Dode muizen in waterbak.

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
wyoming

Berichten: 2479
Geregistreerd: 14-07-03
Woonplaats: Soest

Dode muizen in waterbak.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-11-17 12:43

Ik heb regelmatig dode muizen in mijn waterbak, naast dat ik dat zelf verschrikkelijk vind om ze eruit te moeten vissen, lijkt het mij ook niet echt gezond voor mijn paard als ze drinkt terwijl ze dood in het water drijven. Blijkbaar komen ze dus gewoon de bak niet meer uit als ze erin vallen.

De boer waarbij sta doet zijn best om de muizen te bestrijden en er lopen ook katten maar blijkbaar vinden ze mijn stal erg interessant.

Maar iemand een idee om de muizen uit de waterbak te houden of een ander goed idee? Het gaat trouwens om een automatisch drinkbak met zo’n staafje aan de achterkant.

Of is de enige oplossing een drinkbak kopen die minder diep is? Al is dit naar mijn idee een normale maat bak.

Water uit emmers is trouwens geen oplossing want die gooit ze door de stal heen, of ze maakt ze kapot.

<3 30-07-2014 <3 12-06-2018 <3


khirshanta

Berichten: 7565
Geregistreerd: 28-08-06

Re: Dode muizen in waterbak.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-17 12:46

Of maak een stripje /stokje in de bak waar muizen grip op hebben / hang er een stukje touw in. Zo kan je paard ongehinderd drinken en kunnen de muizen eruit

ellenimar
Berichten: 379
Geregistreerd: 18-09-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-17 12:48

heb t ook gehad ze vielen vanaf een eind er boven van een slang en kwamen er niet meer uit dus t kwam niet van t proberen er uit te drinken dus kijk eens een eindje boven de drinkbak of er iets is waar ze vanaf vallen/glijden?
heb plankje onder slang gemaakt en toen was t over...
succes

wyoming

Berichten: 2479
Geregistreerd: 14-07-03
Woonplaats: Soest

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-11-17 12:59

khirshanta schreef:
Of maak een stripje /stokje in de bak waar muizen grip op hebben / hang er een stukje touw in. Zo kan je paard ongehinderd drinken en kunnen de muizen eruit


Alles wat los erin hangt haalt mijn paard er gegarandeerd uit. Misschien iets van anti-slip voor in bad proberen maar vraag mij af of dat niet vervelend aan haar neus voelt.
ellenimar schreef:
heb t ook gehad ze vielen vanaf een eind er boven van een slang en kwamen er niet meer uit dus t kwam niet van t proberen er uit te drinken dus kijk eens een eindje boven de drinkbak of er iets is waar ze vanaf vallen/glijden?
heb plankje onder slang gemaakt en toen was t over...
succes


Ik heb ook het idee dat ze erin vallen en niet dat het komt doordat ze willen drinken. Ze rennen van de voerbak naar rechts, langs de waterbak en daar rechts de hoek in. Maar ze lopen dus over het kleine randje van de waterbak, dus uitglijden is zo gebeurt.

<3 30-07-2014 <3 12-06-2018 <3

Selka

Berichten: 8460
Geregistreerd: 15-10-09

Re: Dode muizen in waterbak.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-17 13:10

Maar als je de anti-slip naast het tuitje plaatst dan komt als het goed is paard haar neus er niet tegen.

Selma, Ca$h Cow, e pluribus unum

Lisetjj

Berichten: 746
Geregistreerd: 06-10-06
Woonplaats: Gouda

Re: Dode muizen in waterbak.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-17 13:23

Hier ook zo'n probleem! In een week tijd 5 dode muizen in haar waterbak. Voorheen nooit problemen mee gehad..
Bij ons nu meerdere keren per dag controle van de waterbak. Maar prettig is anders inderdaad.

Sabri

Berichten: 1385
Geregistreerd: 28-06-04
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-17 13:37

Inderdaad er een touwtje of stukje hout of een grote steen oid indoen zodat de muizen er weer uit kunnen. Lijkt me voor je paard inderdaad anders niet echt gezond die dode verzopen muizen die in water liggen :(

Rex_Rolfo

Berichten: 5365
Geregistreerd: 27-07-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-17 13:39

wyoming schreef:
Alles wat los erin hangt haalt mijn paard er gegarandeerd uit. Misschien iets van anti-slip voor in bad proberen maar vraag mij af of dat niet vervelend aan haar neus voelt.

Zou er gewoon zoals door khirshanta gesuggereerd een stukje strotouw in hangen. Muizen kunnen erg goed klimmen, alleen een gladde metalen wand is wat veel gevraagd.

Kost niets, werkt het dan is het probleem opgelost, werkt het niet kan je altijd wat anders proberen.

ierusju

Berichten: 2274
Geregistreerd: 23-04-14
Woonplaats: Aan de kust :)

Re: Dode muizen in waterbak.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-17 13:42

Of een plankje er boven monteren, zodat ze niet meer in de waterbak kunnen vallen, maar dat ze dan op het plankje terrecht komen.

IK BEN REINIER!

Birthdays are good for your health. Studies show that people who have more birthdays live longer.

aikon

Berichten: 3767
Geregistreerd: 11-12-09
Woonplaats: Bijna in drenthe

Re: Dode muizen in waterbak.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-17 13:50

In het drinkbakje heb ik tot nu toe geen dode muizen gevonden, voorheen in de grote waterbak wel wekelijks een dode muis. Heb dat opgelost door een ronde plank op het water te leggen. Pony's kunnen die ligt kantelen om te drinken en muizen kunnen er op klimmen.

DE AANHOUDER WINT........................IK DUS! :)
ik ben jong van jaren, nog jonger van geest in een oud lijf ^)
Ik ben extreem ................ Mezelf :Y)

Anoniem

Re: Dode muizen in waterbak.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-17 14:08

Zo kom je wel van de muizen af. :D

Misschien helpt het als je de waterbak even helemaal droog maakt en er een stuk watervaste ducttape in plakt? Muizen hebben vaak maar heel weinig houvast nodig om ergens tegenaan te kunnen klimmen en misschien is dat stukje tape net genoeg?

Ibbel

Berichten: 48938
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Re: Dode muizen in waterbak.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-17 14:25

Misschien is het nog het meest werkbaar om een netje waar sinaasappels of uien oid ingezeten hebben om het waterbakje te schuiven, zodanig dat het op de bodem van het waterbakje ligt. Als je het rondom vastzet kan je paard het er niet uithalen, als het tot op de bodem ligt, heeft je paard er geen last van met drinken, en de muizen hebben een prachtig houvast. En het kost je nog niets ook, desnoods vervang je het iedere paar weken.

wyoming

Berichten: 2479
Geregistreerd: 14-07-03
Woonplaats: Soest

Re: Dode muizen in waterbak.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-11-17 15:22

Ik ga voor vanavond in ieder geval een touwtje proberen. Als dat niet werkt kijk ik wel weer even verder.
In ieder geval allemaal bedankt voor het meedenken.

<3 30-07-2014 <3 12-06-2018 <3


aikon

Berichten: 3767
Geregistreerd: 11-12-09
Woonplaats: Bijna in drenthe

Re: Dode muizen in waterbak.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-17 11:08

Gister avond toch eens gekeken in het waterbakje van mijn pony's, maar die drinken hem haast leeg. Staat amper water in. Nou is het ook niet een heel diep bakje.

TS heeft jou paard een diepe bak of laat paard er veel water in staan? Hoop dat het touwtje werkt en paardlief het laat zitten.

DE AANHOUDER WINT........................IK DUS! :)
ik ben jong van jaren, nog jonger van geest in een oud lijf ^)
Ik ben extreem ................ Mezelf :Y)


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Googlebot en 7 bezoekers