Waar zitten de tuttende-toiletterende bokkers? - DEEL 3

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Ellen1983

Berichten: 106
Geregistreerd: 18-03-18

Re: Waar zitten de tuttende-toiletterende bokkers? - DEEL 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-18 21:06

Wie van jullie scheren de staart op? Mijn tinker heeft een onwijs dikke staart en misschien is opscheren wel een optie. Ik heb al plaatjes opgezocht maar kan geen duidelijke vinden. Daarom wil ik hier even vragen wie de staart opscheert en daar eventueel een duidelijke foto van zou willen plaatsen. Groetjes


keshia

Berichten: 3079
Geregistreerd: 31-10-04

Re: Waar zitten de tuttende-toiletterende bokkers? - DEEL 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-18 21:33

Ik scheer de staart op.. maar dan aan de zijkanten bij een kwpn.
Maar ik denk dat je er meer aan hebt om de staart vanuit het midden uit te dunnen als ie te dik is naar je zin. Of bedoel je dat de staart te breed op de billen valt?

Vivaldi Tosha B+13 - L1+12- L2+19 - M1+11- M2+10- Z1 startgerechtigd!!!

Ellen1983

Berichten: 106
Geregistreerd: 18-03-18

Re: Waar zitten de tuttende-toiletterende bokkers? - DEEL 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-18 21:39

De staart is heel dik en zwaar. Ik ben ook genoodzaakt om er een vlecht in te leggen omdat er anders poep in blijft hangen en daardoor samenklit, wat daarna een hels werkje wordt om dit zo pijnloos mogelijk uit te borstelen. Heb je evt een fotootje van hoe jij opscheert?

Jester_

Berichten: 12258
Geregistreerd: 16-12-07
Woonplaats: Eerbeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-18 21:39

Ik doe het altijd

Afbeelding

When you're with me, no judgement
You can get that from anyone else
You don't have to prove nothing
You can just be yourself

Ellen1983

Berichten: 106
Geregistreerd: 18-03-18

Re: Waar zitten de tuttende-toiletterende bokkers? - DEEL 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-18 21:43

Jester, het ziet er heel netjes uit! Dus eigenlijk scheer je de onderkant/zijkant die tegen de billen komt? Tot hoever naar de staartwortel?

Jester_

Berichten: 12258
Geregistreerd: 16-12-07
Woonplaats: Eerbeek

Re: Waar zitten de tuttende-toiletterende bokkers? - DEEL 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-18 21:52

Ik doe meestal zo’n 7/8 cm maar meer kan altijd!

When you're with me, no judgement
You can get that from anyone else
You don't have to prove nothing
You can just be yourself

Jester_

Berichten: 12258
Geregistreerd: 16-12-07
Woonplaats: Eerbeek

Re: Waar zitten de tuttende-toiletterende bokkers? - DEEL 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-18 21:53

Als je alleen de onderkant van de wortel meepakt zie je het ook nog eens nauwelijks maar maakt het een stuk minder zwaar

When you're with me, no judgement
You can get that from anyone else
You don't have to prove nothing
You can just be yourself

keshia

Berichten: 3079
Geregistreerd: 31-10-04

Re: Waar zitten de tuttende-toiletterende bokkers? - DEEL 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-18 22:00

Afbeelding

Ik doe het wat verder om de billen van mijn paard wat voller te laten lijken.. in het geval van jouw paard zou ik de staart uitdunnen. Evt met een schaar gewoon in het midden van de staart een heel stuk eruit knippen, en dan enkel de onderkant van de staartwortel scheren bij een tinker vind ik dat toch mooier als de staartwortel zelf wel voller is.. je zult hem alleen een stuk.minder zwaar moeten maken zodat ze hem makkelijker op kan tillen en de poep en plas er niet meer in blijft hangen. Dus ofwel vanaf de onderkant van de staartwortel weghalen of precies in het midden. Het opscheren wat ik gedaan heb is enkel voor het mooie, hooguit een handje vol haar gaat eraf dan.

Vivaldi Tosha B+13 - L1+12- L2+19 - M1+11- M2+10- Z1 startgerechtigd!!!

Ellen1983

Berichten: 106
Geregistreerd: 18-03-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-18 22:35

Keshia, das een goeie tip! Ik zal er deze week eens werk van maken, om hem helemaal te doorkammen, uitdunnen en evt nog de onderkant opscheren, in de hoop dat hij dan poepvrij blijft!

mirriejj

Berichten: 3601
Geregistreerd: 07-11-05
Woonplaats: Roermond

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-18 16:02

Is er hier in dit topic toevallig iemand die goed en netjes manen kan trekken en die in de buurt van Midden Limburg woont?
Ik ben enorm aan het twijfelen om de manen van mijn uk eraf te halen.
Afbeelding

AlphaDaemon
Berichten: 542
Geregistreerd: 24-04-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-18 11:56

mirriejj schreef:
Is er hier in dit topic toevallig iemand die goed en netjes manen kan trekken en die in de buurt van Midden Limburg woont?
Ik ben enorm aan het twijfelen om de manen van mijn uk eraf te halen.
[ [url=m/0Hptx2.jpg]Afbeelding[/url] ]


Oef wat een mooie bos heeft hij nu zeg! Zit het helaas te veel in de weg?

Manen trekken valt wel mee hoor qua hoe moeilijk het is en je hebt er meer controle mee dan je denkt. Ik woon niet bij je in de buurt denk ik (Nijmegen), maar kan het je wel uitleggen hoe het moet. Evt met filmpje erbij.

Heb je bij deze pony al eens de manen getrokken? Sommige paarden kunnen er minder goed tegen dan anderen. De mijne is best wel een miepje en zelfs met de kleinste plukjes merk ik gewoon aan haar dat ze het niet fijn vindt. Ik knip het dus nu bij haar, maar ze is dan ook een KWPN'er met een minder dikke bos haar dan een aantal van mijn vorige verzorgpaarden. Sommigen daarvan kon ik prima de manen trekken en anderen waren ook gevoeliger. Zou zonde zijn als je iemand over laat komen en je moet na 3 plukken stoppen, omdat je pony uit zn stekker gaat.

Over het algemeen heb ik wel altijd de tip gehoord dat je het beste de manen kunt trekken na het rijden / werk. Dan staan de porien meer open, of ze hebben een beetje een roesje van het bewegen daarvoor of ze zijn rustiger omdat ze moe zijn. Ik weet niet precies wat de reden is, maar dat is mij verteld.

mirriejj

Berichten: 3601
Geregistreerd: 07-11-05
Woonplaats: Roermond

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-18 12:09

AlphaDaemon schreef:
mirriejj schreef:
Is er hier in dit topic toevallig iemand die goed en netjes manen kan trekken en die in de buurt van Midden Limburg woont?
Ik ben enorm aan het twijfelen om de manen van mijn uk eraf te halen.
[ [url=m/0Hptx2.jpg]Afbeelding[/url] ]


Oef wat een mooie bos heeft hij nu zeg! Zit het helaas te veel in de weg?

Manen trekken valt wel mee hoor qua hoe moeilijk het is en je hebt er meer controle mee dan je denkt. Ik woon niet bij je in de buurt denk ik (Nijmegen), maar kan het je wel uitleggen hoe het moet. Evt met filmpje erbij.

Heb je bij deze pony al eens de manen getrokken? Sommige paarden kunnen er minder goed tegen dan anderen. De mijne is best wel een miepje en zelfs met de kleinste plukjes merk ik gewoon aan haar dat ze het niet fijn vindt. Ik knip het dus nu bij haar, maar ze is dan ook een KWPN'er met een minder dikke bos haar dan een aantal van mijn vorige verzorgpaarden. Sommigen daarvan kon ik prima de manen trekken en anderen waren ook gevoeliger. Zou zonde zijn als je iemand over laat komen en je moet na 3 plukken stoppen, omdat je pony uit zn stekker gaat.

Over het algemeen heb ik wel altijd de tip gehoord dat je het beste de manen kunt trekken na het rijden / werk. Dan staan de porien meer open, of ze hebben een beetje een roesje van het bewegen daarvoor of ze zijn rustiger omdat ze moe zijn. Ik weet niet precies wat de reden is, maar dat is mij verteld.



Bij ons witje heb ik de manen verkloot met knippen en uitdunnen. Dus als ze eraf gaan durf ik dat echt niet zelf aan :')

Maar ik ben gewoon geen lange manen persoon, maar zijn manen waren wel altijd mooi en dik en daarom liet ik ze eraan. Maar ze krijgen sinds een tijd hooi gevoerd uit houten bakken en daar slijten de manen heel erg van, waardoor hij allemaal dunnen punten krijgt.

ElSea
Berichten: 5377
Geregistreerd: 18-05-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-18 12:18

Ik had me al eens gemeld vroeger, maar nu ik een tondeuse heb loopt hij er echt spik en span bij, dus 'verdien' ik het nu ook meer om hier mee te praten :')
Afbeelding
Zo even een random foto. Ik ga morgen weer zn voetjes opscheren, zal het dan weer laten zien. Oortjes laten scheren zijn we mee bezig, helaas is hij niet de makkelijkste.
Die staart zit ik ook echt mee. Mijne heeft heel veel behang, en zo ook zn staart. Hij valt dus alleen echt heel breed, en dat vind ik lelijk. Ik durf er alleen niks aan te doen... qua dikte bovenaan komt hij hier oprecht bij in de buurt: https://showtail.com/2018-2/showtail/staartproblemen
Alleen zijn staart is wel gewoon overal mooi lang en niet van die gekke plukken. Maar hoe scheren jullie dat op? Naar boven, naar beneden? Met opzetstuk of zonder? Zoja welke?

Susanne

Berichten: 11611
Geregistreerd: 22-10-04
Woonplaats: Aan de kust

Re: Waar zitten de tuttende-toiletterende bokkers? - DEEL 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-18 16:47

Ik woon ook niet bij je in de buurt Miranda, anders had ik je graag geholpen.

bellehorses

Berichten: 2024
Geregistreerd: 23-09-09
Woonplaats: Fryslan

Re: Waar zitten de tuttende-toiletterende bokkers? - DEEL 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-18 19:18

Al een hele tijd nir gereageerd maar wel meegelezen :)
Ik zit met een dilemma. Al een jaar, of misschien wel langer twijfel ik om de manen van mijn merrie er af te knippen tot sportcoupe. Wat zouden jullie doen?
Afbeelding

Maanlicht

Berichten: 6851
Geregistreerd: 30-07-07
Woonplaats: Den Haag

Re: Waar zitten de tuttende-toiletterende bokkers? - DEEL 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-18 19:32

Zeker weten! Sportcoupe staat veel chiquer.

jumpyhorse

Berichten: 1846
Geregistreerd: 14-11-15
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-18 19:33

Afknippen :j vind het bij dit paard niet zo mooi, en he, als het lelijk is groeit het zo weer aan
Laatst bijgewerkt door jumpyhorse op 29-09-18 19:33, in het totaal 1 keer bewerkt

Faitherr

Berichten: 1183
Geregistreerd: 27-03-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-18 19:33

bellehorses schreef:
Al een hele tijd nir gereageerd maar wel meegelezen :)
Ik zit met een dilemma. Al een jaar, of misschien wel langer twijfel ik om de manen van mijn merrie er af te knippen tot sportcoupe. Wat zouden jullie doen?
[ [url=m/lHMf5H.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik hou persoonlijk van lange manen als een paard er aanleg voor heeft. Maar als de manen hierop blijven steken zou ik ze zelf afknippen.

Vandaag beautydag gehad voor april, spik en span voor de wedstrijd morgen. Helaas moet ik morgen waarschijnlijk de voetjes en de staart opnieuw doen :j
Voor:

Afbeelding

Na:

Afbeelding

Afbeelding


En lekker opdrogen in het zonnetje (vastgezet om rollen te voorkomen :roll: )

Afbeelding

Afbeelding

Nu zit het ecen snel in 2 hengsten vlechten en ik weet nog niet orecies wat ik morgen van plan ben om te doen.

bellehorses

Berichten: 2024
Geregistreerd: 23-09-09
Woonplaats: Fryslan

Re: Waar zitten de tuttende-toiletterende bokkers? - DEEL 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-18 20:59

Oke duidelijk hihi.. die manen gaan er dus af. Ik zal een voor en na foto plaatsen als ik de stap heb gezet.

@faitherr de manen blijven idd steken op deze lengte helaas.

Zitten die van jullie ook al zo dik in de vacht? Die van mij wordt al bijna teddy :(

jumpyhorse

Berichten: 1846
Geregistreerd: 14-11-15
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-18 21:02

bellehorses schreef:
Zitten die van jullie ook al zo dik in de vacht? Die van mij wordt al bijna teddy :(


Ja hier ook... maar eind oktober heb ik herfstvakantie, dus dan ga ik scheren

bellehorses

Berichten: 2024
Geregistreerd: 23-09-09
Woonplaats: Fryslan

Re: Waar zitten de tuttende-toiletterende bokkers? - DEEL 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-18 21:16

Ik zit er ook aan te denken eind okt. Begin nov. weer te gaan scheren. Twijfel nog wel omdat ik net een kleine heb en er van uit ga deze winter nog nier heel fanantiek te gaan rijden.

Laurievc

Berichten: 4414
Geregistreerd: 03-01-14
Woonplaats: Minderhout

Re: Waar zitten de tuttende-toiletterende bokkers? - DEEL 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-18 21:22

Hier vandaag geschoren. Beestje wist volgens mij niet wat ze met d'r vacht moest doen door het wisselende weer :+

PanamaD

Berichten: 5647
Geregistreerd: 06-03-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-18 21:34

Ik zit ook alweer aan scheren te denken. De meeste doen t zeker rond eind oktober? Misschien dat ik halverwege ga scheren. Ze zit er al best dik in.

Sowieso moet ze binnenkort onderhande genomen worden want ze krijgt ondertussen echt weer manmoet benen!! Maar eerst moet ze helemaal gewassen worden want ze is best stoffig en vettig ondanks dat ze onder een deken staat

[o]

Quir

Berichten: 17354
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-18 21:36

Hier zit 1 ook al mega dik in het haar, echt een te groot uitgevallen shetlander. _O-

Maar ook al weer vorst gehad. Ze staan ook niet in het werk nu vanwege mijn gezondheid, dus denk dat ik ze maar lekker harig laat nu. Scheren kan altijd nog.

De andere zit nog steeds super dun in haar vacht, die heeft het ook altijd warm. :+

Maar ze lopen er momenteel bij als wilde bospony's, ze moeten nodig even bij gewerkt worden. Maar even wat anders aan m'n hoofd gehad (letterlijk :)) ) na hersenoperatie, dus komende maand maar eens onder handen nemen. }>

Wel extra bevredigend om dat te doen als ze er zo bij lopen. Haha.


Afbeelding

Deze heeft echt nog bijna geen haar erop, wel langeeee manen. :=
Op de achtergrond de uit de kluiten gewassen shetlander.

Josien_

Berichten: 8999
Geregistreerd: 12-08-04
Woonplaats: Geldrop

Re: Waar zitten de tuttende-toiletterende bokkers? - DEEL 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-18 21:45

Hier is het verharen nu ook echt begonnen. Langzaam begint ze een beetje fluffy te worden, maar ze krijgt nooit een mega vacht. Zweet nu ook nog echt niet meer dan normaal.

"Welsh Cobs are like patato chips, you can't have just one!" /3 =:)


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Glossy2009, Veldbloem en 89 bezoekers