Waar zitten de tuttende-toiletterende bokkers? - DEEL 3

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Rena100

Berichten: 4854
Geregistreerd: 29-10-07
Woonplaats: Almelo

Re: Waar zitten de tuttende-toiletterende bokkers? - DEEL 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-18 08:10

Ok, ik had het dus even geprobeerd gisteren met de oprolmethode, maar dat is wel lastiger dan het filmpje doet lijken. Je moet heel strak rollen dus daar moet ik wel even op oefenen. En het laatste plukje haar aan het eind van het vlechtje, kan je beter met het elastiek al naar binnen (achter) dubbel vouwen.

Nynkster

Berichten: 5331
Geregistreerd: 04-03-12
Woonplaats: Exloo (Drenthe)

Re: Waar zitten de tuttende-toiletterende bokkers? - DEEL 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-18 08:43

Waarom probeer je niet met naald en draad? Denk dat dat beter lukt met zulke manen

Rena100

Berichten: 4854
Geregistreerd: 29-10-07
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-18 10:38

Nynkster schreef:
Waarom probeer je niet met naald en draad? Denk dat dat beter lukt met zulke manen


Tegen wie heb je het?

Nynkster

Berichten: 5331
Geregistreerd: 04-03-12
Woonplaats: Exloo (Drenthe)

Re: Waar zitten de tuttende-toiletterende bokkers? - DEEL 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-18 10:52

Oh sorry hhaha tegen wendy met de haflinger :)

mirriejj

Berichten: 3602
Geregistreerd: 07-11-05
Woonplaats: Roermond

Re: Waar zitten de tuttende-toiletterende bokkers? - DEEL 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-18 15:18

Wat doen jullie bij vieze achterbenen?

Onze witte merrie is echt verschrikkelijk, ze plast de achterbenen steeds onder. Hoe houden jullie dit goed schoon?

Faitherr

Berichten: 1183
Geregistreerd: 27-03-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-18 15:20

mirriejj schreef:
Wat doen jullie bij vieze achterbenen?

Onze witte merrie is echt verschrikkelijk, ze plast de achterbenen steeds onder. Hoe houden jullie dit goed schoon?

mijn haf doet dat ook extreem, ik koel eigenlijk altijd de benen na het rijden dus dan spoel ik daar een keer extra, en als het zo erg is dat ik er geen peesjes om heen kan dan spoel ik ze voor t rijden alvast af, maar vaak is het al wel droog en kan ik het met een harde borstel weg weg poetsen.

DreamGuide

Berichten: 2015
Geregistreerd: 10-08-14

Re: Waar zitten de tuttende-toiletterende bokkers? - DEEL 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-18 18:21

Weer lekker kunnen oefenen op de knotjes!

Afbeelding
Afbeelding

PanamaD

Berichten: 5647
Geregistreerd: 06-03-11

Re: Waar zitten de tuttende-toiletterende bokkers? - DEEL 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-18 19:11

Hier heerlijk ontspannen geschoren! Staat der altijd veel beter dan die teddy vacht. Hou ervan!
Afbeelding
Afbeelding
Resultaat
Afbeelding

Jester_

Berichten: 12264
Geregistreerd: 16-12-07
Woonplaats: Eerbeek

Re: Waar zitten de tuttende-toiletterende bokkers? - DEEL 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-18 21:20

Moooie knotten! En gefeliciteerd met je prijzen!

Xritt
Berichten: 605
Geregistreerd: 21-06-15
Woonplaats: Epe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-18 21:38

Heeft iemand een tip hoe je de manen in een mooie vorm kan knippen.
Zoals dit
Afbeelding


Afbeelding

Bij mij worden ze te recht

Quir

Berichten: 17355
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Zweden

Re: Waar zitten de tuttende-toiletterende bokkers? - DEEL 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-18 21:40

Dat is gewoon recht geknipt, maar je ziet gewoon de buiging van de hals.

DreamGuide

Berichten: 2015
Geregistreerd: 10-08-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-18 22:02

@Jester_, thanks :)

@Xritt
Afbeelding
Die van mij heeft de manen ook gewoon recht geknipt, komt idd door buiging van de hals

Xritt
Berichten: 605
Geregistreerd: 21-06-15
Woonplaats: Epe

Re: Waar zitten de tuttende-toiletterende bokkers? - DEEL 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-18 22:45

Miss leg ik het verkeerd uit. Moet je alles in dezelfde lengte knippen?
Bij mij wordt het dan zoAfbeelding
Ik vind dit minder mooi. Dit is te recht voor mijn gevoel. Ik weet niet zo goed hoe ik moet uitleggen wat ik bedoel 8)7

Quir

Berichten: 17355
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-18 22:48

Ja alles op 1 lengte, als de paarden op jouw voorbeeld foto's ook gewoon "recht" staan met hun hals, zijn de manen ook gewoon recht zoals op je laatste foto.

Die boog krijg je automatisch als het paard de hals afbuigt.

Avalanche

Berichten: 15981
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-18 22:49

Hoe zouden jullie een Engelse volbloed toiletteren? Het is natuurlijk geen KWPN, en ik weet eigenlijk niet of ze nu korte manen horen te hebben of niet, maar wat vinden jullie?

Heleennn

Berichten: 6351
Geregistreerd: 21-11-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-18 22:56

Ik doe de bovenkant altijd iets korter dan de onderkant, ik volg echt gewoon de hals en niet het haar zelf. Anders is het idd lelijk, veel mensen doen dat automatisch omdat het dan optisch rechter lijkt. Maar echt zo recht als hierboven op de voorbeeldfoto doe ik het nooit, dat vind ik echt lelijk. Tenzij ze echt maar een hand breed zijn, dan is het wel mooi. Maar die manen die je op de foto laat zien gewoon wat korter knippen zou al het effect geven wat je wil :) Ze zijn gewoon nogal lang waardoor het zo lelijk lijkt. Het zou beter zijn als ze tot net boven de aanzet van de hals worden geknipt, achter de oren zeg maar... Ja hoe leg je dat uit. Een foto van hoe kort ik de manen doe, net boven die verdikking op de hals:


Afbeelding

Hier zie je mss beter wat ik bedoel, ik knip altijd net boven de dikke spier (of wat is het haha) die boven de luchtpijp zit

Afbeelding

XladyX

Berichten: 1330
Geregistreerd: 23-07-06
Woonplaats: NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-18 08:38

Xritt schreef:
Miss leg ik het verkeerd uit. Moet je alles in dezelfde lengte knippen?
Bij mij wordt het dan zo[ [url=m/5kICOg.png]Afbeelding[/url] ]
Ik vind dit minder mooi. Dit is te recht voor mijn gevoel. Ik weet niet zo goed hoe ik moet uitleggen wat ik bedoel 8)7


Bedoel je dat het 'recht' geknipt lijkt? Dan kun je ook de manen trekken of snijden, dan krijg je veel minder het 'afgeknipt' effect. Er zijn daar handige kammetjes voor die snijden, bijvoorbeeld de solocomb (even googlen en je vind hoe of wat).

Rena100

Berichten: 4854
Geregistreerd: 29-10-07
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-18 09:04

Xritt schreef:
Miss leg ik het verkeerd uit. Moet je alles in dezelfde lengte knippen?
Bij mij wordt het dan zo[ [url=m/5kICOg.png]Afbeelding[/url] ]
Ik vind dit minder mooi. Dit is te recht voor mijn gevoel. Ik weet niet zo goed hoe ik moet uitleggen wat ik bedoel 8)7


Deze rechte manen zijn ook wel te recht, ik had in dit geval aan de voorkant (dus bij het hoofd) een stukje korter gedaan. Die van mij zijn ook niet overal even lang, maar volgt gewoon mooi de hals.
Afbeelding

mavantos

Berichten: 3593
Geregistreerd: 14-05-08
Woonplaats: Midden-Delfland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-18 09:14

Wij hebben gewoon een permanente hanenkam als we rijden :') {:}
Afbeelding

Faitherr

Berichten: 1183
Geregistreerd: 27-03-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-18 09:18

mavantos schreef:
Wij hebben gewoon een permanente hanenkam als we rijden :') {:}
[ [url=m/19CXvk.jpg]Afbeelding[/url] ]

Poohhh gaaf beest <3 <3 <3

Xritt
Berichten: 605
Geregistreerd: 21-06-15
Woonplaats: Epe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-18 09:20

Thanx *\o/* dat is wat bedoel, denk ik Haha. Ik volg de manen maar ik weet dat ik iets fout doe. Nu dus de half volgen. Ik ga het van de week nog eens proberen. Jullie paardjes zien er netjes geknipt uit!

Rena100

Berichten: 4854
Geregistreerd: 29-10-07
Woonplaats: Almelo

Re: Waar zitten de tuttende-toiletterende bokkers? - DEEL 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-18 09:27

Succes! En wel even een fotootje laten zien he :)

Quir

Berichten: 17355
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-18 09:37

Denk ook dat het belangrijk is ze vooral niet te lang te laten. Inderdaad moeten ze eigenlijk net op/boven de bolling van de hals komen (de dikke spier zeg maar).

Maar het scheelt ook heel veel of het paard wat slag in zijn manen heeft, zoals het paard van Heleen dat heeft. Dan ziet het er ook in eens heel anders uit. Paard op de laatste foto die je als voorbeeld gebruikt heeft juist heel erg steil haar.

Overigens knip ik als ze goed op lengte zijn, altijd nog met de schaar verticaal tot een cm of 2/3. Dan krijg je ook een wat minder rechte onderkant.

Was even op zoek naar een duidelijke foto, maar die heb ik zo niet. Heb er 1 met super steile manen en de andere juist krullen. Misschien dat het wel lukt om straks even een foto te maken.

Mijn dames zijn zeer hard toe aan een flinke opknapbeurt, wat een bospony's. :=
De jongste zit nog steeds heel mooi dun in haar vacht (heeft het ook snel warm), maar de vos is een extreme haarbal. Echt niet normaal hoeveel haar die heeft.

Alles schreeuwt om de scheermachine erover heen te halen, maar een beetje nutteloos. Ze gaan deze winter toch op winter vakantie, hooguit wat basis werk aan de hand, afhankelijk hoeveel sneeuw er ligt en de bodem is. Dus dan zou het eigenlijk alleen scheren voor het mooi zijn (praktisch is het ook niet als het dadelijk -30 is), maar ooohh wat kriebelt dat. :+

Ga eens kijken of ik ze deze week een beetje fatsoenlijk kan krijgen. Wassen lukt hier helaas niet, moet buiten en het vriest. Straks thuis maar eens doen.
Maar ga proberen om een voor en na foto te maken, denk dat het hier bij jullie ook kriebelt om ze zo te zien. _O-

wendy1987

Berichten: 6925
Geregistreerd: 29-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-18 18:14

Ik knip ze ook meer met de hals mee, en dan ook beetje inknippen zoals hierboven beschreven wordt zodat het wat minder strak oogt. Nou heeft ze enorm dikke manen dus het springt alle kanten op.. :')
Afbeelding
Dit is net na het knippen afgelopen weekend.

De voorkant is weer teruggevallen, dat moet uiteindelijk weer bij haar voorpluk. De vorige keer te fanatiek geknipt :') Dat moet dus weer bijgroeien :j

Xritt
Berichten: 605
Geregistreerd: 21-06-15
Woonplaats: Epe

Re: Waar zitten de tuttende-toiletterende bokkers? - DEEL 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-18 21:56

Als het fotowaardig is plaats ik een foto :D
Die van mij heeft vrij dunne manen met iets wat slag. Ik heb ook eens (ik dacht slim te zijn 8)7 ) de manen eerst nat gemaakt en toen geknipt. Volgende dag schrok ik me dood Haha.