Helemaal niet gelukkig meer... Help

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Keandra
Berichten: 1172
Geregistreerd: 24-08-07
Woonplaats: Hamme (O-Vl, België)

Re: Helemaal niet gelukkig meer... Help

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-17 17:43

Ehm, is niet leuk inderdaad in de omgeving van Sint-Niklaas.
Wij wonen in Hamme en het enige dat echt te doen is is een eigen/gehuurde weide.
Degelijke betaalbare stalling die echt naar de paarden letten en met weidegang is kwasi onbetaalbaar geworden. Overdijk is nog maar net toe en dus veel mensen opeens op zoek naar andere stalling.
Ben je al naar De Oxerhoeve geweest?


Clauwtje

Berichten: 1150
Geregistreerd: 28-09-05
Woonplaats: Brielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-17 18:32

Ts, sorry als ik hard overkom...maar ik snap echt niet waarom je je paard niet meteen hebt weg gehaald daar.

Je paard staat karig op stal, krijgt véél te weinig ruwvoer en je kunt geen kant op met je paard.

Ik had echt de eerste de beste stal laten weten dat ik er aan zou komen...

Hoop dat je, voor je paard, snel de keuze maakt te verhuizen. Succes.

Libera

Berichten: 3973
Geregistreerd: 21-07-05
Woonplaats: California

Re: Helemaal niet gelukkig meer... Help

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-17 18:46

Hier nog een die dat niet snapt... ik was echt al lang weg geweest, maakt niet uit waarheen

Volg ons project in Washington!
Van overwoekerde bende naar paarden paradijsje :D

Gini
Berichten: 17893
Geregistreerd: 18-10-06
Woonplaats: Belgje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-17 18:47

Clauwtje schreef:
Ik had echt de eerste de beste stal laten weten dat ik er aan zou komen...


Met de kans dat je van de regen in de drop belandt? Nee, ik vind het heel verstandig dat TS nu de tijd neemt om een kwaliteitsvolle stal te kiezen. Paard heeft er niks aan als die van de ene slechte stal naar de andere verkast wordt.

beatje
Berichten: 5970
Geregistreerd: 05-02-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-17 18:56

Clauwtje schreef:
Ts, sorry als ik hard overkom...maar ik snap echt niet waarom je je paard niet meteen hebt weg gehaald daar.

Je paard staat karig op stal, krijgt véél te weinig ruwvoer en je kunt geen kant op met je paard.

Ik had echt de eerste de beste stal laten weten dat ik er aan zou komen...

Hoop dat je, voor je paard, snel de keuze maakt te verhuizen. Succes.

Moet ze toch eerst een stal hebben.
Persoonlijk zou ik voor de wei met schuilstal gaan.Je paard heeft een goed deken zo op de foto te zien,als je zorgt dat hij een deken aan heeft dat niet lekt ,gaat hij dat prima redden.Ik heb al veel paarden zien opknappen van alleen buiten staan op de wei.

CalipsoLover

Berichten: 5554
Geregistreerd: 14-08-11

Re: Helemaal niet gelukkig meer... Help

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-12-17 19:54

Keandra: Ja sinds het overdijk is gesloten is het wel heel lastig in die buurt. Een vriendin van mij heeft ook een weide daar, maar rijden is nu beperkt omdat Overdijk gesloten is... Was vroeger van de zus van mijn huisarts, maar is failliet gegaan geloof ik?

Ik wou niet met een 'depressief' paard nog meer gaan verhuizen... Liefst nu alles tegelijk en even een paar dagen tanden bijten tot ik iets heb gevonden, dan hem intensief te lopen verhuizen. Natuurlijk heb ik als eigenaar ook geen oog toe gedaan van de zorgen en stress.

En via een bokker nog een adresje gekregen van een pensionstalling waar ik zojuist naar ben gaan kijken en dat beloond, want morgen verhuisd hij naar daar! :D

♥ 17y/o Diallo VW (Up Chique x Burggraaf)
3,5y/o Marie De Montserrat (Glock's Toto Jr x Bretton Woods) ♥

E_D_E
Berichten: 696
Geregistreerd: 21-02-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-17 19:56

CalipsoLover schreef:
Keandra: Ja sinds het overdijk is gesloten is het wel heel lastig in die buurt. Een vriendin van mij heeft ook een weide daar, maar rijden is nu beperkt omdat Overdijk gesloten is... Was vroeger van de zus van mijn huisarts, maar is failliet gegaan geloof ik?

Ik wou niet met een 'depressief' paard nog meer gaan verhuizen... Liefst nu alles tegelijk en even een paar dagen tanden bijten tot ik iets heb gevonden, dan hem intensief te lopen verhuizen. Natuurlijk heb ik als eigenaar ook geen oog toe gedaan van de zorgen en stress.

En via een bokker nog een adresje gekregen van een pensionstalling waar ik zojuist naar ben gaan kijken en dat beloond, want morgen verhuisd hij naar daar! :D


Nee overdijk is verkocht aan s eacoast

Was je afspraak van 17u in orde?

CalipsoLover

Berichten: 5554
Geregistreerd: 14-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-12-17 20:01

E_D_E schreef:
CalipsoLover schreef:
Keandra: Ja sinds het overdijk is gesloten is het wel heel lastig in die buurt. Een vriendin van mij heeft ook een weide daar, maar rijden is nu beperkt omdat Overdijk gesloten is... Was vroeger van de zus van mijn huisarts, maar is failliet gegaan geloof ik?

Ik wou niet met een 'depressief' paard nog meer gaan verhuizen... Liefst nu alles tegelijk en even een paar dagen tanden bijten tot ik iets heb gevonden, dan hem intensief te lopen verhuizen. Natuurlijk heb ik als eigenaar ook geen oog toe gedaan van de zorgen en stress.

En via een bokker nog een adresje gekregen van een pensionstalling waar ik zojuist naar ben gaan kijken en dat beloond, want morgen verhuisd hij naar daar! :D


Nee overdijk is verkocht aan s eacoast

Was je afspraak van 17u in orde?


Ja, inderdaad degene die jij me hebt gestuurd :)

♥ 17y/o Diallo VW (Up Chique x Burggraaf)
3,5y/o Marie De Montserrat (Glock's Toto Jr x Bretton Woods) ♥

E_D_E
Berichten: 696
Geregistreerd: 21-02-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-17 20:06

CalipsoLover schreef:
E_D_E schreef:

Nee overdijk is verkocht aan s eacoast

Was je afspraak van 17u in orde?


Ja, inderdaad degene die jij me hebt gestuurd :)


Top! +:)+

FennaK
Berichten: 1081
Geregistreerd: 13-04-11

Re: Helemaal niet gelukkig meer... Help

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-17 21:09

Fijn voor jou en je paardje!

Saluut M2+2
Be Fair M2+10

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Helemaal niet gelukkig meer... Help

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-17 22:09

Ik sta ook in het Waasland. Gelukkig privé weide en piste. Ben wel benieuwd waar je heen gaat nu!

"I say the forces of this planet all were bound in this cat" (Zita Swoon)

CalipsoLover

Berichten: 5554
Geregistreerd: 14-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-12-17 23:42

poes schreef:
Ik sta ook in het Waasland. Gelukkig privé weide en piste. Ben wel benieuwd waar je heen gaat nu!

Stuur je maar ff een pbtje :)

♥ 17y/o Diallo VW (Up Chique x Burggraaf)
3,5y/o Marie De Montserrat (Glock's Toto Jr x Bretton Woods) ♥

Allegandra

Berichten: 784
Geregistreerd: 31-08-05
Woonplaats: Koewacht

Re: Helemaal niet gelukkig meer... Help

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-17 00:04

Super goed nieuws! Fijn dat je iets gevonden hebt!
Hopelijk knapt hij snel op.

Happy, my love, m'n sterretje in hemel.... !
Boy Lucswolle, m'n kanjer!
Max, onze grote knuffelbeer!

MissWeenie

Berichten: 356
Geregistreerd: 28-01-14

Re: Helemaal niet gelukkig meer... Help

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-17 09:41

Laat je ons weten hoe hij staat in z’n nieuwe stalling? Altijd blij met een happy end :D

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Re: Helemaal niet gelukkig meer... Help

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-17 09:48

Goed zo, gefeliciteerd! Verder ook geen energie meer verspillen aan die oude stal.

poetser

Berichten: 4306
Geregistreerd: 29-03-04
Woonplaats: Overal en nergens

Re: Helemaal niet gelukkig meer... Help

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-17 10:01

Fijn dat je iets gevonden heb. Ik was tijdens het lezen van de laatste pagina's ook al aan het meedenken voor je.

Ik hoop dat zowel jij als je paard het naar jullie zin hebben op de nieuwe stal.

Ik heb een mentale beperking en kan daardoor soms vreemd reageren

CalipsoLover

Berichten: 5554
Geregistreerd: 14-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-12-17 14:52

Zo... Hier zijn we dan. Vanochtend dus naar daar gegaan met een goede vriend van mijn moeder en mijn moeder zelf. Alles ingepakt, Diallo klaar gemaakt voor vertrek maar zelf kwamen ze niet naar buiten om gedag te zeggen aangezien ze ons ook nog geld terug moesten. (In België is dit toch het fatsoen, laatste stal heb ik ook geld terug gekregen, zonder ik er eig achter moest vragen, maar bon. Ik had er sowieso niet op gerekend) Maar ben toch nog gaan aanbellen, ook om gedag te zeggen. Natuurlijk was dit een hele uitbrander van hen en omdat mijn paard ook de paaltjes had kapot gemaakt ze dit niet willen teruggeven en weer van alles beginnen verzinnen. De vriend van mijn moeder ook bevestigt dat die mensen gewoon knettergek zijn. En aangezien zij mij 'buiten hebben gezet' dit toch hoort maar een deur in ons gezicht gekregen en vertrokken en geen woorden meer aan vuil gemaakt. We zullen waarschijnlijk toch ergens hier een melding van gaan doen bij de politie, dat dit in de toekomst ook voor andere niet voorkomt. En aangezien ze dit ook in het zwart doen. Via de nieuwe pensionstalling gaat alles officieel.

Afbeelding

Diallo staat intussen in een warm dik stalletje met een hele pak hooi en eten. Hij had een reuze honger dus hij heeft waarschijnlijk ook geen eten meer gekregen. Hij heeft een uitkijk op de parking en weides en staat in een gang met een heleboel andere paardjes. Hopelijk knapt hij snel terug op en is hij terug de oude.

Ik wil sowieso nog iedereen bedanken die mij heeft geholpen en steun geboden heeft. Met het overlijden van mijn opa deze week kon dit niet meer ongepast komen maar er is een pak van mijn hart en ben ontzettend blij dat hij nu een plekje heeft. *\o/*
Laatst bijgewerkt door CalipsoLover op 24-12-17 14:58, in het totaal 1 keer bewerkt

♥ 17y/o Diallo VW (Up Chique x Burggraaf)
3,5y/o Marie De Montserrat (Glock's Toto Jr x Bretton Woods) ♥

bruintje123

Berichten: 14667
Geregistreerd: 30-06-14

Re: Helemaal niet gelukkig meer... Help

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-17 14:54

Gefeliciteerd met je nieuwe plekje.
Hopelijk een fijne toekomst tegemoet :j

&if=1 zet dit achter een url en zie alleen de foto's in een topic.

_Lina

Berichten: 392
Geregistreerd: 23-05-16
Woonplaats: Lokeren

Re: Helemaal niet gelukkig meer... Help

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-17 15:03

Blij te lezen dat hij eindelijk zijn topplekje gevonden heeft! Ben benieuwd naar wat de toekomst voor jullie zal brengen!

Leentje, Molly & Poppy <3

Selka
Berichten: 8460
Geregistreerd: 15-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-17 15:04

Wat fijn dat hij nu genoeg te eten heeft en een fijne warme stal. Hopelijk mag hij ook lekker buiten spelen?

Nog gecondoleerd met je opa!

CalipsoLover

Berichten: 5554
Geregistreerd: 14-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-12-17 15:09

Selka schreef:
Wat fijn dat hij nu genoeg te eten heeft en een fijne warme stal. Hopelijk mag hij ook lekker buiten spelen?

Nog gecondoleerd met je opa!

Nu met dit weer natuurlijk niet, maar er zijn wel winterpaddocks waar ik hem altijd op mag zetten. En gelukkig heeft hij ook een brede uitkijk naar buiten wat ook fijn is. Vanaf het wat beter weer is mag hij elke dag terug op de weide. :D Ga hem morgen wel even buiten gaan zetten maar rijden ga ik nog niet meteen doen al kriebelt het wel enorm, wil hem eerst even de tijd geven om te wennen en terug op krachten te komen.

♥ 17y/o Diallo VW (Up Chique x Burggraaf)
3,5y/o Marie De Montserrat (Glock's Toto Jr x Bretton Woods) ♥

Selka
Berichten: 8460
Geregistreerd: 15-10-09

Re: Helemaal niet gelukkig meer... Help

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-17 15:18

Oke jammer. Want zo natuurlijk vind ik dat niet.
Hopelijk gaat hij snel (met een vriendje) overdag in de paddock. :)

CalipsoLover

Berichten: 5554
Geregistreerd: 14-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-12-17 15:19

Selka schreef:
Oke jammer. Want zo natuurlijk vind ik dat niet.
Hopelijk gaat hij snel (met een vriendje) overdag in de paddock. :)

Nee is voor mij ook anders. Maar in principe mag ik hem elke dag op de paddock zetten wat veel goed maakt :) Op de weide gaan ze met 2, dus hopelijk maakt hij ook snel een vriendje.

♥ 17y/o Diallo VW (Up Chique x Burggraaf)
3,5y/o Marie De Montserrat (Glock's Toto Jr x Bretton Woods) ♥

GamblersCup
Berichten: 13426
Geregistreerd: 11-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-17 15:43

Ik was al helemaal blij voor je paard, maar dat is nu wel wat minder... je gaat m wel urenlang op die paddock zetten hoop ik? Want van niet goed naar niet goed, daar heeft je paard ook niet veel aan?

Pensioenplek ponymerrie aangeboden: https://www.bokt.nl/markt/ad/517607/dui ... ponymerrie

CalipsoLover

Berichten: 5554
Geregistreerd: 14-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-12-17 15:45

GamblersCup schreef:
Ik was al helemaal blij voor je paard, maar dat is nu wel wat minder... je gaat m wel urenlang op die paddock zetten hoop ik? Want van niet goed naar niet goed, daar heeft je paard ook niet veel aan?

Ja voorlopig zal ik er elke dag naartoe gaan tot het beter weer word om hem buiten te zetten en te loungeren. Wonder boven wonder, van alle stallen waar we naar zijn gaan kijken was dit de enige waar ze zoveel buiten mochten en konden staan.

♥ 17y/o Diallo VW (Up Chique x Burggraaf)
3,5y/o Marie De Montserrat (Glock's Toto Jr x Bretton Woods) ♥


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 83 bezoekers