Helemaal niet gelukkig meer... Help

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Keandra
Berichten: 1172
Geregistreerd: 24-08-07
Woonplaats: Hamme (O-Vl, België)

Re: Helemaal niet gelukkig meer... Help

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-17 15:51

Fijn dat je een nieuwe stek hebt.
Raar dat er zo gedaan om moet worden, maar eigenlijk totaal niet ongehoord.
Wij hebben bij ons al genoeg voor gehad met stalbazen, meer rare dingen dan wat anders.

En tja, vind voor je kids maar een leuke manege in omstreken Hamme nu O verdijk toe is.
Zonde van de accomodatie, is daar wel heel mooi geworden, maar totaal niet meer voor de gewone lokale paardenhouder.
De mensen van het O verdijk zijn wel naar een andere locatie in hetzelfde dorp gegaan om verder te gaan in de fokkerij.

Temeraire

Berichten: 3527
Geregistreerd: 27-06-04
Woonplaats: Gelderland

Re: Helemaal niet gelukkig meer... Help

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-17 16:07

Wat fijn dat je paard verhuisd is! Heerlijk dat hij weer een lekkere laag stro heeft en dat hij kan eten :) Wat kan je met zulke eigenlijk vanzelfsprekende dingen dan ineens blij zijn!
Ook fijn dat hij paarden om zich heen heeft en dat hij naar buiten kan kijken.
Sterkte met je opa.

maximuss

Berichten: 3224
Geregistreerd: 15-09-11
Woonplaats: Down with the fishes

Re: Helemaal niet gelukkig meer... Help

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-17 16:24

Fijn dat je een andere stal gevonden hebt maar wat bedoel je met bedoel je met "beter weer"?? Ik zit op 30km van jou en het is hier 11 graden (eigenlijk veel te warm) en droog... Ik vind dit heel goed voor een Belgische winter...

CalipsoLover

Berichten: 5558
Geregistreerd: 14-08-11

Re: Helemaal niet gelukkig meer... Help

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-17 16:29

Keandra: Ja was daar heel fijn om te rijden en ook een goede manege, wat je niet veel vind in de buurt.

De weides liggen op dit moment heel vettig en zeer nat bij ons, heeft elke dag ge regent, denk dat 90% hier momenteel hun paarden binnen houdt.

Libera

Berichten: 3973
Geregistreerd: 21-07-05
Woonplaats: California

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-17 18:37

TS, het is echt geen ramp om hem een keertje binnen te houden hoor... zeker als hij straks gewoon in de paddock kan. Zou zelf wel lichtjes blijven rijden, knappen ze vaak sneller van op dan niks doen.

Als het buiten nat is willen mijn paarden zelf niet eens naar buiten... en ik ga ze zeker niet dwingen, dan blijven ze gewoon een dag binnen. Bokt kan daar altijd zo dramatisch over doen :roll:

CalipsoLover

Berichten: 5558
Geregistreerd: 14-08-11

Re: Helemaal niet gelukkig meer... Help

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-17 19:22

Ja vind het nu ook wel wat extreem haha := Van alle stallen die ik heb bekeken is deze degene waar ze het vaakst buiten mogen _/-\o_ En ik had zeker mijn paard niet ergens gezet waar dat niet ging. Want zoals hier eerder vermeld was dit voor mij echt een must. Ook vind mijn paard het zeker geen ramp, en staat ook wel graag knus binnen. En tenslotte kan hij ook buiten kijken als hij in de stal staat, wat ik ook wel fijn vind en ik denk hij ook wel.

Ik denk dat ik morgen ga starten met longeren, en eventueel aankomend weekend begin met rijden. Hij krijgt nu ook zijn medicatie voor zijn weerstand tot donderdag, dus hoop dat ik snel resultaat zie...

AlwaysH

Berichten: 11268
Geregistreerd: 28-10-14
Woonplaats: The Hidden World

Re: Helemaal niet gelukkig meer... Help

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-17 19:51

Zo vreemd vind ik dat inderdaad niet. Hier staat alles op paddocks met hooi (ochtend of middag), omdat de weilanden anders naar de knoppen gaan.

Keandra
Berichten: 1172
Geregistreerd: 24-08-07
Woonplaats: Hamme (O-Vl, België)

Re: Helemaal niet gelukkig meer... Help

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-17 21:35

Jep, hier staan ze ook op een stukje afgespannen zodat de weide niet om zeep is.
Ziet er wel niet uit, is in de winter niets aan te beginnen, maar ze zijn er niet minder happy om zolang ze hun companie hebben en dagelijks hun eten krijgen en water hebben.

Ben blij dat je een degelijks plekje hebt.

KatooG
Berichten: 169
Geregistreerd: 18-09-16
Woonplaats: Vlaams-Brabant, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-17 04:56

Ah! Goed dat Diallo terug een lekker bedje heeft om op te liggen en dat hooi ziet er ook al stukken klassieker uit. Inderdaad een beetje lastig met buitenzetten maar eens je het daar wat beter kent kan je ook afspreken met stalgenootjes om om de beurten elkaars paarden buiten te zetten. Dat is amper extra werk en zo gebeurt en dan kan jij ook sommige dagen thuisblijven en je concentreren op je studies. Dus nu gewoon veel mensen leren kennen en vaak komen zodat de anderen jou ook leren kennen en dan komt dat ook helemaal goed.

CalipsoLover

Berichten: 5558
Geregistreerd: 14-08-11

Re: Helemaal niet gelukkig meer... Help

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-12-17 11:14

Ja een collega van mijn studentenjob blijkt er ook te staan met haar paarden, dus ken toch al iemand. :) Denk dat het ook wel leuk is, sta voor het eerst ook met veel leeftijdsgenoten op stal, wat ik ook wel fijn vind! Ik zal vandaag kijken hoe Diallo loopt aan de lounge.

Allegandra

Berichten: 784
Geregistreerd: 31-08-05
Woonplaats: Koewacht

Re: Helemaal niet gelukkig meer... Help

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-17 15:52

Hoe bevalt je nieuwe plekje?

CalipsoLover

Berichten: 5558
Geregistreerd: 14-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-17 16:01

Allegandra schreef:
Hoe bevalt je nieuwe plekje?

Het bevalt heel goed. Paardjelief ziet er ook al wat gelukkiger uit :)

Allegandra

Berichten: 784
Geregistreerd: 31-08-05
Woonplaats: Koewacht

Re: Helemaal niet gelukkig meer... Help

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-17 20:37

Fijn te horen!

CalipsoLover

Berichten: 5558
Geregistreerd: 14-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-18 22:24

Misschien jullie even laten weten dat het intussen heel goed gaat :) Ik heb terug een paard met héééél vééél energie, alsof alles van de afgelopen tijd er uit moet. Zijn vacht blinkt ook weer terug helemaal en hij negeert me ook al terug wat een teken is dat hij het goed heeft. En als ik toe kom zie ik meteen dat lieve koppie weer naar boven schieten, en daarvoor doe ik het <3 Ook de stal is echt leuk, een goede sfeer en veel jonge/leuke/interessante mensen. Ik kijk er alleen maar naar uit om hier nog langer ons huisje van te maken.

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Re: Helemaal niet gelukkig meer... Help

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-18 00:05

Leuk, fijn om te horen dat het goed gaat!

Temeraire

Berichten: 3527
Geregistreerd: 27-06-04
Woonplaats: Gelderland

Re: Helemaal niet gelukkig meer... Help

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-18 16:33

Goed om te horen! Fijn dat je nog even laat weten hoe het gaat :)