Andere stalling zoeken?

Moderators: SayaJones, Apple, Neonlight, C_arola

Riel

Re: Andere stalling zoeken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-17 18:23

Ik denk dat beide partijen eens duidelijke afspraken moeten maken. Desnoods moet de beste man zelf mesten en zoveel vlas gebruiken als hij nodig acht. Dan kan TS eventueel andere dingen uit handen nemen.

Maraki

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-12-17 23:01

Dankjewel voor het delen van ervaringen, meningen en tips.
Ik heb hier veel van opgestoken en ga proberen wat minder onderdanig te zijn/op mijn kop te laten zitten. Al blijft het moeilijk.
Velen van jullie hadden het ook over hulpverlening: geen zorgen, ik word al 1 jaar begeleid door mijn huisarts die ik elke maand zie en een psychologe die me ontzettend helpt. Alleen is zo'n uurtje om de 3 weken (en nu heeft ze kerstvakantie dus kan ik er sinds begin december tot half januari niet terecht) niet genoeg om alles aan te kaarten. :(

Even een kleine update :)

Normaal gesproken zouden we vorige vrijdag (8/12) samenzitten. Dit is niet doorgegaan omdat hij het afbelde en daardoor zakte de moed al door mijn schoenen. Stresskipje als ik ben door mijn onzekerheid kreeg ik natuurlijk méér zenuwen omdat die al aan het opkroppen waren voor die vrijdag en nu moest ik nog langer wachten.. Ik had geen zin om dit langer door te laten gaan. Gelukkig belde zijn vriendin wel dat ze dinsdag tijd hadden. Daar had ik eigenlijk geen tijd voor, maar mijn plannen gecanceld zodat we toch eindelijk eens samen konden zitten.

Ondertussen heb ik nog altijd mijn paard gedaan en ook zijn paarden.. gelukkig geen gezeur mee gehad in de tussentijd. Ik heb niets "slechts" gedaan en hij zei ook dankjewel een keertje toen ik de avond deed voor hem met de sneeuwval.
Vorige woensdag was zijn vriendin ook even op het erf (echt maar 10min, heel kort) en ik kwam net buiten met een kruiwagen stront. Ik zei hoi tegen haar en ze zei meteen "je bent goed werk aan het doen" met een glimlach. Dat vond ik wel heel erg fijn. Zij is aardig en behulpzaam, jammer dat ze er bijna nooit is.

Nou, terug naar het onderwerp. Dinsdag zaten we dus samen met z'n vieren. De man, zijn vriendin, mijn vriend en ik. En dat startte echt beroerd slecht. Ik vertelde hem dat ik me soms niet lekker voelde bij het werk dat ik deed, dat ik alles goed bedoelde en hij soms dan over me heen walst als hij commentaar heeft op de kleinste dingen en dat op een onaardige manier zei. Hij was best hard toen ik dat vertelde. Hij zei zo "ja dat is toch logisch, als je iets doet, dan moet je het ook wel juist doen en mag het netjes gebeuren," bijvoorbeeld. Nja, dat zat me niet lekker. Nogmaals aangegeven dat ik het geen fijne manier vind, ook dat ik hem niet ben en dat ik ook niet perfect ben. Ik kan de dingen niet doen zoals hij het zou doen, want ik ben geen kloon van hem. Ook kwam mijn vriend hierin tussen om aan te geven dat ik toch wel een beetje vrijwilligerswerk doe. Daarmee ook aangehaald dat ik dagelijks van maandag t.e.m. zondag 2u bezig ben 's ochtends op stal met de dagelijkse klusjes als voeren, eten klaarzetten, hooi klaarzetten, hooi geven, de stallen schoonmaken, het gebouw onderhouden, dekens wisselen, etc. dit nu al voor 4 maanden aan een stuk zonder ook maar 1x hem te hebben gezien 's ochtends... Toen mijn vriend dan aangaf dat ik eigenlijk werk voor minder dan een euro per uur, toen kwam er kanteling bij hem.
Hij krabde echt aan zijn achterhoofd en je zag hem denken.. hij zei gelukkig toen wel "ja, dat klopt wel."
Maar ja, hij zou zichzelf niet zijn als hij geen weerwoord had, "MAAR jij bent momenteel wel werkloos dus jij kan zoveel tijd erin steken."
Toen kwam ik even heel fel uit de hoek, wat ik van mijzelf niet verwacht had. "Maar ik heb 1 paard dat ik prima kan onderhouden zélfs met werk en jij werkt voltijds met 10 paarden*, maar het zijn wel JOUW paarden die jij moet onderhouden. Niemand anders zou daar in principe voor moeten opdraaien."
Ik krijg nu nog een beetje stressophoping als ik aan dat moment denk. :') Mijn knieën knikken er alweer van!
Het zat bij hem tegen de lamp, maar zijn vriendin zei meteen: "ja dat klopt." En toen kon hij niet meer protesteren. Zijn vriendin heeft me ook nog bedankt voor het werk dat ik verricht en dat ze heel blij is ermee. Omdat ik echt heel veel werk uit hun handen neem. Toen was de man ook een beetje rustiger en heeft hij ook toegegeven dat hij misschien wat te hard is af en toe. Ook dat het hem speet dat hij me zo opjaagt.
De afspraak was in het begin dat ik af en toe klusjes moest doen maar in de voorbije maanden is dat alleen maar uitgebreid naar meer en meer en gingen ze er van uit dat ik dat zou blijven doen. We hebben afgesproken dat ik deze maand geen stalgeld moet betalen ter compensatie en dat ik gewoon verder doe met wat nu is afgesproken. De paarden voeren, buiten zetten en de stallen uitmesten en als de stallen te vuil zijn, leegmaken en verse bodem erin. De rest van het eten klaarzetten en onderhoud is terug voor hem.
Ik ben blij dat ik van het gesprek af ben. Ik kwam met knikkende knieën buiten en heb nog even zitten huilen in bed die nacht haha. :')

Ik kan nu met een gerust hart een stapje terug zetten. We gaan proberen beter en meer te communiceren via bellen en ook updaten als er iets anders zou mogen of als er iets gaat gebeuren die week (hoefsmid bezoekje of dierenarts bezoekjes etc.) zodat we allebei op de hoogte zijn. En hij gaat proberen niet zo perfectionistisch te zijn zodat hij me niet altijd opjaagt als ik iets fout leg of als ik 1x eens iets anders heb gedaan dan anders etc.

*Er staan 6 paarden op zijn oude boerderij waarbij mijn paard gestald staat en 4 paarden staan nog bij hem aan huis gestald. Deze verzorg ik niet, dat is 8km verderop + daar kom ik niet omdat ik natuurlijk enkel naar mijn paard ga..

Floortz

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-17 23:17

top gedaan!

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-17 23:19

Goed gedaan Maraki, het is een hele grote stap die je hebt gezet voor jezelf én de stalhouder om beiden na te denken over de communicatie tussen jullie.
Heel knap dat je dat hebt gedurfd en nu zo volhouden en als het misgaat dat je denkt dit voelt niet goed, eerder aan de bel trekken.

Spoiler:
nieuwsgierig aagje ;)

Jennanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-17 23:47

Poeh knap hoor, de confrontatie aan gaan! Hopelijk gaat het nu wat verbeteren in de communicatie :) en gauw weer aan de bel trekken als hij weer te ver gaat hè!

soesie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-17 23:57

Goed van je hoor! En ook een dikke pluim voor je stalhouder en vriendin, omdat ze je serieus hebben genomen en willen veranderen.

Ik snap heel goed dat je knikkende knietjes had...
Nu is het wel zaak om jezelf en hem aan de afspraken te houden. En als hij weer eens uit de bocht vliegt, zul je hem er echt eerder op aan moeten spreken, maar als het even kan, bespreekbaar maken waar je moeite mee hebt, of waar het misverstand vandaan komt.
Succes en vergeet niet te genieten van je paard en het leuke stalwerk.

ElsieC

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-17 01:50

Als ik jouw was zou ik stoppen met het uitsloven voor zijn paarden en me enkel bezig houden met mijn eigen paard. Dat deed hij immers ook toen je zelf enkele dagen niet op stal kon zijn. Volgens mij neemt hij je "for granted" en hopelijk draait hij bij als hij inzien hoeveel hij aan je heeft gehad de afgelopen tijd.

Edit; ik had de update niet gezien! Nuja mijn comment houdt nog altijd stand. Breidt je taken niet stilletjesaan uit maar houd je aan de afspraken want voor je het weet doe je weer al het werk. Ook al bedoel je het goed

Rizette

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-17 07:04

Fijn dat jullie een soort nieuwe start hebben gemaakt.

piendumaitre

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-17 14:51

Wouw je mag trots zijn op jezelf en het lijken me fijne mensen.

freetorun

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-17 14:58

Je kan heel trots op jezelf zijn! Ik snap dat zoiets heel lastig kan zijn en zou er zelf ook met knikkende knieen zitten :)

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-17 15:24

Ik vind het knap dat je het op deze manier aangepakt hebt en het nog een kans wil geven. Mijn korte reactie was: "Ik was allang weggeweest" en ik zou het deze kans niet meer geven. Omdat ik door ervaring weet dat veel mensen toch langzaam weer in oud gedrag terug vallen (een mens veranderd niet zomaar) en ik het pure uitbuiting vindt. Die man heeft niet flink tiegegeven dat ie daarmee "fout" zat of er misbruik van gemaakt heeft of echte spijt had, maar laat je gewoon doorgaan met klussen. Dan mag het een maand zonder stalgeld zijn, maar pas op wat er daarna gebeurt. Want je bent echt vreselijk onderdanig. Zo, dat was mijn negatieve kijk op mensen in de paarden. En voor jou TS, hoop ik dat het allemaal gaat lopen zoals je wil en dat deze meneer zich netjes aa de afspraken gaat houden. Ga nou niet meer de extra dingen doen, ook niet uit liefdadigheid, of omdat je toch tijd over hebt. Wees ook streng naar jezelf. En heb daar nog een fijne tijd! :j

SuperGirl, je wordt niet vergeten! Y;(

alice0cullen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-17 15:29

Vind het stoer van je dat je voor jezelf opkomt. Het klinkt van de zijlijn altijd makkelijker dan in de praktijk. De eerste stap is gezet, knap gedaan **\O/**

Van een ruin kan je eisen, aan een hengst kan je het vragen en bij een merrie moet je 3-voudig schriftelijk verzoek indienen.

Riding: The art of keeping the horse between you and the ground.

yfkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-17 15:47

Als dit allemaal niet helpt zou ik toch naar andere stal verhuizen anders gaat je plezier van je paard er ook een keer af en weet je schaf je een scooter aan kun je lekker op je scooter naar je paardje ik wens je veel succes

Gillmore (Sorento / Graham) paard van mij dochter Anouk (L1)
Cantodea (Calvino Z) dragend van Dallas VDL mijn paardje na 2o jaar weer wedstrijden rijden

Lilly onze eigenwijze shetlander 100% van Anouk!
Zorba, Yfke, Gio uit het oog maar niet uit het hart <3

Louvres

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-17 16:10

Wat knap van je dat je het gesprek bent aangegaan en voor jezelf bent opgekomen! +:)+
Ik hoop van harte dat de situatie nu inderdaad verbetert en jij weer lekker kunt genieten van je paard en de werkzaamheden die je zo leuk vindt om te doen.

Elpharo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-17 19:38

Wouw wat dapper van je. Benieuwd of het op de langere termijn gaat helpen, hij vervalt vast nog wel es in zijn oude gewoontes en jij vast ook (meer doen dan nodig). Maar als je hem en jezelf er dan weer aan herinnert...wie weet wordt het dan uiteindelijk okee voor jullie beiden. Lijkt me fijn!

www.horsie.nl Samen één

Kendra

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-17 20:41

Knap gedaan!

Ilona_gentle

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-17 00:47

Als je weet dat je paard buiten gaat en zijn stal gedaan wordt moet je ook niet iedere dag te gaan

DearDarling

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-17 01:54

Ilona_gentle schreef:
Als je weet dat je paard buiten gaat en zijn stal gedaan wordt moet je ook niet iedere dag te gaan

Rare reactie? TS haalt plezier en ontspanning bij haar paard, logisch dat ze daar elke dag naartoe wil :?

http://www.ponytalesstables.com
Your dream can become your reality, if you allow it.

tylando

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-17 08:29

Mijn pony word ook iedere dag buiten gezet en zijn stal word ook iedere dag gedaan!
En ook ga ik er iedere dag heen !
Omdat het mijn maatje is en ik het leuk vind.

Beetje rare opmerking hoor

Birdie60

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-17 09:13

Goed gedaan TS, is het nog hetzelfde want het is al een tijdje geleden dat je het gesprek heb gehad.

Als je de geur van de zomer lekker vindt, stop dan 2 aardbeien in je neus

Stamper

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-17 12:41

Ilona_gentle schreef:

Hoezo niet?
Mijn paard wordt ook gewoon iedere dag binnen en buiten gezet, stal wordt gedaan, wordt gevoerd.
Staat volpension! :D
Maar toch ga ik gewoon.... Heb geen paard gekocht om weg te blijven! :')

Enjoy the little things in life, one day you'll look back and realize they were the big things. <3