Het middel tegen ingetrokken mest/urinevlekken

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
MarliesV

Berichten: 15188
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Hellendoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-18 13:24

Die foto is van na het wassen :wow:

Dan zou ik het of zo laten, of er een scheerapparaat overheen halen.

Als je alles al hebt geprobeerd....
Dit is niet iets geel, jeetje wat een bende zeg. Kan me goed voorstellen dat je daar wat aan wilt doen.

nieky1993

Berichten: 2086
Geregistreerd: 27-10-06
Woonplaats: Ellikom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-18 13:28

MarliesV schreef:
Die foto is van na het wassen :wow:

Dan zou ik het of zo laten, of er een scheerapparaat overheen halen.

Als je alles al hebt geprobeerd....
Dit is niet iets geel, jeetje wat een bende zeg. Kan me goed voorstellen dat je daar wat aan wilt doen.


Sterker nog ze is al 4-5 keer gewassen....
Mijn eigen tinkerruin is ook ee smeerkees maar die krijg ik altijd wit. Maar dit is een heel ander verhaal gewoon. Ik ga het nog een paar keer proberen met producten die hier genoemd zijn en anders wachten we het verharen af en anders scheer ik een gedeelte van de sokken idd af. De onderste laag is gewoon zuiver dus dan zou ik alleen de bovenste laag sok eraf moeten doen.

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23434
Geregistreerd: 09-04-01

Re: Het middel tegen ingetrokken mest/urinevlekken

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-18 13:36

Ik zou ook het hele vieze eraf scheren, liever voor het verharen. Dan maar ff een paar maanden voor gek lopen maar dit krijg je niet schoon denk ik

MarliesV

Berichten: 15188
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Hellendoorn

Re: Het middel tegen ingetrokken mest/urinevlekken

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-18 16:41

Kan je de vacht niet scheren met een opzetstukje? Dus ipv kaal de vacht korter scheren.
Ondervacht zal misschien wel schoon zijn na zo'n tijd.

Ze beginnen met een week of 6 al weer met verharen, dat scheelt wel.

Ik zou de sokken inderdaad ook oppervlakkig bijknippen/scheren, niet er helemaal af.

Ben heel erg benieuwd of er nog tips tussen zitten hier die echt werken. Laat je het weten?

nieky1993

Berichten: 2086
Geregistreerd: 27-10-06
Woonplaats: Ellikom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-18 17:23

Ik heb alleen de tondeuse van de lidl dus als ik scheer doe ik de bovenvacht eerst wat knippen en dan het wat fatsoeneren met de tondeuse

Tussen haar billen is ze wel spierwit maar daar heb ik alle vacht weggeknipt. Arm beest zat daar vol mestklitten. Haar hele huid was ook vuurrood door de irritatie :(:) Heb toen ze er net was ook in 2 keer haar moeten wassen en ontklitten omdat het haar teveel zeer deed. En erna elke dag sudocreme smeren. Echt erg dat ze dat niet gewoon verzorgd hebben.

De staart hoop ik nog wat zuiverder te krijgen met een van de trucjes in dit topic en als niks werkt dan wacht ik tot de staart wat groeit en knip ik steeds meer van het vieze gedeelte eraf.

Ik had gisteren een bus conditioner in haar staart gedaan want die haren voelen aan als stro. Vanmorgen heeft mijn stalhouder/kameraad dit uitgespoeld, staart is nu wel een pak zachter, en nog even een foto gemaakt vanmiddag toen ze wat droger was.

Afbeelding

Anoniem

Re: Het middel tegen ingetrokken mest/urinevlekken

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-18 18:23

Wat ik al zdi, probeer betadinescrub. Werkt echt. Ketchup niet. Dat word bovendien ook een vieze kledderboel.

Veraaaaah

Berichten: 2333
Geregistreerd: 05-07-15
Woonplaats: Breda

Re: Het middel tegen ingetrokken mest/urinevlekken

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-18 18:34

Oef is wel heel erg ja. Ik ben bang dat het er echt ingetrokken is. Misschien toch maar scheren?

Laurievc

Berichten: 4418
Geregistreerd: 03-01-14
Woonplaats: Minderhout

Re: Het middel tegen ingetrokken mest/urinevlekken

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-18 18:38

Ik zou persoonlijk ook scheren en dan bijhouden met wassen...

tinkersjakie
Berichten: 2052
Geregistreerd: 07-12-04
Woonplaats: froombosch

Re: Het middel tegen ingetrokken mest/urinevlekken

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-18 23:34

Ik zou zeggen wacht met scheren. Tis verkleurd maar bied nog wel bescherming als kouder wordt. Over een paar weken gaan ze verharen. Dan ben je al heel veel kwijt. Staart misschien met biotex wassen (tijd inhangen) en eventueel buitenste gedeelte sokken weg knippen. Maar mijn tinker zijn sokken worden vanzelf altijd weer schoner als ze op droog geel zand lopen.

emr

Berichten: 1481
Geregistreerd: 11-12-10
Woonplaats: Tussen hei en bos in.

Re: Het middel tegen ingetrokken mest/urinevlekken

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-18 23:43

Groene zeep inderdaad. Werkte hier voor de bonte altijd goed. Ik deed het vaak in combinatie met betadine en zilvershampoo. Eventueel wat talkpoeder erin en dat later uitborstelen.

prugelpiet

Berichten: 12562
Geregistreerd: 20-01-12

Re: Het middel tegen ingetrokken mest/urinevlekken

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-18 00:13

Jeetje dat is echt goor. Ga je niet zomaar schoonkrijgen ben ik bang :=
Ze beginnen hier nu al met verharen dus dat gaat wel redelijk snel. Al zou ik hier de tondeuse overheen halen.

Heb je de rest van haar staart afgeknipt voor een reden? :)

nieky1993

Berichten: 2086
Geregistreerd: 27-10-06
Woonplaats: Ellikom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-18 00:21

prugelpiet schreef:
Jeetje dat is echt goor. Ga je niet zomaar schoonkrijgen ben ik bang :=
Ze beginnen hier nu al met verharen dus dat gaat wel redelijk snel. Al zou ik hier de tondeuse overheen halen.

Heb je de rest van haar staart afgeknipt voor een reden? :)


Bedankt voor alle tips nog. Ik zal laten weten welke werken ( als er eentje werkt haha)
Ik heb al een vies gedeelte van de staart gewoon afgeknipt. Dat was gewoon 1 lange dunne vieze dreadlock onderaan.

senna21

Berichten: 11850
Geregistreerd: 17-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-18 00:32

Kijk wel uit met het lang/vaak laten weken met agressieve schoonmaakmiddelen. Daar kan de paardenhuid niet goed tegen.
Het is vervelend dat hij zo vies is, maar een gezonde huid is belangrijker.
Is de diarree wel over?

Houtskool helpt ook wel wat als je het aanbrengt op de nog natte vacht. Dat absorbeert.

nieky1993

Berichten: 2086
Geregistreerd: 27-10-06
Woonplaats: Ellikom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-18 00:36

senna21 schreef:
Kijk wel uit met het lang/vaak laten weken met agressieve schoonmaakmiddelen. Daar kan de paardenhuid niet goed tegen.
Het is vervelend dat hij zo vies is, maar een gezonde huid is belangrijker.
Is de diarree wel over?


Ik kijk uit met agressieve middelen vooral omdat haar huid als zo geirriteerd was in het begin.

1 week nadat ze hier stond was de diarree over. We hebben meteen ontwormd en er kwamen heel veel wormen vanaf. Na een maand ofzo is de veearts nog geweest voor te enten en toen is ze nog eens ontwormd. Toen kwam er niks meer uit. Veearts zei dat ze gezond was dus dat zit allemaal goed

faunty

Berichten: 1791
Geregistreerd: 06-06-13

Re: Het middel tegen ingetrokken mest/urinevlekken

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-18 18:01

Ik zou het wegscheren , dan kan haar huid ook beter genezen dan met die zooi om der haar !

Ladygiroc

Berichten: 5077
Geregistreerd: 08-02-07

Re: Het middel tegen ingetrokken mest/urinevlekken

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-18 18:16

Als je het niet te kort wil scheren ivm kou kun je ook gewoon met de haren meescheren, niet netjes, wel efficiƫnt.
Staartje zou ik gewoon met een flinke klodder afwasmiddel doen, is het goedkoopst en het hardnekkigst denk ik.

Charaz

Berichten: 24291
Geregistreerd: 12-04-02

Re: Het middel tegen ingetrokken mest/urinevlekken

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-18 14:47

Ik denk dat er niks anders opzit dan hopen dat ze snel gaat verharen, dat is inderdaad niet een beetje geel.

Monique1963

Berichten: 8637
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Re: Het middel tegen ingetrokken mest/urinevlekken

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-18 14:54

Niet alles gelezen, maar de foto wel gezien en ik zou de hele bende incl sokken eraf scheren, behalve de staart. Het is zo lente dan is alles weer aangegroeid.