Helemaal niet gelukkig meer... Help

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
CalipsoLover

Berichten: 5558
Geregistreerd: 14-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-17 14:58

bigone schreef:
Wanneer de stallen goed gestrooid zijn, de paarden voldoende buiten komen en goed gevoerd worden dan moet je soms door wat viezigheid heenkijken, het is geen beautysalon. Omgang en voeding is veel belangrijker dan alleen het uiterlijk van een stal.

Natuurlijk, daar heb je volledig gelijk in. Maar kreeg geen warm of goed gevoel, en mijn paard verdient na dit alles wel echt een 5 sterren huisje... Paarden zagen er ook niet tip top uit.

bruintje123

Berichten: 14667
Geregistreerd: 30-06-14

Re: Helemaal niet gelukkig meer... Help

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-17 14:59

Dan niet doen. Zeker naar je gevoel luisteren :j
En niet tiptop eruit zien hoort ook niet.

E_D_E
Berichten: 696
Geregistreerd: 21-02-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-17 15:06

CalipsoLover schreef:
Ik zoek iets in het Waasland in de buurt van/in Sint-Niklaas. Niet zo gemakkelijk omdat Sint-Niklaas een stad is, maar daarrond wel veel platteland. Heb momenteel nog 3 stallen in mijn agenda staan deze week.

Ik weet dat ik dit misschien veel te hard aantrek en dit te dicht bij mijn hart laat komen, maar natuurlijk kwetsen zulke dingen wel. En zeker omdat ik er dan nog zo braaf en lief mee ben, want iedereen weet het toch altijd beter. Weer eens een lesje geleerd dat mensen gewoon niet te vertrouwen zijn.



Ik ben zelf van het waasland. Welke stallen staan nog op je planning?

CalipsoLover

Berichten: 5558
Geregistreerd: 14-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-17 15:10

E_D_E schreef:
CalipsoLover schreef:
Ik zoek iets in het Waasland in de buurt van/in Sint-Niklaas. Niet zo gemakkelijk omdat Sint-Niklaas een stad is, maar daarrond wel veel platteland. Heb momenteel nog 3 stallen in mijn agenda staan deze week.

Ik weet dat ik dit misschien veel te hard aantrek en dit te dicht bij mijn hart laat komen, maar natuurlijk kwetsen zulke dingen wel. En zeker omdat ik er dan nog zo braaf en lief mee ben, want iedereen weet het toch altijd beter. Weer eens een lesje geleerd dat mensen gewoon niet te vertrouwen zijn.



Ik ben zelf van het waasland. Welke stallen staan nog op je planning?


Ah super!

Ik ben al naar die in Puivelde geweest en Wica Stables, Ga morgen nog naar fokkerij t'heirhof en overmorgen naar Shana De Ben

CalipsoLover

Berichten: 5558
Geregistreerd: 14-08-11

Re: Helemaal niet gelukkig meer... Help

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-17 15:37

Het ironische van dit alles is ook nog dat zij beweren dat dit al veel langer aan de gang is en een paard zich niet op 123 zo slecht kan gaan voelen. En dat mijn dierenarts ongelijk heeft.

Narcissa
Berichten: 3047
Geregistreerd: 29-03-15

Re: Helemaal niet gelukkig meer... Help

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-17 16:22

Probeer je er niets van aan te trekken. Mijn staleigenaar beweerde dat mijn paard te dik was terwijl je zo haar ribben kon zien. Moest op dieet van hem. Zo'n mensen ben je liever kwijt dan rijk...

bruintje123

Berichten: 14667
Geregistreerd: 30-06-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-17 16:25

Trek je daar inderdaad niet van aan.
Ja een paard kan zich ineens erg slecht voelen.
Zoals hij zich op een nieuwe stal die hij fijn vind ook heel snel op zijn gemak kan voelen.

Ik heb het zelf gezien bij het paard van een vriendin van me.
Complete neuroot op 1 stal, daardoor ook echt mager.
Op de stal daarvoor fijn leuk paard, toen dan die rot stal, daarna bij mij komen staan ook een fijn leuk paard wat ik weer makkelijk op gewicht kreeg.

CalipsoLover

Berichten: 5558
Geregistreerd: 14-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-17 16:27

Ja heb ondertussen een bericht gekregen dat ze zich nu grote zorgen baren over de rest van de paarden omdat die van mij dus "ziek" is. Heb duidelijk gemaakt dat het om een griepje gaat en geen aids. Nu spelen zij plots de slachtoffer rol

BigOne
Berichten: 38209
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Helemaal niet gelukkig meer... Help

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-17 16:33

Laat gaan, desnoods je paard maar op die iets te dure stal plaatsen, overleg met je ouders maar zou daar zo snel mogelijk weg gaan, mensen die deze beschuldigingen uiten zou ik niet in de buurt van mijn paarden willen. Vraag aan die iets te dure stal of je een middag in de week klussen kunt doen tegen een gereduceerd tarief zodat het wel binnen je bereik komt. Leg de situatie uit.

bruintje123

Berichten: 14667
Geregistreerd: 30-06-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-17 16:36

Ja je hebt helaas van die mensen.
Ik heb hier een keer een pensionklant gehad.
Ja helaas bijna de hele stal hoestte. Dierenarts er bij gehad en volgens hem onschuldig virus, maar hij vertelde ook voordat het helemaal weg was, dus ook als je aandraaft, dat we dan een paar weken verder waren.
Nou echt dat mens was compleet in de stress want er was van alles mis met de stal en anders wel met het hooi en anders wel... verzin maar wat.
2e DA erbij gehad en die zei hetzelfde. Niets aan de hand, gewoon virusje. Kan gebeuren. Paarden waren ook nog nooit eerder ziek geweest en nu sinds die keer ook nooit meer.
Daarnaast was het niet zo dat er zwaar zieke paarden stonden, alles at nog gewoon, alleen hoorde je soms een kuch.
Maar ze bleef me zwart maken, ik heb haar toen verzocht te vertrekken.
Als het niet goed is moet je gaan. Simpel.
Ik heb daarna vernomen dat ze heel vee plaatsen heeft gehad.

Dus ja er zijn mensen die echt menen dat een keer een kuch een levensbedreigende ziekte is ook al zegt de DA anders.
Laat je niet gek maken door zulke mafkezen.

BigOne
Berichten: 38209
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-17 16:42

bruintje123 schreef:
Ja je hebt helaas van die mensen.
Ik heb hier een keer een pensionklant gehad.
Ja helaas bijna de hele stal hoestte. Dierenarts er bij gehad en volgens hem onschuldig virus, maar hij vertelde ook voordat het helemaal weg was, dus ook als je aandraaft, dat we dan een paar weken verder waren.
Nou echt dat mens was compleet in de stress want er was van alles mis met de stal en anders wel met het hooi en anders wel... verzin maar wat.
2e DA erbij gehad en die zei hetzelfde. Niets aan de hand, gewoon virusje. Kan gebeuren. Paarden waren ook nog nooit eerder ziek geweest en nu sinds die keer ook nooit meer.
Daarnaast was het niet zo dat er zwaar zieke paarden stonden, alles at nog gewoon, alleen hoorde je soms een kuch.
Maar ze bleef me zwart maken, ik heb haar toen verzocht te vertrekken.
Als het niet goed is moet je gaan. Simpel.
Ik heb daarna vernomen dat ze heel vee plaatsen heeft gehad.

Dus ja er zijn mensen die echt menen dat een keer een kuch een levensbedreigende ziekte is ook al zegt de DA anders.
Laat je niet gek maken door zulke mafkezen.

Inderdaad, soms heb je van die mensen die altijd alles op een ander afschuiven, dit soort eigenaren kom je regelmatig tegen. Ze verslijten meer stallen dan ze paarden hebben in hun leven en dan ook nog mensen zwart maken.

bruintje123

Berichten: 14667
Geregistreerd: 30-06-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-17 16:47

Wat ze alleen vergeten is dat het wereldje erg klein is :+
En dat geldt voor zowel pensionstal als pensionklant.

Ik heb gauw genoeg een keer de vraag gehad van hoe het nu zat want wat die persoon vertelde vond ze niet kloppen bij mijn manier van paarden houden.
Toen niet te diep op in gegaan maar wel verteld wat de da vertelde en toen was alles ineens duidelijk.
Zij kreeg inderdaad de naam van stalhopper. Zoek dan maar een fijne stal, succes.

maar dat geldt ook als slechte stal die niet nakomt wat hij belooft.
En ook terecht overigens.

Mara2000
Berichten: 987
Geregistreerd: 08-01-13
Woonplaats: Ergens in Nederland

Re: Helemaal niet gelukkig meer... Help

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-17 17:31

Terecht dat je je paard een 5-sterren huisje wil geven. Maar je staat nu blijkbaar op een 0-sterren stal, dus ik zou vandaag nog naar een 2 of 3-sterren stal gaan en vandaar uit op zoek gaan naar die 5-sterren plek.

CalipsoLover

Berichten: 5558
Geregistreerd: 14-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-17 17:41

Mara2000: Ik hoop gewoon meteen een 5 sterren huisje te vinden, wat logisch is. Maar het zal degene worden die mij het beste lijkt tegen volgende week zijn. Ondertussen heb ik ook al vervoer kunnen regelen, nu nog de stal.

Ga dus morgen naar de dierenarts voor horse liquid en ga vragen of ze ook een briefje kan schrijven dat mijn paard geen bedreiging vormt voor de rest van de paarden en voor de rest gezond is. Heb eigenlijk ook zin om hen nog een uitgebreide mail te sturen met namen van getuigen en foto's dat mijn paard voor hij verhuisde wel degelijk gezond was en dit heel zware beschuldigingen vind. Maar ja dan denk je is het de moeite en tijd wel waart...

Kinke

Berichten: 20516
Geregistreerd: 20-02-04
Woonplaats: Overijssel

Re: Helemaal niet gelukkig meer... Help

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-17 19:25

waarom zou je? Die mensen geloven toch hun eigen verhaal en waarom zou je jezelf in de verdediging laten drukken.

GamblersCup
Berichten: 13427
Geregistreerd: 11-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-17 19:26

Niet doen.

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Re: Helemaal niet gelukkig meer... Help

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-17 19:36

Zolang je paard er nog staat, zou ik me maar gedeisd houden. Ik zou gewoon op 1 dag zoveel mogelijk stallen bekijken en dan een keuze maken. Dat hoeft geen week te duren.

Felien_Kyra

Berichten: 2088
Geregistreerd: 28-04-08
Woonplaats: Achterhoek

Re: Helemaal niet gelukkig meer... Help

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-17 23:54

Sorry maar ik zou echt weg gaan, het klinkt voor mij alsof het niet veel slechter kan voor jou en je paardje.. (ik zeg hierbij niet dat de stal zo verschrikkelijk slecht is, maar voor bokker en paard werkt dit duidelijk niet!) al snap ik wel dat je gelijk iets goeds wilt vinden zodat je niet weer veel moet verhuizen, dat is natuurlijk ook niet fijn voor jou en je paardje.

Ik kan me helemaal voorstellen hoe erg het is als mensen zulke dingen zeggen over je paardje.. Maar hoe komen ze bij dat verhaal dan? Kenden ze hem van vroeger? Want anders snap ik niet waarom ze zouden zeggen dat hij dit al had voor die bij hen op stal kwam...

khirshanta

Berichten: 7565
Geregistreerd: 28-08-06

Re: Helemaal niet gelukkig meer... Help

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-17 00:41

Perfect toch? Ideale situatie- jij wilt weg (liever gisteren dan morgen), zij willen je weg (liever gisteren dan morgen).

Snel naar een andere stal!

Allegandra

Berichten: 784
Geregistreerd: 31-08-05
Woonplaats: Koewacht

Re: Helemaal niet gelukkig meer... Help

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-17 20:16

Ik kom zelf uit Zeeuws Vlaanderen (Koewacht) niet gek ver van St Niklaas.
Wat is je max. Reistijd? "Eisen"? Prijs?
Je mag pb sturen. Misschien kan ik je helpen.

Getup

Berichten: 8267
Geregistreerd: 27-01-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-17 09:15

Ik zou eerst maar zorgen, dat ik zo snel mogelijk weg kwam daar.....hier wil je je paard toch niet laten staan? T wordt er niet gezelliger op....

dit speelt nu sinds een week, en wordt snel erger.

CalipsoLover

Berichten: 5558
Geregistreerd: 14-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-17 12:16

Even updaten... Gisteren was een verschrikkelijk drukke dag en weer zonder veel succes...

Kwam sochtends op stal naar Diallo kijken. Heb hem even aan de hand laten grazen wat verderop, en dan kwam die vrouw weer... Die vrouw zit aan zware medicatie, ik wil dus geen oordelen geven maar ik denk wel dat er iets niet goed zit in dat hoofd van haar. Ze maakte donderdag namelijk allemaal conclusies die ik zogezegd zou gezegd hebben die helemaal niet kloppen (Diallo is 11 terwijl hij werkelijk 14 is, Diallo zou overal ontstekingen hebben gehad, hij had nooit op het gras of op de weide gestaan waaraan dit te wijten was, hij zou hoefbevangen zijn geweest...,) Dingen die zij dus als conclusies had getrokken maar die dus helemaal niet klopte. En gisteren vroeg ze dan wanneer de dierenarts zou komen, terwijl die vorige week al is geweest. Ik dit aan haar uitgelegd dat die helemaal niet meer komt omdat dit niet nodig was. Was zij weer zo ontgoocheld want ik had dat de dag ervoor echt wel gezegd. Maar mijn moeder vond dit ook zeer bizar... Maar verder kregen we wel de indruk dat ze aan het terugkrabbelen waren. Want opeens is Diallo weer wel gezond en energiek.

Afbeelding

Stallen vielen ook weer tegen. De eerste was niks en de tweede wel. Kregen we beide een goed gevoel over maar helaas, niet een heel klein beetje over ons budget maar wel een pak boven ons budget. Op zich heb ik nu al mijn budget verhoogd, maar dit gaat er nog wel een tikkeltje over en ook de duurste die we tot nu toe gezien hebben. Jammer genoeg is deze ook wel het dichtstbij en de meest normale mensen. De derde wilt mijn moeder niet, is binnen ons budget, ook netjes, maar paarden komen helaas in de winter ook niet buiten. Het is daar echt wel de bedoeling er ook elke dag naartoe te gaan en je paard te rijden maar helaas is het daar iets te ver voor voor ons. Ook zijn de stallen erg donker en krijgen ze als ze binnen staan geen schijntje zonlicht binnen. Mijn moeder denkt dat dat voor een paard dat momenteel zo depri is geen goed plan is.

Nog een optie is verhuizen naar de vorige stal en op de weide met een schuilstal tot er een stal vrij is. Ik heb hier alleen mijn twijfels bij omdat Diallo altijd in een stal heeft gestaan snachts, en omdat zijn weerstand nu ook niet op en top is. En dit kan ook nog even duren.
Tweede optie is hem op die veel te dure stal zetten en een oplossing qua geld proberen zoeken (studentenjob of halve stal zoeken)
En derde optie is nog even verder zoeken...

Edit: Stalshoppen is toch veel minder leuk als je in zo'n situatie zit, ben het intussen al kotsbeu en wil gewoon iets vinden :')

Inoterry

Berichten: 4257
Geregistreerd: 20-10-07
Woonplaats: Heerlek in Heerle

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-17 13:59

"stille meelezer :+ *
Ik ken de ellende van het stalzoeken en de gouden bergen die beloofd worden en niet worden nagekomen maar al te goed. Sta nu op een stal waar ze geen gouden bergen beloven maar je paard gewoon bergen hooi geven als dat nodig is en waar gewoon naar het welzijn van de paarden word gekeken *\o/* . Je schijft dat je een stal naar je zin hebt gevonden maar dat die boven budget is. Ik weet niet hoe jullie naar stal gaan, maar als dat met de auto is kan je de benzinekosten ook meerekenen in je budget. Als de stal dichterbij is dan de rest bespaar je op benzine en ben je misschien net zoveel per maand kwijt dan bij die goedkopere stal verder weg.

Hof_Arcadia
Berichten: 99
Geregistreerd: 15-12-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-17 14:17

Stille meelezer die al iets langer meegaat. Alle energie die je aan deze stal besteed is verloren energie. Heb dit ook al meerdere malen meegemaakt en er zit maar een ding op. Al je tijd besteden aan het zoeken van een andere stal. Veel succes met nieuwe stal en je paardje!

CalipsoLover

Berichten: 5558
Geregistreerd: 14-08-11

Re: Helemaal niet gelukkig meer... Help

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-17 17:21

Meestal gaan wij altijd met de auto naar stal, ik zal dan wel iets meer met de fiets kunnen gaan maar zal nog altijd veel met de auto zijn.

Intussen vandaag nog een afspraak gemaakt met een stal. Op hoop van zegen...