Waar zitten de tuttende-toiletterende bokkers? - DEEL 3

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
SharonIndezz
Berichten: 4693
Geregistreerd: 16-07-10
Woonplaats: 's-Hertogenbosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-18 22:25

Jester_ schreef:
Stukje opscheren :D


:j

ElSea
Berichten: 5377
Geregistreerd: 18-05-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-18 22:50

Lekker verdeeld dus, net zoals ik innerlijk :+ vond de pony van Nynkster echt heel mooi geworden. Zijn staart is zo groot dat z'n kont amper te zien is, terwijl die echt wel gezien mag worden qua spieren :D

Saar88

Berichten: 2448
Geregistreerd: 02-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-18 12:08

Ik zeg ook een stukje opscheren!

SharonIndezz schreef:
Knap dier saar! Is dat die vagrant? Die is gefokt door onze stal eigenaresse haha


Klopt inderdaad :D

Yltje
Berichten: 1275
Geregistreerd: 04-04-10

Re: Waar zitten de tuttende-toiletterende bokkers? - DEEL 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-18 10:28

Vraagje aan de experts!

Zwart paard, helaas zo stoffig als wat en morgen een fotoshoot. Nu word vandaag een tut dag, maar hoe ga ik haar in plaats van stoffig grijs, zwarter als zwart krijgen? O:)

Eline_S_S

Berichten: 3524
Geregistreerd: 13-12-11
Woonplaats: Groningen

Re: Waar zitten de tuttende-toiletterende bokkers? - DEEL 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-18 10:53

Met een wollen handschoen en een beetje babyolie :D
Gewoon een beetje babyolie op je handen doen, over een poetshandschoen wrijven en daarna over je paard heen.

PanamaD

Berichten: 5647
Geregistreerd: 06-03-11

Re: Waar zitten de tuttende-toiletterende bokkers? - DEEL 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-18 12:27

Moet je wel opletten dat je geen vette strepen krijgt van de olie

Ik doe altijd een vochtige handoek en dan wrijven over het paard. De meeste stofige paarden kreeg ik daar weer mooi glansend mee

Kever
Berichten: 1508
Geregistreerd: 27-01-12
Woonplaats: Precies waar ik moet zijn

Re: Waar zitten de tuttende-toiletterende bokkers? - DEEL 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-18 12:36

En glansspray inborstelen!

marley93

Berichten: 6034
Geregistreerd: 07-07-12
Woonplaats: Koog aan de Zaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-18 16:21

Ik hoop dat iemand in dit topic mij kan helpen.

Mijn ruin is een ontzettend varken, elke dag zichzelf uitgebreid paneren in de modder. Nu krijg ik dat er altijd wel goed af, maar mijn grootste probleem is het stof.
Meneer heeft een dikke wintervacht die ik er voorlopig nog lekker op laat zitten. Daartussen huist helaas zoveel stof dat het echt omhoog wolkt als je hem een klopje geeft waar dan ook op zijn lijf. Beschamend gewoon. :o Ik poets me het apezuur, maar het gaat gewoon niet weg.
De optie tot wassen is er helaas niet, want we hebben geen warm water.
Ik heb wel eens gehoord van een paardenstofzuiger, maar dat vind ik een beetje ver gaan. :Y) Is er een wondermiddel? Of wordt het gewoon wachten op de zomervacht?

Avalanche

Berichten: 15981
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Re: Waar zitten de tuttende-toiletterende bokkers? - DEEL 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-18 16:42

Een schaap en babydoekjes :j worden ze heel mooi van

marley93

Berichten: 6034
Geregistreerd: 07-07-12
Woonplaats: Koog aan de Zaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-18 17:56

Ik weet dat je zo'n handschoen bedoelt maar ik zie zo voor me dat ik gewoon een schaap uit het weiland gris en over hem heen wrijf. _O-
Oké, ga ik proberen, dankjewel voor de tip! :D

Y_Jong
Berichten: 14
Geregistreerd: 02-02-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-18 15:55

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Hallo!

Sinds 3 weken ben ik de trotse eigenaar van een, Friese merrie. Echter kwam zij met hele lelijke manen die ik dus helemaal heb afgeknipt in een boog zoals de manen van mijn fjord, (maar dan zonder hartje erin ) met het idee dat ze weer mooi gelijk aan kunnen groeien. Heeft iemand de gouden tip om de groei te bevorderen? Ze heeft beslist geen jeuk en schuurt geen moment, ze zou ze hebben afgeschuurd vanwege stress. Op de zwart wit foto kun je zien hoe het was en die met zadel zoals ik ze heb afgeknipt.

Faitherr

Berichten: 1183
Geregistreerd: 27-03-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-18 16:57

Y_Jong schreef:
[ [url=m/EEAsKU.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/PaOnoF.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/3l6Dlh.jpg]Afbeelding[/url] ]
Hallo!

Sinds 3 weken ben ik de trotse eigenaar van een, Friese merrie. Echter kwam zij met hele lelijke manen die ik dus helemaal heb afgeknipt in een boog zoals de manen van mijn fjord, (maar dan zonder hartje erin ) met het idee dat ze weer mooi gelijk aan kunnen groeien. Heeft iemand de gouden tip om de groei te bevorderen? Ze heeft beslist geen jeuk en schuurt geen moment, ze zou ze hebben afgeschuurd vanwege stress. Op de zwart wit foto kun je zien hoe het was en die met zadel zoals ik ze heb afgeknipt.

netjes gedaan, slim om ze op 1 lengte te knippen, echt wondermiddeltjes zijn er niet om haargroei te versnellen (iniedergeval ik ben ze nog niet tegengekomen). Bij mijn paard vlecht ik de manen om afbreken te voorkomen (zeker met halsdeken maar in de zomer doe ik het ook, dus 24/7 in de vlecht), verder moet je het niet te vaak borstelen en naar mijn idee helpt het als je ze schoon houd, dus wassen regelmatig (kan met of zonder zeep, ik doe vaak met groene zeep, en als ik ze echt goed wil wassen gebruik ik daar ook nog tea three, zilvershampoo betadine shampoo en aan t eind zilver conditioner bij.)(witte manen :+ ).
Als de manen helemaal vies zijn worden ze stug en breken ze sneller.

Skippy01
Berichten: 6498
Geregistreerd: 01-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-18 08:09

Faitherr schreef:
Y_Jong schreef:
[ [url=m/EEAsKU.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/PaOnoF.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/3l6Dlh.jpg]Afbeelding[/url] ]
Hallo!

Sinds 3 weken ben ik de trotse eigenaar van een, Friese merrie. Echter kwam zij met hele lelijke manen die ik dus helemaal heb afgeknipt in een boog zoals de manen van mijn fjord, (maar dan zonder hartje erin ) met het idee dat ze weer mooi gelijk aan kunnen groeien. Heeft iemand de gouden tip om de groei te bevorderen? Ze heeft beslist geen jeuk en schuurt geen moment, ze zou ze hebben afgeschuurd vanwege stress. Op de zwart wit foto kun je zien hoe het was en die met zadel zoals ik ze heb afgeknipt.

netjes gedaan, slim om ze op 1 lengte te knippen, echt wondermiddeltjes zijn er niet om haargroei te versnellen (iniedergeval ik ben ze nog niet tegengekomen). Bij mijn paard vlecht ik de manen om afbreken te voorkomen (zeker met halsdeken maar in de zomer doe ik het ook, dus 24/7 in de vlecht), verder moet je het niet te vaak borstelen en naar mijn idee helpt het als je ze schoon houd, dus wassen regelmatig (kan met of zonder zeep, ik doe vaak met groene zeep, en als ik ze echt goed wil wassen gebruik ik daar ook nog tea three, zilvershampoo betadine shampoo en aan t eind zilver conditioner bij.)(witte manen :+ ).
Als de manen helemaal vies zijn worden ze stug en breken ze sneller.


Hier hetzelfde: altijd in vlechten (af en toe een dag of twee luchten voor ze opnieuw in vlechten gaan). Regelmatig wassen - manen gaan hier goed met een normale (zilver)shampoo, eventueel aangevuld met (zilver)conditioner. Bij zwarte manen hoeft het natuurlijk geen zilver-spul te zijn, dat is een haflinger-ding ;) En inderdaad: niet te vaak borstelen. Enkel wanneer de vlechten opnieuw erin gaan, of met het wassen. En dan véél antiklit of keratinespray erin.

freetorun

Berichten: 2264
Geregistreerd: 22-04-09
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-18 09:56

Skippy01 schreef:
Hier hetzelfde: altijd in vlechten (af en toe een dag of twee luchten voor ze opnieuw in vlechten gaan). Regelmatig wassen - manen gaan hier goed met een normale (zilver)shampoo, eventueel aangevuld met (zilver)conditioner. Bij zwarte manen hoeft het natuurlijk geen zilver-spul te zijn, dat is een haflinger-ding ;) En inderdaad: niet te vaak borstelen. Enkel wanneer de vlechten opnieuw erin gaan, of met het wassen. En dan véél antiklit of keratinespray erin.


Een goed(koop) alternatief op antiklit en keratinespray is kokosolie. Ik heb altijd een potje op stal staan. Dan verwarm ik een beetje tussen m'n handen en dat smeer ik dan in de staart/manen. Ik borstel z'n staat misschien 1 x per maand echt door, maar na wat kokosolie is het direct door te borstelen. Erna ziet het er ook weer een stuk stralender uit.

Skippy01
Berichten: 6498
Geregistreerd: 01-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-18 10:05

freetorun schreef:
Skippy01 schreef:
Hier hetzelfde: altijd in vlechten (af en toe een dag of twee luchten voor ze opnieuw in vlechten gaan). Regelmatig wassen - manen gaan hier goed met een normale (zilver)shampoo, eventueel aangevuld met (zilver)conditioner. Bij zwarte manen hoeft het natuurlijk geen zilver-spul te zijn, dat is een haflinger-ding ;) En inderdaad: niet te vaak borstelen. Enkel wanneer de vlechten opnieuw erin gaan, of met het wassen. En dan véél antiklit of keratinespray erin.


Een goed(koop) alternatief op antiklit en keratinespray is kokosolie. Ik heb altijd een potje op stal staan. Dan verwarm ik een beetje tussen m'n handen en dat smeer ik dan in de staart/manen. Ik borstel z'n staat misschien 1 x per maand echt door, maar na wat kokosolie is het direct door te borstelen. Erna ziet het er ook weer een stuk stralender uit.


In theorie handig, maar witte manen en kokosolie... nope ;) van alles geprobeerd, dit bevalt hier echt het beste - met name in het kader van 'soort van schoonhouden' :) Bij Lex destijds wel inderdaad, daar kon prima kokosolie in zonder dat het er ranzig uit ging zien :+ :D

freetorun

Berichten: 2264
Geregistreerd: 22-04-09
Woonplaats: Breda

Re: Waar zitten de tuttende-toiletterende bokkers? - DEEL 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-18 10:14

Haha, you got me. Duidelijk geen ervaring met witte manen :')

Skippy01
Berichten: 6498
Geregistreerd: 01-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-18 10:28

freetorun schreef:
Haha, you got me. Duidelijk geen ervaring met witte manen :')


Als ze haflingers zouden fokken met donkerdere manen en staart, zou ik ervoor tekenen hoor hahah. Maar goed, ze heeft nou eenmaal witte manen en staart, je leert er mee omgaan :Y)

Josien_

Berichten: 9006
Geregistreerd: 12-08-04
Woonplaats: Geldrop

Re: Waar zitten de tuttende-toiletterende bokkers? - DEEL 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-18 10:54

Mijn paardenshampoo is bijna op; hebben mensen hier nog aanraders?
Shampoo om een bruin paard met dikke staart en korte dikke manen te wassen? En natuurlijk de ideale shampoo voor de witter dan witte voetjes :D .

Ben benieuwd naar jullie aanraders!

Y_Jong
Berichten: 14
Geregistreerd: 02-02-17

Re: Waar zitten de tuttende-toiletterende bokkers? - DEEL 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-18 11:02

Bedankt voor jullie antwoorden! Ik zie inderdaad heel veel paarden met lange manen 24/7 in de vlechten staan. Echter heb ik geen ervaring met lange manen en mij is vroeger altijd geleerd dat ze deze er dan af schuren en je dan dus echt een hele pluk kwijt bent... Maar als ik jullie zo hoor valt dat allemaal wel mee! De staart borstel ik bijna dagelijks, dit wel met een flinke dosis Cowboy Magic erin. Maar dit raden jullie dus ook af? Ik kan nog een hoop leren hoor ik al!

Skippy01
Berichten: 6498
Geregistreerd: 01-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-18 11:04

Y_Jong schreef:
Bedankt voor jullie antwoorden! Ik zie inderdaad heel veel paarden met lange manen 24/7 in de vlechten staan. Echter heb ik geen ervaring met lange manen en mij is vroeger altijd geleerd dat ze deze er dan af schuren en je dan dus echt een hele pluk kwijt bent... Maar als ik jullie zo hoor valt dat allemaal wel mee! De staart borstel ik bijna dagelijks, dit wel met een flinke dosis Cowboy Magic erin. Maar dit raden jullie dus ook af? Ik kan nog een hoop leren hoor ik al!


Staart zit hier ook bijna altijd in een hele losse vlecht, kam ik ééns per week met veel antiklit, en eens per 2 weken wordt de staart gewassen. Vaak ook nog een staartzak eromheen. Soms met droog weer de staart een paar dagen los wel.

Y_Jong
Berichten: 14
Geregistreerd: 02-02-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-18 11:08

Skippy01 schreef:
Y_Jong schreef:
Bedankt voor jullie antwoorden! Ik zie inderdaad heel veel paarden met lange manen 24/7 in de vlechten staan. Echter heb ik geen ervaring met lange manen en mij is vroeger altijd geleerd dat ze deze er dan af schuren en je dan dus echt een hele pluk kwijt bent... Maar als ik jullie zo hoor valt dat allemaal wel mee! De staart borstel ik bijna dagelijks, dit wel met een flinke dosis Cowboy Magic erin. Maar dit raden jullie dus ook af? Ik kan nog een hoop leren hoor ik al!


Staart zit hier ook bijna altijd in een hele losse vlecht, kam ik ééns per week met veel antiklit, en eens per 2 weken wordt de staart gewassen. Vaak ook nog een staartzak eromheen. Soms met droog weer de staart een paar dagen los wel.


Wat scheelt is dat ik natuurlijk geen witte staart heb. Wassen gaat voor nu nog niet, ik heb geen beschikking tot warm water... En om nou met emmertjes in de weer te gaan lijkt me ook niet zo'n goed plan

Skippy01
Berichten: 6498
Geregistreerd: 01-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-18 11:10

Y_Jong schreef:
Wat scheelt is dat ik natuurlijk geen witte staart heb. Wassen gaat voor nu nog niet, ik heb geen beschikking tot warm water... En om nou met emmertjes in de weer te gaan lijkt me ook niet zo'n goed plan


Daar heb je wel gelijk in inderdaad. Zou in elk geval niet te vaak kammen, eens per week is meestal genoeg. En met genoeg antiklit :)

Y_Jong
Berichten: 14
Geregistreerd: 02-02-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-18 11:36

Skippy01 schreef:
Y_Jong schreef:
Wat scheelt is dat ik natuurlijk geen witte staart heb. Wassen gaat voor nu nog niet, ik heb geen beschikking tot warm water... En om nou met emmertjes in de weer te gaan lijkt me ook niet zo'n goed plan


Daar heb je wel gelijk in inderdaad. Zou in elk geval niet te vaak kammen, eens per week is meestal genoeg. En met genoeg antiklit :)


Helemaal goed, thanks voor je advies!

EmptyWords

Berichten: 10576
Geregistreerd: 27-02-08
Woonplaats: Wehl

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-18 11:39

Josien_ schreef:
Mijn paardenshampoo is bijna op; hebben mensen hier nog aanraders?
Shampoo om een bruin paard met dikke staart en korte dikke manen te wassen? En natuurlijk de ideale shampoo voor de witter dan witte voetjes :D .

Ben benieuwd naar jullie aanraders!

De goedkoopste 2 in 1 shampoo voor de staart en manen. Gewoon bij de Etos of Kruidvat ofzo.

Voor witte voeten gebruik ik dat ook. Gewoon met een harde borstel goed boenen. Soms gebruik ik betadine shampoo

DreamGuide

Berichten: 2015
Geregistreerd: 10-08-14

Re: Waar zitten de tuttende-toiletterende bokkers? - DEEL 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-18 12:04

Ik was mijn paard's semi-witte staart ook met 2-in-1 shampoo (van de Lidl) dat maakt supergoed schoon, wordt het haar lekker zacht van en is ook nog eens fijn voor mijn portemonnee.
De benen en hoeven was ik hier ook mee, moet ik alleen geen bandages om willen doen want vanwege de conditioner die er in zit zouden die afzakken.