Help! Verhuizen of niet?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen.Onderwerp gesloten
 
 
immanuela29

Berichten: 654
Geregistreerd: 16-07-12

Help! Verhuizen of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-01-18 23:46

Hoi bokkers!
Ik zit al een tijdje met een dilemma... -O-
Mijn paard staat op een top plekje waar ze een paddock aan haar stal vast heeft, waardoor ze een soort van de grote heeft van 4,5 stallen. Ze kan naar binnen en buiten gaan wanneer ze wilt. Ook is er hier gewoon alles wat je nodig hebt; loopmolen, binnenbak, buitenbak, losgooibak, solarium, spuitplaats met warm water. En ik heb het eigenlijk heel erg naar mijn zin hier.
Maar het is gewoon erg ver weg... Ik kan wel 45 minuten onderweg zijn naar mijn paard. En ik fiets... Het is op een best wel afgelegen plek met geen lampen bij het fietspad. Het laatste gedeelte is zelfs niet eens met fietspad en fiets ik op een pad waar zelfs auto's niet eens naast elkaar kunnen rijden. En dan komen auto's wel soms keihard langs. Op winderige dagen kan ik echt lang bezig zijn om naar mijn paard te gaan, en is mijn motivatie dan ook soms wel ver te zoeken. Ik wil echt graag naar mijn paard, maar de weg erheen houd mij vaak gewoon echt tegen... Ook is er geen bos daar.
Dus ik heb nu een andere stal gevonden, goed verlicht, ik gok dat ik in een kwartiertje of minder er wel ben. Helemaal niet afgelegen en er is een bos rechtstreeks naast de stal. Maar... De stallen zijn stukken kleiner, geen paddock meer aan je stal vast... En de paddocks die er zijn, gaan de paarden niet de hele dag in staan. Mijn paard moet echt het liefst in een grote stal staan waar ze zoveel mogelijk kan bewegen omdat dit lichamelijk voor haar beter is. En ze heeft het nu gewoon zo erg naar haar zin.
Maar ik denk wel dat ik vaker naar mijn paard zal kunnen gaan en meer met haar zal kunnen doen als ze stukken dichterbij staat.
Wat denken jullie wat beter is?

[o]


k_m

Berichten: 5332
Geregistreerd: 03-02-10

Re: Help! Verhuizen of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-18 23:52

Ik snap je dilemma wel! Ik zie in je profiel dat je 19 bent. Kan je evt niet sparen voor een scooter oid? Kan me voorstellen dat zo ver fietsen niet bepaald motiverend is..

Maar je huidige stal klinkt wel als een heel fijn plekje. Ik weet niet of mijn suggestie een oplossing kan zijn, maar het klinkt alsof je daar niet weg wil. Dan kan je misschien beter jou mobiliteits probleem anders oplossen dan door je paard te verhuizen.

Willekes
Berichten: 957
Geregistreerd: 06-11-01
Woonplaats: Wijk bij Duurstede

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-18 23:58

Jij bent er maar een paar uur, je paard staat er 24/7. Welke opties heb je zelf om m.u.v. fiets nr stal toe te gaan. Scooter, brommer, electrische fiets?
Dagje overslaan, want ze staat/loopt toch buiten (evt in combi met loopmolen abonnement of stalgenootje lief aankijken). Het zijn nu ook wel de meest vervelende en natte maanden. Als je paard nu zelf kan kiezen en straks maar paar u buiten komt, dan is het ook lastig. Wellicht wordt je paard drukker, wel bos om de hoek. Het wordt weer langzamer licht en langer. Misschien bijrijder erbij nemen of verzorger (niet rijden), zodat je een of twee dagen per week iets anders kan doen. Kijken of je motivatie e daarmee veranderen zal? Het is lastig, heb in zelfde pakket gezeten, toch gekozen om mijn eigen ego (motivatie) opzij te zetten, bijrijder erbij en paard blijft waar die staat. Ik moet een half u rit naar st.mp. Paarden werden niet blij van op stal staan, aangezien ze juist die vrijheid hadden gehad. Elk paard is anders. Hangt er ook vanaf hoe je er zelf in staat. Gaat je paard in de ochtend een uur of 5-6 naar buiten, daarna op stal en jij bent er zelf in de avond, dan scheelt dat ook al. Je geeft zelf ook aan dat je paard veel moet bewegen. Lastig, ik heb voor mijn paarden gekozen en juiste plek is goud waard. Dan maar iets minder vaak naar stal, hulptroepen en loslaten. Gelukkig binnenkort weer langer licht en drogere periode in aantocht (I hope...)

troi
Berichten: 17001
Geregistreerd: 12-09-08
Woonplaats: Boven Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-18 00:28

Verhuizen zal fijner zijn voor jou maar echt niet voor je paard, en hij/zij moet er wonen, jij komt op bezoek...

Ik zou verder zoeken naar een plek waar je paard wel veel buiten komt en het voor jou makkelijker is.

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Berichten: 20039
Geregistreerd: 09-08-07
Woonplaats: The world is my playground.

Re: Help! Verhuizen of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-18 00:34

Ik denk dat zelf een scooter nemen idd een goede oplossing is!

Anders zit je hele dagen met een schuldgevoel, dat lijkt me verschrikkelijk.

Ineke2

Berichten: 33095
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-18 09:08

Rijbewijs halen? Scooter of electrische fiets? Verzorgster zoeken zodat je niet iedere dag hoeft?
Over een maand of 3 worden de dagen weer echt langer en het weer beter. Spaar dan lekker door zodat je volgende herfst / winter een alternatief voor de gewone fiets hebt :)

Happiness can be found in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.
[VN] Ineke2 aan het woord: gekeurd en ingedeeld in Grade II (paradressuur)

Mondy

Berichten: 11819
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-18 09:18

Tja ik ben wel van stal gewisseld om dezelfde reden als ts.
Ik moest een uur fietsen naar stal (toendertijd ook een uur fietsen naar mijn werk er nog bij) en raakte daardoor mijn motivatie om te gaan helemaal kwijt. Die stal was super fijn en hoefde er helemaal niet weg. Maar de stal nu is net zo fijn en een half uurtje fietsen. Uiteraard zitten er verschillen in beide stallen maar dat wil voor beide niet zeggen dat mijn paard het daardoor niet goed had.

Oftewel dat jouw paard het op je huidige stal fijn vind wil niet zeggen dat ie het op de nieuwe ook niet fijn zou kunnen hebben.
Komen ze genoeg buiten daar ?

Jouw paard moet het goed hebben maar jij ook. Die tegenzin gaat alleen maar erger worden als je er niks mee doet.
Wil je op je huidige stal blijven dan inderdaad een scooter bijv als oplossing kiezen en anders is er niks mis met verhuizen.

Mondy R.I.P 30-05-2012 <3 Jolly Joker
Be a appaloosa in an arena of sorrels.


C_arola
Hoofdmoderator Informatief, Kantine & Markt
May the horse be with you!

Berichten: 70504
Geregistreerd: 24-05-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-18 10:00



Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen.Onderwerp gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: carin0903, Rainer, Rytm en 109 bezoekers