baard en sokken knippen, hoe?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
JoycexEnya

Berichten: 5951
Geregistreerd: 11-12-10

Re: baard en sokken knippen, hoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-17 17:26

Ik controleer elke dag dr kootholte en die zijn bij mijn tinker gewoon droog op de huid. En staat toch vaak in de modder

xbambix
Berichten: 54
Geregistreerd: 03-12-16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-17 21:58

murphypower schreef:
volgensmij word er een beetje of- topic gepraat! TS vraagt hoe ze de sokken en baard af moet knippen, niet waarom ze dat wel of niet moet doen.

Precies , dankjewel! Daarbij lees ik ook vaak : 'Bespreek dit met de eigenaar, wel altijd vragen aan eigenaar, nooit knippen in een pony die niet van jou is'. Natuurlijk is dit goed bedoeld maar ik weet wat ik wel en niet kan doen, overigens ben ik de enige die ze beweging geeft en toiletteert etc :)

onpaard

Berichten: 2963
Geregistreerd: 28-03-13

Re: baard en sokken knippen, hoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-17 08:20

Door schade en schande wordt men wijs.

Koper

Berichten: 30260
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-17 02:16

onpaard schreef:
Echt grote onzin bovenstaand.

Mijn verzorg fries is 28 jaar geworden en stond 24/7 buiten en heeft nooit mok gehad.

Zo is het.

Mok wordt niet veroorzaakt door haar of door vocht. Maar door een slechte weerstand.

Een shetlander met geknipte voeten en kaak ziet er belachelijk uit. Lekker het haar laten zitten en met de eigenaar regelen dat ze fatsoenlijk gevoerd wordt. Zo voorkom je mok en wordt de mest ook weer normaal.

xbambix
Berichten: 54
Geregistreerd: 03-12-16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-17 21:16

Koper schreef:
onpaard schreef:
Echt grote onzin bovenstaand.

Mijn verzorg fries is 28 jaar geworden en stond 24/7 buiten en heeft nooit mok gehad.

Zo is het.

Mok wordt niet veroorzaakt door haar of door vocht. Maar door een slechte weerstand.

Een shetlander met geknipte voeten en kaak ziet er belachelijk uit. Lekker het haar laten zitten en met de eigenaar regelen dat ze fatsoenlijk gevoerd wordt. Zo voorkom je mok en wordt de mest ook weer normaal.


Gelijk heb je eigenlijk ook! Ik vind baardje zelf ook erg schattig maar heel onhandig! Maar ik zal het laten zitten en ga nog even met de eigenaren praten waardoor het zachte mest komt. Bij deze zet ik er een slotje op :) Bedankt voor alle reacties!

xApple

Berichten: 6367
Geregistreerd: 20-04-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-17 13:47

Ik scheer de benen en de baard van mijn Shetlander met de tondeuse :j

Koper

Berichten: 30260
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-17 14:21

Zo'n baard is inderdaad onhandig maar het hoort er bij, en het maakt dat je buitenshet een buitenshet is. Ik moet zeggen dat ik altijd wel blij ben als het in het voorjaar weer allemaal verhaart. Vooral de wolvacht is altijd fijn als het er weer af is.

Dunne mest kan bij voorbeeld komen door verkeerd voer, te weinig weerstand (wat ook een gevolg is van onder andere verkeerd voer) of wormen.

CharmingS

Berichten: 3224
Geregistreerd: 13-02-10
Woonplaats: Valkenswaard

Re: baard en sokken knippen, hoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-17 14:30

Even zonder het feit of het nu wel of niet goed is om weg te halen..

Bij de sportpaarden waar ik mee werkte schroeide ik de haren altijd weg met een aansteker, paarden wennen daar vanzelf aan het stinkt echt heel erg en komt flink wat rook van af, maar zo krijg je het wel het mooiste weg.. Nu zullen er wel mensen zijn die dit zielug vinden.. Dat mag, mijn paarden gaven er na de eerste keer weinig meer om. Heb ook nog nooit een paard in de fik gestoken :+

Eerste keer dat ik het zag vond ik het ook maar gek en raar, maar ik doe nu niet anders meer..

Als je het weg knipt word het nooit mooi egaal, andere optie is met scheerapparaat maar als de rest niet is geschoren ziet het er ook erg raar uit.

Koper

Berichten: 30260
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-17 14:34

Dan ben je denk ik een week bezig :D Wanneer heb jij voor het laatst een shetlander in wintervacht bekeken?