Wat zijn de kosten van een shet?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Isabellac

Berichten: 9
Geregistreerd: 03-12-17
Woonplaats: Soesterberg

Wat zijn de kosten van een shet?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-17 15:17

Hoi! Ik zit echt net pas op Bokt, maar ik heb een vraagje.

Ik probeer al heel lang m'n ouders over te halen om een eigen shet te kopen. Als ik hem dan zou hebben, zou hij bij een boer komen te staan. Dat zou €50,- pm kosten. Hij staat dan op een heel groot stuk land en staat dan met een ander paard en shetjes. Als het heel slecht weer is, haalt de boer alle paardjes naar binnen. Er is dus een stal (6 stallen). Ik weet niet precies hoe het met voer zit, want hij staat overdag gewoon buiten en eet dan gras. Als de paarden naar binnen gaan, heeft de boer brok en hooi voor ze. Maar ik wil dan wel een zak brok erbij kopen, voor als de shet het dan heel goed heeft gedaan dat hij dan extra brok krijgt. Blijft zo'n zak voer lang goed?

Mijn ouders zijn dus bang dat als hij ziek word, dat er dan heel veel kosten komen van de DA. Maar kost een shet net zo veel bij de DA als een groot paard?

De boer kan trouwens zijn hoefjes doen, dus er komen geen hoefsmid kosten bij.
Maar hoeveel zou een shet kosten pm als ik hem dus bij de boer stal? En weet iemand nog extra kosten die komen bij een shet?
Alvast bedankt! :)

WendyLotte

Berichten: 1138
Geregistreerd: 01-01-14

Re: Wat zijn de kosten van een shet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-17 15:44

Alle kosten voor een shet zijn even hoog als van een paard. Alleen eet een shet een beetje minder. Dus eigenlijk is een shet niet goedkoper dan een paard. Je kunt rechts bovenin de zoek functie gebruiken. Er bestaan al veel topics met dezelfde vragen.

KimD

Berichten: 20410
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Re: Wat zijn de kosten van een shet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-17 15:47

Een Shetlander is inderdaad niet veel goedkoper dan een groot paard. Dierenartskosten, tandarts, benodigdheden etc is veelal hetzelfde qua bedrag.

Isabel_k

Berichten: 4768
Geregistreerd: 18-03-12
Woonplaats: Zuid holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-17 15:49

Je vergeet nog een hoop dingen: kan je eigen shet wel heel de tijd op de wei ivm hoefbevangenheid? Heb je tuig nodig? Een shet heeft ook gewoon wormenspuitjea nodig en influenzaspuiten. Een shet is misschien wel kleiner, maar echt niet goedkoper

C_arola
Hoofdmoderator Informatief, Kantine & Markt
May the horse be with you!

Berichten: 70510
Geregistreerd: 24-05-08

Re: Wat zijn de kosten van een shet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-17 15:54