Stalling voorbereiden

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
silverapple
Berichten: 65
Geregistreerd: 31-03-17
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-17 16:58

Ik wil dit topic graag sluiten... We gaan in de omgeving wel opzoek naar prijzen die gevraagt worden hier en we gaan op een andere plaats dan bokt verder zoeken en informatie vragen

silverapple
Berichten: 65
Geregistreerd: 31-03-17
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-17 17:01

GDG schreef:
GDG schreef:
Hoe groot is het verharde stuk per paard? Hoeveel paarden/boxen komen er totaal (incl die van jezelf)? Hoe groot worden de boxen? Wat zit er verder in de prijs (hooi/stro etc)?


Vast overheen gelezen, hier nog een keer mijn vragen.


We willen niet groot worden hiermee en zeker ons brood niet mee verdienen dus maar 6 boxen en de eigenaren mogen zelf beslissen of ze hooi en stopt van hun zelf willen of van ons maar dat komt allemaal nog... Maar zie mijn vorige bericht. Ik sluit dit topic. Ik kan het niet officeel maar ik reageer niet meer want volgens iedereen kan het niet terwijl wij er ook nog mee bezig zijn

GDG

Berichten: 4848
Geregistreerd: 11-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-17 17:02

silverapple schreef:
Hoi allemaal.

Mijn vader heeft in de randstad een groot stuk land en wilt een stal laten bouwen om mensen hun paarden bij ons te laten stallen. Ze krijgen een box. 500 vierkante meter weide, onbeperkt hooi en er is een bak beschikbaar van 20 bij 30. Het duurt wel nog even voor het helemaal geregeld zal zijn en er zullen een paar voorwaardes zijn maar wat zou een rendabele prijs zijn om voor een paard te vragen? ;)


Rendabel betekent dat het meer oplevert dan het kost. Dus je zult dan toch eerst je kosten helder moeten hebben, vervolgens onderzoeken of de prijs die je denkt te gaan vragen wel genoeg klanten oplevert. Dan pas weet je of het rendabel kan zijn. Wel jammer dat jullie weer een postzegelstalling lijken te gaan aanbieden, ondanks het 'grote stuk grond' waar je het over hebt.

GDG

Berichten: 4848
Geregistreerd: 11-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-17 17:05

silverapple schreef:
GDG schreef:
Hoe groot is het verharde stuk per paard? Hoeveel paarden/boxen komen er totaal (incl die van jezelf)? Hoe groot worden de boxen? Wat zit er verder in de prijs (hooi/stro etc)?


We willen niet groot worden hiermee en zeker ons brood niet mee verdienen dus maar 6 boxen en de eigenaren mogen zelf beslissen of ze hooi en stopt van hun zelf willen of van ons maar dat komt allemaal nog... Maar zie mijn vorige bericht. Ik sluit dit topic. Ik kan het niet officeel maar ik reageer niet meer want volgens iedereen kan het niet terwijl wij er ook nog mee bezig zijn


Die 6 boxen zijn de klanten of zitten daar jouw paarden bij in? Als ze erbij komen dan is een bak van 20x30 wel ontoereikend wmb.

En het is niet zo dat het niet kan hoor, natuurlijk kan het, een paard kan immers ook 24/7 op stal staan dus daar heb je geen weide voor nodig. Maar het is jammer dat het dan niet paardvriendelijk is en dat jullie de zoveelste lijken te willen worden met een paardonvriendelijke stalling. Dat is waar mensen op reageren.

Azmay

Berichten: 17990
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-17 17:07

2500 vierkante meter is in mijn ervaring voor 2 paarden al te weinig om het weideseizoen elke dag de paarden de hele dag op het gras te hebben. 6 is denk ik echt heel ambitieus.

Alsnog zijn er net manieren om het leuker te maken, een paddock paradise met een paard of 3 misschien? Krijg je een iets ander slag mensen op maar kan je wel redelijk stalgeld vragen.

bruintje123

Berichten: 14667
Geregistreerd: 30-06-14

Re: Stalling voorbereiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-17 18:22

2500m2
En jij Wilt verhuren?
Ben blij dat je je eigen twee paarden er op kunt zetten. En zelfs dan hou je geen wei.
Geniet van het geluk dat je dit hebt en ga er niet meer paarden opzetten.
Daar is het te klein voor.

meggiemeg

Berichten: 12225
Geregistreerd: 08-04-04
Woonplaats: gelderland

Re: Stalling voorbereiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-17 18:27

Ik had hier nog geen 100 per maand voor over. had ik zelfs de keuze om elders te staan deed ik dat. puur omdat en de weide te klein is en de bak te klein is.
Er zal veel moeten worden geinvesteerd om de bak het hele jaar rond droog te kunnen houden en dus in te kunnen rijden.

khirshanta

Berichten: 7565
Geregistreerd: 28-08-06

Re: Stalling voorbereiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-17 18:33

Je mogelijkheden zijn ok, maar de weide (postzegelweitjes waar ze de benen niet goed kunnen strekken lijkt mij). De bak is knap klein, maar zou op zich moeten lukken.

Ik denk dat voor wat jullie bieden, (all in) 200 best een eerlijke prijs is

Brainless

Berichten: 29725
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Munnekeburen

Re: Stalling voorbereiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-17 19:41

2500m2 is absoluut niet "een groot stuk land".
Maar een ruime paddock, helemaal als er ook nog stalling en opslag op gebouwd moet worden.

Dat is prima als jezelf 2á3 paardjes hebt, maar niet voor (heel) veel meer.

bruintje123

Berichten: 14667
Geregistreerd: 30-06-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-17 19:53

silverapple schreef:
We willen niet groot worden hiermee en zeker ons brood niet mee verdienen dus maar 6 boxen en de eigenaren mogen zelf beslissen of ze hooi en stopt van hun zelf willen of van ons maar dat komt allemaal nog... Maar zie mijn vorige bericht. Ik sluit dit topic. Ik kan het niet officeel maar ik reageer niet meer want volgens iedereen kan het niet terwijl wij er ook nog mee bezig zijn

Ipv gepikeerd reageren zou je natuurlijk ook wat kunnen doen met het gegeven waarom mensen denken dat 6 paarden geen succes gaat worden op zo'n klein stukje.

khirshanta

Berichten: 7565
Geregistreerd: 28-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-17 21:40

Ik zal voor de duidelijkheid mijn prijs van 200 euro all in wat toelichten. Met all in bedoel ik binnen en buiten zetten, dekens op en af doen waar nodig, 3 tot 4 keer per dag voer, onbeperkt ruwvoer en stro en uitmesten (dagelijks).


Ik zie echter dat je hier 6 paarden op wilt laten staan? Dat is helaas geen doen.

Je geeft 500m2 wei per paard aan. Voor de mensen die zich hiervan geen beeld kunnen vormen, dat is 20x25 meter.

Als stelregel geldt dat je voor voldoende ruimte en voor goede weide minimaal moet rekenen-per paard- op 0,5 hectare (5000m2) nu kun je daar wel wat van afwijken, maar dit zal de kwaliteit van de wei, en je prijs niet ten goede komen.

Als je alles bij elkaar houdt, hier een goed gedraineerde bodem in maakt en er een paddock van maakt, heb je denk ik betere kans dat je iets moois kunt bieden. Dan is het nogsteeds erg klein (denk eerder aan 3 paarden als absolute max).

Als je een zelfvoorzienende stal aan wilt bieden (zoals je eerder aangaf), en wanneer jullie niet meer dan 3 paarden daar neerzetten, misschien 50 euro per maand?

alice0cullen

Berichten: 2434
Geregistreerd: 20-12-11
Woonplaats: Deventer

Re: Stalling voorbereiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-17 21:54

Zelf zou ik mijn paard daar nooit neer zetten nog niet voor 50 euro in maand.

khirshanta

Berichten: 7565
Geregistreerd: 28-08-06

Re: Stalling voorbereiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-17 22:33

Och, met een paar shetten is het een leuke stal om te huren

Temeraire

Berichten: 3530
Geregistreerd: 27-06-04
Woonplaats: Gelderland

Re: Stalling voorbereiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-17 23:00

Mensen stellen die vragen omdat het anders erg moeilijk is om een prijs te bepalen. Zonder die informatie is bijna niet te zeggen wat een goede prijs zou zijn.
Ik snap best dat je niet alles tot in detail uit wil leggen hier maar die vragen worden gesteld om tot een goed beeld te komen, niet om lastig te zijn of kritiek te uiten. In de meeste gevallen dan.

Caily

Berichten: 12518
Geregistreerd: 02-09-07
Woonplaats: Noord Nederland

Re: Stalling voorbereiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-17 23:08

Grinnik. Met deze instelling en werkwijze zal TS het wellicht niet zo lekker doen als stalhouder, en als het dan ook nog een vertrapte postzegel is, zou ik mn paard er gratis nog niet neer zetten. En ik vrees vele mensen met mij.

Als het TS wel lukt hoop ik dat ze het alsnog vermeld, wie weet kunnen we er iets van leren dan :)

joyce B

Berichten: 16377
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-17 09:53

Inderdaad. Je vraagt een eerlijke en rendabele prijs. Die prijs is niet afhankelijk van wat anderen willen geven maar van jullie kosten per paard en in totaal (verdeeld over het aantal paarden waar je de kosten over moet verdelen)

Je zult minimaal de kosten per paard per maand inclusief de kosten van de accomodatie moeten dekken om überhaupt de investering terug te verdienen. En eigenlijk meer want je hebt minder ruimte om uit te wijken met je eigen paarden en er extra werk van.

Ik vind 2500m2 en dan voor 6 paarden te weinig. Je hebt dan een grote paddock als uitloop ipv weidegang. Of er moet nog elders op terrein een ruime zandpaddock zijn waar ze in de zomer en winter in kunnen zodat die 2500m2 alleen is om in de zomer een uurtje (of 2) te grazen ter afwisseling. Kale stalhuur zonder strooisel en ruwvoer en alles zelf doen en weinig wei en kleine buitenbak houdt wel op bij 75,-/100,- per maand denk ik.

Of dat jullie kosten gaat dekken en klanten trekt is de vraag. En of die klanten blijven nadat er zoveel paarden op zo'n klein stukje moeten staan en het effect daarvan duidelijk wordt. Misschien vinden ze jullie plek nu aantrekkelijk om hoe jullie jullie eigen paarden de ruimte geven en verzorgen? Als dat niet zo gaat voor hun paarden valt dat wellicht tegen. Of omdat het te druk is in de bak met meer paarden op stal.

Succes.

Koper

Berichten: 30260
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-17 10:00

silverapple schreef:
MENSEN ik vraag alleen naar een rendabele prijs voor de eigenaren geen kritiek op hoe wij alles in gaan richten want mensen die bij ons willen staan zijn er al maar we willen alleeen een normale prijs vragen want ik kan zelf ook genoeg dingen verzinnen doe beter kunnen....

Ik zou er geld op toe willen. Als ik gedwongen zou worden om te gaan staan bij iemand die zo reageert als jij dan zou ik ten eerste als de donder verder gaan zoeken en ten tweede zou ik elke keer met lood in mijn schoenen en een knoop in mijn maag naar stal gaan als daar zo'n gifkikker rondloopt.

Duhelo

Berichten: 28547
Geregistreerd: 29-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-17 10:34

Wat ik in deze situatie zou doen

Iedere box voorzien van een ruime uitloop (minstens 4*4 verharde uitloop, uitgaand van boxen die 4*4 zijn of groter, en minstens 4*10 zanduitloop).
de uitlopen kun je zo doen dat je de stroomdraden ertussen gemakkrlijk kan opendoen (bv een stuk tussen de verharde paddocks en een stuk tussen de zandpaddocks) om als de eigenaars dat willen overdag 2 of meer paarden te laten samenlopen.

In iedere box/paddock slowfeeders die gemakkelijk te vullen zijn voorzien.

Naast de piste een grote droge paddock voorzien waar de paarden overdag kunnen in losgelaten worden. of stukken winterweide die kan kapotgelopen worden.

kwa zomerweide zou ik 4 grote stukken voorzien en de paarden in groep naar buiten. Zo kan je elke week wisselen en het meest gras overhouden.
Als er ruimte genoeg is kan je ev enkele kleinere weides voorzien voor paarden die apart moeten voor de een of andere reden.

bruintje123

Berichten: 14667
Geregistreerd: 30-06-14

Re: Stalling voorbereiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-17 10:36

Duhelo
ze heeft geen 2 hectare.
Wat jij voorstelt zijn nog steeds postzegeltjes en geen grote stukken zoals jij het noemt.

Duhelo

Berichten: 28547
Geregistreerd: 29-05-03

Re: Stalling voorbereiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-17 10:41

oh de 2500 vierkante meter had ik inderdaad niet gezien.
In dat geval zou ik opteren om de hele boel in ruime droge paddocks te maken, zonder weide.

GDG

Berichten: 4848
Geregistreerd: 11-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-17 10:44

Die 500m2 per paard is dus ook al een mooiere voorstelling van zaken als je op 2500m2 wel 6 paarden wil 'weiden'... Het wordt er niet mooier op (letterlijk en figuurlijk).

maralyn

Berichten: 10420
Geregistreerd: 23-02-09
Woonplaats: --

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-17 10:47

2500 m2. Mijn schatting was altijd 2000 m2 per paard.
Kort om. N paarden n shet kun je er op kwijt.
Sorry hoor. Maar 500 m2 perpaard?
Zou ik niet willen staan. Das idd 10 x 50 meter of 20x 25 meter.
Zelfs voor n shet alleen us dat niks.

Stalling...? Zou t lekker voor jezelf houden.
En anders jullie één paard en er n paard bij als pension. Dan heb je 20 x 30 bak. Kun je ook als paddock gebruiken en n weiland erbij.
Dan zou ik de prijs op n 125 euro houden

Duke

Berichten: 8332
Geregistreerd: 01-06-05
Woonplaats: Waddinxveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-17 21:27

Ikzelf heb 2800 m2. Dat is inclusief bak van 15x30. En dat is prima te doen...met 3 pony's. Meer niet. Ook ik zit in de randstad en ze staan 24/7 buiten met twee schuilstallen (dat ligt nog buiten die 2800 m2). Ze kunnen het hele jaar door buitenlopen, maar dat komt omdat we de bak ook als paddock gebruiken en ze altijd droog kunnen staan in de bak of schuilstal. Het land is inderdaad blub in deze tijd. Beetje paard kan daar wel tegen (mits ze de optie hebben droog te staan!).

Wat nog een optie is: paddock paradise. Dat is zeer gewild en is op een kleiner oppervlak te realiseren. Dan biedt je nog iets extra's. De bak van 30x20 is geen standaardmaat, maar als je niet meer dan 3 a 4 pony's hebt lopen (geen grote paarden), kun je daar prima mee uit de voeten. Het is allemaal wat creatiever denken, maar al met al is het wel krap.
Richtprijs: inclusief hooi: 200 euro max. Je hebt toch geen bak met officiële afmetingen en verder is het toch beperkt qua ruimte.

silverapple
Berichten: 65
Geregistreerd: 31-03-17
Woonplaats: Nederland

Re: Stalling voorbereiden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-17 18:07

Hoi. Het kan zijn dat wij hier 500 vierkante meter genoeg vinden voor een paard. Ik zelf heb altijd op een manege gereden waar paarden 3 bij 3 uitloop stal hebben en in de zomer elke week 1 uurtje (tenzij je er meer voor betaald) buiten mag lopen dat dat is dan 650 vierkante meter voor 2 paarden. Ik heb even research gedaan en ben er achter gekomen dat 500 vierkante meter idd klein is voor 1 paard. We gaan kijken wat we er aan gaan veranderen maar dat laat ik van dit topic af. Verder laat ik dit topic nu rusten en gaan we op ons gemak verder onderzoek doen

bruintje123

Berichten: 14667
Geregistreerd: 30-06-14

Re: Stalling voorbereiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 18:10

Super dat je hebt bevonden dat 500m2 te klein is :j

Ja helaas zijn er teveel stallen waar het slecht geregeld is gezien paardenwelzijn.
Hopelijk gaan daar in de toekomst eens welzijnsregels voor komen.