Voor de eerste keer van stal veranderen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
CalipsoLover

Berichten: 5554
Geregistreerd: 14-08-11

Voor de eerste keer van stal veranderen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-11-17 22:55

Ik besloot toch maar even om een topic te maken aangezien ik erg zenuwachtig ben voor de een of andere reden en graag jullie ervaringen wil horen...

We hebben redelijk onverwachts besloten om van stalling te veranderen na bijna 3 jaar. Ik stond op een prachtige stalling met een zeer goede accommodatie, maar aangezien we daar half pension doen (zelf eten geven, mesten en binnen zetten, zaagsel en voeder niet inbegrepen) en toch nog prijselijk was en dit sinds vorig jaar al moeilijk te combineren was met studies, en nu nog minder, werd dit wat te moeilijk. Ik heb zelf nog nooit ergens anders gestaan, dit is ook de eerste plek waar mijn paard zo lang staat aangezien die veel verhuisde met de vorige eigenaar. Hij zal nu bij mensen thuis gaan staan waar alles nog zeer nieuw is, gewoon veel kleinschaliger. Mooiere weides en stallen alleen iets kleiner en juist de piste valt wat tegen, heb nu ook de luxe van een binnenpiste niet meer. Maar gelukkig wel in een prachtig wandelgebied en er zijn twee binnenpistes in de buurt die gehuurd kunnen worden, en dat allemaal voor dezelfde prijs, inclusief dan ook nog eens volpension. Er waren op mijn huidige stal soms wel niet zo leuke voorvallen en ook veel geroddel, waardoor ik me graag langst de zijlijn hield.

Opzich denk ik dat dit zowel beter is voor mij als voor Diallo, ondanks dat ik wat minder luxe heb dan. Er valt een hele grote stress weg, maar toch ben ik erg zenuwachtig. Ook omdat ik zelf niet goed met verandering om kan gaan denk ik :+ Heb toch ook een gevoel dat ik iedereen enzo ga missen, wat misschien ook wel logisch is aangezien ik hen elke dag bijna 3 jaar lang zag, ondanks sommige voorvallen dan. Ook heerst er zowat onzekerheid omdat ik voor het eerst mijn paard in iemand anders handen moet overlaten.

Wou dus eigenlijk even mijn ei kwijt en jullie ervaringen horen over 'de eerste keer van stal veranderen' en het normaal is dat ik zo zenuwachtig ben haha

♥ 17y/o Diallo VW (Up Chique x Burggraaf)
3,5y/o Marie De Montserrat (Glock's Toto Jr x Bretton Woods) ♥


Wijslander

Berichten: 5777
Geregistreerd: 19-06-09

Re: Voor de eerste keer van stal veranderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-17 00:22

Heel spannend! Ik heb van onze eerste (en laatste) verhuizing dagen van tevoren wakker gelegen. Je bent dus zeker niet de enige die het spannend vindt! Achteraf gezien had ik veel eerder moeten verhuizen, want het bevalt goed op ons nieuwe plekje. Misschien helpt het je om af en toe vast op je nieuwe stal even rond te kijken en alvast wat spullen een plekje te geven, als dat mag? En verder straks rustig de tijd nemen om te settelen samen met je paard, dat helpt!

CalipsoLover

Berichten: 5554
Geregistreerd: 14-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-11-17 00:41

Wijslander schreef:
Heel spannend! Ik heb van onze eerste (en laatste) verhuizing dagen van tevoren wakker gelegen. Je bent dus zeker niet de enige die het spannend vindt! Achteraf gezien had ik veel eerder moeten verhuizen, want het bevalt goed op ons nieuwe plekje. Misschien helpt het je om af en toe vast op je nieuwe stal even rond te kijken en alvast wat spullen een plekje te geven, als dat mag? En verder straks rustig de tijd nemen om te settelen samen met je paard, dat helpt!

Normaal ga ik ongeveer de 15de verhuizen dus denk dat ik wel al een paar keer naar daar ga om alles te installeren, moet morgen ook tegen mijn stalbaas zeggen dat ik wegga. Ben ook zeer benieuwd naar de reacties van de rest aangezien ik niet echt van plan was te verhuizen... Het zal een drukke maand worden dat wel. Ben blij dat ik niet de enige ben!

♥ 17y/o Diallo VW (Up Chique x Burggraaf)
3,5y/o Marie De Montserrat (Glock's Toto Jr x Bretton Woods) ♥

ElCamino

Berichten: 8929
Geregistreerd: 01-03-05
Woonplaats: Naarden

Re: Voor de eerste keer van stal veranderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-17 10:31

Ga je nu pas zeggen dat je de 15e weggaat ???
Heb je geen opzegtermijn op je huidige stal? Want anders is dat niet zo netjes om zo laat op te zeggen....
Dan kun je welklicht nog een maand stalling betalen of reserveringskosten voor de maand december...
Heb je daar wel naar gekeken....

Kasty

Berichten: 642
Geregistreerd: 15-04-06
Woonplaats: Drogeham

Re: Voor de eerste keer van stal veranderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-17 11:06

Ik ben met mijn paard ook een aantal jaren geleden verhuist. Mijn paard was op de oude stal geboren en getogen, nooit ergens anders geweest. Allemaal erg spannend dus.. Hier de beste keuze ooit, mijn paard voelde zich gelijk thuis , veranderde van een pismerrie in een niet pis paard en had zelf meer mogelijkheden. Grotere box, stalling van trailer, grote buitenbak en nieuw voor mij een binnenbak. Wel van volpension naar zelf uitmesten.. maar dat vond ik niet erg dat wilde ik op de oude stal ook wel, maar daar deden ze het liever zelf. En ook nog eens goedkoper uit :-) Dus niet te druk maken, komt allemaal goed!

~ Tetsje v. Tilhouten Sport ~ B + 13, L1 + 13, L2 + 10, M1 + 11, M2 + 13, Z1 + 20, Z2 + 0~

CalipsoLover

Berichten: 5554
Geregistreerd: 14-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-11-17 20:01

ElCamino schreef:
Ga je nu pas zeggen dat je de 15e weggaat ???
Heb je geen opzegtermijn op je huidige stal? Want anders is dat niet zo netjes om zo laat op te zeggen....
Dan kun je welklicht nog een maand stalling betalen of reserveringskosten voor de maand december...
Heb je daar wel naar gekeken....

Is allemaal geen probleem hoor. Er zijn geen reserveringskosten of opzegtermijn. Is namelijk niet met een contract. Je kan daar weg en komen wanneer je wil. Heb het vandaag gezegd en hij dacht dat ik deze week al vertrok, want dat is hoe snel het bij sommige gaat.
Kasty schreef:
Ik ben met mijn paard ook een aantal jaren geleden verhuist. Mijn paard was op de oude stal geboren en getogen, nooit ergens anders geweest. Allemaal erg spannend dus.. Hier de beste keuze ooit, mijn paard voelde zich gelijk thuis , veranderde van een pismerrie in een niet pis paard en had zelf meer mogelijkheden. Grotere box, stalling van trailer, grote buitenbak en nieuw voor mij een binnenbak. Wel van volpension naar zelf uitmesten.. maar dat vond ik niet erg dat wilde ik op de oude stal ook wel, maar daar deden ze het liever zelf. En ook nog eens goedkoper uit :-) Dus niet te druk maken, komt allemaal goed!

Ja opzich ga ik nu van grote luxe naar wat minder luxe maar wel 'makkelijker' en kom ook goedkoper uit. Dus laten we hopen dat ik ook de juiste beslissing maak :)

♥ 17y/o Diallo VW (Up Chique x Burggraaf)
3,5y/o Marie De Montserrat (Glock's Toto Jr x Bretton Woods) ♥

CalipsoLover

Berichten: 5554
Geregistreerd: 14-08-11

Re: Voor de eerste keer van stal veranderen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-11-17 22:06

Ondertussen is hij veilig en wel aangekomen :)

♥ 17y/o Diallo VW (Up Chique x Burggraaf)
3,5y/o Marie De Montserrat (Glock's Toto Jr x Bretton Woods) ♥

LouxE
Berichten: 5
Geregistreerd: 13-11-17

Re: Voor de eerste keer van stal veranderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-17 21:01

Ik zit hier namelijk ook met keuzestress of ik mijn lieve paardje zou verhuizen of niet. Wegens ik zelf te weinig over mijn eigen paard mag beslissen (vind ik, en meerdere mensen ook) omdat dat de stalbaas niet ligt. Ik hoop voor jou dat je de juiste keuze gemaakt hebt! Ik twijfel nog..

emil01

Berichten: 754
Geregistreerd: 13-05-09

Re: Voor de eerste keer van stal veranderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-17 21:20

Ik ben pas van stal veranderd. Je weet wat je hebt, je weet niet wat je krijgt. Toen ik echter ging kijken bij de andere stal voelde het meteen goed aan, dit is niet anders geworden nu ze er staat. Ik ben echt heel blij dat ik verhuisd ben van stal....ook mijn paardje voelt zich er veel prettiger. Wees dus niet te bang, en anders ga je toch weer terug naar de oude stal? (Als daar plek is)...

CalipsoLover

Berichten: 5554
Geregistreerd: 14-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-11-17 21:29

LouxE schreef:
Ik zit hier namelijk ook met keuzestress of ik mijn lieve paardje zou verhuizen of niet. Wegens ik zelf te weinig over mijn eigen paard mag beslissen (vind ik, en meerdere mensen ook) omdat dat de stalbaas niet ligt. Ik hoop voor jou dat je de juiste keuze gemaakt hebt! Ik twijfel nog..


Oei, ik vind het heel belangrijk dat ik toch nog altijd alles te zeggen heb over mijn eigen paard. Klant is koning! Je gaat ook veel pensionhouders verliezen denk ik dan. Wat mag je juist niet en wel beslissen?

Ik heb ook wel vaak getwijfeld door enkele voorvallen, en ook omdat ik hier redelijk gevoelig aan ben. Heb enkele keren gehad dat mijn stalbaas dingen aanrekende die ik niet had genomen, na een discussie heeft hij heel lang niet meer willen reageren op mijn berichtjes of hij iets kon doen of mijn paard binnen zetten wanneer dat niet lukte omdat ik gewoon elders mijn eten enzo ging halen nadien. Heb dan ook eens een voorval gehad met een oudere dame op stal die mij de huid vol heeft gescholden toen ik zogezegd "in de weg" liep en de oorzaak was dat haar paard stress had tijdens haar les. Ik vond het soms toch ook duur. Maar de echte doorslag was eigenlijk het tijdsgebrek.
Ik keek wel al een tijd uit naar andere stallen, maar vaak voldeden ze niet aan mijn eisen. Ben eens gaan kijken naar een stal waar de stallen niet eens stallen waren bijvoorbeeld, maar meer gewoon houten panelen tegen elkaar getimmerd. Zonder echt de bijbedoeling te hebben om echt te verhuizen. Want tenslotte moest het wel beter of even goed zijn als mijn huidige stal en die was moeilijk te overtreffen. Ik denk dat een voordelen-nadelen lijstje kan helpen, en je misschien ook eens kan uitkijken naar andere stallen? Het kan nooit kwaad om te gaan kijken.

Verdere update: Vandaag dus al eens gaan kijken en alles was ok. Diallo is wel nog heel alert en voorzichtig, hij eet ook nog niet helemaal top. Voor de rest zijn de mensen wel heel vriendelijk en ze hebben echt wel oog voor iets, vroegen meteen of het normaal was dat Diallo wat sleepte rechtsachter en of zijn hoefjes mochten gedaan worden. Woensdag gaan we voor het eerst eens rijden.

♥ 17y/o Diallo VW (Up Chique x Burggraaf)
3,5y/o Marie De Montserrat (Glock's Toto Jr x Bretton Woods) ♥

janouk
Blogger

Berichten: 17850
Geregistreerd: 18-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-17 10:01

Veel mensen vergeten om twee of drie balen hooi mee te nemen van de oude stal om de eerste dagen half oud en half nieuw hooi te geven. Juist de overgang van ruwvoer heeft naast alle stress een grote impact op de darmflora en weerstand.

Maar ik lees dat je al over bent

Meneer Anton M dressuur ZZ vaardigheid mennen
Aladdin L dressuur M vaardigheid mennen L2 dressuur
Madness, draver, 7 overwinningen, kilometer record 1.14.7
Janouk ZZ dressuur ZZ vaardigheid mennen

CalipsoLover

Berichten: 5554
Geregistreerd: 14-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-11-17 13:49

janouk schreef:
Veel mensen vergeten om twee of drie balen hooi mee te nemen van de oude stal om de eerste dagen half oud en half nieuw hooi te geven. Juist de overgang van ruwvoer heeft naast alle stress een grote impact op de darmflora en weerstand.

Maar ik lees dat je al over bent

Nee, heb ik nog niet van gehoord...
Ik heb wel zijn zelfde ruwvoer meegegeven. Maar hooi mag ik ook gewoon niet meenemen van mijn andere stal

♥ 17y/o Diallo VW (Up Chique x Burggraaf)
3,5y/o Marie De Montserrat (Glock's Toto Jr x Bretton Woods) ♥

Irene793
Berichten: 268
Geregistreerd: 04-08-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-17 16:33

Ik heb ook net besloten te verhuizen, voor het eerst. Eind december moet het gaan gebeuren. Ik vind het echt heel spannend. Wat iemand eerder in dit topic al schreef; je weet wat je hebt en niet wat je krijgt. Heeft iemand nog tips om de overgang voor mijn paard (en mij!) zo makkelijk mogelijk te maken?

BarbaLala

Berichten: 9605
Geregistreerd: 13-11-04
Woonplaats: Omgeving Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-17 17:00

Je paard verhuizen is altijd spannend, al zie ik sommigen in mijn omgeving haast vaker van stal wisselen dan van schone onderbroek :') (wat ik dan ook niet zo kan begrijpen aangezien dat voor je dier ook allerminst prettig is lijkt me, los van het gedoe is een paard pas na een maand of 3-6 volledig gewend aan zijn of haar nieuwe omgeving dacht ik namelijk.)

Sowieso is het natuurlijk spannend want je weet niet of de plek waar je terecht komt ook daadwerkelijk zo gaat zijn als de voorstelling die je er van hebt.
Al scheelt het denk ik wel dat je naar mensen aan huis gaat, dan kan je al beter sfeer bepalen dan op een grote pensionstal waar de sfeer vaak afhankelijk is van de mensen die er komen en de kliekjes die onderling gevormd zijn, dat krijg je niet altijd mee met een bezichtiging vooraf helaas.

Zelf ben ik ooit van een grote all incl. pensionstal waar ik van mijn 7e tot halverwege mijn 20er jaren kind aan huis was juist verhuisd naar een semi doe het zelf boer die een paar eigen paarden had +1 andere pensionklant en ik vond het allemachtig heerlijk om eindelijk de rust te hebben die ik zo miste op de grote stal. Ook voor de dieren, want op grote stallen is doorgaans meer verloop waardoor je onrust in de kuddes krijgt met alle gevolgen van dien.
Het gezelschap van andere pensionklanten heb ik nooit zo erg gemist, scheelt dat ik familie heb met paarden die mee verhuisde wellicht, maar toch. Ik ben iemand die juist waarde hecht aan de tijd op stal met het dier, niet met het menselijk gezelschap, al was het natuurlijk destijds op de grote stal ook een leuke bijkomstigheid, op het roddelen wat je inderdaad wel hebt, na.
Echter heb je dat laatste eigenlijk overal wel, hoe commercieel of niet commercieel je ook staat, als je met anderen te maken hebt wordt er simpelweg altijd in meer of mindere mate gepraat of je wil of niet.

Vandaar ook dat mijn ideaal een eigen stuk land is waar je dan inderdaad wel zelf 100% de zorg voor je dier hebt (wat ik een pluspunt vind maar velen lastig vinden) maar verder ook de rust om te doen en laten wat je wil en op de manier zoals je het zelf blieft zonder dat er mensen in de weg lopen, de sfeer vervelend is of er gepraat wordt.

Ik zou zeggen, lekker verhuizen en geniet vooral van al het fijne van all incl. staan, en onthoudt; overal is er wel iets wat niet je 100% goedkeuring heeft, behalve als je alles zelf in de hand hebt.

Angst voorkomt niet dat je sterft, het voorkomt dat je leeft.
Klets mee in het zelfstandige-stalling topic!
STOP AGENDA 2030!

LouxE
Berichten: 5
Geregistreerd: 13-11-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-17 21:56

CalipsoLover schreef:
LouxE schreef:
Ik zit hier namelijk ook met keuzestress of ik mijn lieve paardje zou verhuizen of niet. Wegens ik zelf te weinig over mijn eigen paard mag beslissen (vind ik, en meerdere mensen ook) omdat dat de stalbaas niet ligt. Ik hoop voor jou dat je de juiste keuze gemaakt hebt! Ik twijfel nog..


Oei, ik vind het heel belangrijk dat ik toch nog altijd alles te zeggen heb over mijn eigen paard. Klant is koning! Je gaat ook veel pensionhouders verliezen denk ik dan. Wat mag je juist niet en wel beslissen?

Ik heb ook wel vaak getwijfeld door enkele voorvallen, en ook omdat ik hier redelijk gevoelig aan ben. Heb enkele keren gehad dat mijn stalbaas dingen aanrekende die ik niet had genomen, na een discussie heeft hij heel lang niet meer willen reageren op mijn berichtjes of hij iets kon doen of mijn paard binnen zetten wanneer dat niet lukte omdat ik gewoon elders mijn eten enzo ging halen nadien. Heb dan ook eens een voorval gehad met een oudere dame op stal die mij de huid vol heeft gescholden toen ik zogezegd "in de weg" liep en de oorzaak was dat haar paard stress had tijdens haar les. Ik vond het soms toch ook duur. Maar de echte doorslag was eigenlijk het tijdsgebrek.
Ik keek wel al een tijd uit naar andere stallen, maar vaak voldeden ze niet aan mijn eisen. Ben eens gaan kijken naar een stal waar de stallen niet eens stallen waren bijvoorbeeld, maar meer gewoon houten panelen tegen elkaar getimmerd. Zonder echt de bijbedoeling te hebben om echt te verhuizen. Want tenslotte moest het wel beter of even goed zijn als mijn huidige stal en die was moeilijk te overtreffen. Ik denk dat een voordelen-nadelen lijstje kan helpen, en je misschien ook eens kan uitkijken naar andere stallen? Het kan nooit kwaad om te gaan kijken.

Verdere update: Vandaag dus al eens gaan kijken en alles was ok. Diallo is wel nog heel alert en voorzichtig, hij eet ook nog niet helemaal top. Voor de rest zijn de mensen wel heel vriendelijk en ze hebben echt wel oog voor iets, vroegen meteen of het normaal was dat Diallo wat sleepte rechtsachter en of zijn hoefjes mochten gedaan worden. Woensdag gaan we voor het eerst eens rijden.


Ik zou mijn paard graag scheren en dekens opleggen maar dit wilt de stalbaas niet omdat hij dan elke keer dekens op en af moet sleuren.
Ze staat in de zomer 24/7 op de wei, dit is mij allemaal geen probleem zolang het echt warm is en er voldoende gras staat. Maar in november stonden ze nog steeds niet terug op stal en het werd echt al koud. Maar ik mocht. niet kiezen wanneer ze binnen ging :? wat niet echt logisch is toch? in tussentijd staat ze wel al binnen.
Het is een verschrikkelijk gevoel als je niet belangrijkere keuzes zelf over je paard mag maken.

Sherwinlover
Berichten: 5
Geregistreerd: 22-01-17
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-17 22:01

ga er rustig in :) stress niet en laat het over je heen komen zou ik zeggen
Met je vrienden van je oude stal kan je altijd nog in contact blijven op verschillende manieren :)
zoals je zelf zegt zal er een hoop stress van je afvallen
Het zal dan misschien wel minder luxe zijn, maar daar wen je vanzelf wel aan :)
Probeer aan de goeie dingen te denken, waarom je het doet en er zo veel mogelijk van de nieuwe omgeving te genieten :)

CalipsoLover

Berichten: 5554
Geregistreerd: 14-08-11

Re: Voor de eerste keer van stal veranderen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-12-17 18:36

LouxE: Waarom moet de stalbaas dekens op en af sleuren? Mijn paard was ook altijd geschoren en hield zijn dekens gewoon altijd op, ook op stal. Nu nog. Was geen enkel paard dat een deken af had bij ons.
Dat je graag wilt dat hij naar binnen gaat snap ik.

Heb intussen heel veel moeite met de piste, is een graspiste dus in de winter valt er gewoon niet te rijden. Is ook nog geen verlichting, momenteel zit ik in mijn examen periode maar wil binnenkort wel terug echt aan het werk gaan en zie dit gewoon niet gebeuren. Ook mis ik de controle die ik had over mijn eigen paard en vind het heel vervelend dat ik die niet meer heb. Frustreer me er een beetje aan...

♥ 17y/o Diallo VW (Up Chique x Burggraaf)
3,5y/o Marie De Montserrat (Glock's Toto Jr x Bretton Woods) ♥

anjali
Berichten: 15042
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 19:06

CalipsoLover schreef:
LouxE: Waarom moet de stalbaas dekens op en af sleuren? Mijn paard was ook altijd geschoren en hield zijn dekens gewoon altijd op, ook op stal. Nu nog. Was geen enkel paard dat een deken af had bij ons.
Dat je graag wilt dat hij naar binnen gaat snap ik.

Heb intussen heel veel moeite met de piste, is een graspiste dus in de winter valt er gewoon niet te rijden. Is ook nog geen verlichting, momenteel zit ik in mijn examen periode maar wil binnenkort wel terug echt aan het werk gaan en zie dit gewoon niet gebeuren. Ook mis ik de controle die ik had over mijn eigen paard en vind het heel vervelend dat ik die niet meer heb. Frustreer me er een beetje aan...

Met deze weersomstandigheden zal het overal wel afzien zijn.Je staat er nu nog geen maand denk ik,en je zit in je examenperiode,dus ik zou me nu niet te druk maken over vanalles.Als je het over een tijd nog niet leuk zou vinden dan kun je waarschijnlijk wel terug naar je vorige stalling?

CalipsoLover

Berichten: 5554
Geregistreerd: 14-08-11

Re: Voor de eerste keer van stal veranderen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-12-17 23:10

Anjali: inderdaad maar Kwam vandaag wel op stal en zag dat hij gewoon quasi op de stenen stond omdat er zo weinig vlas in de stal lag, aangezien mijn paard ook graag ligt snachts gaat dat niet of kan hij zich bezeren. Mijn mama gaat dit ook wel zeker zeggen dat dit niet echt kan, bij mij stond hij altijd dik in het zaagsel.

♥ 17y/o Diallo VW (Up Chique x Burggraaf)
3,5y/o Marie De Montserrat (Glock's Toto Jr x Bretton Woods) ♥

sandra8
Berichten: 1002
Geregistreerd: 21-11-09

Re: Voor de eerste keer van stal veranderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-17 20:44

Vlas moet een lekkere dikke laag zijn zodat er een bodem kan gaan vormen.

Biwilarda .C keur prestatie sport Sandreo X Goya bevallen van een merrieveulen van Brandon op 18 april 2015.
Lobri veulenkampioen nrps in Ter Aar 2015 ( stermerrie)
Hengstveulen van bright's hero in 2019
Merrie veulen van Dai ko myo in 2021

CalipsoLover

Berichten: 5554
Geregistreerd: 14-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-12-17 13:03

sandra8 schreef:
Vlas moet een lekkere dikke laag zijn zodat er een bodem kan gaan vormen.

Inderdaad, en dit wordt niet gedaan. Maar hoe zeg je zoiets?

♥ 17y/o Diallo VW (Up Chique x Burggraaf)
3,5y/o Marie De Montserrat (Glock's Toto Jr x Bretton Woods) ♥

_Lina

Berichten: 392
Geregistreerd: 23-05-16
Woonplaats: Lokeren

Re: Voor de eerste keer van stal veranderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-17 13:27

Ik was dit topic aan het lezen en had de hele tijd niet door dat jij het was Mila haha, tot ik de naam van je paard zag staan haha. :')
Was laatst wel jaloers toen ik je foto zag dat je daar gaan wandelen was met je paardje in de bossen haha! Dat mis ik dan weer op mijn nieuwe stal. Ik kan er wel wandelen maar vooral op de baan... Voor de rest mag ik niet klagen op de nieuwe stalling en valt alles wel erg goed mee!
Hoe zit de buitenpiste er bij jou dan uit? Moet ik mij dat dan gewoon voorstellen als een soort weide ofzo iets?

Leentje, Molly & Poppy <3

CalipsoLover

Berichten: 5554
Geregistreerd: 14-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-12-17 13:32

_Lina schreef:
Ik was dit topic aan het lezen en had de hele tijd niet door dat jij het was Mila haha, tot ik de naam van je paard zag staan haha. :')
Was laatst wel jaloers toen ik je foto zag dat je daar gaan wandelen was met je paardje in de bossen haha! Dat mis ik dan weer op mijn nieuwe stal. Ik kan er wel wandelen maar vooral op de baan... Voor de rest mag ik niet klagen op de nieuwe stalling en valt alles wel erg goed mee!
Hoe zit de buitenpiste er bij jou dan uit? Moet ik mij dat dan gewoon voorstellen als een soort weide ofzo iets?

Haha :D Ja op jou nieuwe stal heeft Didi ook nog gestaan, is wel een hele fijne buiten piste daar. Het wandelen is inderdaad wel echt zalig! Je kan er echt uren wandelen zonder langer dan 2 minuten over de baan heen te moeten. De piste is inderdaad gewoon eigenlijk een weide met hekken en letters. Ik ga vandaag in de manege gaan rijden die een paard minuten verder op is.

♥ 17y/o Diallo VW (Up Chique x Burggraaf)
3,5y/o Marie De Montserrat (Glock's Toto Jr x Bretton Woods) ♥

_Lina

Berichten: 392
Geregistreerd: 23-05-16
Woonplaats: Lokeren

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-17 13:53

CalipsoLover schreef:
_Lina schreef:
Ik was dit topic aan het lezen en had de hele tijd niet door dat jij het was Mila haha, tot ik de naam van je paard zag staan haha. :')
Was laatst wel jaloers toen ik je foto zag dat je daar gaan wandelen was met je paardje in de bossen haha! Dat mis ik dan weer op mijn nieuwe stal. Ik kan er wel wandelen maar vooral op de baan... Voor de rest mag ik niet klagen op de nieuwe stalling en valt alles wel erg goed mee!
Hoe zit de buitenpiste er bij jou dan uit? Moet ik mij dat dan gewoon voorstellen als een soort weide ofzo iets?

Haha :D Ja op jou nieuwe stal heeft Didi ook nog gestaan, is wel een hele fijne buiten piste daar. Het wandelen is inderdaad wel echt zalig! Je kan er echt uren wandelen zonder langer dan 2 minuten over de baan heen te moeten. De piste is inderdaad gewoon eigenlijk een weide met hekken en letters. Ik ga vandaag in de manege gaan rijden die een paard minuten verder op is.


Ahja dat is juist! Enja klopt wel echt een top buitenpiste! Ben echt in love met de geopad! <3 En de aparte weides zijn voor Leentje ook echt helemaal top!
En als je gaat wandelen ga je dan vaak alleen of niet? Vind alleen altijd zo eng... Als er dan iets gebeurt ofzo. & Gelukkig dat je wel gewoon in die manege kan gaan rijden, kan je daar te voet naar toe of moet je met de trailer?

Leentje, Molly & Poppy <3

CalipsoLover

Berichten: 5554
Geregistreerd: 14-08-11

Re: Voor de eerste keer van stal veranderen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-12-17 13:57

Mijn mama gaat mee met de hond te voet meestal, en anders met vrienden uit de buurt samen gaan wandelen. Helemaal alleen doe ik ook niet, stel dat er iets gebeurt... Diallo is ook niet altijd een even grote held en durft wel al eens een stap verkeerd zetten als hij bang is, dus vind dat momenteel ook wat te riskant. Is 10min stappen te voet, dus helemaal niet zo ver. :j

♥ 17y/o Diallo VW (Up Chique x Burggraaf)
3,5y/o Marie De Montserrat (Glock's Toto Jr x Bretton Woods) ♥


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: GrapeshotBot en 40 bezoekers