Waar zitten de tuttende-toiletterende bokkers? - DEEL 3

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
DreamGuide

Berichten: 2014
Geregistreerd: 10-08-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-18 13:53

Ik moet eerlijk zeggen, mijn paard is extreem mok gevoelig, en nu ik de benen strak geschoren hou is mijn probleem opgelost. Dat natte haar tegen die huid zorgde bij mij echt voor problemen.
Maar je moet natuurlijk kijken wat bij jou en je paard past :)

Horonae• ZZ-licht + 10
Volg Horonae op instagram, klik hier!


Faitherr

Berichten: 1183
Geregistreerd: 27-03-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-18 14:04

DreamGuide schreef:
Ik moet eerlijk zeggen, mijn paard is extreem mok gevoelig, en nu ik de benen strak geschoren hou is mijn probleem opgelost. Dat natte haar tegen die huid zorgde bij mij echt voor problemen.
Maar je moet natuurlijk kijken wat bij jou en je paard past :)

Dit hoor ik dus meer, alleen is er wel een verschil in dat zij misschien langere periodes nat staat, want stel je scheert de benen niet en je paard heeft natte voetjes dan blijven die wel een uurtje of meer nat, geschoren zijn ze dan zo weer droog. Alleen omdat zij altijd buiten staat, heeft ze dus eigenlijk altijd natte voetjes, en dan zijn die haren misschien juist wel handig.
Ik vind het lastig, ben er al een lange tijd over aan het twijfelen

Elan_GV
Berichten: 2024
Geregistreerd: 22-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-18 14:56

Is mijn reden ook dat ik de benen, in elk geval de koorholtes bij wil scheren, mok. De kleigrond hier blijft er in plakken en blijft eeuwig nat. Mijn 'zwervers' liepen er zo bij omdat ik een tijdje uit de running ben geweest.(enkeloperatie)
Dus ben nu bezig alles even extra bij te werken. Normaal houd ik ze wel bij.
Ik blaas ook gerust met de hoge druk de benen schoon, warm water en de klei vliegt eraf.
Nu met korte haren op de benen, al bijgeknipt ook een stuk sneller schoon.

keshia

Berichten: 3079
Geregistreerd: 31-10-04

Re: Waar zitten de tuttende-toiletterende bokkers? - DEEL 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-18 15:47

Ik deed altijd de benen flink kort scheren en 2x per week een flinke dot vaseline in de kootholtes smeren. Geen likje.. maar echt gewoon 2 vingers diep in het potje lepelen en dat uitsmeren. 2 eetlepels aan vaseline zeg maar per voetje.. dat verzorgt de huid zonder het uit te drogen, en houdt de nattigheid van de huid af. Werkte perfect. Paard dat 5 jaar lang met mok stond was plots genezen :)

Vivaldi Tosha B+13 - L1+12- L2+19 - M1+11- M2+10- Z1 startgerechtigd!!!

Jester_

Berichten: 12258
Geregistreerd: 16-12-07
Woonplaats: Eerbeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-18 16:12

Annenas schreef:
Wie heeft DE tip om een volledig varken in een half uur lesproof te krijgen? Moet volgende week namelijk werken en moet meneer als ik thuis kom binnen een uur de trailer op hebben om te vertrekken, en het zit óveral, zelfs in z’n oren, elke *** dag. -:(-


Deken derop leggen

When you're with me, no judgement
You can get that from anyone else
You don't have to prove nothing
You can just be yourself

Kategida

Berichten: 245
Geregistreerd: 05-08-17
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-18 18:09

Denken jullie dat het mogelijk is om buiten een paard te wassen? We hebben binnen namelijk geen wasplaats en ik denk niet dat de boer het fijn gaat vinden als ik in het gangpad met water sta te klieren. Paard is niet geschoren en zit goed in de vacht.
Ik wil hem graag een keertje goed sponzen met de NAF warming wash omdat hij zo'n jeuk heeft in zijn hals (van het vuil). Op onze stal hebben we geen warm water en als ik hem wil wassen moet het buiten op het erf gebeuren. Dus dan zou hij een halfuurtje buiten staan in ongeveer 4° maar ik weet niet of ik daar wel goed aan doen. Ik wil niet dat hij een verkoudheid vat of iets dergelijks.

mavantos

Berichten: 3585
Geregistreerd: 14-05-08
Woonplaats: Midden-Delfland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-18 18:13

Kategida schreef:
Denken jullie dat het mogelijk is om buiten een paard te wassen? We hebben binnen namelijk geen wasplaats en ik denk niet dat de boer het fijn gaat vinden als ik in het gangpad met water sta te klieren. Paard is niet geschoren en zit goed in de vacht.
Ik wil hem graag een keertje goed sponzen met de NAF warming wash omdat hij zo'n jeuk heeft in zijn hals (van het vuil). Op onze stal hebben we geen warm water en als ik hem wil wassen moet het buiten op het erf gebeuren. Dus dan zou hij een halfuurtje buiten staan in ongeveer 4° maar ik weet niet of ik daar wel goed aan doen. Ik wil niet dat hij een verkoudheid vat of iets dergelijks.


Ik zou het niet doen, je zou eventueel wel in zijn stal met warm water (van huis gekookt water meenemen in thermoskan en als het te heet is aanvullen met koud water) afsponzen? Dan is de gang niet kleddernat en het water in de stal wordt wel opgenomen door de bodembedekking.

Kilimanjaro
@puppy_freek

Kategida

Berichten: 245
Geregistreerd: 05-08-17
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-18 18:20

mavantos schreef:
Kategida schreef:
Denken jullie dat het mogelijk is om buiten een paard te wassen? We hebben binnen namelijk geen wasplaats en ik denk niet dat de boer het fijn gaat vinden als ik in het gangpad met water sta te klieren. Paard is niet geschoren en zit goed in de vacht.
Ik wil hem graag een keertje goed sponzen met de NAF warming wash omdat hij zo'n jeuk heeft in zijn hals (van het vuil). Op onze stal hebben we geen warm water en als ik hem wil wassen moet het buiten op het erf gebeuren. Dus dan zou hij een halfuurtje buiten staan in ongeveer 4° maar ik weet niet of ik daar wel goed aan doen. Ik wil niet dat hij een verkoudheid vat of iets dergelijks.


Ik zou het niet doen, je zou eventueel wel in zijn stal met warm water (van huis gekookt water meenemen in thermoskan en als het te heet is aanvullen met koud water) afsponzen? Dan is de gang niet kleddernat en het water in de stal wordt wel opgenomen door de bodembedekking.

Daar had ik ook al aan gedacht, maar zou de bodembedekking dan niet te zompig worden?

mavantos

Berichten: 3585
Geregistreerd: 14-05-08
Woonplaats: Midden-Delfland

Re: Waar zitten de tuttende-toiletterende bokkers? - DEEL 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-18 18:22

Afsponzen is iets anders dan afspuiten, je moet er natuurlijk geen hele emmer water overheen kiepen. Maar die druppels die eraf vallen is echt niet zo erg dat je stal zompig wordt.

Kilimanjaro
@puppy_freek

SharonIndezz
Berichten: 4693
Geregistreerd: 16-07-10
Woonplaats: 's-Hertogenbosch

Re: Waar zitten de tuttende-toiletterende bokkers? - DEEL 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-18 18:23

Ik Zou dat niet doen.

Kun je niet ergens bij een stal in de buurt (tegen betaling) gebruik maken van wasplaats?

Kategida

Berichten: 245
Geregistreerd: 05-08-17
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-18 18:35

mavantos schreef:
Afsponzen is iets anders dan afspuiten, je moet er natuurlijk geen hele emmer water overheen kiepen. Maar die druppels die eraf vallen is echt niet zo erg dat je stal zompig wordt.

Dan ga ik het zo denk ik proberen net ook wanneer zijn stal wat vuil begint te worden, dan kan ik er nadien toch nog lekker een pak droog vlas in doen.

@SharonIndezz

Nee, jammer genoeg niet. Er zijn nog wel andere stallen/boerderij in de buurt maar die hebben ook geen wasplaats met warm water. De dichtstbijzijnde manege is ook een tripje van 30min ongeveer en voor zoiets kleins wil ik niet graag de trailer nemen.

Nynkster

Berichten: 5331
Geregistreerd: 04-03-12
Woonplaats: Exloo (Drenthe)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-18 18:35

Annenas schreef:
Wie heeft DE tip om een volledig varken in een half uur lesproof te krijgen? Moet volgende week namelijk werken en moet meneer als ik thuis kom binnen een uur de trailer op hebben om te vertrekken, en het zit óveral, zelfs in z’n oren, elke *** dag. -:(-


Stalgenoot vragen om paard uurtje eerder binnen te zetten om te drogen? of anders deken om of op een droge paddock/weide zetten :j

www.truenorthbordercollies.com
Werklijn Border Collies

Amiigo

Berichten: 7310
Geregistreerd: 03-11-07
Woonplaats: NB

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-18 18:51

Annenas schreef:
Wie heeft DE tip om een volledig varken in een half uur lesproof te krijgen? Moet volgende week namelijk werken en moet meneer als ik thuis kom binnen een uur de trailer op hebben om te vertrekken, en het zit óveral, zelfs in z’n oren, elke *** dag. -:(-

Schijt hebben :+ ik ga gerust met een vies paard naar de les :P

Amiigo

Berichten: 7310
Geregistreerd: 03-11-07
Woonplaats: NB

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-18 18:54

Kategida schreef:
Denken jullie dat het mogelijk is om buiten een paard te wassen? We hebben binnen namelijk geen wasplaats en ik denk niet dat de boer het fijn gaat vinden als ik in het gangpad met water sta te klieren. Paard is niet geschoren en zit goed in de vacht.
Ik wil hem graag een keertje goed sponzen met de NAF warming wash omdat hij zo'n jeuk heeft in zijn hals (van het vuil). Op onze stal hebben we geen warm water en als ik hem wil wassen moet het buiten op het erf gebeuren. Dus dan zou hij een halfuurtje buiten staan in ongeveer 4° maar ik weet niet of ik daar wel goed aan doen. Ik wil niet dat hij een verkoudheid vat of iets dergelijks.

Ik doe dat altijd. heb ook geen warm water en de wasplaats is snel verstopt. Gewoon snel zijn en niet teveel treuzelen, ik heb bonte met veel wit dus niet wassen is geen optie. Daarna snel zweetdekens op en met hooi op stal.

Annenas

Berichten: 2598
Geregistreerd: 02-07-12
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-18 19:57

Amiigo schreef:
Annenas schreef:
Wie heeft DE tip om een volledig varken in een half uur lesproof te krijgen? Moet volgende week namelijk werken en moet meneer als ik thuis kom binnen een uur de trailer op hebben om te vertrekken, en het zit óveral, zelfs in z’n oren, elke *** dag. -:(-

Schijt hebben :+ ik ga gerust met een vies paard naar de les :P


Ik had hem vandaag dus helemaal afgesponst met warming wash, kom ik buiten en zie ik nog steeds óveral vlekjes modder :')
Heb serieus hele klonten modder uit z’n oren gevist, van 2 daagjes.... deken heeft ie gelukkig al op.
Maar ik geef het wel op, het is onbegonnen werk :') jullie horen van het voorjaar wel weer wat van me :wave:

create your own sunshine

PinkPrincess

Berichten: 1668
Geregistreerd: 31-05-09
Woonplaats: Arnhem

Re: Waar zitten de tuttende-toiletterende bokkers? - DEEL 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-18 09:26

Zolang bij het zadel schoon is, en je hem niet binnen kan laten staan dan zou ik zeggen..
Don't Care :+

fight for what you want and you will never lose

jumpyhorse

Berichten: 1846
Geregistreerd: 14-11-15
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-18 20:28

Kun je met groene zeep ook het lijf wassen? Of ontvet dat te hard?

Als ik een vies modderig paard heb dan doe ik altijd eerst show shine over t lijf(wel oppassen bij zadel want is heel glad) dan een handdoek, dan magic brush en dan harde borstel en babydoekjes, en de benen even wassen

Ballard_L

Berichten: 2490
Geregistreerd: 01-05-09
Woonplaats: Kollumerzwaag

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-18 20:29

jumpyhorse schreef:
Kun je met groene zeep ook het lijf wassen? Of ontvet dat te hard?

Als ik een vies modderig paard heb dan doe ik altijd eerst show shine over t lijf(wel oppassen bij zadel want is heel glad) dan een handdoek, dan magic brush en dan harde borstel en babydoekjes, en de benen even wassen


Dat doe ik wel altijd ;) sterker nog: ik heb geen andere zeep!

Roadie - @welshcobroadie
B+11 (PR 223) L1+11 (PR 202,5) L2+11 (PR 203,5)M1+11 (PR 199) M2+11 (PR 194,5) Z1+4 (PR 215,5)

Jacobienx

Berichten: 111
Geregistreerd: 16-02-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-18 21:56

Annenas schreef:
Ik had hem vandaag dus helemaal afgesponst met warming wash, kom ik buiten en zie ik nog steeds óveral vlekjes modder :')
Heb serieus hele klonten modder uit z’n oren gevist, van 2 daagjes.... deken heeft ie gelukkig al op.
Maar ik geef het wel op, het is onbegonnen werk :') jullie horen van het voorjaar wel weer wat van me :wave:


Ik vind een Magic Brush altijd super snel werken. Misschien kan je dat proberen?

Lumière ♡

Amiigo

Berichten: 7310
Geregistreerd: 03-11-07
Woonplaats: NB

Re: Waar zitten de tuttende-toiletterende bokkers? - DEEL 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-18 23:43

Ik ben van mening dat je een paard met bijna alles wel kunt wassen, als je het maar goed eruit wast :) ik was ze hier met vloeibaar wasmiddel :P


Avalanche

Berichten: 15919
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Re: Waar zitten de tuttende-toiletterende bokkers? - DEEL 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-18 00:59

Robijn stralend wit voor schimmels :')

They tried to bury me.
They didn't realise I was a seed.

Sinéad O'Connor 1966-2023

Amiigo

Berichten: 7310
Geregistreerd: 03-11-07
Woonplaats: NB

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-18 00:53

Ja of voor de bonte was :x :P

Afbeelding

Y_Jong
Berichten: 14
Geregistreerd: 02-02-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-18 00:57

Annenas schreef:
Wie heeft DE tip om een volledig varken in een half uur lesproof te krijgen? Moet volgende week namelijk werken en moet meneer als ik thuis kom binnen een uur de trailer op hebben om te vertrekken, en het zit óveral, zelfs in z’n oren, elke *** dag. -:(-


Misschien na het poetsen (en rijden) insprayen met cowboy magic bodyshine, een magic brush aanschaffen (daar krijg ik de modder altijd heel makkelijk mee weg) en als dat allemaal niet werkt scheren en een deken erop :p maar ik snap dat je dat in eerste instantie niet ziet zitten!

Elan_GV
Berichten: 2024
Geregistreerd: 22-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-18 18:12

Annenas schreef:
Wie heeft DE tip om een volledig varken in een half uur lesproof te krijgen? Moet volgende week namelijk werken en moet meneer als ik thuis kom binnen een uur de trailer op hebben om te vertrekken, en het zit óveral, zelfs in z’n oren, elke *** dag. -:(-


Wij houden hier de hogedruk erop, geen enkel probleem. Na 2x zijn ze het gewend, hebben wel warm water en je blaast het vuil er zo af, ja ook het hoofd, ze vinden het zelfs wel lekker kriebelen. Werkt ook heel goed als ze verharen.

mavantos

Berichten: 3585
Geregistreerd: 14-05-08
Woonplaats: Midden-Delfland

Re: Waar zitten de tuttende-toiletterende bokkers? - DEEL 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-18 00:54

Ik heb poetshandschoenen die lijken op die dure van Lemieux à €35,95... Alleen dan de goedkope versie. Nou ik ben om! Ideaaaal! Paard vind het ook mega fijn en ik heb minder snel een lamme arm +:)+

Kilimanjaro
@puppy_freek


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 111 bezoekers