Waar zitten de tuttende-toiletterende bokkers? - DEEL 3

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
EmptyWords

Berichten: 10573
Geregistreerd: 27-02-08
Woonplaats: Wehl

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-18 16:09

PeerAppel schreef:
Ik smeek mee.

Maar ik vind de manen van de bonte pony eigenlijk ook niet mooi. Sorry :')

Eens

Jester_

Berichten: 12258
Geregistreerd: 16-12-07
Woonplaats: Eerbeek

Re: Waar zitten de tuttende-toiletterende bokkers? - DEEL 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-18 16:27

Meeste stemmen gelden dus kort houden :D

mavantos

Berichten: 3587
Geregistreerd: 14-05-08
Woonplaats: Midden-Delfland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-18 16:48

Dit topic gaat over toiletteren, daar horen de manen absoluut bij. Ik vind lange manen hier niet echt super gepast en daarbij nog eens keilelijk.


Mijn driejarige heeft nu weer zulke manen, dus de schaar gaat er volgende week weer in :j *\o/*
Afbeelding

Tribunals

Berichten: 2682
Geregistreerd: 22-06-10
Woonplaats: Steenwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-18 17:16

mavantos schreef:
Dit topic gaat over toiletteren, daar horen de manen absoluut bij. Ik vind lange manen hier niet echt super gepast en daarbij nog eens keilelijk.


Mijn driejarige heeft nu weer zulke manen, dus de schaar gaat er volgende week weer in :j *\o/*
[ [url=m/fF0SZk.jpg]Afbeelding[/url] ]


Hoewel ik ook niks met lange manen heb en het liefst bij elke knol een sportcoupe zie, ben ik het hier echt niet mee eens. :7

Kever
Berichten: 1508
Geregistreerd: 27-01-12
Woonplaats: Precies waar ik moet zijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-18 17:17

Toiletteren kan toch ook zonder de manen er bij te betrekken :D
Ik, met mijn Fries, ga de manen en sokken er ook niet afhalen, maar als ik voor de rest alles strak heb geschoren, manen in een strakke vlecht, voorpluk in een knot en de staart, kroonrand netjes heb, vind ik dat ook onder toiletteren vallen. Heb hier eens een foto gedeeld en kwam toen geen commentaar dat ze te veel haar had voor het topic O:)

Nu weer onder m’n meeleessteen waar ik maar heel af en toe onder vandaan kom :D

Faitherr

Berichten: 1183
Geregistreerd: 27-03-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-18 20:17

AnneJ1995 schreef:
Toiletteren kan toch ook zonder de manen er bij te betrekken :D
Ik, met mijn Fries, ga de manen en sokken er ook niet afhalen, maar als ik voor de rest alles strak heb geschoren, manen in een strakke vlecht, voorpluk in een knot en de staart, kroonrand netjes heb, vind ik dat ook onder toiletteren vallen. Heb hier eens een foto gedeeld en kwam toen geen commentaar dat ze te veel haar had voor het topic O:)

Nu weer onder m’n meeleessteen waar ik maar heel af en toe onder vandaan kom :D

eens, ik kan enorm genieten van al deze sportcoupes en sta vaak versteld van het effect. Maar ik ga echt wel eerst lange manen bij mijn haf proberen. Ik vind het een beetje raar om te zeggen dat je een paard met lange manen niet kan toiletteren.


Afbeelding

Afbeelding
mijn haf staat er altijd keurig bij op de weide

mavantos

Berichten: 3587
Geregistreerd: 14-05-08
Woonplaats: Midden-Delfland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-18 22:33

Tribunals schreef:
mavantos schreef:
Dit topic gaat over toiletteren, daar horen de manen absoluut bij. Ik vind lange manen hier niet echt super gepast en daarbij nog eens keilelijk.


Mijn driejarige heeft nu weer zulke manen, dus de schaar gaat er volgende week weer in :j *\o/*
[ [url=m/fF0SZk.jpg]Afbeelding[/url] ]


Hoewel ik ook niks met lange manen heb en het liefst bij elke knol een sportcoupe zie, ben ik het hier echt niet mee eens. :7


Iedereen moet foto's sturen van lange coupes wanneer ze daar zin in hebben hoor, begrijp me niet verkeerd! Ik versta alleen onder toiletteren het knippen/scheren/wassen van paarden en vlechten vindt ik weer wat anders, mijn persoonlijke mening. Maar uiteraard moet iedereen kunnen laten zien hoe hun paard er goed uitziet en hier trots op zijn. :j

Heleennn

Berichten: 6351
Geregistreerd: 21-11-11

Re: Waar zitten de tuttende-toiletterende bokkers? - DEEL 3

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-18 22:35

Ja inderdaad Mavantos, dat vind ik ook. Maar goed, ik herinner me vaag nog een relletje uit het vorige topic :+ Dus laten we er maar niet te ver over uitwijden :Y)

PanamaD

Berichten: 5647
Geregistreerd: 06-03-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-18 23:24

Na deze manen discussie durf ik echt niet meer een foto te plaatsen van mijn merrie haar manen!! Dan krijg ik ook 2 pagina’s te horen dat ze geknipt moeten worden := (geduld is een schone zaak voor schoonheid)

Ik zet alleen nog been foto’s hier neer :+

Vandaag oren en kam geschoren, geen foto gemaakt! Der benen mogen ook weer, gaat hard met die warmte. Morgen misschien!

Tribunals

Berichten: 2682
Geregistreerd: 22-06-10
Woonplaats: Steenwijk

Re: Waar zitten de tuttende-toiletterende bokkers? - DEEL 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-18 23:50

Ik vind lange manen bij koudbloeden erg mooi. Sportpaarden daarentegen moeten echt kort, anders vind ik het geen gezicht :D

Faitherr

Berichten: 1183
Geregistreerd: 27-03-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-18 00:37

Tribunals schreef:
Ik vind lange manen bij koudbloeden erg mooi. Sportpaarden daarentegen moeten echt kort, anders vind ik het geen gezicht :D

En een koudbloed in de sport dan?
(Is overigens niet aanvallend bedoel haha, ik ben noet opzoek naar discussie’s ik ben echt benieuwd naar je mening)

Ik moet eerlijk zeggen dat ik ook mijn twijfels heb, al denk ik dat een sportcoupé bij mijn haf snel een hanenkam word en als ik dan moet gaan trekken (want t is kei dik) dat ze me afmaakt. Maar bij sommige paarden denk ik ook zeker weten sportcoupé knippen maar bij mijn haf zou ik toch wel graag enorm lange manen willen. Maar ik wil wel de sport in, dus ik word er “blij” van als ze eruit ziet al een sportpaard hahaha

Nies_
Berichten: 18300
Geregistreerd: 25-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-18 07:19

Ik snap de opmerking wel, maar lange manen die gewoon verzorgd worden vind ik wel toilleteren hoor, ik weet hoeveel werk het kan zijn. Van die dooie pieken die af en toe gevlochten worden.. Dat vind ik ook geen toilleteren.

wendy1987

Berichten: 6910
Geregistreerd: 29-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-18 07:43

Ik ben elke 2 weken minstens een uur zoet met wassen en vlechten van de manen :')

Maar.. Ik zou liever een sportcoupe hebben. Veel makkelijker. Alleen heeft ze eczeem en ben ik dus super trots dat ze lange manen heeft. Ik leg er anders heel erg de nadruk op zeg maar.

Hier gewassen. Gevlochten en lekker na t rijden daarna.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

En ik haat vlechten. Doet pijn aan mijn handen en duurt best lang gezien ze dik zijn.

En om t mooi te houden zou ik het eigenlijk elke 4 dagen opnieuw moeten doen maar dat zoek ik niet vanwege de tijd die ik er aan kwijt ben :+

Edit: ik houd dus eigenlijk ook echt meer van kort bij veel paarden!!

Nies_
Berichten: 18300
Geregistreerd: 25-12-05

Re: Waar zitten de tuttende-toiletterende bokkers? - DEEL 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-18 07:54

Gewoon afknippen dan, krijg je echt geen spijt van. Waarom zou je lange manen willen als je kort mooier vindt? Ik heb er echt nog geen een paard slechter van zien worden.

Kijk dan hoeveel mooier je paard ervan wordt <3

Afbeelding

Afbeelding

Anoniem

Re: Waar zitten de tuttende-toiletterende bokkers? - DEEL 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-18 08:09

Persoonlijk vind ik de fjord met lange manen veeel mooier. Anders had t fjorden coupe moeten zijn. :')

paljaslaura

Berichten: 2742
Geregistreerd: 23-06-10
Woonplaats: Noord Holland

Re: Waar zitten de tuttende-toiletterende bokkers? - DEEL 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-18 09:08

Haflingers met mooie lange manen vind ik prachtig! Mijn oude haf had ook heel lang haar en geen haar op mijn hoofd die eraan dacht om dat af te knippen :+
Gister ook al lekker bezig geweest. Manen geknipt en van de ander de sokken er weer af.


Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

PanamaD

Berichten: 5647
Geregistreerd: 06-03-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-18 09:11

Bekent steegje! Wennekers?

Nies_ schreef:
Ik snap de opmerking wel, maar lange manen die gewoon verzorgd worden vind ik wel toilleteren hoor, ik weet hoeveel werk het kan zijn. Van die dooie pieken die af en toe gevlochten worden.. Dat vind ik ook geen toilleteren.

Die van mij heeft helaas aan schoft kant momenteel heel zielige plukken door gekroel vorig jaar en hals deken. De rest is wel mooi lang maar krijg t niet over mn hart om t eraf te knippen. Foto durf ik niet te plaatsen haha

Kever
Berichten: 1508
Geregistreerd: 27-01-12
Woonplaats: Precies waar ik moet zijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-18 09:57

mavantos schreef:
Tribunals schreef:

Hoewel ik ook niks met lange manen heb en het liefst bij elke knol een sportcoupe zie, ben ik het hier echt niet mee eens. :7


Iedereen moet foto's sturen van lange coupes wanneer ze daar zin in hebben hoor, begrijp me niet verkeerd! Ik versta alleen onder toiletteren het knippen/scheren/wassen van paarden en vlechten vindt ik weer wat anders, mijn persoonlijke mening. Maar uiteraard moet iedereen kunnen laten zien hoe hun paard er goed uitziet en hier trots op zijn. :j


Puur en alleen vlechten vind ik ook niet toiletteren, maar hoort wel bij het algehele toiletteren als je een paard met lange manen hebt, toch? Alleen foto’s met “kijk wat een mooie vlecht” vind ik ook niet in het topic horen.

Verder geniet ik ook heel erg van alle sportcoupes en strak geschoren beentjes hoor :D als ik een ander paard had gehad, zou ik ook alles strak en kort doen haha

Jester_

Berichten: 12258
Geregistreerd: 16-12-07
Woonplaats: Eerbeek

Re: Waar zitten de tuttende-toiletterende bokkers? - DEEL 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-18 10:01

Ik vind lange manen zeker niet lelijk. vooral bij kleine ponys staat het vaak leuk en de meeste koudbloeden. Maar nee een warmbloed moet gewoon kort :D

S_en_Z

Berichten: 9371
Geregistreerd: 22-11-09
Woonplaats: Nieuwegein-Zuid

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-18 16:16

*\o/*

Voor.. Nouja.. 1 been half andere nog niet.

Afbeelding

En na <3

Afbeelding

Haar oortjes keel en derde oor ook maar gelijk meegenomen

Afbeelding

SharonIndezz
Berichten: 4693
Geregistreerd: 16-07-10
Woonplaats: 's-Hertogenbosch

Re: Waar zitten de tuttende-toiletterende bokkers? - DEEL 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-18 16:34

Knappe paardjes weer allemaal

Hier ook in bad geweest vandaag <3

Afbeelding
Afbeelding

bamsy

Berichten: 1118
Geregistreerd: 21-02-06
Woonplaats: Steenbergen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-18 10:12

Gister dan eindelijk paardlief weer geschoren! Moet zeggen dat dat best lastig is zonder echt lange vacht :')

Vergeten voor foto te maken dus hier al een paar banen gedaan
Afbeelding

Eindresultaat, paard is niet echt fotogeniek :+
Afbeelding

Afbeelding

Dit is wat er nog af kwam
Afbeelding

M_ontana
Berichten: 1280
Geregistreerd: 28-02-17

Re: Waar zitten de tuttende-toiletterende bokkers? - DEEL 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-18 10:34

Ziet er goed uit! (ookal had ik het al in het lemieux topic gezien :') _O- )

bamsy

Berichten: 1118
Geregistreerd: 21-02-06
Woonplaats: Steenbergen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-18 10:43

M_ontana schreef:
Ziet er goed uit! (ookal had ik het al in het lemieux topic gezien :') _O- )

:Y) ja dat ging een beetje mis haha.

Zie alleen nu dat het net is of zijn vacht dof is maar hij glimt je tegemoet 8-)

jumpyhorse

Berichten: 1846
Geregistreerd: 14-11-15
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-18 18:23

Vandaag wedstrijd gehad,
Dus weer reden om te tutten!

Afbeelding

Ze had al even op de weide gestaan en deze foto is genomen tijdens nog wat vrijheidsdressuur, maar hopelijk geeft het wat beeld :D
Spoiler:
was de eerste keer op het blok staan voor haar! *\%/*