Problemen met de stalling

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Re: Problemen met de stalling

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-21 16:02

Moet niet in het contract staan, dat is gewoon wettelijke standaard. Is al uitgebreid uitgelegd in vele topics. Als je even zoekt vind je ze wel met de uitleg erbij :) Als je het op verzuim wilt gooien zul je toch wel wat verdere stappen moeten ondernemen. Vraag is maar of je die tijd, energie en geld erin wilt steken.

Gini
Berichten: 17906
Geregistreerd: 18-10-06
Woonplaats: Belgje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-21 16:09

Zinzi_jewel schreef:
Indien niet anders kan neem ik m'n verlies. Maar bij voorkeur niet


Gewoon even slikken. Niet leuk, maar duurt minder lang.

Zinzi_jewel

Berichten: 8799
Geregistreerd: 24-01-08
Woonplaats: In het mooie zuiden !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-21 16:21

Gini schreef:
Zinzi_jewel schreef:
Indien niet anders kan neem ik m'n verlies. Maar bij voorkeur niet


Gewoon even slikken. Niet leuk, maar duurt minder lang.



Ik gun het hun vooral niet.
Dat is t jammere eraan !
Zie wel dat de klant vaak maar moet slikken en lijden
Vandaar ook de vraag hier nog eens

Poekkie

Berichten: 7349
Geregistreerd: 29-10-16
Woonplaats: Belgie

Re: Problemen met de stalling

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-21 16:25

Uit ervaring met een gekke pensionklant bij ons die ook haar geld terug wou hebben (volledig op nonsens gebaseerd maar dat terzijde), kan ik zeggen dat je geen poot hebt om op te staan. Ofwel tot het einde blijven, ofwel je verlies nemen. Aanvechten zal je niet lukken tenzij je echt iets kan bewijzen qua ziekte/verwonding/verwaarlozing door nalatigheid van hun kant.

Gini
Berichten: 17906
Geregistreerd: 18-10-06
Woonplaats: Belgje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-21 16:32

Zinzi_jewel schreef:
Gini schreef:

Gewoon even slikken. Niet leuk, maar duurt minder lang.


Ik gun het hun vooral niet.
Dat is t jammere eraan !
Zie wel dat de klant vaak maar moet slikken en lijden
Vandaar ook de vraag hier nog eens


En hoe denk je dat het komt dat de klant slikt en doorgaat? Zolang er geen sprake is van een serieuze nalatigheid heb je geen poot om op te staan. En dat is cru, maar dat is de werkelijkheid.

En maak je geen illusies, het gedoe ligt aan jouw kant. Jij eist, dus jij bewijst. De stalhouder zegt dat contractueel 2x per dag hooi is afgesproken en dat de paarden dat ook krijgen. Wat ga je doen?
Zelfs al zou je het zo ver krijgen dat het voor een rechter komt, dan gaat die opteren voor een minnelijke schikking en stel dat in een utopische wereld je jouw stalgeld terugkrijgt. Je advocaat en het op de rol laten plaatsen van je zaak hebben dan waarschijnlijk al meer gekost.

Beste advies: let it go.
Laatst bijgewerkt door Gini op 08-04-21 16:34, in het totaal 1 keer bewerkt

Zinzi_jewel

Berichten: 8799
Geregistreerd: 24-01-08
Woonplaats: In het mooie zuiden !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-21 16:33

Rotstraal
Gelukkig geen ziektes in de zin van koliek .
Zal maar slikken dan , zal weinig anders opzitten
Moet volgende week voor werk paar dagen mee op internationaal concours en zou ook daar niet op mn gemak zijn als ik weet dat de paarden niet voldoende eten hebben.

Zinzi_jewel

Berichten: 8799
Geregistreerd: 24-01-08
Woonplaats: In het mooie zuiden !!

Re: Problemen met de stalling

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-21 16:35

@Gini
Daar zorgen de meeste stallen wel voor dat t niet serieus genoeg is om er een zaak van te maken

Een ieder bedankt voor de antwoorden en de moeite mijn verhaal te lezen

imaudy
Berichten: 5036
Geregistreerd: 27-02-03
Woonplaats: Zuid-holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-21 16:36

Zinzi_jewel schreef:
Gini schreef:
Gewoon even slikken. Niet leuk, maar duurt minder lang.



Ik gun het hun vooral niet.
Dat is t jammere eraan !
Zie wel dat de klant vaak maar moet slikken en lijden
Vandaar ook de vraag hier nog eens


Ja klopt. Heb het ook wel eens aan de hand gehad hoor, zelfs bij een stal die onbeperk hooi of kuil aan zou bieden.
Heb mij wel eens afgevraagd hoe je dat dan het beste kan doen? Een DA vragen een rapport op te maken dat er te weinig aan de basisbehoeften van het paard wordt voldaan en het geen geschikte stalling is? Maar ja, zie het geld maar terug te krijgen..
Ik zou het erbij laten, dan heb je er na de 10de niks meer mee te maken.

Poekkie

Berichten: 7349
Geregistreerd: 29-10-16
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-21 16:37

Rotstraal, mok, etc. ga je niet veel mee kunnen doen. Dat is ook niet altijd eenduidig terug te voeren op het beleid. Wij hebben bvb eentje met mok gehad deze winter terwijl we nochtans echt alles doen dat soort dingen te voorkomen (schone stallen, droge winterwei, droge verharde eetplek, vitaminekorrel of andere kwalitatieve voeding naar keuze, ...)

Gini
Berichten: 17906
Geregistreerd: 18-10-06
Woonplaats: Belgje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-21 16:40

Ja klopt, maar weet je wat het ook is: een verschil in visie.
Ik heb op een stal gestaan die nieuw was, vol dromen en idealen. Maar eigenlijk kon de stalhouder niet voldoen aan die idealen. Op den duur brokkelde alles zo af dat ik met niets meer tevreden was. Kwaliteit van krachtvoer, hoeveelheid hooi, commentaar op mijn stroverbruik, paarden kwamen niet buiten, de piste werd niet meer onderhouden,... Iedereen was het beu en er kwam een gesprek met de stalhouder. De stalhouder bood verbeteringen aan. De meesten waren tevreden met die verbeteringen, ik en een paar anderen absoluut niet. Ik ben daar als de wiederweerga weggegaan.
Is de stalhouder een slecht persoon, een crimineel? Of lag onze visie van wat goed paardenhouden is gewoon zo ver uit elkaar dat we gewoon geen match waren?

Sclimpre
Berichten: 4101
Geregistreerd: 01-06-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-21 16:41

Zinzi_jewel schreef:
Het is betaald
Zou t terug willen krijgen
Nu gaan ze denken zo gratis geld te verdienen over de rug van de paarden

Met de prijs die jij noemt (300€ voor 12 dagen voor 3 paarden) is dat nog geen 8.5€per dag en per paard. Waarschijnlijk hebben ze al een poos met verlies gewerkt, dus gratis geld is dat niet, eerder de put iets minder diep maken. Niet slim van die stal om zo goedkoop aan te bieden, het is logisch dat je dan geen kwaliteit kan bieden en aan het eind van de rit hebben ze niks verdiend en hebben ze er nog een teleurgestelde klant bij.

Zinzi_jewel

Berichten: 8799
Geregistreerd: 24-01-08
Woonplaats: In het mooie zuiden !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-21 16:46

Sclimpre schreef:
Zinzi_jewel schreef:
Het is betaald
Zou t terug willen krijgen
Nu gaan ze denken zo gratis geld te verdienen over de rug van de paarden

Met de prijs die jij noemt (300€ voor 12 dagen voor 3 paarden) is dat nog geen 8.5€per dag en per paard. Waarschijnlijk hebben ze al een poos met verlies gewerkt, dus gratis geld is dat niet, eerder de put iets minder diep maken. Niet slim van die stal om zo goedkoop aan te bieden, het is logisch dat je dan geen kwaliteit kan bieden en aan het eind van de rit hebben ze niks verdiend en hebben ze er nog een teleurgestelde klant bij.


Klopt ook , is voor de D en E pony 225 per dier per maand, het paard 250 per Maand en onze mini staat bij de D pony in de stal betalen we 100 ( de mini vindt ik wat overbetaald , maar dat terzijde snap ik wel dat je voor 225 amper een paard kan onderhouden zeker als je met kleine balen stro en hooi werkt
Maar dat heb ik bij aanvang gevraagd kun je daar aan uit aan dat geld
Ja konden ze
En nu worden de beesten de dupe

Ik heb het vervoers bedrijf gebeld en ze gaan zaterdag op transport.
Ik wacht niet langer
Baal wel van het geld want ook ik moet er hard voor werken.