 Excusses)

Ik denk dat er zo vast meer plekjes te vinden zijn maar je moet net de juiste persoon treffen met de juiste intenties en die ook met jou qwa omgang en verzorging op een lijn zitten (of bijna op een lijn)

Mijn vertrouwen is helaas zo goed als weg door bovenstaande eigenaren en de pensionklant erna dat ik me er niet meer aan durf te wagen denk ik

Maar mij kennende stink ik er zo weer in :+

Ts fijn dat je een lieve bokker gevonden hebt wat lekker in de buurt staat ook al was het topic er niet voor is het toch erg leuk en lief! Ben benieusd

Freedom's Total Eclipse S dressuur (DE)
Freedom's Shadow2 S dressuur (DE) Z2+17
Freedom's Alona avalon B dressuur
Freedom's Gentlegiant's Lancelot

GamblersCup
Berichten: 13426
Geregistreerd: 11-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-18 00:47

Fulltime op de wei is niks voor hem zeg je, maar gereden worden of voor de kar kan niet. Wat wil je dan voor hem? Wat zoek je? Elke dag longeren lijkt me niet de bedoeling... als je zelf nog met hem aan de slag wil (vanaf de grond), dan is een plek op de wei toch prima? Of wil je dat iemand zich met hem bezighoudt?

Eerst moet duidelijk worden wat je precies voor hem wil lijkt me?

Pensioenplek ponymerrie aangeboden: https://www.bokt.nl/markt/ad/517607/dui ... ponymerrie

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-18 00:48

In principe blijven ze gewoon bij ons. We hebben er 1 van 19, 2 van 20 en eentje van 25. Worden allemaal nog wat gereden en shet gemend of ernaast meegenomen. De new forest van 20 heeft wel een oude blessure, dus pas ik de ritjes op aan. Bij de 25jr ook, maar die is nogal fit zeg maar.

Ze staan 24/7 samen en de bedoeling is dat ze zo samen blijven. Als ze ingeslapen moeten worden, hoop ik dat dit binnen de kudde kan en de anderen afscheid kunnen nemen.

De new forest is niet altijd 100% zuiver, maar hij wl nog graag en bewegen is wel goed voor hem, dus nem ze ook allemaal naast een ander mee het bos in. Als je bijv hem als vriendje ergens kwijt kan, waar hij nog mee mag of jij een paardje kan lenen? Of ernaast fietsen bijv? Wat spelletjes leren met clicker?

Een gezond paard met blessure kan natuurlijk erg oud worden en dan is het aan jou de keus of je hem echt wil wegzetten of nog iets wil doen.

Anoniem

Re: Paard met pensioen. Hoe hebben jullie dat gedaan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-18 00:51

Heel veel respect trouwens TS dat jij wel je verantwoordelijkheid pakt wbt een oud paard. Ik word op moment doodmoe van alle oudjes advertenties op fb. Fijn dat jij wel voor m wil zorgen ondanks dat ie oud is en niks/weinig meer kan. Dat meen ik, echt waar.

MDWStables

Berichten: 1439
Geregistreerd: 27-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-18 00:56

Maar dat is het gentlegiant... ik verzorg mijn paarden naar een standaard die ik goed vind en ik weet dat er genoeg mensen zijn die het een overdreven gedoe vinden. Dat mogen ze vinden. Dat is hun goed recht, maar ik doe het zoals ik het doe. Ik zou het heel erg moeilijk vinden om een paard van een ander te verzorgen en daar niet de zorg aan kunnen verlenen die naar mijn zin is of noodzakelijk is omdat het om geld gaat.

Jou ervaringen zijn vooralsnog niet positief. Overigens ken ik ook wel een aantal mensen die echt super goed zijn voor hun oudje/geblesseerde paard hoor dus het is niet enkel negatief :)

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Paard met pensioen. Hoe hebben jullie dat gedaan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-18 01:02

Overigens zouden wij niet snel voor een zgn pensioenstal kiezen. Teveel pensioenplekken zijn gewoon volpension stallen en moet je maar hopen dat ze doen wat ze beloven. Of er zijn bezoektijden bijv, terwijl ik gewoon wil kunnen checken hoe ze erbij staan wanneer wij kunnen.

Er zullen ook goeie zijn, maar hebben voor ons geen meerwaarde.

Ook is het onze keus om ze 24/7 in beweging te hebben, maar wel met schuilstallen en hooi, geen voordroog/kuil. Ze zijn alle 4 al iets ouder en heel goed samen, dus dat helpt wel bij de keus om ze zo samen te houden.

Gentlegiant

Berichten: 9320
Geregistreerd: 12-10-08
Woonplaats: Matala

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-18 01:11

jeannaa schreef:
Maar dat is het gentlegiant... ik verzorg mijn paarden naar een standaard die ik goed vind en ik weet dat er genoeg mensen zijn die het een overdreven gedoe vinden. Dat mogen ze vinden. Dat is hun goed recht, maar ik doe het zoals ik het doe. Ik zou het heel erg moeilijk vinden om een paard van een ander te verzorgen en daar niet de zorg aan kunnen verlenen die naar mijn zin is of noodzakelijk is omdat het om geld gaat.

Jou ervaringen zijn vooralsnog niet positief. Overigens ken ik ook wel een aantal mensen die echt super goed zijn voor hun oudje/geblesseerde paard hoor dus het is niet enkel negatief :)


Daarom zeg ik ook je moet met de eigenaar van het paard op een lijn zitten en zij moeten jou vertrouwen enz enz
Geld speelt geen rol hier in maar afspraken na komen wel er word een x bedrag aan afgesproken wat ik aan hooi enz moet betalen alle extras die ik prettig vind voor het paard heb ik of koop ik (in dit geval is de eigenaar niet een keer gekomen in al die maanden) daar piep ik dan verder ook niet over

Zodra iemand niet tevreden is over zaken zoals verzorging moeten beide partijen gewoon om tafel en kijken op een volwassen manier wat wel of niet handig is :)

Helaas idd slechte ervaringen maar ik weet zeker dat er ook goede appels tussen de rotte zijn :)
Maar volgens mijn partner ben ik zelf het probleem ik kan geen nee zeggen en geef geen grenzen aan waardoor mensen gebruik maken van mijn goedheid :)
Ben ik me gelukkig steeds meer van bewust en ben er mee bezig maar soms is het lastig ik zal altijd de dieren op Nr 1 zetten en mezelf weg cijferen en dat heeft me ongelogen al een paar duizend euro gekost leergeld noemen we dat dan maar

Maar ik ga weer even ontopic we dwalen af

Superpony ik begrijp je wbt bezoek enz
Ik vind zelf idd ook dat je eigenlijk 24/7 welkom moet zijn oke dan niet midden in de nacht nog even komen knuffelen met je paard :+
Maar begrijp ook dat mensen zeggen dat kan niet in mijn geval staan ze aan huis en mensen willen ook wat privacy en rust op het terrein ook voor de paarden natuurlijk het is lastig je kunt het nooit voor iedereen goed doen helaas
Alhoewel ze hier gewoon altijd welkom zijn tussen 9 en 21 daarbuiten graag even in overleg tenzij er n paard ziek is dan mag je wat mij betreft nog hier slapen :+

Freedom's Total Eclipse S dressuur (DE)
Freedom's Shadow2 S dressuur (DE) Z2+17
Freedom's Alona avalon B dressuur
Freedom's Gentlegiant's Lancelot


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: ComscoreBot en 105 bezoekers