Waar zitten de tuttende-toiletterende bokkers? - DEEL 3

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Rena100

Berichten: 4854
Geregistreerd: 29-10-07
Woonplaats: Almelo

Re: Waar zitten de tuttende-toiletterende bokkers? - DEEL 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-18 17:29

De Oil it Well gebruik je niet hetzelfde als de Warming wash. Dat is gewoon een olie die je rondom de ogen of neus kan aanbrengen.

Peelie

Berichten: 13410
Geregistreerd: 28-01-06
Woonplaats: Nederland

Re: Waar zitten de tuttende-toiletterende bokkers? - DEEL 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-18 18:18

Ja i know. Ik heb een cadeaubon. Vandaar :P

Wil die warming wash sowiezo wel hebben. Maar ik twijfel over de oil it well.

Van babyolie wordt die van mij alleen maar heel erg vet en viezig.

paljaslaura

Berichten: 2742
Geregistreerd: 23-06-10
Woonplaats: Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-18 18:37

Keell94 schreef:
op mijn werk ook warm water en solarium :P kunnen dus het hele jaar door gewoon wassen, zijn onder het solarium zo droog.
Maar met buine paarden heb je niet zo snel dat ze vies zijn op wat witte benen na :P

paljaslaura: dat jij helemaal knot voor sping wedstrijd :P
wij knotten ze nooit (gaan ook meestal met 4 a 5 paarden weg per wedstrijd dus ook wel enorm veel werk dan :P) maar meeste spring ruiters doen niks met de manen op wedstrijden :P

Voor de regio knot ik ze wel ja haha en anders alleen als ik zin en tijd heb en dat is bijna nooit :’)

Kiekeboefje

Berichten: 1796
Geregistreerd: 04-03-13
Woonplaats: Groningen

Re: Waar zitten de tuttende-toiletterende bokkers? - DEEL 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-18 19:36

Ik vind de oil it well goed. Worden ze niet vies en vettig van. :)

xRivaldo

Berichten: 823
Geregistreerd: 05-02-17
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-18 21:09


xTesske
Berichten: 2031
Geregistreerd: 03-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-18 23:28

kim_1990 schreef:
Leuk! Ben benieuwd welke tink het was waardoor je besloot alles eraf te halen haha, mijn vorige was ook een sportpaard getoiletteerde tinker met korte manen, geen sokken en 3e oortje foetsie haha...ook bij mij gaat het om karakter en niet om ras haha


Volgens mij heette die tinker bart of zoiets.



Bedankt voor de reacties maar ik hoef niet beledingd te worden hier.. Ieder zijn mening IK ben er blij mee

Mossel
Berichten: 11718
Geregistreerd: 31-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-18 23:35

xTesske schreef:
kim_1990 schreef:
Leuk! Ben benieuwd welke tink het was waardoor je besloot alles eraf te halen haha, mijn vorige was ook een sportpaard getoiletteerde tinker met korte manen, geen sokken en 3e oortje foetsie haha...ook bij mij gaat het om karakter en niet om ras haha


Volgens mij heette die tinker bart of zoiets.



Bedankt voor de reacties maar ik hoef niet beledingd te worden hier.. Ieder zijn mening IK ben er blij mee

Uhh er wordt hier niemand beledigd, enkel een mening gegeven wat je kan verwachten als je zoiets in een topic post waarin mensen erg bezig zijn met het uiterlijk van hun paard

Nies_
Berichten: 18300
Geregistreerd: 25-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-18 00:26

xTesske schreef:
kim_1990 schreef:
Leuk! Ben benieuwd welke tink het was waardoor je besloot alles eraf te halen haha, mijn vorige was ook een sportpaard getoiletteerde tinker met korte manen, geen sokken en 3e oortje foetsie haha...ook bij mij gaat het om karakter en niet om ras haha


Volgens mij heette die tinker bart of zoiets.



Bedankt voor de reacties maar ik hoef niet beledingd te worden hier.. Ieder zijn mening IK ben er blij mee

Ach gut. Je komt zelf met het filmpje aan met de insteek "zie hier hoe het moet". Als je alleen oeh en ah wil horen ben je hier niet juist.

Noahh_h
Berichten: 256
Geregistreerd: 28-06-17

Re: Waar zitten de tuttende-toiletterende bokkers? - DEEL 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-18 12:57

Even een vraagje over de warming wash van NAF. Ik lees dat meerdere hier tevreden over zijn. Ik vraag me af of ik het wel goed gebruik.
Ik doe een scheutje in lauw water en spons mijn paard er mee af. Ik zet haar daarna onder het solarium. Ik spons haar nu wat oppervlakkig af vanwege het weer. (Deze weken gebruik ik het sowieso niet, brrr)
Ik merk niet zoveel verschil van voor en na gebruik. Misschien omdat ik het te oppervlakkig gebruik? Sponzen jullie het goed in op het paard? En maken jullie het paard echt nat?

Rena100

Berichten: 4854
Geregistreerd: 29-10-07
Woonplaats: Almelo

Re: Waar zitten de tuttende-toiletterende bokkers? - DEEL 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-18 12:59

Ik heb het nog maar 1 keer gebruikt, dus zoveel kan ik er niet van zeggen. Vind het nu ook veel te koud namelijk. Toen ik het heb gebruikt schuimde mijn spons wel heel erg.

mirriejj

Berichten: 3601
Geregistreerd: 07-11-05
Woonplaats: Roermond

Re: Waar zitten de tuttende-toiletterende bokkers? - DEEL 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-18 13:42

Ik masseer het inderdaad wel wat in. Maar je moet er ook geen wonderen van verwachten natuurlijk.

Rubio

Berichten: 1000
Geregistreerd: 22-04-11

Re: Waar zitten de tuttende-toiletterende bokkers? - DEEL 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-18 14:37

Ik doe het ook met een spons. Nu is de mijne heel wit dus ik zie ook echt verschil. Het grauwe stof door het rollen gaat er super makkelijk af en ook mestvlekken krijg ik weg. Dan moet ik wel iets meer boenen. Schuim heb ik nog niet gehad en hij is ook niet heel nat als ik het gebruikt heb. Even drogen met een handdoek is al genoeg.

kikkerdril4
Berichten: 661
Geregistreerd: 08-04-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-18 14:57

Ik gebruik ook maar weinig water en zie ook redelijk wat verschil. Ook als ik na het rijden de zweetplekken een beetje af doe heeft ze de volgende dag geen opgedroogde plekken daar zitten

Susanne

Berichten: 11611
Geregistreerd: 22-10-04
Woonplaats: Aan de kust

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-18 18:11

Ik heb 'm toevallig vanmiddag weer gebruikt. Ik doe een aantal scheuten in een emmer warm water (niet te zuinig in elk geval). Ik gebruik geen spons maar een zachte doek. Met een spons werkte het niet fijn bij mij, met de doek wel!

Mijn pony is nooit echt vies (regelmatig op wedstrijd dus wassen en geen blubber paddock), maar met de warming wash gaan zand van de bak, en stof enz er prima af. Vanmiddag had hij ook een flinke mest/urine vlek op zijn (witte) been en dat ging er netjes vanaf.

Noahh_h
Berichten: 256
Geregistreerd: 28-06-17

Re: Waar zitten de tuttende-toiletterende bokkers? - DEEL 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-18 20:08

Bedankt voor jullie reacties. Als het beter weer is ga ik het eens proberen meer in te masseren

xRivaldo

Berichten: 823
Geregistreerd: 05-02-17
Woonplaats: Veluwe

Re: Waar zitten de tuttende-toiletterende bokkers? - DEEL 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-18 14:54

Schuim is denk ik ook niet de bedoeling, omdat je het dus niet uit hoeft te wassen. :j

jumpyhorse

Berichten: 1846
Geregistreerd: 14-11-15
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-18 20:24

vraagje... de staart van mijn merrie is in de aanzet en in het midden redelijk dik, maar naar het einde toe word het dunner en dunner -O- . wat ik altijd doe is er dan het dunste af halen en dan groeit het dikker terug. zijn er ook andere manieren?

Annenas

Berichten: 2598
Geregistreerd: 02-07-12
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-18 01:22

jumpyhorse schreef:
vraagje... de staart van mijn merrie is in de aanzet en in het midden redelijk dik, maar naar het einde toe word het dunner en dunner -O- . wat ik altijd doe is er dan het dunste af halen en dan groeit het dikker terug. zijn er ook andere manieren?


Ik denk dat je geen andere manieren hebt, zou het idd afknippen zodat je het gezonde stuk overhoudt en daarna goed proberen te verzorgen met conditioner oid zodat het niet gaat breken.

Sjira

Berichten: 1308
Geregistreerd: 15-11-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-18 11:33

Noahh_h schreef:
Even een vraagje over de warming wash van NAF. Ik lees dat meerdere hier tevreden over zijn. Ik vraag me af of ik het wel goed gebruik.
Ik doe een scheutje in lauw water en spons mijn paard er mee af. Ik zet haar daarna onder het solarium. Ik spons haar nu wat oppervlakkig af vanwege het weer. (Deze weken gebruik ik het sowieso niet, brrr)
Ik merk niet zoveel verschil van voor en na gebruik. Misschien omdat ik het te oppervlakkig gebruik? Sponzen jullie het goed in op het paard? En maken jullie het paard echt nat?


Ik ben groot fan! Ik heb het zaterdag in huis gehaald omdat ik zondag een clinic had en mijn paard echt hele vieze benen had. Ik heb geen luxe wasplaats en alleen een waterslang met koud water dus vond het een goed moment om de warming wash te testen. Eerst de benen met koud water afgespoeld om alle klei te verwijderen. Toen met een emmer warm water met een scheut warming wash en een spons de benen afgenomen. Ik heb de spons wel goed over de benen gewreven. Afgedroogd met een handdoek en op stal gezet. Resultaat was subliem! Zelfs de witte voetjes waren spierwit. Dit gaat veel ijskoude handen schelen.

Ayla

Berichten: 6119
Geregistreerd: 01-05-09
Woonplaats: Brummen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-18 13:17

jumpyhorse schreef:
vraagje... de staart van mijn merrie is in de aanzet en in het midden redelijk dik, maar naar het einde toe word het dunner en dunner -O- . wat ik altijd doe is er dan het dunste af halen en dan groeit het dikker terug. zijn er ook andere manieren?
Zo min mogelijk uit kammen en eventueel wat korter knippen zodat 'ie voller lijkt.

mavantos

Berichten: 3587
Geregistreerd: 14-05-08
Woonplaats: Midden-Delfland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-18 01:03

Ayla schreef:
jumpyhorse schreef:
vraagje... de staart van mijn merrie is in de aanzet en in het midden redelijk dik, maar naar het einde toe word het dunner en dunner -O- . wat ik altijd doe is er dan het dunste af halen en dan groeit het dikker terug. zijn er ook andere manieren?
Zo min mogelijk uit kammen en eventueel wat korter knippen zodat 'ie voller lijkt.


Moet zeggen, het ligt er ook aan hoe oud het paard is. Mijn (inmiddels verkocht) paard had als 5 jarige een mooie staart, bovenin wel dikker dan onderin, maar op 14 jarige leeftijd was deze flink geslonken (bovenin nog wel dik). Ik zou had bij hem echt niet het idee dat een flink stuk eraf hem ging 'helpen'.

Ayla

Berichten: 6119
Geregistreerd: 01-05-09
Woonplaats: Brummen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-18 10:05

Het gaat hem ook zeker niet helpen om een dikkere staart te krijgen, maar optisch lijkt 'ie dikker.

welmoed__

Berichten: 6552
Geregistreerd: 18-02-07
Woonplaats: North of Drenth

Re: Waar zitten de tuttende-toiletterende bokkers? - DEEL 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-18 17:54

Ik heb ook de spray van de Action geprobeerd. Werkt als een tierelier. Oké, de echt écht vieze plekken gaan er niet helemaal mee weg, maar het helpt wel behoorlijk.

Afbeelding

Susanne

Berichten: 11611
Geregistreerd: 22-10-04
Woonplaats: Aan de kust

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-18 09:39

Ziet er best goed uit ja!

Ik heb toevallig dit weekend de droogshampoo van HorseFitShop geprobeerd. Had wedstrijd maar vond het écht te koud om hem echt te gaan wassen, ondanks we 'n binnen wasplaats hebben. Dus aan de gang geweest met de droogshampoo (en warming wash). Viel me niet tegen! Kan niet op tegen echt wassen, maar zo voor "nood" meer dan prima.

jumpyhorse

Berichten: 1846
Geregistreerd: 14-11-15
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-18 11:38

omdat er hier een paar zijn die keuringen lopen met hun ponys, een vraagje. naast mijn paard en pony op pensioen heb ik nog een 75procent Welsh mountain. mag ik daarmee meedoen aan de welshkeuringen? (omdat hij maar driekwart is).

weetje voor de kenners; zijn vader is Picobel f, vicekampioen bij ik dacht het wk?
zijn moeder is een gewone poown