Paarden met een week aan huis

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
xPearl

Berichten: 3277
Geregistreerd: 29-01-14
Woonplaats: Een klein dorpje onderin Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-17 23:07

Tribunals schreef:
Het is met opzet zo neergezet! Die keet staat er dus in een keer een doorgang is helaas geen optie. Ook komt de regen vaak van die kant, dus dit leek mij handiger. Ons houthok staat in dezelfde richting en dat is met regen eigenlijk altijd droog. Er komt natuurlijk wel een uitstekend dak overheen, maar toch :P


Ohhja. Dan is t wel goed bekeken zo ja, haha!
Ik ben echt benieuwd hoe dit gaat worden! :D

Nynkster

Berichten: 5331
Geregistreerd: 04-03-12
Woonplaats: Exloo (Drenthe)

Re: Paarden met een week aan huis

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-17 23:28

Jeej ik ga zeker even volgen! Knappe Jack aan huis :D
Ik zou zeker een deel verhard maken, blijft gewoon netjes als ze de rest omlopen(zoals die vab mij doen)
Mooi stuk zand is ook goede optie!

Qua kostenplaatje.
Die van mij vreten samen ongeveer een half pak hooi per dag. 1 pak over 2 dagen dus 15x pak prijs. Die zijb natuurlijk wel iets kleiner maar eten wel de hele dag door Y)(^)

Ben benieuwd hoe het gaat worden, plannen klinken goed! Zou nog een waterleiding naar je stallen trekken als dat er nog niet is, succes!!!

Tribunals

Berichten: 2682
Geregistreerd: 22-06-10
Woonplaats: Steenwijk

Re: Paarden met een week aan huis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-17 00:04

Waterleiding hebben we daar al zitten! Stroom ook. Dus dat is wel fijn. Leuk dat je ook volgt :D

Moet overigens even een nieuwe tekening maken want het stallengebouw gaat 2,5 x 12 worden i.p.v. 2,5 x 8.

curly2day

Berichten: 5593
Geregistreerd: 23-06-01
Woonplaats: Gelderland

Re: Paarden met een week aan huis

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-17 01:12

Klinkt goed Maxime!
Vraagje waarom de stallen zo smal?
Of zit je aan die maar vast?

Tribunals

Berichten: 2682
Geregistreerd: 22-06-10
Woonplaats: Steenwijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-17 01:16

Ik zit inderdaad aan die maat vast, het hangt ergens tussen 2,5 en 3,5 meter breedte in maar dat moet nog even worden nagemeten. Ik ben dus van het smalste uitgegaan, dan kan het alleen maar beter worden. Scheelt wel dat mijn paarden geen 1.70 zijn :P

Tempus

Berichten: 2288
Geregistreerd: 25-05-04
Woonplaats: Beverlo Belgie

Re: Paarden met een week aan huis

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-17 02:58

Als je rond de container hout gaat maken en een dak voor erover kan je dan al niet bijna beter volledig zelf stallen bouwen? Of is dat hout voor errond niet voor meteen of zie ik het misschien fout? (gewoon uit nieuwschierigheid)

Malbec
Berichten: 1948
Geregistreerd: 09-06-10
Woonplaats: Gorinchem

Re: Paarden met een week aan huis

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-17 03:31

Ik kan je nergens mee helpen, maar jeetje wat een mazzel zo aan huis! En volgens mij woon je hartstikke mooi, of niet?

wapitie

Berichten: 202
Geregistreerd: 26-08-14
Woonplaats: in Dromenland...

Re: Paarden met een week aan huis

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-17 08:23

Heerlijk je paarden aan huis! Maar waarom kies je er voor om een stal neer te zetten om de paarden in op te sluiten? Waarom geen verharde paddock met open schuil gelegenheid?

Change3x

Berichten: 6582
Geregistreerd: 06-12-11
Woonplaats: Nijverdal

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-17 10:15

wapitie schreef:
Heerlijk je paarden aan huis! Maar waarom kies je er voor om een stal neer te zetten om de paarden in op te sluiten? Waarom geen verharde paddock met open schuil gelegenheid?


Dat is al uitgelegd geloof ik. :)

_Nero
Berichten: 334
Geregistreerd: 04-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-17 10:48

Ik heb geen tips of iets voor je maar ik volg zeker :D

Vind je idee ook tof met de stallen en de paddock er aan vast, net wat je zegt mocht het land echt bagger zijn dan kunnen ze iig de benen nog strekken :j

Tribunals

Berichten: 2682
Geregistreerd: 22-06-10
Woonplaats: Steenwijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-17 14:37

Leuk al die volgers en geïnteresseerden! :D

@ Tempus: We gaan het hout er echt alleen voor de mooi omheen bouwen zodat je niet ziet dat het een container is. Het wout wordt dus niet een heel bouw werk maar gewoon op de container 'geplakt'. Misschien dat we later er nog wat anders neer gaan zitten, maar die grote container hebben we al en omdat we maar een paar dagen de tijd hebben kunnen we niet uitgebreid gaan bekijken wat we willen, offertes aanvragen etc :p

@ Benthhh: Ja ik ben ook erg blij! We wonen inderdaad prachtig, aan de dorpsgracht.

Dit is mijn huis, wel een wat oudere foto. Inmiddels is het veel netter en strakker en hebben we een nieuw rieten dak:
Afbeelding

Mijn uitzicht :D
Afbeelding



@ wapitie
Wij hebben niet de mogelijkheid om op ons weiland te bouwen en eigenlijk gaat het zo ook prima. Mijn paarden zijn lang buiten en voelen zich happy. Ook denk ik niet dat het voor elk paard geschikt is om 24/7 buiten te staan.

Leuk dat je ook volgt Nero!

xRivaldo

Berichten: 823
Geregistreerd: 05-02-17
Woonplaats: Veluwe

Re: Paarden met een week aan huis

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-17 16:16

Wauw! Hele gave locatie en ook een leuk project. Ik ga je volgen :j

knollentuin
Berichten: 10392
Geregistreerd: 04-10-08
Woonplaats: heemstede

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-17 16:30

Tribunals schreef:
Leuk al die volgers en geïnteresseerden! :D

@ Tempus: We gaan het hout er echt alleen voor de mooi omheen bouwen zodat je niet ziet dat het een container is. Het wout wordt dus niet een heel bouw werk maar gewoon op de container 'geplakt'. Misschien dat we later er nog wat anders neer gaan zitten, maar die grote container hebben we al en omdat we maar een paar dagen de tijd hebben kunnen we niet uitgebreid gaan bekijken wat we willen, offertes aanvragen etc :p

@ Benthhh: Ja ik ben ook erg blij! We wonen inderdaad prachtig, aan de dorpsgracht.

Dit is mijn huis, wel een wat oudere foto. Inmiddels is het veel netter en strakker en hebben we een nieuw rieten dak:
[ [url=m/ApYKqD.jpg]Afbeelding[/url] ]

Mijn uitzicht :D
[ [url=m/F1F7wM.jpg]Afbeelding[/url] ]



@ wapitie
Wij hebben niet de mogelijkheid om op ons weiland te bouwen en eigenlijk gaat het zo ook prima. Mijn paarden zijn lang buiten en voelen zich happy. Ook denk ik niet dat het voor elk paard geschikt is om 24/7 buiten te staan.

Leuk dat je ook volgt Nero!

Word je in de zomer niet gek van de Chinezen??? . Je woont prachtig en ik ken je huis, we komen in de zomer graag een middagje giethoorn doen, een oom van me woonde er en jullie pizzeria in 't dorp die an 't water is heerlijk!!!

Tribunals

Berichten: 2682
Geregistreerd: 22-06-10
Woonplaats: Steenwijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-17 16:57

Haha ja ik wordt zomers inderdaad wel eens gek van de Chinezen! Het klinkt altijd heel leuk maar het is best vervelend als ze de hele dag door je erf opwandelen. Wat leuk dat je ons huis kent! En Fratelli bedoel je denk ik, daar heb ik een tijdje gewerkt :D

Inmiddels een update: container is gebracht! Moet alleen nog op de juiste plaats komen. De buitenkant is spuug lelijk zoals jullie kunnen zien maar de binnenkant ziet er top uit. Wel is het heel erg groot. Ik ben blij dat er hout omheen komt!

Afbeelding
Afbeelding

Nynkster

Berichten: 5331
Geregistreerd: 04-03-12
Woonplaats: Exloo (Drenthe)

Re: Paarden met een week aan huis

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-17 17:00

Whoe daar kun je zelfs wel een zadelkamer in bouwen nog! <<)

Tribunals

Berichten: 2682
Geregistreerd: 22-06-10
Woonplaats: Steenwijk

Re: Paarden met een week aan huis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-17 17:01

Dat is inderdaad ook de bedoeling! Of dat of nog een stal erbij :D

Nynkster

Berichten: 5331
Geregistreerd: 04-03-12
Woonplaats: Exloo (Drenthe)

Re: Paarden met een week aan huis

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-17 17:02

En dan nog een paard erbij <<)

Lina en ik komen wel een keer logeren

knollentuin
Berichten: 10392
Geregistreerd: 04-10-08
Woonplaats: heemstede

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-17 17:02

Ja idd fratelli, ik kwam er even niet op, grappig dit!
Wij vinden het altijd hilarisch om al die krioelende knutselaars met die bootjes te zien stunten, tegen de richting in en botsend door de bocht, en dat lekker vanaf 't terras bekijken :D superleuk project en de ervaring na een flink aantal jaar paarden aan huis is dat 't altijd handiger kan, maar dat je heel vaak dat gewoon niet in een keer bedenkt

BianCatjee

Berichten: 3180
Geregistreerd: 17-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-17 17:03

Wauw wat gaaf!!
Nu je container 4 meter breder is maak je dan een extra stal of worden de 2 stallen gewoon ieder 2 meter breder? :)
Ik blijf volgen :D

Tribunals

Berichten: 2682
Geregistreerd: 22-06-10
Woonplaats: Steenwijk

Re: Paarden met een week aan huis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-17 17:07

Dat kan ik me heel goed voorstellen knollentuin! Ik vind het ook altijd hilarisch, tot dat ze tegen mijn eigen boten aanvaren :+

Jaaa Nynke lekker meenemen die handel :D

@ BianCatjee we gokten dat deze container 2,5 bij 12 was, maar hij lijkt veel groter te zijn. Ff meten dus. Dan worden het of 3 stallen, of 2 stallen van 2,5 x 4 en een zadelkamer.

xxLarella

Berichten: 266
Geregistreerd: 13-12-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-17 17:33

Is dat een Caucasian? (hond op de foto)


Gaaf! (stiekem een beetje jaloers hahahahaha)

SamElisa

Berichten: 52
Geregistreerd: 20-04-17
Woonplaats: omgeving Deventer

Re: Paarden met een week aan huis

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-17 17:51

Je woont echt prachtig! En super leuk dat je de paarden aan huis krijgt!

BianCatjee

Berichten: 3180
Geregistreerd: 17-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-17 17:55

Tribunals schreef:
Dat kan ik me heel goed voorstellen knollentuin! Ik vind het ook altijd hilarisch, tot dat ze tegen mijn eigen boten aanvaren :+

Jaaa Nynke lekker meenemen die handel :D

@ BianCatjee we gokten dat deze container 2,5 bij 12 was, maar hij lijkt veel groter te zijn. Ff meten dus. Dan worden het of 3 stallen, of 2 stallen van 2,5 x 4 en een zadelkamer.


Oh ja dat is ook wel handig een zadelkamer bij de stallen! Gaaf hoor!! :D

Lynn_Nikita

Berichten: 25458
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Re: Paarden met een week aan huis

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-17 18:09

Of hooi en stro opslag ipv zadelkamer

knollentuin
Berichten: 10392
Geregistreerd: 04-10-08
Woonplaats: heemstede

Re: Paarden met een week aan huis

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-17 18:12

Wat mijn ervaring bij die container stallen is dat 't heel goed helpt als je er een dakje boven maakt, tegen warmte in de zomer en isolatie kou in de winter, dat scheelt echt verschrikkelijk veel