Stalling voorbereiden

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
khirshanta

Berichten: 7565
Geregistreerd: 28-08-06

Re: Stalling voorbereiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 19:52

Top! Wellicht dat je er wel een pony-paradijsje van wilt maken? 3 of 4 shetten kunnen zich in zo'n padock goed amuseren.

Succes met jullie verdere onderzoek in ieder geval!


woepsie90

Berichten: 2639
Geregistreerd: 08-12-15
Woonplaats: Weert

Re: Stalling voorbereiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 20:19

Als je die 2500m2 inricht als paddock paradise voor hooguit drie paarden/pony’s met schuilstal, verharding, onbeperkt hooi en simpel schuurtje met slot voor tuig, en de bak ook beschikbaar is als losgooi plek, dan zou ik daar met mijn paard best willen staan voor €150 :) zeker als bos zo dichtbij is. En dan een schema maken voor grazen in de wei tijdens de zomermaanden (2 uurtjes per dag per paard ofzo). Zou een ideale stal voor hoefbevangen paarden kunnen zijn!

Ik heb een keer een project gevolgd hier op bokt van een vrouw die een stalling ging opzetten zonder weidegang, die hadden wel stallen maar stonden overdag dan in de rijbak met hooi en dan ‘s nachts binnen. Zat gelijk vol met wachtlijst! En dat waren 3 paarden en 2 shetjes geloof ik.

Help with Hooves: gediplomeerd hoefbekapper + webshop voor hoefproducten + blogs over hoefgezondheid
https://www.helpwithhooves.com
Ook op Instagram en Facebook!

suffie
Berichten: 5711
Geregistreerd: 06-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-17 22:27

Brainless schreef:
2500m2 is absoluut niet "een groot stuk land".
Maar een ruime paddock, helemaal als er ook nog stalling en opslag op gebouwd moet worden.

Dat is prima als jezelf 2á3 paardjes hebt, maar niet voor (heel) veel meer.


Haha, ik dacht ook al; die is vast een 0 vergeten als ze een groot stuk land bedoelt. 2,5 ha begint er meer op te lijken.
TS, misschien eens in dit topic kijken om wat ideeën op te doen?
[VSW] Paradijsjes op hooguit 2000m2


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 122 bezoekers