Problemen met de stalling

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Change3x

Berichten: 6575
Geregistreerd: 06-12-11
Woonplaats: Nijverdal

Re: Problemen met de stalling

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-17 12:22

Als je niet van stal wil veranderen zou je nog kunnen overwegen om op de bodem rubberen matten te leggen, dan liggen je pony's niet helemaal op het beton.


kelseyc

Berichten: 793
Geregistreerd: 03-10-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-11-17 13:54

bruintje123 schreef:
Duhelo schreef:
ik vind het bijbetalen voor meer stro of hooi zo een dooddoener. bij een paard op volpension verwacht ik gewoon voor die prijs dat ze meer dan genoeg krijgen...

Inderdaad en zo uiteraard ook met hooi.
Kan een pensionhouder dan niet uitkomen had hij en betere prijs moeten bedenken.
Of de prijs moet zo laag zijn dat je denkt, koop zelf wel.

Maar had je voordat je op deze stal ging staan dan niet gezien dat de paarden er zo dun op staan?


Het is naarmate de maanden steeds minder geworden -O-

❥Phoebe + ❥Amethist-Tilia + ❥Amourette-Tilia
Instagram @ ammyxamourette

kelseyc

Berichten: 793
Geregistreerd: 03-10-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-11-17 13:55

troi schreef:
Kom je er elk dag? Dan zou ik zelf de stal gaan bijstrooien en middels slowfeeders hooi erbij doen. Ik ga er dan vanuit dat dat akkoord is natuurlijk, als niet, misschien staan ze open voor bijbetalen voor extra hooi/stro?

Verhuizen kan natuurlijk ook maar dat is vaak een flinke stap.


Kom er elke dag ja! Is nog wel idee, zal het vragen!

❥Phoebe + ❥Amethist-Tilia + ❥Amourette-Tilia
Instagram @ ammyxamourette

kelseyc

Berichten: 793
Geregistreerd: 03-10-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-11-17 13:58

Rizette schreef:
Wat betaal je voor je stalling?
In het algemeen is het wel zo dat je de verzorging wel terug vindt in de kostprijs van de stalling.


Ik betaal 170 voor een D-pony en 220 voor paard (390,-).

Op mijn vorige stal met de pony stond ik op een stal met binnen/buitenbak, paddocks all-inclusive dik in het stro en veel hooi voor 200.

Ben er ook over na aan het denken om terug naar die stal te gaan, en voor de zomermaanden een weiland in de buurt te zoeken.

❥Phoebe + ❥Amethist-Tilia + ❥Amourette-Tilia
Instagram @ ammyxamourette

kelseyc

Berichten: 793
Geregistreerd: 03-10-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-11-17 14:01

Balou_k schreef:
Hoe liggen andermans stallen erbij qua hooi/stro? Is het de mogelijkheid dat je half pension afneemt?
Anders zou ik verhuizen van stal.

Duhelo schreef:
ik vind het bijbetalen voor meer stro of hooi zo een dooddoener. bij een paard op volpension verwacht ik gewoon voor die prijs dat ze meer dan genoeg krijgen...


Tjah, been there done that.. Je hebt helemaal gelijk!

Ik sta op een half pension stal, wij mogen onbeperkt hooi en stro pakken, zolang er geen hooi wordt verspild. Als de pension eigenaar ziet dat er geen hooi meer ligt gooit hij er ook zelf nog bij..

[ [url=m/Fngr0d.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/AYhViR.jpg]Afbeelding[/url] ]



Zal vragen of het mogelijk is voor half pension! 2 stallen zelf uitmesten vind ik zelf geen probleem ze doen ook alles op dezelfde plek dus scheelt ook veel, zet ze s'avonds meestal zelf binnen omdat ik dan toch al op stal ben dus zou alleen voor het voeren en buiten zetten gaan.

❥Phoebe + ❥Amethist-Tilia + ❥Amourette-Tilia
Instagram @ ammyxamourette

Sjolvir

Berichten: 25271
Geregistreerd: 26-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-17 14:11

Zou maar vast wat anders gaan zoeken, klinkt niet of er meer in gaat komen.

Moet zeggen dacht dat er bij ons weinig lag, maar dat bij jullie slaat alles!!! (Ik pak altijd zelf bij, mag officieel niet, maar doe het al jaren en dan nog is het niet echt een dik pak, maar kan ik er mee leven en paard ook) Hier is het argument van de staleigenaar dat hij anders de mest niet kan terug vinden, ja, duh... dat is nou net de bedoeling, dat als mijn paard gaat liggen die niet in de mest geplakt zit.
Hier wordt het erbij leggen sort van toegelaten, al hebben ik en aantal andere die dat doen (jup.. meerdere en het voorstel als we meer betalen mag er dan meer in heeft het in al die jaren nooit gehaald) En het wordt ontkent, maar we hebben wel eens het idee dat er ook weer stro wordt uitgehaald. (maar dat is lastig zeker te weten, die van mij eet er ook graag van).

Kleine moet het doen met 1 pak vlas per week (dat is ook het startquata) dus daar koop ik dan zelf bij de dierenwinkel pakken om weer op te starten voor erbij en dan red ik het met 1 pak en er staat er thuis altijd 1 reserve voor als ik wat meer nodig zou hebben (en liggen rubberen matten onder).

Het is accepteren of verhuizen, maar stalletje met uitloop wat kleine nu heeft waar grote overdag bij staat ga ik hier echt niet snel vinden, dus kan ik er mee leven. Ook omdat paardenstallen zelf wel weer ruim zijn en met buitenluik en tralies links en rechts naar de buren.

Boer is wel bereid onze hooinetten op te hangen en dat doet hij dan ook, ben daar blij meer en hij zet overdag ene paard bij de andere.

Hier geld ook, of mee leren leven, of vertrekken, maar zoals al gezegd, de hoeveelheid stro bij jou is nog weer hele andere dimensie van weinig dan die hier.

[EJL-ITP] Van overdwars naar M2 van met tumor naar met humor! ons 2017.... begint en eindigt met een tumor, maar Heps houdt haar humor!
Hepsie [RIJ-ITP] All over the world Noors, Zuid Europees en VS asjemeCOW?!!!
I.M. Vaarwel mijn gouden koningin.....
[IM] And then the fairytale ends.... Sjolvir run for ever.
“The secret in riding is to do few things right. The more one does, the less one succeeds. The less one does, the more one succeeds.”
~ Nuno Oliveira

stitchlover

Berichten: 2600
Geregistreerd: 20-06-07
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-17 14:25

Mijn ervaring met pensionhouders en het nakomen van afspraken mbt stro en hooi is niet zo best...

Indien er beloftes worden gedaan die niet nagekomen worden zou ik of naar een andere stal gaan uitkijken of de mogelijkheid nagaan om de inkoop en opstrooien/voeren in eigen beheer te nemen.

Ushi Rust zacht 01-12-2011
Stitch Professioneel grasmaaier
Busted B+13 / L1+14/ L2+12/ M1+20/ M2+10/ Z1+18/ Z2+15/ ZZ-L+13/ ZZ-Z+11/ PSG+5/ InterI+3
Murphy Basis

kelseyc

Berichten: 793
Geregistreerd: 03-10-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-11-17 14:30

Sjolvir schreef:
Zou maar vast wat anders gaan zoeken, klinkt niet of er meer in gaat komen.

Moet zeggen dacht dat er bij ons weinig lag, maar dat bij jullie slaat alles!!! (Ik pak altijd zelf bij, mag officieel niet, maar doe het al jaren en dan nog is het niet echt een dik pak, maar kan ik er mee leven en paard ook) Hier is het argument van de staleigenaar dat hij anders de mest niet kan terug vinden, ja, duh... dat is nou net de bedoeling, dat als mijn paard gaat liggen die niet in de mest geplakt zit.
Hier wordt het erbij leggen sort van toegelaten, al hebben ik en aantal andere die dat doen (jup.. meerdere en het voorstel als we meer betalen mag er dan meer in heeft het in al die jaren nooit gehaald) En het wordt ontkent, maar we hebben wel eens het idee dat er ook weer stro wordt uitgehaald. (maar dat is lastig zeker te weten, die van mij eet er ook graag van).

Kleine moet het doen met 1 pak vlas per week (dat is ook het startquata) dus daar koop ik dan zelf bij de dierenwinkel pakken om weer op te starten voor erbij en dan red ik het met 1 pak en er staat er thuis altijd 1 reserve voor als ik wat meer nodig zou hebben (en liggen rubberen matten onder).

Het is accepteren of verhuizen, maar stalletje met uitloop wat kleine nu heeft waar grote overdag bij staat ga ik hier echt niet snel vinden, dus kan ik er mee leven. Ook omdat paardenstallen zelf wel weer ruim zijn en met buitenluik en tralies links en rechts naar de buren.

Boer is wel bereid onze hooinetten op te hangen en dat doet hij dan ook, ben daar blij meer en hij zet overdag ene paard bij de andere.

Hier geld ook, of mee leren leven, of vertrekken, maar zoals al gezegd, de hoeveelheid stro bij jou is nog weer hele andere dimensie van weinig dan die hier.



Heb net paar betaalbare stallen gevonden en die een berichtje gestuurd! Ook mis ik het wel het met andere rijden, ben nu én de jongste en de enigste wedstrijdruiter. 1 ander gaat altijd op buitenrit.

Er is wel iemand die bijbetaald voor stro dat ze dan extra krijgen maar zie eigenlijk geen verschil -O- .

Hopen dat ik snel een ander plekje vind!

❥Phoebe + ❥Amethist-Tilia + ❥Amourette-Tilia
Instagram @ ammyxamourette

anjali
Berichten: 14914
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-17 14:32

kelseyclover schreef:
Rizette schreef:
Wat betaal je voor je stalling?
In het algemeen is het wel zo dat je de verzorging wel terug vindt in de kostprijs van de stalling.


Ik betaal 170 voor een D-pony en 220 voor paard (390,-).

Op mijn vorige stal met de pony stond ik op een stal met binnen/buitenbak, paddocks all-inclusive dik in het stro en veel hooi voor 200.

Ben er ook over na aan het denken om terug naar die stal te gaan, en voor de zomermaanden een weiland in de buurt te zoeken.

Dat is best goedkoop hoor.Ik zou als ik jou was vragen of ik tegen bijbetaling extra hooi etc. kon krijgen.

Floortz
Berichten: 1774
Geregistreerd: 19-02-15

Re: Problemen met de stalling

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-17 14:37

Vind je? Ik vind het doorsnee prijzen (voor onze regio sws; daar kun je tussen de 125 sobertjes en 250 luxe staan) waarvoor je wel iets meer bodembedekking en ruwvoer mag verwachten. Als de voorwaarden waaronder je bent gekomen langzaamaan eenzijdig veranderen/verminderen hoef je toch niet te gaan bijbetalen voor hetzelfde?

Sjolvir

Berichten: 25271
Geregistreerd: 26-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-17 14:45

kelseyclover schreef:
Sjolvir schreef:
Zou maar vast wat anders gaan zoeken, klinkt niet of er meer in gaat komen.

Moet zeggen dacht dat er bij ons weinig lag, maar dat bij jullie slaat alles!!! (Ik pak altijd zelf bij, mag officieel niet, maar doe het al jaren en dan nog is het niet echt een dik pak, maar kan ik er mee leven en paard ook) Hier is het argument van de staleigenaar dat hij anders de mest niet kan terug vinden, ja, duh... dat is nou net de bedoeling, dat als mijn paard gaat liggen die niet in de mest geplakt zit.
Hier wordt het erbij leggen sort van toegelaten, al hebben ik en aantal andere die dat doen (jup.. meerdere en het voorstel als we meer betalen mag er dan meer in heeft het in al die jaren nooit gehaald) En het wordt ontkent, maar we hebben wel eens het idee dat er ook weer stro wordt uitgehaald. (maar dat is lastig zeker te weten, die van mij eet er ook graag van).

Kleine moet het doen met 1 pak vlas per week (dat is ook het startquata) dus daar koop ik dan zelf bij de dierenwinkel pakken om weer op te starten voor erbij en dan red ik het met 1 pak en er staat er thuis altijd 1 reserve voor als ik wat meer nodig zou hebben (en liggen rubberen matten onder).

Het is accepteren of verhuizen, maar stalletje met uitloop wat kleine nu heeft waar grote overdag bij staat ga ik hier echt niet snel vinden, dus kan ik er mee leven. Ook omdat paardenstallen zelf wel weer ruim zijn en met buitenluik en tralies links en rechts naar de buren.

Boer is wel bereid onze hooinetten op te hangen en dat doet hij dan ook, ben daar blij meer en hij zet overdag ene paard bij de andere.

Hier geld ook, of mee leren leven, of vertrekken, maar zoals al gezegd, de hoeveelheid stro bij jou is nog weer hele andere dimensie van weinig dan die hier.



Heb net paar betaalbare stallen gevonden en die een berichtje gestuurd! Ook mis ik het wel het met andere rijden, ben nu én de jongste en de enigste wedstrijdruiter. 1 ander gaat altijd op buitenrit.

Er is wel iemand die bijbetaald voor stro dat ze dan extra krijgen maar zie eigenlijk geen verschil -O- .

Hopen dat ik snel een ander plekje vind!


Ik sta er verder prima en ruwvoer is doorgaans van geode kwaliteit, stal dus mooi ruim en open qua zicht en snuffelen met andere paarden. En wij hebben echt veel meer stro dan jij!!! Ik ga er dus ook niet weg. Koop wel eens wat bij aan vlas dus en stro pak ik paar plukken erbij. (je moet dus denken an kwart plak erbij pakken als het echt te weinig is). Maar sta er dus prima, verder prima mensen. Ik zeg altijd als het me echt niet zou bevallen vertrok ik wel.

(en ken stallen waar ik best graag zou willen staan, maar dan zijn ze verder weg, vind dicht bij huis hebben van de paarden echt wel grote meerwaarde hebben)

[EJL-ITP] Van overdwars naar M2 van met tumor naar met humor! ons 2017.... begint en eindigt met een tumor, maar Heps houdt haar humor!
Hepsie [RIJ-ITP] All over the world Noors, Zuid Europees en VS asjemeCOW?!!!
I.M. Vaarwel mijn gouden koningin.....
[IM] And then the fairytale ends.... Sjolvir run for ever.
“The secret in riding is to do few things right. The more one does, the less one succeeds. The less one does, the more one succeeds.”
~ Nuno Oliveira

Jester_

Berichten: 12253
Geregistreerd: 16-12-07
Woonplaats: Eerbeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-17 14:46

Ga eerst maar is zoeken naar een stal waar het beter past, ze evenveel buiten komen en verder aan je wensen voldoet. Tuurlijk moet je zoeken naar het beste, maar soms zit je in de regio niet altijd super en sta je vergeleken andere stallen wel heel goed

Orienteer eerst, straks kicken ze je eruit en heb je niks

When you're with me, no judgement
You can get that from anyone else
You don't have to prove nothing
You can just be yourself

kelseyc

Berichten: 793
Geregistreerd: 03-10-12

Re: Problemen met de stalling

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-11-17 14:52

Ben inderdaad al aan het zoeken voor een andere stal! Heb zelf altijd pak hooi in de trailer liggen en een bak met basisbrok (voor op de trailer), maar heb dat ook soms gewoon zelf bijgegeven.

❥Phoebe + ❥Amethist-Tilia + ❥Amourette-Tilia
Instagram @ ammyxamourette

kelseyc

Berichten: 793
Geregistreerd: 03-10-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-11-17 17:18

Ik kan vertellen dat we met de paardjes kunnen verhuizen vanaf 1 december. Maar hebben maand op zeg termijn dus zal daar tussen in zijn! *\o/* *\o/*

❥Phoebe + ❥Amethist-Tilia + ❥Amourette-Tilia
Instagram @ ammyxamourette

Patt
Berichten: 1057
Geregistreerd: 04-03-14

Re: Problemen met de stalling

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-17 23:57

Ik denk een hele goede beslissing!
Succes alvast met de verhuis.

_Lies13
Berichten: 29
Geregistreerd: 28-11-17

Re: Problemen met de stalling

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-17 18:59

Veel succes met verhuizen!

Zinzi_jewel

Berichten: 8693
Geregistreerd: 24-01-08
Woonplaats: In het mooie zuiden !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-21 14:12

Ik wil dit oude topic toch omhoog schoppen, om het feit dat ik voor hetzelfde sta .
Heb aangegeven bij aankomst dat er te weinig stro in de stallen lag .
Zouden meer doen , maar hun dier was zo een viespeuk vandaar weinig!
Werd niet echt beter , maar oke dichtbij huis dus geïnvesteerd in rubber stal tegels .
Nu komt er nog minder stro in plak of 3 van een kleine baal op een stal van 3,5 x 3
Ook werdt mondeling beloofd 3 x ruwvoer te geveb omdat er geen gras op de weide staat waar ze uiteindelijk maar 4 of 5 uur opstaan ipv de beloofde 8
In contract staat 2x ruwvoer
Ik heb erachter gevraagd via app of ze hooi hadden gekregen in de middag en hoe laat ze binnen waren gekomen .
Kreeg antwoordt op de tijd binnen , maar niet op t hooi .
Toen ik volgende dag op stal kwam mondeling gevraagd en het antwoordt was dat ze niet verplicht is te antwoorden op mijn vraag .
Maar idd geen hooi gehad smiddags en dat was ook niet nodig want staat in contract 2x
Heb daarop gezegd dat t niet gaat werken zo en ik mijn stalling wil opzeggen.
Nu een maand opzeg, wat ik soort van reëel vindt
Heb dus netjes betaald tot de dag van vertrek 22e
Echter nu zagen ze om elk ding wat zogezegd niet bevalt en is de sfeer om te snijden
Op een nette goedemiddag van mij kan geen woord vanaf .
Gister een aanvaring omdat ik drollen uit de stal aan t halen was in de avond. Want ik zou schone bedekking wegdoen ( kijk wel uit want dat beetje wat er ligt ben ik zuinig op )
En als t zo schoon is mocht ze t wel in hun stallen gooien heb ik gezegd .
Ze zou blij zijn als ik vertrok .
Nou duurt t nog 2 weken voor vertrek datum
Maar heb app gestuurd dat dit niet werkt , ik me netjes aan de maand wilde houden , maar indien zij me liever zien gaan ik eerder wil vertrekken met resistutie stal geld !
Gaat om 3,5 paard
Dus ruim 300 euro

Iemand een idee in hoeverre ik in mijn techt sta ?
Er wordt nagelaten goed voor de paarden te zorgen
Hun beeld is heel anders als t mijne.
Kale stallen en amper 4 a 5 kg ruwvoer voor grote pony,s en paard

Chasing Dreams ...

Cowgirl

Berichten: 23721
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-21 14:25

Laatst bijgewerkt door Cowgirl op 08-04-21 14:32, in het totaal 1 keer bewerkt

' On bended knee is no way to be free'
Peter R de Vries.

Matheno

Berichten: 7930
Geregistreerd: 06-01-11
Woonplaats: Buitengebied Urk

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-21 14:31

Zinzi_jewel schreef:
Ik wil dit oude topic toch omhoog schoppen, om het feit dat ik voor hetzelfde sta .
Heb aangegeven bij aankomst dat er te weinig stro in de stallen lag .
Zouden meer doen , maar hun dier was zo een viespeuk vandaar weinig!
Werd niet echt beter , maar oke dichtbij huis dus geïnvesteerd in rubber stal tegels .
Nu komt er nog minder stro in plak of 3 van een kleine baal op een stal van 3,5 x 3
Ook werdt mondeling beloofd 3 x ruwvoer te geveb omdat er geen gras op de weide staat waar ze uiteindelijk maar 4 of 5 uur opstaan ipv de beloofde 8
In contract staat 2x ruwvoer
Ik heb erachter gevraagd via app of ze hooi hadden gekregen in de middag en hoe laat ze binnen waren gekomen .
Kreeg antwoordt op de tijd binnen , maar niet op t hooi .
Toen ik volgende dag op stal kwam mondeling gevraagd en het antwoordt was dat ze niet verplicht is te antwoorden op mijn vraag .
Maar idd geen hooi gehad smiddags en dat was ook niet nodig want staat in contract 2x
Heb daarop gezegd dat t niet gaat werken zo en ik mijn stalling wil opzeggen.
Nu een maand opzeg, wat ik soort van reëel vindt
Heb dus netjes betaald tot de dag van vertrek 22e
Echter nu zagen ze om elk ding wat zogezegd niet bevalt en is de sfeer om te snijden
Op een nette goedemiddag van mij kan geen woord vanaf .
Gister een aanvaring omdat ik drollen uit de stal aan t halen was in de avond. Want ik zou schone bedekking wegdoen ( kijk wel uit want dat beetje wat er ligt ben ik zuinig op )
En als t zo schoon is mocht ze t wel in hun stallen gooien heb ik gezegd .
Ze zou blij zijn als ik vertrok .
Nou duurt t nog 2 weken voor vertrek datum
Maar heb app gestuurd dat dit niet werkt , ik me netjes aan de maand wilde houden , maar indien zij me liever zien gaan ik eerder wil vertrekken met resistutie stal geld !
Gaat om 3,5 paard
Dus ruim 300 euro

Iemand een idee in hoeverre ik in mijn techt sta ?
Er wordt nagelaten goed voor de paarden te zorgen
Hun beeld is heel anders als t mijne.
Kale stallen en amper 4 a 5 kg ruwvoer voor grote pony,s en paard


Betaal je 300 euro voor 3 paarden? Dan kan het toch qua kostprijs helemaal niet uit?

If you could kick the person in the pants responsible for most of your trouble, you wouldn’t sit for a month.
--
[PP] Edje heeft een nieuw baasje! *Updates vanaf pag 13*

denice

Berichten: 9644
Geregistreerd: 02-09-04

Re: Problemen met de stalling

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-21 14:45

Ik neem aan dat die 300 euro voor die twee weken is.

Zinzi_jewel

Berichten: 8693
Geregistreerd: 24-01-08
Woonplaats: In het mooie zuiden !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-21 14:48

denice schreef:
Ik neem aan dat die 300 euro voor die twee weken is.


Idd is restant tot de 22e van de 10e tot 22e nog
En denk dat ze sowieso niet uitkunnen qua kosten met de huidige prijzen hooi
Daarom ook zo zuinig

Cowgirl
Ik kan ze wel afdwingen waren het niet dat ik al betaald heb
Maar door hun voerbeleid is het risico op verstopping koliek groot
En koop ik zelf pavo daily om ze extra ruwvoer te geven nu
Maar gaat zak per 5 dagen doorheen
Allemaal extra kosten die ik niet zou moeten hoeven maken
Zou een manier willen hebben om de ruim €300 terug te krijgen
Laatst bijgewerkt door Zinzi_jewel op 08-04-21 14:54, in het totaal 1 keer bewerkt

Chasing Dreams ...

Zinzi_jewel

Berichten: 8693
Geregistreerd: 24-01-08
Woonplaats: In het mooie zuiden !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-21 14:51

Cowgirl schreef:


Dank je
Ik kan wel willen afdwingen maar ik heb al betaald!
Zou fijn zijn als er een manier is waarop ik mijn dan teveel betaalde geld terug kan vorderen
Ruim €300 van de 10e ( dag vertrek ) tot en met de 22e was eerder datum van vertrek vanwege maand opzeg

Chasing Dreams ...

Gini
Berichten: 17885
Geregistreerd: 18-10-06
Woonplaats: Belgje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-21 14:55

Zinzi_jewel schreef:
Ik wil dit oude topic toch omhoog schoppen, om het feit dat ik voor hetzelfde sta .
Heb aangegeven bij aankomst dat er te weinig stro in de stallen lag .
Zouden meer doen , maar hun dier was zo een viespeuk vandaar weinig!
Werd niet echt beter , maar oke dichtbij huis dus geïnvesteerd in rubber stal tegels .
Nu komt er nog minder stro in plak of 3 van een kleine baal op een stal van 3,5 x 3
Ook werdt mondeling beloofd 3 x ruwvoer te geveb omdat er geen gras op de weide staat waar ze uiteindelijk maar 4 of 5 uur opstaan ipv de beloofde 8
In contract staat 2x ruwvoer
Ik heb erachter gevraagd via app of ze hooi hadden gekregen in de middag en hoe laat ze binnen waren gekomen .
Kreeg antwoordt op de tijd binnen , maar niet op t hooi .
Toen ik volgende dag op stal kwam mondeling gevraagd en het antwoordt was dat ze niet verplicht is te antwoorden op mijn vraag .
Maar idd geen hooi gehad smiddags en dat was ook niet nodig want staat in contract 2x
Heb daarop gezegd dat t niet gaat werken zo en ik mijn stalling wil opzeggen.
Nu een maand opzeg, wat ik soort van reëel vindt
Heb dus netjes betaald tot de dag van vertrek 22e
Echter nu zagen ze om elk ding wat zogezegd niet bevalt en is de sfeer om te snijden
Op een nette goedemiddag van mij kan geen woord vanaf .
Gister een aanvaring omdat ik drollen uit de stal aan t halen was in de avond. Want ik zou schone bedekking wegdoen ( kijk wel uit want dat beetje wat er ligt ben ik zuinig op )
En als t zo schoon is mocht ze t wel in hun stallen gooien heb ik gezegd .
Ze zou blij zijn als ik vertrok .
Nou duurt t nog 2 weken voor vertrek datum
Maar heb app gestuurd dat dit niet werkt , ik me netjes aan de maand wilde houden , maar indien zij me liever zien gaan ik eerder wil vertrekken met resistutie stal geld !
Gaat om 3,5 paard
Dus ruim 300 euro

Iemand een idee in hoeverre ik in mijn techt sta ?
Er wordt nagelaten goed voor de paarden te zorgen
Hun beeld is heel anders als t mijne.
Kale stallen en amper 4 a 5 kg ruwvoer voor grote pony,s en paard


Maar wat wil je? Zelfs al zou je in je recht staan, hoe ver wil je dan gaan?
Ik zou de maand opzeg betalen, het gedoe achter me laten en met je paarden naar een betere plek verhuizen.
Ik heb het in het verleden gedaan en geloof me, de rust die over je komt omdat je een topstal gevonden hebt overstemt binnen de 24 uur het nare gevoel van het financiële verlies.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-21 14:58

Ik vind dat ze jou al mooi zijn tegemoet gekomen want normaal is het opzeggen en die opzeg gaat pas in de eerste dag van de maand erop. Dus dan had je nog anderhalve maand moeten betalen ipv een maand nu. Ik snap dat je niet tevreden bent en beloftes niet worden nagekomen, maar ze hadden nog veel meer kunnen eisen van jou. Ik zou mijn verlies nemen.

Zinzi_jewel

Berichten: 8693
Geregistreerd: 24-01-08
Woonplaats: In het mooie zuiden !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-21 14:59

Het is betaald
Zou t terug willen krijgen
Nu gaan ze denken zo gratis geld te verdienen over de rug van de paarden

Indien niet anders kan neem ik m'n verlies. Maar bij voorkeur niet

Moestuin
Staat volgens mij niet in het contract maand opzeg
En zo wel, zij moeten hun belofte waarmaken he
Dat wordt verzuimd.

Chasing Dreams ...


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Googlebot en 27 bezoekers