help waar vind ik een brede anti-bijtstrip

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Dorine92
Berichten: 5327
Geregistreerd: 21-04-12
Woonplaats: Schagen

help waar vind ik een brede anti-bijtstrip

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-12-17 19:06

Misschien weet iemand wat ik kan doen. Mijn stalramen zijn gisteren gemonteerd en nu heb ik dus dit
Afbeelding
En als je iets stuk kan maken, dan moet je dat doen is het motto van mijn jonkie. Dus die heeft onbeperkt hooi maar zit dan toch liever mijn venster te mollen terwijl ik mijn uiterste best doe om zsm een oplossing te vinden.
Wat ik dus idealiter zoek is een RVS/aluminium/stalen hoekprofiel die de hoek tot aan het venster van het stalraam beschermt. Helaas zijn hoekprofielen meestal max 3 cm breed en dat is veel te kort. Tot het houten kozijn is al 6cm. Nou kan ik wel hoekprofielen vinden van 8cm maar die kosten 30 euro per 2 meter, wat dus neerkomt op 200 euro om mijn 3 stalramen te beschermen. Dat vind ik idioot. Jullie hebben vast een beter idee... Toch?
Of een adresje waar ik kan vinden wat ik zoek. Ik dacht dat gamma of Praxis of karwei dit wel had maar blijkbaar is dat wat ik zoek erg ingewikkeld en hoogst ongebruikelijk?
Help!

Wohlan inter 2 startgerechtigd
Beliche zz-licht+2
Ugalla Sz zz-zwaar startgerechtigd


luckyfarm
Berichten: 208
Geregistreerd: 29-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-17 19:17

Misschien op marktplaats of een boer en/of klusser vragen?

Ibbel

Berichten: 49060
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Re: help waar vind ik een brede anti-bijtstrip

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-17 19:18

Degene die deze stalramen op deze manier geplaatst heeft op z'n falie geven en eisen dat-ie ze goed afwerkt. Dit is brobbelwerk.

suffie
Berichten: 5711
Geregistreerd: 06-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-17 19:21

Geen handige smid/loodgieter in de buurt? Of bij Hornbach? https://www.hornbach.nl/shop/Profielen- ... zicht.html
Maar ik zou dit ook zeer zeker melden bij degene die deze stalramen heeft geplaatst, ze moeten toch weten dat als je iets maakt waar paarden staan het hufterproef moet zijn!

Dorine92
Berichten: 5327
Geregistreerd: 21-04-12
Woonplaats: Schagen

Re: help waar vind ik een brede anti-bijtstrip

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-12-17 19:36

Degene die ze heeft geplaatst heeft niks met paarden. Ik had al gelijk gezegd dat de paarden dit gingen mollen maarja als er geen materiaal te krijgen is om dit op te lossen kunnen ze weinig doen

Wohlan inter 2 startgerechtigd
Beliche zz-licht+2
Ugalla Sz zz-zwaar startgerechtigd

bruintje123

Berichten: 14667
Geregistreerd: 30-06-14

Re: help waar vind ik een brede anti-bijtstrip

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-17 19:39

Dat hout zou ik 5 cm breder maken zodat het over de pur en het randje hout heen valt.
En dan een tralie rek plaatsen gelijk met de muur mee.

&if=1 zet dit achter een url en zie alleen de foto's in een topic.

Dorine92
Berichten: 5327
Geregistreerd: 21-04-12
Woonplaats: Schagen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-12-17 19:42

bruintje123 schreef:
Dat hout zou ik 5 cm breder maken zodat het over de pur en het randje hout heen valt.
En dan een tralie rek plaatsen gelijk met de muur mee.

Ik snap helemaal niks van wat je bedoelt maar het hout kan niet breder gemaakt worden. Dit is wat het is alleen het moet beschermd worden en daar zoek ik iets voor wat heel breed is
En ik ga uiteraard geen tralierek plaatsen voor een luik wat open moet zodat de paarden met hun hoofd naar buiten kunnen :+

Wohlan inter 2 startgerechtigd
Beliche zz-licht+2
Ugalla Sz zz-zwaar startgerechtigd

bruintje123

Berichten: 14667
Geregistreerd: 30-06-14

Re: help waar vind ik een brede anti-bijtstrip

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-17 19:46

Je hebt nu het raam en dan dat hout als afwerking. Kan dat hout niet vervangen worden met breder zodat dat al over de pur heen valt en over dat randje.
Dan is alles alvast vlak.

&if=1 zet dit achter een url en zie alleen de foto's in een topic.

bruintje123

Berichten: 14667
Geregistreerd: 30-06-14

Re: help waar vind ik een brede anti-bijtstrip

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-17 19:47

Reactie op de edit
Dat het luiken Open kan was me niet duidelijk. :)

&if=1 zet dit achter een url en zie alleen de foto's in een topic.

cobiie

Berichten: 7299
Geregistreerd: 26-02-03
Woonplaats: het mooie dorp Nieuwerkerk ad ijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-17 19:48

Dat iemand het zo oplevert := of ze verstand van paarden hebben of niet, ook in mijn huis wil ik iets afgewerkt zien na een klus. ;)

[o]

Dorine92
Berichten: 5327
Geregistreerd: 21-04-12
Woonplaats: Schagen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-12-17 19:51

bruintje123 schreef:
Je hebt nu het raam en dan dat hout als afwerking. Kan dat hout niet vervangen worden met breder zodat dat al over de pur heen valt en over dat randje.
Dan is alles alvast vlak.

Ja maar dan kan er alsnog aan hout gevreten worden en dat wil ik niet. Daarom wil ik een hoekstrip die tot het ijzeren raam komt zodat alle hout bedekt is

Wohlan inter 2 startgerechtigd
Beliche zz-licht+2
Ugalla Sz zz-zwaar startgerechtigd

tamary

Berichten: 29153
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-17 19:52

Dorine92 schreef:
Degene die ze heeft geplaatst heeft niks met paarden. Ik had al gelijk gezegd dat de paarden dit gingen mollen maarja als er geen materiaal te krijgen is om dit op te lossen kunnen ze weinig doen

Wel iets met paarden of niet, maar dit is nu niet bepaald afgewerkt of kwaliteitswerk. Hoe ver steekt de boel trouwens uit t.o.v. die muur? Want ook met strip wordt dit zo'n smerige rand om je aan te stoten (jij, paard of paard dat je klem zet). Niet veilig dus en zelfs de arbo wet zou dit niet accepteren.

[o]
Bayo - 01-01-1996 - 15-04-2017 ;(
“Technological progress has merely provided us with more efficient means for going backwards.” – Aldous Huxley –

Dorine92
Berichten: 5327
Geregistreerd: 21-04-12
Woonplaats: Schagen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-12-17 19:52

cobiie schreef:
Dat iemand het zo oplevert := of ze verstand van paarden hebben of niet, ook in mijn huis wil ik iets afgewerkt zien na een klus. ;)

Ja alleen als het benodigde materiaal niet beschikbaar is gaat dat niet he..
Graag geen commentaar over het vakmanschap van het plaatsen maar oplossingen om het hout te bedekken

Wohlan inter 2 startgerechtigd
Beliche zz-licht+2
Ugalla Sz zz-zwaar startgerechtigd

marleen_usar

Berichten: 24641
Geregistreerd: 04-04-05
Woonplaats: Pernis

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-17 19:53

Schrikdraad?

Schuur_

Berichten: 4860
Geregistreerd: 09-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-17 19:53

EN gewoon aluminium platen en daar een gewoon hoekprofiel opzetten?

bruintje123

Berichten: 14667
Geregistreerd: 30-06-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-17 19:54

Dat begrijp ik.
Maar dan kom je er denk ik wel met die gewone hoek strips en een platte alu plaat. Omdat je dan stevigheid hebt om op te schroeven.

Dorine92
Berichten: 5327
Geregistreerd: 21-04-12
Woonplaats: Schagen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-12-17 19:54

tamary schreef:
Dorine92 schreef:
Degene die ze heeft geplaatst heeft niks met paarden. Ik had al gelijk gezegd dat de paarden dit gingen mollen maarja als er geen materiaal te krijgen is om dit op te lossen kunnen ze weinig doen

Wel iets met paarden of niet, maar dit is nu niet bepaald afgewerkt of kwaliteitswerk. Hoe ver steekt de boel trouwens uit t.o.v. die muur? Want ook met strip wordt dit zo'n smerige rand om je aan te stoten (jij, paard of paard dat je klem zet). Niet veilig dus en zelfs de arbo wet zou dit niet accepteren.

Er steekt helemaal niks uit en met de arbowet heb ik niks te maken
Graag alleen tips en oplossingen en geen afkraakgezeur over de werklui

Wohlan inter 2 startgerechtigd
Beliche zz-licht+2
Ugalla Sz zz-zwaar startgerechtigd

suffie
Berichten: 5711
Geregistreerd: 06-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-17 19:56

Ik heb helaas geen foto meer, maar bij ons op de boerderij hebben ze ook in de oude stalramen luiken geplaatst met een gegalvaniseerd frame waar het luik/raam in hing. Dit frame hebben ze gewoon zo lang gemaakt dat het als het ware de hele vensterbank bedekte. Iemand die zulke ramen kan plaatsen/maken, weet ook hoe hij aan het juiste materiaal kan komen om het af te werken. En alles is te krijgen, alleen zul je het dan moeten laten maken en dat kost geld.

Dorine92
Berichten: 5327
Geregistreerd: 21-04-12
Woonplaats: Schagen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-12-17 19:57

bruintje123 schreef:
Dat begrijp ik.
Maar dan kom je er denk ik wel met die gewone hoek strips en een platte alu plaat. Omdat je dan stevigheid hebt om op te schroeven.

Maar dan ben ik even duur uit als ik zowel platte alu platen als hoekstrips moet kopen. Dan koop ik liever gelijk brede hoekstrips.
Alleen ik hoopte dat iemand misschien goedkopere brede hoekstrips/profielen weet
Je hebt natuurlijk allerlei soorten hoekstrips. Bijv voor de bescherming van de trap of voor konijnenhokken of voor plafonds.. weet ik veel wat allemaal. Maar dan moet ik dus brede hebben

Wohlan inter 2 startgerechtigd
Beliche zz-licht+2
Ugalla Sz zz-zwaar startgerechtigd

Dorine92
Berichten: 5327
Geregistreerd: 21-04-12
Woonplaats: Schagen

Re: help waar vind ik een brede anti-bijtstrip

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-12-17 19:58


Wohlan inter 2 startgerechtigd
Beliche zz-licht+2
Ugalla Sz zz-zwaar startgerechtigd

Wildgirl

Berichten: 11660
Geregistreerd: 14-11-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-17 19:59

Voor de time being zou ik de boel inspuiten met cribbox.
Je kunt bij een ijzerwaren winkel strips op maat krijgen die ze voor je kunnen buigen in een 90 graden hoek.
Je zou ook nog naar van die aluminium trapbekleding kunnen kijken.

frankiej
Berichten: 4145
Geregistreerd: 02-06-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-17 20:01

geen verstand van paarden is hier geen excuus. Ik weet niet wat je ervoor betaald hebt maar dit is echt totaal niet afgewerkt. Gat zagen, raam erin, wat pur erbij, afrekenen en klaar. Das makkelijk verdienen. Maar goed er zijn diverse oplossingen, waarschijnlijk zul je toch zeker wel rekening moeten houden met een flinke kostenpost voor 3 ramen. Als je toch al af moet werken, zou ik het hele stuk overbruggen dus ook het pur en het witte hout. Gegarandeerd dat je paard met zijn tanden langs dat witte hout gaat schrapen als het niet bekleed is met metaal. Kijk hier eens: http://www.zetwerkwinkel.nl/zetwerk-bestellen.html
Ik heb ff een berekeningetje gemaakt voor je. Ervan uitgaande dat je ramen 1m bij 1m zijn, kom je daar op ruim 50 euro voor 12 (3 ramen van elk 4 zijden) aluminium profielen van 1 m lang en 3 cm bij 10 cm. Persoonlijk vind ik dat geen geld voor zoiets. Wellicht dat je in overleg met hun iets netters kunt regelen voor bijvoorbeeld de hoeken. Denk dan bijvoorbeeld aan 45 graden verstek gezaagde uiteinden.
Laatst bijgewerkt door frankiej op 10-12-17 20:04, in het totaal 2 keer bewerkt

Dorine92
Berichten: 5327
Geregistreerd: 21-04-12
Woonplaats: Schagen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-12-17 20:01

suffie schreef:
Ik heb helaas geen foto meer, maar bij ons op de boerderij hebben ze ook in de oude stalramen luiken geplaatst met een gegalvaniseerd frame waar het luik/raam in hing. Dit frame hebben ze gewoon zo lang gemaakt dat het als het ware de hele vensterbank bedekte. Iemand die zulke ramen kan plaatsen/maken, weet ook hoe hij aan het juiste materiaal kan komen om het af te werken. En alles is te krijgen, alleen zul je het dan moeten laten maken en dat kost geld.

Ja precies ik wil alleen zo weinig mogelijk geld uitgeven. Dit zijn de stalramen, dit is de situatie, wil alleen dit even wegwerken op een zo economisch maar knap mogelijke manier

Wohlan inter 2 startgerechtigd
Beliche zz-licht+2
Ugalla Sz zz-zwaar startgerechtigd

Dorine92
Berichten: 5327
Geregistreerd: 21-04-12
Woonplaats: Schagen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-12-17 20:03

Wildgirl schreef:
Voor de time being zou ik de boel inspuiten met cribbox.
Je kunt bij een ijzerwaren winkel strips op maat krijgen die ze voor je kunnen buigen in een 90 graden hoek.
Je zou ook nog naar van die aluminium trapbekleding kunnen kijken.

Is dat duur dat buigen van een strip?
Trapbekleding heb ik idd naar gekeken maar nog niks gevonden wat breed/diep genoeg is

Wohlan inter 2 startgerechtigd
Beliche zz-licht+2
Ugalla Sz zz-zwaar startgerechtigd

cissy

Berichten: 19820
Geregistreerd: 14-10-03
Woonplaats: hut in Heicop

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-17 20:06

En tegels zoals op een vensterbank? (Of zeg ik nou iets geks)

Trailerladen en grondwerk les http://www.horse-assist.nl


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Eve_16, Googlebot en 74 bezoekers